BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => H0 => Topic gestart door: rail4marcel op 01 February 2024, 10:41:33
-
De ACME nieuwtjes zijn bekend gemaakt met als hoofdnieuwtje de NS ICNG. Voor een PDF zie klik (https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/view/1320/a_c_m_e_anonima_costruzioni_modellistiche_esatte_novelties_2024_pdf).
-
Oh yes oh yes, ICNG! En ook nog hoek van Holland Express whooshh. Daar gaat mijn geld :-)
-
Goed nieuws voor de tp 6 rijders , maar niet voor mij
Cor
-
Wauw, feest hier met die ICNG. :D :D :D
Nog een zooitje Nightjets. Kan daarmee de Nightjet Amsterdam-Wenen worden nagebootst? Maar nu dus zonder verplichte aanschaf van loc.
-
Joh. Bijzondere keuze! Het ding is natuurlijk té lelijk, en daarom moet ik 'm hebben :-)
-
Hebbuh!
Maar ook een Nord West en Warschawa. En idd nightjet dat je zelf kan puzzelen. Cool!
-
ICNG in H0, AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Ik ben blij, mijn portemonnee niet ;D
-
Hebben :)
-
Nice hoek van Holland trein set
-
Mooi! Hopen dat ze in de verdere toekomst nummer-/kleur- en lengtevarianten gaan brengen.
Toch wel gek dat het Coradia Platform wel wordt opgepakt maar het Flirt-platform nog steeds niet.
-
Een kant-en-klaar halve Hoek-Warszawa express :o
-
Die zag ik niet aankomen, helemaal geen rekening mee gehouden dat zo'n modern stel nu al in model uitkomt.
Deze ga ik zeker bestellen, de lengte beperkt de inzet op mijn baan wel wat maar volgens mij valt dat nog mee voor een 5 wagen stel als ik dat zo zie.
-
Oh neeeeeee, er staat geen AC variant bij.....
-
Nope, geen AC.
-
Nou ja, dan niet
-
Of op het opstelterrein, net als in het echie...
-
Nah, dat lijkt me niet. Vind ik alleen leuk als ik een dummy kan kopen.
Zou het aan de constructie liggen, dat ze geen AC doen?
-
... mij valt dat nog mee voor een 5 wagen stel als ik dat zo zie...
Valt idd mee want door de Jakobs draaistellen zijn de rijtuiglengtes (tussenrijtuigen) van de ICNG beperkt tot 18,5m i.p.v. reguliere rijtuigen van 24.5, 26.4, 27m
-
Veel leuk MAV spul maar helaas zeeeer weinig aan goederenwagens .
-
Oh neeeeeee, er staat geen AC variant bij.....
Raar, zouden ze in de war zijn met de Trenitalia-versie die alleen voor DC geschikt is?
-
oh ow... daar gaat mijn geld... die icng moet ik natuurlijk wel hebben. en dan stiekem hopen dat geen bedrijf met een flirt of sng langs komt anders is al mijn geld weg :'(
-
Raar, zouden ze in de war zijn met de Trenitalia-versie die alleen voor DC geschikt is?
Ik zie eigenlijk niks in die folder voor wisselstroom, ook de locs niet. Misschien zijn ze gewoon gestopt met wisselstroom-uitvoeringen?
Bor
-
Schitterend! Helaas buiten mijn tijdperk, maar wie weet in de toekomst.
Mvgr Dave
-
Ik ben blij voor de TP6 rijders, maar persoonlijk vind ik nog steeds dat een wereld zonder wespen een mooiere wereld zou zijn. ;)
-
Je kunt ook beter stinkende diesels hebben... ;D
-
Zeker! :D
-
Voordeel van treinstellen is dat er meestal wel ergens plek is voor een sleepcontact. Moet mogelijk zijn om hem eenvoudig om te bouwen.
-
Hopelijk wordt die MB24212 Nightjet nu ook daadwerkelijk uitgebracht. Staat al vanaf maart 2022 in bestelling bij Memoba.
Wauw, feest hier met die ICNG. :D :D :D
Nog een zooitje Nightjets. Kan daarmee de Nightjet Amsterdam-Wenen worden nagebootst? Maar nu dus zonder verplichte aanschaf van loc.
Volgens mij wel, doe ik ook. Ik heb de LSM sets MW2118 en MW2119 (en niet de MW2117 met loc). Een WLABmz uit de MW2119 reeds verkocht, dus nu 8-delig. Mis nog een Bmz en een Bcmz, vandaar dus die MB24212. Met die set erbij is ie weer 10-delig. Misschien dan niet helemaal correct wat de exacte wagentypes betreft. En de koersborden op de ramen van de deuren kloppen niet overal.
