BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Vonkentrekker op 25 August 2024, 22:37:47
-
Hallo mensen,
Naar een gesprek dat ik met iemand op de beurs in Houteten jongstleden had vraag ik mij wat af:
Hebben jullie wel eens een loc gekocht omdat die je mooi leek, maar die totaal niet op je baan past?
Daarbij bedoel ik bijvoorbeeld: ik heb een Tri-ang Lord of the Isles met bijpassende rijtuigen, voor de rest is mijn baan bijna geheel Nederlands en Duits, van Fleischmann, Roco, Piko en Lima, dus deze heel ouderwetse Britse loc past daar totaal niet tussen, maar ik wou hem graag omdat ik het zo'n mooie loc vond.
-
Ik koop alleen maar treinen, waaronder ook de Tri-Ang Lord of the Isles, die ik mooi vind en de meeste passen op een van mijn banen waarop ik (2- en 3-rail) 1, H0/00, 0, N en S kan rijden.
Groet
Fred
-
Ik heb zelf een britse Class 68 van Dapol en een class 90 & 91 met Mk4s van Hornby, ik rij zelf Nederlands tussen Tp4-Tp6 :angel:
-
Ik rij Engels tegenwoordig.
Maar soms... wil je.. dingen. ::)
(https://i.imgur.com/rEkuKEU.jpeg)
Ik heb vanuit vroegere/andere periodes mijn NL treinstellen nog, die wil ik houden. Te samen met mijn Re460 (1ste grote liefde), Roco Vt11.5, ICE2. Verder gaat al het duitse en switserse spul en misschien ook nog mijn NL diesels gewoon de deur uit :'(
Mvg
Bas
-
Onder passen versta ik: kunnen ze onder de viaducten door en raken ze de perronrand niet.
Verder ben je toch vrij om alles te laten rijden wat je mooi vindt?
-
Onder passen versta ik: ....
Je kan natuurlijk gaan discussieren over die zin, maar dat kan ook niet, want de TS legt wel expliciet uit wat hij bedoelt. Geen verwarring mogelijk.
Verder ben je toch vrij om alles te laten rijden wat je mooi vindt?
Inderdaad, met je modelling license mag en kan je doen wat je wilt. Niemand beweert hier ook anders ;D
-
Gaan we de 15 pagina's weer aantikken?
-
Daarbij bedoel ik bijvoorbeeld: ik heb een Tri-ang Lord of the Isles met bijpassende rijtuigen, voor de rest is mijn baan bijna geheel Nederlands en Duits, van Fleischmann, Roco, Piko en Lima, dus deze heel ouderwetse Britse loc past daar totaal niet tussen, maar ik wou hem graag omdat ik het zo'n mooie loc vond.
Ik heb voor mijn Fremo modules als thema gekozen voor Nederlands Periode 3a/3b aangezien dat materieel dagelijks voorbij kwam bij ons voor de deur. Nostalgie dus.
Daarna kwam ik er achter dat stoom toch wel mijn voorkeur heeft, maar is in NL materieel vrijwel altijd schreeuwend duur.
Heb nu het Engelse stoommaterieel ontdekt wat een stuk beter betaalbaar is en ben begonnen met BMB modules c.q. Branchline modules maar rij wel al mijn materieel op zowel NL als GB modules bij gebrek aan ruimte.
M'n zoon is eindelijk huizen aan het bezichtigen dus tussen nu en een jaartje hoop ik de zolder voor mij alleen te krijgen waar ik hoop een mooie Engelse baan te kunnen gaan bouwen.
NL materieel zal naar de vitrine verdwijnen en af en toe meegenomen worden naar een Fremo treffen.
-
Hoi!
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/IMG-9910-66cc54ee219d6.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/IMG-9910-66cc54ee219d6.jpg)
M’n T.G.V. OUIGO
Komt niet in Duitsland, maar bij mij lekker wel ;D
-
Als we de moeite nemen Vonkentrekker te helpen door een beetje serieus antwoord te geven op de vraag, maakt het niet uit hoeveel pagina’s we nodig hebben. Ik ga er maar vanuit dat Klaas een grapje maakt en vergeten is er een knipoog-smiley bij te zetten.
