BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Daan! op 21 May 2008, 16:11:19
-
hallo,
Ik wil volgend jaar beginnen om de kennemerstrand- expres te gaan maken. Daarvoor heb ik 2 2200 nodig. (het liefst nieuw). Is het voordeliger om de locs uit starterset te halen, want in de productdatabse van roco kan ik hem niet vinden en ik hem hem het liefst ongebruikt.
Dit zit er aan overig materieel in de set
3 goederenwagons (NS)
geoLINE Railfiguur A+B: (ca. 2,5 m x 0,9 m)
21x Rechte rails g200 met 1 aansluiting voorgeinstalleerd
12x Gebogen rails R3
1x Handwissel links
1x Stootblok
Transformator HRC10764 en multiMAUS HRC10810
Daan! ;)
-
Die startset zou best een aardig uitgangspunt kunnen zijn.
De goederenwagons zou je kunnen inruilen of verkopen. Verder zul je natuurlijk personenrijtuigen moeten zien te regelen. Google maar eens op Lovers Rail, dan krijg je wel een idee van waar je naar op zoek moet.
De NS 2200 van Roco is volgens mij bij sommige winkels nog wel nieuw te krijgen. Je zou eens een paar winkels kunnen opbellen. Anders is een beurs als Houten wel een goede plek om een fatsoenlijke occassion op de kop te tikken.
In ieder geval veel succes!
mvg,
Gert
-
rijtuigen weet ik welke ik moet zoeken. M2 eerste klas. helaas heeft niemand de eerste klas uitgebracht dus ik ga de zaag denk ik gebruiken. :P
-
Denk dat het een beetje zonde van je geld is om 2 keer een startset te kopen.
Beter koop je 1 set en een losse lok.
Samenstelling trein was:
2200 + 4 rijtuigen + goederenwagen + 2200
In dit geval ging het om de 2202 en 2207, waarvan de NS-logo's waren verwijderd.
De goederenwagen was een Belgische, een soort E-tje met een roldak, type Tms. Wordt in model gemaakt door Klein Modellbahn Austria onder nummer 3281, en is nog te vinden op hun site.
De wagen werd gebruikt om fietsen te vervoeren.
Op Houten, eerstvolgende keer 16-8, staat iemand die stapels van die dingen op voorraad heeft, zal zo 8-9 euro per stuk zijn.
-
later ook nog de 2215, maar ik ben van plan de 2202 en 2207 te maken.
Op Houten kan ik niet zijn want dan ben ik op vakantie. dat wordt ff wat regelen ;)
Daan
-
rijtuigen weet ik welke ik moet zoeken. M2 eerste klas. helaas heeft niemand de eerste klas uitgebracht dus ik ga de zaag denk ik gebruiken. :P
Klopt, een A is er niet. Ik heb een jaar of 11 geleden de eerste trein samengesteld. Dus: 1 rijtuig zonder opschriften. Zal vanavond eens een plaatje opzoeken.
-
Als je dan wat gaat regelen, die wagens liggen bij voormalig Huisman. rechterhal, bij de nooddeur aan de muur.
(haaks tegenover de stand waar ik sta).
Mocht je nog meer info nodig hebben hoor ik het wel.
-
hoeveel kost zo'n roco 2200 loc los?
En welke rijtuigen kan ik het beste gebruiken
-
2 AB's M2 verzagen tot één A.
-
Moet je eerlijk bekennen dat ik niet weet wat een 2200 los ongeveer kost.
Maar ik neem aan dat je van 1 van beide loks een dummy gaat maken, dus belangrijk zal in dat geval zijn dat de lok optisch in goede staat is.
De meest recente uitvoeringen in geel/grijs zijn dan de 2246 en de 2305, en eventueel radiolok 2343, waarvan je dan de symbolen nog extra moet verwijderen.
Artikelnummers weet ik zo niet, maar wel dat dit soort loks nog wel redelijk vaak worden aangeboden, waarbij de 2246 en 2343 wat goedkoper zullen moeten zijn omdat deze niet digitaal zijn voorbereid.
Misschien heeft Frank een idee van de prijs?