-
Mooie Neuheiten! Ik hoop dat het ontbreken van wisselstroommodellen een omissie in de catalogus is. ACME brengt in de regel zowel DC- als AC-modellen uit. Ik kan mij niet voorstellen dat ze daar nu ineens mee gestopt zijn. Of de wisselstromers komen later, dat kan natuurlijk ook. De twee BR 186'en voor MTE werden ook niet gelijktijdig als DC en AC uitgeleverd. Daar zat een tijdje tussen (maar ze konden wel worden besteld).
Er staan wel meer fouten in de folder. Neem bijvoorbeeld de driedelige Nightjet-set met catalogusnummer 55316. In de tekst onder het plaatje wordt gesproken over een tweetal rijtuigen van het type Bvcmbz 248.5, maar die bestaan helemaal niet. Het moet zijn Bvcmz 248.5 òf Bvcmbz 249.1. Hoe dan ook, twee van de drie nu weergegeven rijtuigen kunnen NIET worden gebruikt voor de Nightjet Amsterdam - Zürich, want op de onderste twee rijtuigen ontbreekt het SBB CFF FFS logo. Dat staat dan weer wel op het bovenste rijtuig, hetgeen correct is. De onderste twee rijtuigen kunnen op zich ook wel correct zijn, maar niet voor de verbinding Amsterdam - Zürich. Dan moet je de Rivarossi's hebben. Maar voor hetzelfde geld is het gewoon een foutje in de tekening van ACME.
Groeten,
Arjen
-
De handel zal het wel weten, of ACME AC eruit heeft gegooid.
Ik wacht wel af
-
Heel gaaf die ICNG, ik wacht eerst wel even af wat die moet gaan kosten voordat ik ga beslissen of ik hem wil kopen.
En natuurlijk of hij in 3-rail komt of niet.
Koen
-
Oh neeeeeee, er staat geen AC variant bij.....
Dan zelf maar ombouwen, is ook geen rocket science.
-
Het zou commercieel heel onverstandig zijn om geen AC-versie uit te brengen. Nederland, Duitsland en Zwitserland zijn de drie landen met hoogste percentage wisselstroomrijders.
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
Maar vorig jaar was er ook geen AC nieuws en in 2022 ook niet. Er is kennelijk geen handel in.......?
-
En dan is je naam ACme ;)
-
Heel gaaf die ICNG, ik wacht eerst wel even af wat die moet gaan kosten voordat ik ga beslissen of ik hem wil kopen.
En natuurlijk of hij in 3-rail komt of niet.
Koen
Geen 3 rail.
Gr Dave
-
Toch leuk dat de voormalige hofleverancier van Wile E. Coyote tegenwoordig überhaupt treintjes maakt... :)
-
Geen 3 rail.
Gr Dave
Zeg je dat op basis van de folder?
-
Toch leuk dat de voormalige hofleverancier van Wile E. Coyote tegenwoordig überhaupt treintjes maakt... :)
An American Company that Manufactures Everything ;)
-
Je kan rustig op basis van logica zeggen dat ACME geen 3rail meer doet. Kijk naar de folder van vorig jaar, daar zie ik ook geen AC triebwagen in staan. (en for that matter, ook geen of nauwelijks locs) Misschien komt Marklin volgend jaar met een mooie 1:93,5 versie ;D
-
Zeg je dat op basis van de folder?
Zie reactie 13 van Chris.
-
De Italiaanse versie is ook fraai :D
-
Maar vorig jaar was er ook geen AC nieuws en in 2022 ook niet. Er is kennelijk geen handel in.......?
Daar heb je een goed punt! Vroeger maakten ze wel alle modellen in wisselstroom. Bijzonder dat dat nu niet meer gebeurt.
-
Niet de VIRM waar ik op hoopte, maar een zeer interessant model. Geweldig nieuws.
-
voor de VIRM fan of de ICNG fan.