Het korte antwoord op je vraag over het kopen van een niet-passende loc geven Fred, Bas en Dave al: er zijn mensen die dat doen. Iemand als Dion laat gewoon Australisch én Canadees materieel rijden langs Baden-Baden (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=6805.msg3222389048#msg3222389048).
Maar er zijn ook andere antwoorden te vinden op het forum.
Daarbij bedoel ik bijvoorbeeld: ik heb een Tri-ang Lord of the Isles met bijpassende rijtuigen, voor de rest is mijn baan bijna geheel Nederlands en Duits, van Fleischmann, Roco, Piko en Lima, dus deze heel ouderwetse Britse loc past daar totaal niet tussen, maar ik wou hem graag omdat ik het zo'n mooie loc vond.
Mispoes, bijvoorbeeld, beeldt op zijn N-baan zo realistisch mogelijk een specifieke plek in een specifieke tijd (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=100747.0) uit. Geen haar op zijn hoofd die eraan denkt daar een Engelse stomer te laten rondrijden.
Besselspoor stelt een andere eis: alleen Fleischmann-materieel uit ca. 1969 (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=91483.0). Daarbij maakt het hem niet uit of het Duits, Frans, Engels of Amerikaans is.
Je kunt dus alle kanten op. In theorie heeft Klaas gelijk: je bent vrij om te doen en te laten wat je wilt. Maar net zoals je vrij bent om de kleding aan te trekken die je wilt, zijn er wel degelijk “sociale normen” in de modelspoorwereld. Mijn Wohnzimmer Rbf zal nooit te zien zijn bij On TraXS, bijvoorbeeld. Er bestaat wel een zekere overeenstemming over wat een mooie modelspoorbaan is.
Ergens op het forum stond een plaatje van de “natuurlijke ontwikkeling” van een modelspoorder. Die loopt van een speelgoed-achtig allegaartje met allerlei materieel op een ovaal met zoveel mogelijk rails en wissels, naar een bijna minimalistische modelspoorbaan in een realistisch landschap. Dat betekent dat jij op een dag misschien je KLM-koploper (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=112294.0) wegdoet en Engels gaat rijden, of andersom.
Dat hoeft niet: ik ben zelf grotendeels blijven hangen in het niveau van mijn jeugd, juist uit nostagische overwegingen. Wel doe ik, onder invloed van dit forum, inmiddels een beetje aan tijdperkbinding. Ik stond op de beurs in Houten samen met MaraNCS te kijken naar een Belgisch viswagonnetje. Leuk ding, maar niet gekocht want voorzien van een UIC-computernummer. (Stiekem is ruimtegebrek een belangrijker argument.) Zo maak ook ik een zekere ontwikkeling door.
Ik ben benieuwd hoe jij er over een paar jaar naar kijkt. Doe intussen waar je zin in hebt!
-
Onder passen versta ik: kunnen ze onder de viaducten door en raken ze de perronrand niet.
Verder ben je toch vrij om alles te laten rijden wat je mooi vindt?
Natuurlijk, anders had zou ik ook niet met Duitse stomers en Nederlandse E-locs door elkaar rijden.
Ik wist eigenlijk niet hoe ik anders moest beschrijven wat ik bedoel.
-
Je kunt dus alle kanten op. In theorie heeft Klaas gelijk: je bent vrij om te doen en te laten wat je wilt. Maar net zoals je vrij bent om de kleding aan te trekken die je wilt, zijn er wel degelijk “sociale normen” in de modelspoorwereld. Mijn Wohnzimmer Rbf zal nooit te zien zijn bij On TraXS, bijvoorbeeld. Er bestaat wel een zekere overeenstemming over wat een mooie modelspoorbaan is.
Deze zin vind ik wel grappig, want ik heb eens een mede club lid in een fikse discussie zien geraken op een beurs omdat hij een Amerikaanse trein liet rijden op onze Hoogovenbaan, en toen kwam er een baureihe 53 mallet loc langs rijden en toen was het helemaal niet meer goed te maken ;D
-
Leuk draadje! Zelfs binnen één thema (jaren '60 Fleischmann Retrobahn) komt dit probleem voor. Gezien het merendeel van de modellen is de baan min of meer Zuid Duits ingericht, mede door de bouwstijl van de destijds verkrijgbare kits.