-
@Daan je heette eerst toch marklin h0 waarom koop je dan een roco startset?
-
Ook Struckton heeft er nog wel eens voor gestaan. Loc nummer weet ik even niet meer.
Let er wel op dat je de juiste 2200 uitvoering neemt. En dat is de 2225 met een hoog A sein en is de juiste uitvoering. De andere hebben dat niet. De 2246 heeft een laag A sein en de 2305 en de 2343 hebben een gedraaid L sein ;)
:) ;D
-
@Daan je heette eerst toch marklin h0 waarom koop je dan een roco startset?
Ik heb die loc nodig. En ik dacht misschien kan je zoveel voor zo'n set terug krijgen dat je uiteindelijk goedkoper uitbent dan een losse loc. Ze zijn er niet in wisselstroom dus ik zal wel een gelijkstromer moeten halen.
-
Losse locs zijn vaak een euro of 100 nieuw. Ook wisselstroom.
Maar je moet natuurlijk met A-sein hebben...
Gr, Willem
-
Maar je moet natuurlijk met A-sein hebben...
Bij Kuipers uit Utrecht hadden ze er een heleboel liggen tijdens Rail in Houten (niet duur trouwens). Ik denk dat hij ze nog wel moet hebben. En dat waren allemaal wisselstroomers. Ik zou gewoon even bellen en vragen. ;)
-
later ook nog de 2215, maar ik ben van plan de 2202 en 2207 te maken.
Op Houten kan ik niet zijn want dan ben ik op vakantie. dat wordt ff wat regelen ;)
Daan
Het laatste jaar dat het reed reden ze zelfs met de NS logo's op de locs.....
Daar was geloof ik ook de 2211 bij.
-
lovers begon met de 2202 (amsterdam-zijde) en de 2207 (Ijmuiden-zijde) Het jaar daarna werd de 2202 vervangen door de 2211, maar die begaf het en dus is de 2215 (met NS vignet gekomen aan de Ijmuiden-zijde.)
de rijtuigen zijn in het laatste jaar nog van kleur veranderd, omdat makkelijker was met de keukenhof expres.
Weet iemand waarom de fietsenwagon meestal aan de Amsterdam-zijde zat maar ook weleens aan de IJmuiden zijde.
Ik heb in de planning begin 2009 staan om te beginnen met dit project. valt de koploper van marklin tegen dan zal dat eerder worden.
Daan
-
Ik heb zelf ook de Lovers-trein in model nagemaakt.
Als trekkracht een willekeurige geel/grijze 2200, meestal de 2278 (museumloc SRMM) dus niet nummer-correct)
Als goederenwagen een open wagen van Trix, zelf voorzien van roldak, beschildering, opschriften en verwering.
Als rijtuigen 2 oude van Lima, een AB en een BD (dus niet type-correct)
En een gedummificeerde geel/grijze 2200 (2211 met overgeschilderd vignet).
Ze zijn allemaal overgeschilderd en voorzien van op de PC geprinte opschriften. Het Marktkauf-logo is op internet nog te vinden, want het bedrijf bestaat nog in Duitsland.
De pictogrammen van de afdelingen van Marktkauf heb ik helaas nog niet kunnen vinden.
Voor de dummy-2200 heb ik een heel oude 2200 van Roco op een beurs gekocht en de aandrijving losgekoppelt door simpelweg de aandrijfveren te verwijderen en stroomafnemers los te solderen. Zodoende zou het model ook weer zo te motoriseren zijn.
Ook deze heb ik overgeschilderd zodat je de oorspronkelijke citroen-gele kleur van Roco niet meer ziet.
Ik heb even geen foto's, want ze zitten ergens in een verhuisdoos...
-
Als trekkracht een willekeurige geel/grijze 2200, meestal de 2278 (museumloc SRMM) dus niet nummer-correct)
Het is SMMR. ;)
-
Ik heb even geen foto's, want ze zitten ergens in een verhuisdoos...
erg leuk. en ...ik wacht toch op de foto's :D
-
Het is SMMR. ;)
Yep, sorry, verkeerd uit mijn hoofd getypt, dat krijg je als hun site al langer in mijn favorieten staat: http://www.smmr.nl/
Ik zal kijken of ik komend weekend wat verhuisdozen voor foto's om kan gooien...