Leuk en aardig dat ACME er in 2024 mee komt, maar bij SpoorObjecten kan je al jaren dit soort treinen, op ware 1:220 lengte verkrijgen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/421965166-889829109819144-6132294242403422402-n-65bca6db8bc52.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/421965166-889829109819144-6132294242403422402-n-65bca6db8bc52.jpg)
En ik zal je verklappen, ik heb er al 0 van verkocht, of niemand wilt in de schaal Z rijden, of niemand wilt de ICNG hebben ::)
-
(alle gekheid op een stokkie, ik kijk uit naar de 1:87 versie! (y))
-
Goedemorgen allemaal uit Zuid-Italië. Uit interne informatie ontvangen van een vriend van mij zou Acme de AC-versie in ieder geval voorlopig niet moeten produceren. Op basis van de verzoeken is niet bekend of zij later van gedachten zullen veranderen. Groeten
-
Grazie. Dan maar even nadenken of hopen dat iemand anders ermee komt.
-
Als ik AC-rijder was, zou ik hier meteen een interesse-poll starten....! ;)
-
Zo jammer dat er geen AC variant komt.
Misschien is er een handige winkelier die een ombouw naar AC aan wil gaan bieden!
-
Een echte AC uitvoering of drierail digitaal? Maakt nogal een verschil.
-
Niet de VIRM waar ik op hoopte, maar een zeer interessant model. Geweldig nieuws.
Laten we eerst maar eens met een fatsoenlijke IRM Regiorunner komen, ;)
Jos.
-
Een echte AC uitvoering of drierail digitaal? Maakt nogal een verschil.
Nou nee. Voor een fabrikant is het om het even. AC is een gangbare benaming voor wisselstroom oftewel 3rail en zonder decoder kun je er zelfs analoog niet mee rijden want je kunt de rijrichting niet veranderen.
Gr, Ben.
-
Een dc analoog model heeft ook een printje nodig om te rijden!
Dat zelfde is ook te realiseren voor een analoge wisselstroom versie, dat ze dat niet doen is gewoon een keuze.
Als wisselstroomrijder ben ik blij dat ze dit model hebben gekozen en niet een ander NS model, ik vind de " wesp " het minst interessante NS model.
-
Nou nee. Voor een fabrikant is het om het even. AC is een gangbare benaming voor wisselstroom oftewel 3rail en zonder decoder kun je er zelfs analoog niet mee rijden want je kunt de rijrichting niet veranderen.
Sterker, je krijgt de gelijkstroommotor niet eens aan de praat.
Tweerail- en drierailvarianten van een model zijn tegenwoordig vrijwel identiek. De stroomafname verschilt en meestal ook de wielstellen. En drierailmodellen hebben standaard een decoder aan boord omdat ze zonder dus niet in beweging zijn te krijgen. ;D
Een zuiver tweerailmodel zou wat lager op de wielen kunnen staan als er geen rekening hoeft te worden gehouden met het plaatsen van een sleper en wat hogere flenzen. Maar bij ICNG zal dat wel weinig verschil maken.
Hoe het ook zij, ik ben blij. :D
-
Volgens een winkel met goede contacten verschijnt de volledige nieuwe catalogus van 2024 begin maart.
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
Maar vorig jaar was er ook geen AC nieuws en in 2022 ook niet. Er is kennelijk geen handel in.......?
Dat zien Piko en Roco en veel andere merken (gelukkig) toch anders...
Koen
-
Ja maar die brengen geen NS ICNG uit.
Ik zou zo'n stel zelf ombouwen, al te ingewikkeld zal het niet zijn. En durf je het niet aan zoek je een vriendje die het voor je doet.
-
Hij is nog maar 1/87de keer zo lilluk als in het echie.
Ik norm dat een soort van vooruitgang... :)
Groeten
Hendrik Jan
-
Ja, je legt er ook wat makkelijker een doekje overheen. ;D
-
Hou op met me hoor ;D
Hahahaha
-
Zat meer aan de beschildering te denken.
In turkoois komt ie vast beter tot zijn recht.
Of in dieselrood.
Of grasgroen met zandgele biezen.
Eigenlijk is alles beter dan wat NS ervan gemaakt heeft.
Die griezelkop.
En die infantiele gele deuren.
Special voor brandweerlieden met een visuele of verstandelijke beperking.
Met alle respect overigens.
Wat gaat dat ding eigenlijk kosten?
-
Prijs is nog niet bekend.
-
Die inmiddels op een Italiaanse site €660 staan.
-
Mama mia... :o
-
Hij is nog maar 1/87de keer zo lilluk als in het echie.
In de Flow kleurstelling vind ik 't nog wel een beetje meevallen.