Dat er een verdwaalde stam Hollands, Zweeds of Frans tussendoor fietst is nog wel uit te leggen.
Fleischmann maakte toen echter ook wat Amerikaans materieel, wat gezien de productiejaren natuurlijk wel bij een dergelijke verzameling hoort. Dus zullen er ook Amerikaanse dagen voorkomen...
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/goods-66cc65ce59497.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/goods-66cc65ce59497.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/union-66cc65ce7c348.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/union-66cc65ce7c348.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/santa-66cc65ce5db43.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/santa-66cc65ce5db43.png)
Qua contrast is het nog leuk te vermelden dat de foto's gemaakt zijn op de zeer Hollandse Ontraxs baan "Schoonhoven"... daar kwam alleen wat stoomtram materieel ;D
-
Dat zijn 3 mooie treinen die je daar hebt (y)
-
Toch vraag ik me af wat het plan was toen Fleischmann Amerikaans materiaal verkocht, kan mij niet voorstellen dat ze er veel van verkocht hebben.
-
Over oude Fleischmann gesproken, deze Italiaanse loc met bijpassende rijtuigen is ook een exoot in mijn verzameling, maar rijd wel prachtig.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/IMG-3609-66cc6a611aef9.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/IMG-3609-66cc6a611aef9.jpg)
-
Toch vraag ik me af wat het plan was toen Fleischmann Amerikaans materiaal verkocht, kan mij niet voorstellen dat ze er veel van verkocht hebben.
Fleischmann begon hiermee in 1954. Toen was er in Duitsland nog niet zo een grote markt (wel liefhebbers, maar weinig geld). De export naar de USA was volgens de Geschiedenis van Fleischmann een succes. Wellicht ook omdat Nünberg in de toenmalige US zone lag en er dus veel Amerikaanse mannen in dat deel van Duitsland rondliepen.
Groet
Fred
-
Correct, rond 1956 werd er zelfs net zo veel voor de US geproduceerd als voor de thuismarkt, daarna liep het wel terug en men hield er in 1971 mee op.
Er was trouwens veel meer dan ik hier liet zien, er is zelfs een set uitsluitend voor de VS geproduceerd, de groene PENN LINE serie. Hoop ik ooit nog eens te bemachtigen, de rest heb ik wel zo'n beetje.
Van die Italiaan die Vonkentrekker laat zien heb ik ook een fraai exemplaar, maar die zou op zich kunnen als je de baan wat meer richting Tirol situeert, de jaren '60 bebouwing laat wel wat ruimte voor interpretatie ;D
-
Wellicht ook omdat Nünberg in de toenmalige US zone lag en er dus veel Amerikaanse mannen in dat deel van Duitsland rondliepen.
Daar had ik geen rekening mee gehouden, is wel wat logischer, wist ook niet dat die Amerikaanse locs al zo vroeg gemaakt waren.
-
Jazeker, Fleischmann speelde goed op die behoefte in. Idd US militairen en zelf denk ik dat die het meeste gekocht hebben. Mijn pa had oude Fleischmann en ik weet dat in een oud boekje dat we hadden van voor zijn trouwen (1960!) daar al de US treinen in stonden en hij trouwens de Duitse treintjes kocht. Ik ben bang dat bij mij daar toch ergens al het zaadje geplant is waardoor ik 30 jaar later de overstap naar Amerikaans heb gemaakt :) Hoe raar het lopen kan ;D
-
De catalogus uit 1954, reeds 2 jaar na de eerste H0 modellen:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/1954b-66cc8ead6797c.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/1954b-66cc8ead6797c.png)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/1954a-66cc8ead67a2e.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/1954a-66cc8ead67a2e.png)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/1954c-66cc8eae14f7b.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/1954c-66cc8eae14f7b.png)
Tot de komst van de diesellocs was het meeste gebaseerd op Europees materieel. De rijtuigen waren Duitse blikken exemplaren in een ander kleurtje, de goederenwagens waren wel authentiek. Er was uiteindelijk best een behoorlijke collectie van 6 verschillende stomers, 4 Alco diesels, de Baldwin rangeerlocs in nog veel meer kleuren incl NS 2200 trim, een hele rits boxcars, 2 types cabooses in verschillende versies, ik kan op de Retrobahn best een Amerikaanse dag plannen ;D
-
Eind jaren 50 kocht mijn vader ook van die Amerkiaanse wagens van Fleischmann. En toen de NS 1200 uitkwam reed die ook op onze baan. Na een vijfdaagse NS-trip Parijs nam hij een Jouef rijtuig mee. Een jaar later werd op de laatste vakantiedag in Londen een vierdelige Pullmantreinstel van Hornby aangeschaft.