-
Oef, zoek, zoek, gevonden!
Eh, bijna dan. Ik was het even vergeten, maar ik had mijn dummy-2200 alweer "ontverfd" om opnieuw te schilderen als bruin exemplaar. Dus die heb ik bij onderstaande foto-shoot maar achterwege gelaten:
(http://img206.imageshack.us/img206/1105/dscn5742001dl3.th.jpg) (http://img206.imageshack.us/my.php?image=dscn5742001dl3.jpg)
(http://img206.imageshack.us/img206/8682/dscn5755001qm8.th.jpg) (http://img206.imageshack.us/my.php?image=dscn5755001qm8.jpg)
(http://img206.imageshack.us/img206/9506/dscn5756001tx1.th.jpg) (http://img206.imageshack.us/my.php?image=dscn5756001tx1.jpg)
(http://img206.imageshack.us/img206/9599/dscn5753001el1.th.jpg) (http://img206.imageshack.us/my.php?image=dscn5753001el1.jpg)
(http://img511.imageshack.us/img511/3851/dscn5759001zt0.th.jpg) (http://img511.imageshack.us/my.php?image=dscn5759001zt0.jpg)
(http://img511.imageshack.us/img511/5690/dscn5752001ah5.th.jpg) (http://img511.imageshack.us/my.php?image=dscn5752001ah5.jpg)
(http://img511.imageshack.us/img511/3449/dscn5751001wx1.th.jpg) (http://img511.imageshack.us/my.php?image=dscn5751001wx1.jpg)
De beide M2-rijtuigen waren voormalige IJssellijn-uitvoeringen van Lima.
De AB en BD-combinatie is dus niet conform de werkelijkheid, maar het projectje is ook alweer van heel wat jaartjes terug.
De 2278 is recenter, en was eigenlijk de Anneke van Strukton.
De rijtuigen zijn Revell 55 (bak) en 48 (dak) geschilderd. Ook de draaistellen hebben een grijs kleurtje gekregen.
De opschriften zijn dus met de printer op stickerfolie geprint.
Er moet eigenlijk nog een laklaagje overheen...
-
erg leuk :D Ik verheug me er al op om er ook 1 te maken.
Hoe kom ik aan goede transfers?
wat betreft de ijmuidelijn
Herik rail wil dat de Ijmuider spoorlijn wordt doorgetrokken naar de haven om vanaf daar vracht te gaan vervoeren. Het spoor stopt nu aan het eind van de geul, maar dat zou achter Hammerstein gelegd kunnen worden volghens Herik rail. De trein zou in eerste instantie 2 maal per dag over het spoor moeten rijden. 's Ochtends als de ferry aankomt en 's avonds als de ferry afvaart. Het nieuwe traject moet volgens Herik rail zijn er verschillende mogelijkheden. Vanaf het pontplein loopt het traject via een soort fly-over richting Beeckestijn of de historische dorpkern Velsen-Zuid. Daar hebben we 3 opies zegt Ingrid Meuwissen van Meuwissen advies. Het spoor kan door een tunnel, maar dan hebben we last van het kanaal, maar daar zijn oplossingen voor. De trein zou ook nog over een brug kunnen gaan of over de grond. Daarna zou het traject langs het noordeekanaal kunnen komen te liggen. Ook is er de mogelijkheid om de trein over het bestaande spoor richting driehuis te laten rijden, maar die optie wordt niet genoemd, ook al is die denk wel de goedkoopste. directeur van
Herik rail, beseft dat het een ambitieus plan is. ,Het gaat erom dat het spoor behouden blijft.'Pas dan heeft het zin om naar verdere mogelijkheden te kijken. Een eventuele grote subsidiverstrekker zit ook al aan tafel. Rod Hilditch, directeur van Focal Earth uit Coventry, Engeland. Hij doet onderzoek naar de verbetering van transport van Europeese havensteden. Hij heeft al 400 miljoen gekregen van de EU. IJmuiden staat hoog bovenaan zegt hij, omdat de kosten hier niet zo hoog zijn. Kees Demmers, voorzitter van WIJS, is blij met de plannen. Volgens groenlinks fractievoorzitter wim Westerman doet het college Velsen er niets aan om de omgebruikte baan weer in gebruik te nemen en dat is wel nodig. Piet dekker, Mileuraas Velsen, riep het college Velsen op om een onderzoek te doen naar de ingebruikname van het baanvak Santpoot-Noord - IJmuiden.