-
Die inmiddels op een Italiaanse site €660 staan.
neem aan analoog , maar zou het treinstel eerst graag zien want de cabine .deuren van zijn Italiaanse broeder ontbreken en de NS heeft een enkele instapdeuren.
en dan 660 euro plus een decoder van 40 euro wordt 700 euro pfff is wel heel veel geld voor een NS treinstel.
mvgr Evert en Bas
-
je moet niet aannemen, je moet controleren :D
Dit is de sound versie.
https://www.isaccoitreni.com/negozio/locomotive/acme-79108/
-
aha duidelijk dus voor een analoge versie met decoder 100 euro minder dat lijkt mij al beter ;D
mvgr Evert en Bas
-
Hoop ook dat ze zien dat de treinen waar in eerste instantie mee getest is meer zwart onder het cabineraam hebben (eerste pagina catalogus) dan de treinen die nu afgenomen zijn (pagina 3)
-
onpopulaire mening: ik vind de nederlandse ICNG IC kleuren stelling juist mooi. ik vind de nieuwe NS flow huis stijl juist vreselijk lelijk. veels te geel en dat witte NS logo aan de zijkant. alsjeblieft niet.
-
Geen idee of de opvatting impopulair is. Ik vind het een mooie, nieuwe verschijning. (y)
Maar ja, het is al heel lang de gewoonte om een nieuwe trein flink af te kraken. Ik zal nog eens zoeken naar de primaire reacties op de Hondekop. Die naam was in eerste instantie niet positief bedoeld, zal ik maar zeggen. ;D
aha duidelijk dus voor een analoge versie met decoder 100 euro minder dat lijkt mij al beter ;D
Wel hopen dat er een analoge versie komt of in ieder geval een versie zonder sound.
-
Wel hopen dat er een analoge versie komt of in ieder geval een versie zonder sound.
https://www.isaccoitreni.com/negozio/scala/categoria-scala-h0/acme-70108/
Deze is zonder sound en analoog, kennelijk ook zonder NEM-stekker.
-
kennelijk ook zonder NEM-stekker.
Lijkt me sterk en in de folder staat ook keurig met MTC21 connector, die ACME al jarenlang gebruikt voor haar locs en treinstellen.
-
Ik ben opzich nieuw met acme. Is het verstandig om nu alvast te pre ouderen? Of komt die nog in Nederlandse winkels?
-
Je kunt het stel bij je eigen NL winkelier bestellen. Maar ik zou gewoon even wachten tot er meer duidelijkheid is, geen enkele winkelier laat tot nu toe een prijs zien.
-
De prijs staat wel op de Italiaanse site. 660 voor digitale met sound
-
Ja maar je gaat daar toch niet bestellen?
-
660 euro voor 1 met decoder en geluid ? Dan zou de analoge nog goedkoper zijn . ;D
-
Ja 560
-
Edit : We hebben even contact opgenomen met ACME.
En ACME laat net weten dat de prijzen van de Italiaanse winkelier in het geheel niet juist zijn.
De prijzen worden later bekend gemaakt. Aldus ACME.
-
Dat kan dus nog twee kanten op ... ::) ;D ;)
Jan-Peter
-
On-volledige scan van het 2024 catalogus https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/1578/a_c_m_e_anonima_costruzioni_modellistiche_esatte_catalog_2024_preview_pdf
-
De volledige catalogus is nog steeds niet te downloaden ( >:( ), maar bij een aantal winkels staan al wat items die nog niet bekend waren.
Waaronder de NMBS restauratie in Eurofima C1-kleurstelling waar hier denk ik veel mensen blij mee zijn.
Zie hier: https://www.menzels-lokschuppen.de/Modellbahnen/Personenwagen/ACME-51079-Speisewagen-SNCB-in-C1-Lackierung.html
Nog meer nieuwe artikelen: https://www.menzels-lokschuppen.de/aktion/?actid=67c8043c1d05b44bd41e2df15c5d58b9
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
https://www.kml-log.ch/images/News2024/acme-Neuheiten_Katalog_2024-CLASSIC_TRAINS.pdf
-
Op de site van ACME een nieuwe folder met Deense artikelen. Niet heel veel nieuws, maar de containerwagons met DFDS/DanTransport ben ik zelf wel blij mee: deze reden in de shuttles tussen Denemarken en Italië.