'Past niet' was destijds minder of niet aan de orde.
-
Je hebt nu wel een excuus om nog eens een Engelse trein te kopen, en bij 3 stuks spreek je van een verzameling. ;D
-
Je hebt nu wel een excuus om nog eens een Engelse trein te kopen, en bij 3 stuks spreek je van een verzameling. ;D
Misschien, maar ik heb nog genoeg Duits materiaal op de lange termijn verlanglijst staan en dat is ook wat makkelijker te vinden hier ;)
-
Jazeker, Fleischmann speelde goed op die behoefte in. Idd US militairen en zelf denk ik dat die het meeste gekocht hebben. :) Hoe raar het lopen kan ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/20240826-202749-66cccb78c0a49.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/20240826-202749-66cccb78c0a49.jpg)
Fleischmann werd ook nog eens in de US-zône geproduceerd!
-
Heerlijk, dat antieke Fleischmann spul. Had vroeger een USA Burlington Diesel van dat merk in bruikleen waar een Duits Touropa en 2 slaapwagens achter hingen. Sloeg natuurlijk nergens op maar was er toen heel gelukkig mee.
-
:)
Ja.
Toen was geluk heel gewoon.
SimpelSpoor bv
Simplistisch Verbond!
-
Fleischmann had ook Amerikaanse diesels in aantal uitvoeringen: zilver, geel....
Zoals Marklin al snel een soort van NS loc 1100 leverde naast de groene Franse variant.
SNCF en NS rijtuigen kwamen pas in de jaren zestig.
Niet te vergeten: Trix-Express met NS hondenkoppen. Groene variant en rode variant! Let wel rode met
pantografen!
Beneluxkleuren was nicht im frage?
Klaarblijkelijk was destijds de kennis van zaken nul komma sh*t!?
-
Klaarblijkelijk was destijds de kennis van zaken nul komma sh*t!?
. Denk eerder dat alles gemaakt was vanuit vrij onduidelijke foto’s en als het er een beetje op leek was het goed genoeg.
-
. Denk eerder dat alles gemaakt was vanuit vrij onduidelijke foto’s en als het er een beetje op leek was het goed genoeg.
En er waren toen nog geen forums zoals dit waar vreselijk geklaagd wordt als er iets niet klopt.
Groet
Fred
-
Er was kennis genoeg, maar niet het geld om mallen voor elke gevraagde variant te maken. Daar werd aanvankelijk ook helemaal niet om gevraagd, als het er op leek en de goede kleur had was men al tevreden. In het 'blikken'tijdperk had vooral het spoor 0 materiaal totaal afwijkende verhoudingen en in die geest werden de eerste H0 treinen ook geproduceerd.