ik vind het totaal geen oplossing. overigens vind ik het raar van de wijs dat ze het eerste stuk zomaar weg zouden laten halen. IK zou zeggen. Amsterdam-Haarlem-Santpoort-Zuid-Driehuis Westerveld-Velsen IJmuiden Oost (velsen gaan noemen of IJmuider centrum)-Ijmuider strand. De spoorlijn kun je makkelijk doortrekken. Als je een spoorlijn naar Amsterdam wil kun je ook het oude spoor vernieuwen. dat dus doen. En laat de WIjs met een plan U het personenverkeer doen.
-
Herik rail wil dat de Ijmuider spoorlijn wordt doorgetrokken naar de haven om vanaf daar vracht te gaan vervoeren. Het spoor stopt nu aan het eind van de geul, maar dat zou achter Hammerstein gelegd kunnen worden volghens Herik rail.
Nee, dat kan niet. Daar staan nu al nieuwe gebouwen en een oude watertoren.
-
achter hammerstein lang is nog een stuk nutteloos grond
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/ijmuiderlijn_verlenging.jpg)
de witte lijn zou het noieuwe spoor zijn. welek nieuwe gebouwen bedoel je?
-
Het gebouw van TNT post, dat niet op de foto staat. :P
Je kan er een spoorlijn aanleggen als je achtereenvolgens een fietspad, voetpad en de weg naar de haven weghaalt, plus dat er nog een flink stuk moet worden afgegraven. De Havenkade (loopt van de Lineausstraat naar de Trawlerkade) stijgt zo'n 5 meter.
-
Ja, ik weet wat je bedoelt fietspad is niet zo'n probleem .. leg het spoor erlangs en leg een klein overwegje erin. Voor de rest zullen ze wel een oplossing hebben. misschien willen ze daar ook onderdoor :P ::) :-|
-
Leuk, maar ze hebben een tijdje geleden juist het spoor ingekort, de oude halte is weggehaald, en hij eindigd nu net voor de weg.
Wat ik nooit begrepen heb is dat hij niet naar de DFDS terminal is doorgetrokken, gezien het feit dat daar genoeg passagiers komen. Ook meren er af en toe cruise schepen aan, dus er zou theoretisch gezien een markt voor chartertreinen naar bijv. Hlm of Asd zijn.
Het zou ook een hoop verkeer schelen als de trailers de los met DFDS naar Engeland gaan ook per trein zouden komen, bijv. via hupac of Rola.
Mocht men nu besluiten de lijn weer te gaan gebruiken, dan moet er heel wat gebeuren. Op alle overwegen is het spoor eruit gehaald, dat moet dus weer terug. Het aansluitwissel bij Santpoort Noord moet weer terugkomen, alle gemollesteerde seinen en borden moeten weer geplaatst worden.
-
Leuk, maar ze hebben een tijdje geleden juist het spoor ingekort, de oude halte is weggehaald, en hij eindigd nu net voor de weg.
Wat ik nooit begrepen heb is dat hij niet naar de DFDS terminal is doorgetrokken, gezien het feit dat daar genoeg passagiers komen. Ook meren er af en toe cruise schepen aan, dus er zou theoretisch gezien een markt voor chartertreinen naar bijv. Hlm of Asd zijn.
Het zou ook een hoop verkeer schelen als de trailers de los met DFDS naar Engeland gaan ook per trein zouden komen, bijv. via hupac of Rola.
het spoor is ingekort tot het eind van de geul. als je op het kaartje kijkt is waar het spoor (witte lijn) de bocht naar links maakt daar is het ingekort. vroeger liep het spoor daar rechtdoor op het braakliggende terrein.