Link: https://drive.google.com/file/d/17nl28g5xrPzSBTZkt9oOBUOmXI5Kt4ev/view?usp=sharing
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
En nog wat van ACME.
https://www.bahnonline.ch/wp-content/uploads/2024/03/H0-ZSSK-Doppellokomotiven-Baureihe-131_ACME_3-24.jpg
-
https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/1678/a_c_m_e_anonima_costruzioni_modellistiche_esatte_highlights_intermodellbau_dortmund_2024_pdf
Set 55329 is interessant voor het namaken van een IC Berlijn. Maar met weke bestemming op de displays zullen ze worden uitgeleverd ??? Amsterdam Centraal, Hamburg Hbf of 50/50?
-
50/50/ ;D
Is dat niet ergens al na te vragen?
-
Hier de hele versie van de folder:
https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/2368/catalogo_2024_pdf
-
Nog steeds geen nieuws over de ICNG?
-
Hallo zeg, ACME kennende ben ik al blij als het ergens volgend jaar wordt. :)
-
Is er überhaupt nog een dealer in Nederland die ACME verkoopt?
-
MTE?
https://www.modeltreinexpress.nl/webshop2/article/2868662/ACME%2079108
-
Ook TreintjeOost, Harlaar, MC Amersfoort/Wierden
Koen
-
Die laatste in ieder geval niet (meer), dat was min of meer de aanleiding voor de vraag.
Kijk zelf maar. Geen ACME te vinden op https://www.modeltreincentrum.nl/product-category/menu_modeltreinen/
Ook Wentink en Bentink zijn gestopt met ACME.
-
bij treintje oost kon je er zelfs eentje reserveren in februari (geen idee of dat nog steeds kan)
-
Ook Kuipers voert ACME en er zijn er nog wel wat meer.
-
Nee, Kuijpers momenteel ook niet. Huider ook niet.
Zou wel kunnen dat dat verandert tegen de tijd dat een prijs bekend wordt. Maar het is waar dat momenteel weinig winkels ACME standaard voeren. Zo ongeveer alles van ACME dat ik heb komt uit Duitsland of Oostenrijk.
-
Die laatste in ieder geval niet (meer), dat was min of meer de aanleiding voor de vraag.
Kijk zelf maar. Geen ACME te vinden op https://www.modeltreincentrum.nl/product-category/menu_modeltreinen/
Ook Wentink en Bentink zijn gestopt met ACME.
Ik zocht gisteren op Google en toen kwam ik nog wat tegen, maar dat lijken maar 3 modellen te zijn, laatste voorraad denk ik :)
https://www.modeltreincentrum.nl/product-category/menu_modeltreinen/menu_modeltreinen-esu_b_models_van_biervliet/
-
Nou, die Nightjet rijtuigen zijn juist deze zomer pas uitgeleverd.
Zou wel kunnen dat ze kieskeurig zijn en alleen modellen willen aanbieden die in Nederland een beetje verkopen. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de Nederlandse winkels de handel die ICNG kan meebrengen, willen missen.
-
Nee, Kuijpers momenteel ook niet.
Je hebt gelijk, ik keek niet goed.
-
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de Nederlandse winkels de handel die ICNG kan meebrengen, willen missen.
Dat lijkt me ook sterk, maar ik weet niet hoe dat werkt, kan je heel selectief inkopen of moet je toch wel per jaar een bepaalde minimale afname hebben?
Koen
-
Beelden!! Van de ICNG. Vrijwel meteen aan het begin.
https://www.youtube.com/watch?v=9NuYXOQaHG8
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
Op 8:00 nogmaals kort.
-
Het gaat wel alleen om de achterste rijtuigen/bakken in beeld, de vooraanstaande bakken betreffen het Italiaanse FS-zusterstel.
Er zijn al een hoop details, maar ook nog een hoop werk zo te zien.
-
Zo te zien kloppen de NS afwijkingen t.o.v. de FS uitvoering (cabinedeuren en enkelblads zijdeuren, verder ken ik ICNG in het echt nog niet zo goed ;) )
Maar daarmee is wel bewezen dat ACME met een echte ICNG komt en niet een FS uitvoering in andere kleuren (niet dat ik dat van ACME had verwacht, eerder van Piko en Roco... ;D )
-
In ieder geval ben ik al blij dat er daadwerkelijk wordt ontwikkeld. (y) Dat weet je bij ACME dan weer nooit zeker.
-
Beelden!! Van de ICNG. Vrijwel meteen aan het begin.
https://www.youtube.com/watch?v=9NuYXOQaHG8
Met vriendelijke groet,
Dennis
Prachtig detail op dat model. Iemand een idee wat het release-tijdsbestek hiervan is?
Vergeef me mijn Nederlands, ik spreek Engels en moet Google Translate gebruiken.