Je zag ook heel duidelijk de vraag en de ontwikkeling eind jaren 50 naar meer natuurgetrouwe modellen, Fleischmann verving de loc's uit de eerste jaren stuk voor stuk door beter geproportioneerde exemplaren met de BR E44 als eerste duidelijke voorbeeld. Betere productietechnieken, andere materialen zoals kunststoffen, kleinere motoren, eigenlijk gaat die ontwikkeling nog steeds door.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/1336-66cd8a1c7e120.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/1336-66cd8a1c7e120.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/1335-66cd8a1c81f9f.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/1335-66cd8a1c81f9f.jpg)
Maar goed, deze treinen passen wél op mijn baan, dus nu maar weer on topic ;D
Dus in elk geval gooi ik alle landen door elkaar, zoals dat in de jaren 50 en 60 zonder bemoeienis van sociale mediums straffeloos ging
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/spul-66cd8ae25c98b.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/spul-66cd8ae25c98b.jpg)
-
Ik denk dat iedereen wel een of meerdere "quilty pleasures" heeft. Materieel wat er eigenlijk niet (meer) bijpast, maar vanwege nostalgie toch aanwezig is. Dat kan obv herinneringen zijn, maar ook omdat de collectie is veranderd.
Qua nostalgie heb ik ook nog oud Fleischmann materieel (oud is voor mij dan uit de jaren 70/80), vooral afkomstig van mijn vader. Zo heb ik zijn originele startsetje nog (stoomlocje, rode Esso wagentje en Heineken wagonnetje). Soms rijdt dat een rondje rond de kerstboom ;D. Hetzelfde geldt voor mijn 0e materieel.
De kern van mijn collectie is nu jaren 80/90 van de NS, met een uitzondering (daar gaan we weer ;D) voor de NS1100. Daarvan wil ik alle uitvoeringen sparen, ook met een bijpassende trein. Kortom, er rijdt bij mij ook een turkoise 1100 met plan D. Past dat bij de rest? Nee, maar ik vind het wel leuk. Mijn toekomstige baan wil ik qua aankleding wat neutraal houden, zodat het niet al te veel misstaat.
Vroeger was ik ook lid van een modelspoorvereninging. Daar had natuurlijk iedereen toch een andere focus. Dat werd opgelost door thema rijdagen. bv stoom, of Duits of juist modern NL. Ik denk dat ik zoiets ook ga toepassen. En dan kan je je quilty pleasures gewoon de baan op sturen, zonder al te veel discussie ;)
Groeten,
Rogier
-
Ik probeer een CFL-baan in spoor 0 te bouwen wat niet echt makkelijk is maar ik doe m'n best.
En wat ik echt ook een mooie trein (locomotief) vindt is het Corpet Louvet lokje van LGB en dat heb ik dus aangeschaft.
Past voor geen meter want is tweemaal spoor 0 maar ik ben er bijzonder blij mee.
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/1335-66cd8a1c81f9f.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/1335-66cd8a1c81f9f.jpg)
> Is dit nu een klassieke Fleischmann-loc gepresenteerd op een Märklin-spoortje? Griezelig, heel erg griezelig. ;)
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/IMG-20240827-120646-567-2-66cda6a01c42e.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/IMG-20240827-120646-567-2-66cda6a01c42e.jpg)
Andersom gaat ook (niet).
-
:)
Kennis genoeg...
Misschien bij de fabrikanten, importeurs.
Maar ook bij het grote publiek zal er weinig kennis zijn geweest.
De NS was een ambtenarij.
Lectuur met info was er nauwelijks.
De NVBS was nog een kleine club.
In de bibliotheek stond Het IJzeren Paard en het boek van Dorgelo.
Rond 1960 bracht Bruna 'hier zijn de spoorwegen'uit.
Foto's van kiosken, fietsenstallingen, personeel, een Beneluxstel maar bijvoorbeeld geen 1200, 1300...
Wel een uitleg over dienstregeling grafieken.
Mijn eerste NVBS-kaart vond ik zojuist terug in het boekje.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/20240827-122403-min-66cdac344451a.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/20240827-122403-min-66cdac344451a.jpg)
-
ik denk niet dat het daarin zat, maar eerder in het beperkte inkomen van de mensen en de kosten voor de modelspoorhobby. Er was veel meer zelfbouw, en bouwpakketten van modeltreinen. Deels omdat de modellen niet leverbaar waren, maar voor het grote deel omdat met het niet kon betalen. Ons inkomen is meer gestegen, waardoor er meer ruimte komt om andere uitgaven te doen. Dat zie je terug in het autogebruik, de vakanties, de dagelijkse maaltijden en dus ook in de hobby's.