Mocht men nu besluiten de lijn weer te gaan gebruiken, dan moet er heel wat gebeuren. Op alle overwegen is het spoor eruit gehaald, dat moet dus weer terug. Het aansluitwissel bij Santpoort Noord moet weer terugkomen, alle gemollesteerde seinen en borden moeten weer geplaatst worden.
dat is niet het enige. denk aan de begroeiing en de gaten in de railstaven en de 2 uitgehevelde stukken bij driehuis en het pontplein. Er moet een nieuw station komen een bielzen moeten er vervangen worden. en dan de begroeing ::)
-
Klopt, een A is er niet. Ik heb een jaar of 11 geleden de eerste trein samengesteld. Dus: 1 rijtuig zonder opschriften. Zal vanavond eens een plaatje opzoeken.
Dat heeft toch ook in de Rail Magazine gestaan ? Weet iemand welk nummer dat was?
-
Dat artikel herinner ik mij ook. Volgens mij stond daarin ook een beschrijving van een verbouwde Mat '36 of '46 in de uitvoering zoals deze ook op de IJmuider-lijn heeft gereden?
In ieder geval nog wat gevonden in mijn digitaal archief, ik heb indertijd een deel van de, eenvoudige, website van Lovers Rail in een Word-document geplakt. Daarop stond onderstaande tekening:
(http://img390.imageshack.us/img390/5118/tekeningpm6.th.png) (http://img390.imageshack.us/my.php?image=tekeningpm6.png)
Overigens staat op de site van Martijn Haman (http://www.martijnhaman.nl/) ook nog interessante informatie onder het kopje "Lovers Rail", met o.a. een link naar de nummerhistorie.
Ten slotte nog even gekeken op de site van Märklin die enige jaren geleden ook de M2-rijtuigen heeft uitgebracht, maar helaas geen A...
Voor de detaillist wordt het dus AB's van Lima verzamelen, in tweeën zagen en de A-delen aan elkaar lijmen, net zoals het artikel in Railmagazine.
-
Dat heeft toch ook in de Rail Magazine gestaan ? Weet iemand welk nummer dat was?
Klopt, ergens tussen nummer 135-150 geloof ik.....
Hier het rijtuig:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG1688.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG1689.jpg)
-
ben jij ook bezig de kennemerstrand express te maken. leuk joh?
de raamindeling klopt al zie ik. heb je aan de andere kant tussen de balkonnen wel 4 ramen?
weet eimand wat er op het onderstaande plaatje boven de deuren staat?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/M2_Lovers_2.jpg)
-
http://www.meuwissen-advies.nl/
ze willen het spoor langs de strandweg leggen. check dat onderzoek ::)
weet iemand antwoord te geven op de bovenstaande vraag
-
Boven de deuren stond waar hij reed, o.a dus Amsterdam, Ijmuiden etc.
Gr, Willem
-
ook op de donkerblauwe uitvoering van de kennemerstrand express.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/M2_Lovers_2_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/M2_Lovers_2_1.jpg)
ik hoop dat de foto groter is nu. op deze stond amsterdam-Haarlem-Santpoord-Ijmuiden ......... Amsterdam-Haarl
op deze rijtuigen stond: lovers rail-kennemerstrand expres Amsterdam-Ijmuiden-Amsterdam enz
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/M2_Lovers_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/M2_Lovers_1.jpg)
-
op de foto klikken! :P
-
In 1998 hebben de (inmiddels) blauwe M2-rijtuigen verschillende uitvoeringen gekend:
Eerst reed de keukenhof-express:
(http://i106.photobucket.com/albums/m278/EdwinVR_2006/LoverrailKeukenhof_Lisse_21051998.jpg)
Daarna werden dezelfde rijtuigen ingezet als H'lem -A'dam EXPRES:
(http://i106.photobucket.com/albums/m278/EdwinVR_2006/LoverrailLR3_Sloterdijk_13061998.jpg)
Als laatste werden de rode tulpen vervangen door halve maantjes en golven en heette de trein ineens weer "Kennemerstrand expres":
(http://i106.photobucket.com/albums/m278/EdwinVR_2006/Loverrailkennemerst_IJm_18071998.jpg)
De uitvoering zoals de trein in 1996 en 1997 reed:
(http://i106.photobucket.com/albums/m278/EdwinVR_2006/LoverrailLR4_IJm_30091996.jpg)
Zie ook nog hier (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=8319.msg137487#msg137487) voor meer foto's van de Kennemerstrandexpres:
Groet, Edwin
-
ben jij ook bezig de kennemerstrand express te maken. leuk joh?
