BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Daan! op 15 June 2008, 14:01:13
-
klik (http://www.nu.nl/news/1613403/14/Trein_grijpt_man_op_station.html)
tragisch :-X
daan
-
ik wist niet dat een trein zoveel overhang heeft over het perron heeft? trein had gewaarschuwd met toeters en bellen op de radio gehoord.
word hier niet vrolijk van
Johan
-
Het zal waarschijnlijk niet de overhang zijn, maar de grote zuiging die ontstaat door de luchtverplaatsing. De man wordt tegen de trein gezogen.
-
Zuiging van treinen is meerdre malen grondig onderzocht en blijkt (buiten tunnels) verwaarloosbaar te zijn. Uiteraard is er luchtverplaatsing als er een trein voorbj rijdt maar praktisch geen zuiging!
Niet vervelend bedoeld, maar ik denk dat we de oorzaak niet zo zeer bij de trein moeten zoeken maar meer bij de omgekomen persoon.
m.v.g.
Mark
-
of....
Ik ben al eens meegereden met de ERS en we zien vaak dat er heren en dames staan te babbelen op het perron, met....
De rugzak die lekker over het einde van het perron hangt.
De tyfoon is veelvuldig gebruikt, maar de reacties op dat oorverdovende geluid waren bijzonder slecht.
-
Ik vind de reacties op de typhoon over het algemeen wel meevallen, men weet wat er word bedoeld en neemt netjes afstand, de enkeling uitgezonderd natuurlijk.
Wat ook de preciese oorzaak is, blijft speculeren, al met al is het gewoon een trieste gebeurtenis, voor alle betrokkenen
-
Het schijnt een dove man geweest te zijn. Las ik op somda.
-
Man omgekomen na treinbotsing
Een 52-jarige Rotterdammer is zondag
rond het middaguur aangereden door
een intercity en aan de gevolgen
daarvan overleden.De dove man stond
licht voorovergebogen op een van de
perrons van station Lombardijen.
Hij keek over het spoor terwijl vanaf
de andere kant de intercity aankwam.
De machinist toeterde een aantal keer
maar de dove man heeft dit niet
gehoord.
De trein reed tegen het hoofd van het
slachtoffer.Er is slachtofferhulp
geregeld voor mensen die het ongeluk
hebben zien gebeuren.Het treinverkeer
was als gevolg van het ongeluk enige
tijd gestremd.
Kijk ook op www.rijnmond.nl
-
Dan heeft die man ook voorbij de witte lijn gestaan.
Maar het blijft tragisch.
Harm
-
Treurig dat omstanders niets hebben kunnen doen :(
- Rob
-
Dit is uiterst triest. Hopelijk zal deze man in vrede rusten. De omstanders zouden ook wel een trauma kunnen hebben opgelopen, zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten.
Voor de machinist moet het afgrijselijk zijn geweest om de beste meneer dichterbij te zien komen, zonder dit afschuwelijke ongeluk te kunnen voorkomen. Sterkte!
MVG
Frank
-
Zuiging van treinen is meerdre malen grondig onderzocht en blijkt (buiten tunnels) verwaarloosbaar te zijn. Uiteraard is er luchtverplaatsing als er een trein voorbj rijdt maar praktisch geen zuiging.......
Dat ben ik niet met je eens....
Gebaseerd op eigen ervaring in de tijd dat ik bij het spoor werkzaam was, veroorzaakt een trein weldegelijk noemeswaardig 'zuig' effect, welke overigens afhangt van de snelheid waarmee de trein passeert.
Op de hoofdbaan waar toen (1986) een maximum snelheid gold van 140km/u voelde je de zuiging weldegelijk bij een ruimte tussen persoon en trein van een halve meter.
Vaak als we op bruggen werkzaam waren, werden we ge-adviseerd om onszelf goed vast te houden, en met recht :)
Wat ik in dit bericht wel mis is de snelheid, maar ik mag aannemen dat de 'door-rij' snelheid door het station rond de 80km/u was.
Is in ieder geval genoeg om mensen tegen de trein aan te doen zuigen indien ze zich op minder dan door de witte tegels gemarkeerde 'veilige' afstand van de trein begeven.
Tragisch zulke ongelukken....
Met vriendelijke groet,
Peter.
-
Wat ik in dit bericht wel mis is de snelheid, maar ik mag aannemen dat de 'door-rij' snelheid door het station rond de 80km/u was.
Nee, die is ofwel 130 ofwel 140 km/h. Daar in de buurt ligt ergens de overgang van 130 naar 140, ik weet niet precies waar. Overigens is in mijn eigen waarneming (ik ben ook wel eens per ongeluk te dicht in de buurt geweest, dat was - op zijn zachtst gezegd - niet zo verstandig :-|) de zuiging niet zo sterk dat je uit je evenwicht gezogen werd, ook niet bij 200 km/h. Je voelt het wel, dat absoluut. In een combinatie van omstandigheden (bijvoorbeeld even wankelen door een schrikreactie of wat dan ook) kan het heel akelig worden, daarom raad ik het niet aan erg dicht bij de perronrand te staan, maar op zichzelf bezien is de zuiging niet voldoende om iemand te verwonden.
Trouwens, het wordt er niet minder tragisch om, maar als ik een dove man was (en dus zou weten dat ik de treinen niet hoor aankomen), zou ik niet op de perronrand gaan staan...
-
De dove man stond
licht voorovergebogen op een van de
perrons van station Lombardijen.
Hij keek over het spoor terwijl vanaf
de andere kant de intercity aankwam.
Dan heb je dus geen zuiging nodig.
-
het hele zuigingsvraagstuk was enkele maanden geleden nog op "mythbusters"te zien.
volkomen gebust.....
-
Hallo,
Over meezuigen gesproken,ik denk dat de man een duw kreeg door de lucht die vlak voor de trein wordt opgedrukt.
De zuiging komt als de trein voorbij is.
Groeten,Peter
-
Ja, de luchtverplaatsing bij dat soort snelheden is wel degelijk voelbaar en kan je idd ook een beetje uit evenwicht brengen.
Maar dat die man handig bezig was, mwah, niet echt...
-
Ik denk dat hier nu alles wel over gezegd is.
Zullen we het hier maar bij laten?
mvg,
Gert
-
Dat is waarschijnlijk verstandig Gert !