Dus als een fabrikant iets wilde verkopen, dan moest het betaalbaar zijn. Daarom was Lima ook zo'n succes, veel trein voor een beperkt budget.
Daarnaast vraag ik mij ook af of de fabricage technieken destijds ook zo geavanceerd waren als dat ze tegenwoordig zijn. Zoals alles moest ook deze technieken ontwikkeld worden, net als de materialen. En dat zie je door de tijden heen ook gebeuren.
Groet,
michel
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/spul-66cd8ae25c98b.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/spul-66cd8ae25c98b.jpg)
Even ter illustratie hoe de keuze kon worden gemaakt.
Mijn vader wilde een E-lok van Fleischmann aanschaffen.
Ik ging mee naar de firma Boerendonk in Rotterdam-west.
De heer Van Dijk liet de blauwe DB E10 zien.
Zou aardig passen bij het blauwe Touropa rijtuig, de rode restauratiewagen, de groene bagegewagen en de twee andere groene rijtuigen...
Was die Zwitserse loc hier op de foto duurder, ik weet het niet, maar Van Dijk bewerkte mij om niet de Duitser maar de Zwitser aan te schaffen.
Dat was de sterkste locomotief ter wereld!
Het werd de E10....
-
Boerendonk in Rotterdam West?
Bij mijn weten zat Boerendonk (Kantoorboekhandel/speelgoedwinkel) op de Peppelweg in Schiebroek.
Bedoel je niet Rijpma op de Schiedamseweg?
Chris
-
> Is dit nu een klassieke Fleischmann-loc gepresenteerd op een Märklin-spoortje? Griezelig, heel erg griezelig. ;)
U begrijpt dat deze foto niet in mijn huis genomen is.
... maar Van Dijk bewerkte mij om niet de Duitser maar de Zwitser aan te schaffen.
Dat was de sterkste locomotief ter wereld!
Het werd de E10....
Dat maakt het historische spul zo leuk, al die anekdotes van vroeger...
-
Boerendonk in Rotterdam West?
Bedoel je niet Rijpma op de Schiedamseweg?
Chris
Nee, ik bedoel Boerendonk op Vierambachtstraat 92, aldus mijn oude telefoon boek.
Rijpma, verkocht Triang treinen, volgens mij 60 jaar geleden geen Fleischman, etc..
-
Heb eerst de voorgaande posts door genomen om te achterhalen wat de bedoeling was van deze draad.
Denk dat iedereen wel een trein heeft die totaal niet bij je thema past.
Maar het gaat om je fantasie, niet om de werkelijkheid, dat je fantasie niet is de werkelijkheid past dat nemen we op de koop toe.
Ja ja. leuk onderwerp!
Ik heb een best wel grote baan thuis, in H0, rij dus ook H0. maar vind het leuk om met serieuze treinen te rijden. dat gaat thuis niet, daarom toen ooit lid geworden van de forumbaan, daar kan gereden worden met treinen die te lang zijn voor thuis.
Loc met 17 Venice Simplon Oriënt-Express rijtuigen.
of 2 gekoppelde ICE-3 treinstellen.
https://youtu.be/tgGoFkT7wF8?feature=shared
16 rijtuigen, film uit 2022 in Stroe.
https://youtu.be/4U8TQm1EQSg?si=LF7b7EtmE3u8UDWp
2x ICE-3 reden in 2019 in Lelystad.
Eigen films.
Wordt vervolgd, .....
-
Volgens mij heb je 'm toch nog niet goed begrepen. De vraag is niet welke treinen je hebt die fysiek niet op je baan passen, maar welke treinen je laat rijden op je baan die er qua thema niet op passen.
-
Heb ook Zweedse en Noorse treinen in bestelling staan, die passen niet in een Hollands thema, maar okee. Dat bedoel je denk ik meer. 🤷🏽♂️
-
Het was niet de vraagvan de topic starter, maar toch vind ik het een leuke en interessante toevoeging. Ook iets wat niet past, maar je toch hebt omdat je het mooi vindt. Toch?
Ik vind zulke filmpjes wel gaaf namelijk (y)
-
maar vind het leuk om met serieuze treinen te rijden. dat gaat thuis niet, daarom toen ooit lid geworden van de forumbaan, daar kan gereden worden met treinen die te lang zijn voor thuis.