de raamindeling klopt al zie ik. heb je aan de andere kant tussen de balkonnen wel 4 ramen?
Wie ik? Welnee! Ik heb de samenstelling van 08-08-96 gemaakt voor iemand, dus dit rijtuig met aan weerszijden de 2202 en 2207.
Natuurlijk, kijk maar:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img964.jpg)
Plaatje uit bewuste RM.
-
Laaat je de kleur van het dak zo?
@edwin: Hoe kom je aan al die mooie foto's?
-
Dat dak wàs zo in die samenstelling.
Bovendien heb ik heb niks te laten, dat ding is al 11 jaar niet meer van mij.....
-
Klopt, ergens tussen nummer 135-150 geloof ik.....
Nou 3x die hele stapel van voor naar achteren en terug doorgebladerd maar niks kunnen vinden. Waarschijnlijk al weggereden ;D
-
het is al weer een tijd geleden, maar wat zal ik ongeveer voor het hele project kwijt zijn?
-
Nou 3x die hele stapel van voor naar achteren en terug doorgebladerd maar niks kunnen vinden. Waarschijnlijk al weggereden ;D
Doe nog maar een keer: nu tussen 150 en 175. Het is nummer 173.
jaaa, pffff! dat weet ik toch allemaal ook niet...
-
@edwin: Hoe kom je aan al die mooie foto's?
Je mag 1 keer raden.......
-
hmmm ??? zelf gemaakt ::) :P
-
Heel goed ! ;)
Overigens wel jammer dat na Lima ook Märklin niet de M2-A in model heeft uitgebracht, want dat zou weer wat knutselwerk schelen (en een hoop geld, want die Märklin M2's zijn een beetje te duur om zomaar door midden te zagen)
Groet, Edwin
-
Nog steeds mee bezig. Heeft iemadn foto's van de rijtuigen die recht voor het rijtuig zijn gemaakt.
Is het misschiene handig een poll te openen om te kijken hoeveel mensen zo'n setje rijtuigen willen?
Daan!
-
hallo Daan,
van de trein samenstelling en zo weet ik niet veel maar ik heb nog wel een 2200 met alleen vishaken op de voorkant van de loc (andere kant dan waar de cabine zit) dat scheelt weer werk. ik hoor wel wat je wilt.
gr ivo
-
kick,
Ik ben nog steeds bezig metit project.
De rijtuigen zijn erg moeilijk te vinden.
Ze zijn er van Lima en van marklin. Deze hebben slechts AB rijtuigen en ik heb A-rijtuigen nodig. Dit betekent dus dat ik 8 rijtuigen nodih heb om de lovers te gaan maken.
Nu was ik gister op Rijswijk en zag ik de plan U's en het geplot styreen. Erug mooi :o. Is het mogelijk 1e klas M2 rijtuigen te maken van dit materiaal?
Daan
-
niemand? ???
-
op rijswijk stond een man en die had contacten met een 3D-printmaatschappij. misschien kan je daar contact mee zoeken
-
het gaat vooral om het geplot styreen. Ik wil wel is weten hoeveel het kost en of het makkelijk zelf te doen is.
-
bij dat 3D printen hoef je allen nog de elektronica, aandrijving, verf, en onderstel zelf te regelen
-
het gaat vooral om het geplot styreen. Ik wil wel is weten hoeveel het kost en of het makkelijk zelf te doen is.
Heb je al eens op www.sleutelspoor.nl gekeken ??
-
Iemand die weet waar de fietswagon van Klein Modellbahn HO 3281 te koop is in Nederland?
-
Ebay levert direct 3 hits ;)
-
Is de rest van de trein al af? :D
-
;D Ik had het wel gezegd. Het enige wat binnen komt is de fietswagon. Misschien als ik de rijtuigen ergens voor een prikkie kan krijgen, dat ik ze haal. Anders maar even kijken.
-
Beste modelspoorders,
Ik heb 2 setjes Lima IJssellijn rijtuigen weten te bemachtigen voor een schappelijke prijs. De bedoeling is om ze om te bouwen tot Lovers Rail rijtuigen van de Kennemerstrand expres. Ik kan op internet echter geen duidelijke foto vinden van de zijkant waarop de bouwmarktafbeeldingen goed zichtbaar zijn. Het gaat om de afbeeldingen tussen de deuren.
(http://i64.tinypic.com/egepvb.jpg)
Wie o wie kan mij aan een duidelijke foto van de zijkant helpen zodat ik decals kan maken.
Alvast bedankt, Frits
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Scannen0001_26.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Scannen0001_26.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Schermafbeelding_2016-12-13_om_21.18.08.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Schermafbeelding_2016-12-13_om_21.18.08.png)
Heb je hier wat aan? Die laatste heb ik ook scherper, maar dan moet je even je mail in een pb naar me sturen.
-
Heb je hier wat aan?
Daan, jouw reactie overtreft mijn grootste verwachting!!! Ja, daar heb ik zeker wat aan. Echt super (y) (y) (y)
Ik stuur je een pb.
Groet Frits
-
Wel even de plaatsnaam aanpassen ;)
Bevererwijk
Mvg, Erich
-
Ik ben ook wel geinteresseerd in decals daarvan ;)
-
Wel even de plaatsnaam aanpassen ;)
Zo, blij dat ik ze toen niet heb gemaakt. Lettertypes zijn toen gezocht door try and error. Ik geef dus geen garantie daarop. Eigenlijk zou iemand het aan Lovers moeten vragen of daar nog achter te komen is.
-
Als ik decals heb gemaakt laat ik het hier wel weten.
Ik zit trouwens de foto's die in de verschillende draadjes en op internet staan te bestuderen en aan de raampartijen te zien lijkt het erop dat de trein uit 4 1e klasse (A-bakken) bestaat. Ik dacht eerst dat het 2 A-bakken en 2 B-bakken waren. Weten jullie uit welke rijtuigen de Kennemerstrand Expres bestond? Wisselde de samenstelling?
gr. Frits
-
Railhobby 1996, nummer 10, pagina 34: 'Lovers Rail gaat met veel tumult van start'
Railhobby 1998, nummer 2, pagina 4: 'Lovers Rail in de Randstad'
Railhobby 1998, nummer 4, pagina 6: 'Lovers Rail koopt Frans materieel'
At your service!
Steyn
-
4 A-rijtuigen reed Lovers mee. Je moet dus 2 AB's doorzagen en dan de a-delen aan elkaar zien te maken.
-
Steyn. Bedankt!
Daan. Als ik er 2 door zaag en aan elkaar plak heb ik er 1. Nog 3 te gaan. Dan heb je dus in totaal 8 AB rijtuigen nodig om er 4 A van te maken........
Dat gaat hem niet worden.........
Gr. Frits
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
-
Vanwege de kosten?
-
Ja, vanwege de kosten. Tenzij ik losse AB bakken kan scoren voor weinig. Ik heb nu twee sets dus kan 2x AB rijtuig ombouwen tot 1 A-rijtuig. 2 bagagerijtuigen zijn om te bouwen tot 1 B-rijtuig en ik heb 2 B-rijtuigen. Mijn trein gaat dan bestaan uit 1x A en 3x B. Is niet waarheidsgetrouw maar ik vind nu eenmaal die Loverstrein zo leuk. Kan natuurlijk ook gewoon de IJssellijn laten zoals hij is...... ;D
-
Waarom maak je dan niet de testtrein na? 2207-M2-2202. Dan kun je later altijd nog de overige bakken (los) bij elkaar sparen. De overige rijtuigen uit de set kun je dan weer verkopen.