...om vervolgens weer een sluiting te veroorzaken bij de keerlus. ;D ;D ;D
Oh ja...
... om on-topic te blijven; Mijn Engelse treinen rijden ook wel eens op mijn NL modules en mijn NL treinen rijden ook wel eens op mijn Engelse module.
-
Totaal ongepast: m'n originele jaren 1960 Kleinbahn/ÖBB-modelletjes, die nooitoftenooit in de 'H0-Benelux' hebben rondgereden.
-
Amerikaanse diesels die niet passen bij mijn NederDuitse thema's.
ICE2 die te modern is en een waslijn nodig heeft.
Hondekop die ook een waslijn behoeft.
-
Als we over waslijnen beginnen dan ben ik lang bezig, geen enkele van mijn e-loc heeft bij mij ooit onder de draad gereden.
-
Ondanks dat het het wat vreemd zal zijn op mijn Duitse baan wil ik deze dame toch maar eens gaan kopen (uiteraard met de bijpassende bruine rijtuigen).
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/IMG-0849-66cf72512f09b.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/IMG-0849-66cf72512f09b.jpg)
( Jeugdsentiment ;D)
-
Locs van de SJ hebben testritten gereden in Oostenrijk, resulterend in de bestelling van de OBB 1043, dus zo onrealistisch is het niet eens. ;)
-
Ach; stond een wissel verkeerd en toen is ie in Duitsland beland. Moet kunnen, Frank.
edit;
Ah, dan kan het helemaal!
Zo heeft de ICE2 testritten in USA gedaan.
-
Ha, dat is mooi, heb ik excuus om deze er te gaan halen
-
Ach; stond een wissel verkeerd en toen is ie in Duitsland beland. Moet kunnen, Frank.
Het wissel stond niet verkeerd, er heeft daadwerkelijk een Rc (Rc2 1049) in Duitsland proefgereden, oa op de Frankenwaldbahn.
Edith voegt nog wat links toe:
In Kronach (verwijzing):
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,6422694,6422694#msg-6422694 (https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,6422694,6422694#msg-6422694)
In München (met plaatje):
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,5456432,5463672#msg-5463672 (https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,5456432,5463672#msg-5463672)
-
Ha, dat is mooi, heb ik excuus om deze er te gaan halen
Er is altijd een excuus ;D ;)
-
Ach; stond een wissel verkeerd en toen is ie in Duitsland beland. Moet kunnen, Frank.
edit;
Ah, dan kan het helemaal!
Zo heeft de ICE2 testritten in USA gedaan.
Dat was een ICE1, toch.?
-
Ondanks dat het het wat vreemd zal zijn op mijn Duitse baan wil ik deze dame toch maar eens gaan kopen (uiteraard met de bijpassende bruine rijtuigen).
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/IMG-0849-66cf72512f09b.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/IMG-0849-66cf72512f09b.jpg)
( Jeugdsentiment ;D)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/IMG-8060-66d01cfec9493.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/IMG-8060-66d01cfec9493.jpg)
Dan hoop ik dat je deze van NMJ aanschaft, die hebben echt hout gebruikt voor de zijwanden.
website (https://www.nmj.no/nmj-produkter/nmj-topline/topline-norske-modeller/topline-personvogner/nmj-topline-plus-153201-nsb-bo3c-645-1032585.html)
-
Het zijn Noorse rijtuigen, de loc is Zweeds...
En dan gezamenlijk naar Duitsland?
Dan moet je wel een heel goed excuus bedenken.
Wel erg mooi.
-
Noors, Zweeds en Duits? Dan zit je op een Deense baan gemiddeld wel weer goed ;D
-
Sorry!😢
-
met een beetje fantasie komt een NSB nostalgietrein door Zweden met een vrij "moderne" SJ elok ervoor . :)
-
Dat was een ICE1, toch.?
Oei..., je hebt gelijk, Dave.
Ik zat er naast.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/hiding-66d03d057d1ce.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/hiding-66d03d057d1ce.jpg)