-
Precies, gewoon lekker simpel ;D
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46297.msg744784.html#msg744784
;)
-
Ja! Zoiets ! Cool man. Met de airbrush gedaan? RAL kleur?
-
Staat beschreven in het artikel ;)
-
In een variant met één tussenrijtuig is het rijtuig ook met reclame inzetbaar. Dus er zijn zelfs voor de test-/persrit meerdere mogelijkheden.
-
Staat beschreven in het artikel ;)
Blind.....
-
Hallo,
Als je zelf niet wil martelen met decals dan kan ik je daniel van de acker aanbevelen.
In overleg is veel mogelijk en de kwaliteit is prima.
velletje half A4 had ik voor 15 euro thuis.
Zou er we een flesje microsol bij gebruiken
http://www.decal-sheets.nl/index.php?route=common/home
succes jandcargo
-
De fietswagon (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,62471.msg3221708730.html#msg3221708730) is hier binnen gekomen. Nu resteren "alleen" de 4 M2-rijtuigen nog.
-
O...was jij dat........ ;D
De volgende is voor mij....
-
Muwahaha
-
2 tussenrijtuigen kan blijkbaar ook: link (https://www.flickr.com/photos/ovww/8193781208/in/photolist-9VeHwT-9VeHmP-pC5Db7-dADbAu-8RTxsW-dut8Tm-qX7Mcg-cxdgv7-7mMPdD-cxdgqb-9AJVvZ-cxdgfo-7V5QD5-8qhRTU-8NiHPL-7Zwb2W-9VhwRq-dtXGri-aNSERe-fM66C6-6BVQTd-6BQ2sU-9Vhx7m-du4gBU-du4gx5-6BVQJm-du4gFN-cxUrEY-bbc1Wx-8qhS6U-6BVQCA-dmQEWY-a5uotA-9AMPpQ-pV5xW3-EcyHQj-7HArrm-7Go2LZ-9Gi8sY-7HwHA8-qX7S5x-9Gfepn-7Zwb8S-7HAmtm-cxdgkQ-qASKrg-EteCsj-dCky7c-7Tfx4n-cxdgaG)
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Schermafbeelding_2016-12-13_om_21.18.08.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Schermafbeelding_2016-12-13_om_21.18.08.png)
Heb je gezien dat er een typefout in staat? Bevererwijk i.p.v. Beverwijk.
Martijn
-
Ja, iemand had me er inderdaad op gewezen. Bedankt voor je opmerkzaamheid!
-
Ik heb contact gehad met meneer Sul om aan de Ral-kleuren te komen en lettertypen. Hij heeft dit zelf ook niet meer 1,2,3, maar gaat wel zijn best doen. Hij verteld ook dat iemand destijds een rijtuig of aantal rijtuigen heeft gemaakt. Het ging om een ouder echtpaar uit Haarlem. Zij zouden misschien de ral-kleuren en lettertypen hebben.
Is er iemand hier die deze mensen kent of is het misschien iemand van hier?
-
Ik vermoed dat dhr. Sul de voormalige vertegenwoordigster van THS in Nederland bedoelt. Die had een winkeltje in haar voorkamer in een oud straatje ergens in Haarlem. Maar dat was in de jaren '90. Gezien haar leeftijd toen al, denk ik dat zij niet meer leeft.
Heel misschien kom je verder via THS. De website: http://www.ths-modell.de
De eigenaar is een Nederlander een heet meneer Strijker.
Steyn
-
hallo,
Volgens mij was ze niet zo oud.
Al zag ze er wel een beetje zo uit......
En misschien heeft ze wel een sterk gestel
groeten jandcargo
-
Misschien heb jij wel gelijk. En bovendien: Totgesagte leben länger. Maar dat winkeltje bestaat niet meer, dat weet ik zeker.
Steyn
-
Als het THS niet was, dan misschien Spoorcuriosa. Die zaten ook in Haarlem. Geen idee of dat bedrijf nog bestaat.
Steyn
-
Toevallig kwam ik deze foto nog tegen, voor de liefhebber:
https://flic.kr/p/9VeHmP
-
Thx (y)