BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => H0 => Topic gestart door: sneek op 04 January 2024, 16:52:46
-
De op 4 januari gepresenteerde Tommie & Tess loc 9902 van Railexperts (ex-NS 1616) in frivole kleuren zal in de loop van 2024 bij Roco in halfnul verschijnen. Het is een mooie samenwerking met Rail Magazine en Railexperts.
Catalogusnummers worden 7500089, 7510089 en 7520089.
https://www.roco.cc/rde/produkte/lokomotiven/elektrolokomotiven/7500089-elektrolokomotive-9902-railexperts.html?fbclid=IwAR3V57Fi1CuRk9QSKfzjGwfOldx94P6T5xCFi-IGMlEcSQMphtgb9G6Pax4
-
Opvallend. Niet alleen de kleurstelling, maar ook dat ze hem al uitbrengen. Want waarvoor ga je dit ding inzetten?
En Roco gebruikt flinke catalogusnummers, wat neem ik aan hetzelfde is als artikelnummers?
-
Een artikelnummer is het nummer waarmee het model in de catalogus onderscheiden wordt. :angel:
-
Is al bekend wanneer de rest wordt aangekondigd ?
-
Opvallend. Niet alleen de kleurstelling, maar ook dat ze hem al uitbrengen. Want waarvoor ga je dit ding inzetten?
En Roco gebruikt flinke catalogusnummers, wat neem ik aan hetzelfde is als artikelnummers?
Roco is vorig jaar gestart met een nieuwe basis voor de nummers, ze zijn nu erg lang...
-
Is all wanneer de rest wordt aangekondigd ?
Traditioneel ergens tussen 10 en 15 januari
-
Hij is lekker aan de prijs... is dat het nieuwe normaal? :'(
-
ik hoop het niet zeg
-
Vind het ook al een absurde prijs voor 1 lok
-
Dan zijn de prijsen van Piko voor de 2000,2200 en 1100 toch wel wat normaler...
-
299€. Een buffel kost 450.....
-
Opvallend. Niet alleen de kleurstelling, maar ook dat ze hem al uitbrengen. Want waarvoor ga je dit ding inzetten?
En Roco gebruikt flinke catalogusnummers, wat neem ik aan hetzelfde is als artikelnummers?
Het is een gewone RXP loc dus je kan hem overal voor verwachten.
-
Nou overal…een enkele chartertrein. Een ICNG wordt het liefst met de 9903 gereden.
-
Die is al een tijdje stuk. Zo lang dat dat er enkele van de 'wekelijkse' transporten die gemiddeld 1x per maand plaatsvinden door de 9902 (of 9901) gereden zijn
-
Rood heeft de 9902 ook vaak zat met 2454 crew spul gereden en 2454, motorpost, zelfs sik in opzending over de hoofdbaan. Die hobbyisten kennende, RXP en de Crew zijn nauw verbonden, zal dit leuke lokje vast ook in de toekomst wel eens voor dat spul ingezet worden.
De prijs is misschien te verklaren door dat het toch wel een vrij ingewikkelde bedrukking is en heeft misschien meer stappen nodig dan geel en grijs spuiten met zwarte en witte opschriften.
Groeten Edwin.
-
Of zou Roco de bestickering van de echte 9902 mede gesponsord hebben, en proberen ze dat met de verkoop van het model terug te verdienen? ???
-
De prijs is misschien te verklaren door dat het toch wel een vrij ingewikkelde bedrukking is en heeft misschien meer stappen nodig dan geel en grijs spuiten met zwarte en witte opschriften.
Groeten Edwin.
dat weet ik wel zeker dat zie ik ook terug in de modelbussen.
maar daar boven op heb ik ook ergens gelezen dat Roco een prijsverhoging had door gevoerd die wel tot 5% kon worden.
maar ik twijfel erg om hem te kopen en dan moet er ook nog een decoder in...
mgr Dave
-
Roco maakt tegenwoordig toch gebruik van printtechniek voor dit soort afbeeldingen?
-
Zoals ik het lees op hun webpagina heeft Roco wel een rol gehad in de totstandkoming van het grote voorbeeld. Dan is het verklaarbaar dat ze de kosten proberen terug te verdienen.
Dat hebben ze eerder gedaan met varianten van bijvoorbeeld de Taurus. De hogere prijs geldt dan voor dat model, niet voor de regulier uitgebrachte versies.
Geplaatst door: Huup
« Gepost op: 04 januari 2024, 19:33:36 »
299€.
Vergeet die 90 cent niet... Je zult ze als winkelier toch eens als 300 euro durven prijzen. Dan is de 10% korting die je her en der kunt krijgen wel makkelijker te berekenen. Nu komt die na korting op € 269,91.
-
Model zal ook niet zoveel worden geproduceerd als een gele NS-versie. Daarom waarschijnlijk ook een hogere prijs.
-
Rij helemaal geen NL maar vind hem als stripliefhebber wel erg leuk! Maar met die prijs wat te gortig om hem voor de heb aan te schaffen
Grtz Gerard
-
.
Vergeet die 90 cent niet... Je zult ze als winkelier toch eens als 300 euro durven prijzen. Dan is de 10% korting die je her en der kunt krijgen wel makkelijker te berekenen. Nu komt die na korting op € 269,91.
Pinnen: -0,01€ :angel:
-
Op welke basis is de sound uitvoering.
De zelfde sound als de 1631?
-
https://www.youtube.com/v/ctoCCHLotGk
Voor de liefhebbers, het apparaat in het echt.
-
Zoals ik het lees op hun webpagina heeft Roco wel een rol gehad in de totstandkoming van het grote voorbeeld. Dan is het verklaarbaar dat ze de kosten proberen terug te verdienen.
Dat hebben ze eerder gedaan met varianten van bijvoorbeeld de Taurus. De hogere prijs geldt dan voor dat model, niet voor de regulier uitgebrachte versies.
Dat klopt. De 1:1 loc is een samenwerkingsverband Roco/Fleischmann, Railexperts en Uitgeverij Uquilair. We hadden volop belangstelling onderweg, tot en met iemand op een ladder in een drassig weiland. Zelfs de gegevens van de loc zijn in stijl op de zijkant aanwezig.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/20240106-103131-65998cf4e730a.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/20240106-103131-65998cf4e730a.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/20240106-152134-65998d0cad57e.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/20240106-152134-65998d0cad57e.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/20240106-152306-65998d26245a1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/20240106-152306-65998d26245a1.jpg)
-
Of zou Roco de bestickering van de echte 9902 mede gesponsord hebben ???
https://youtu.be/vYGydcsFMxk?si=V1WJubbvny_nALMr&t=43 (https://youtu.be/vYGydcsFMxk?si=V1WJubbvny_nALMr&t=43)
Hier hoor je Jurgen van Roco/Fleischmann zelf het antwoord geven.
-
Dit keer beter geslaagd dan de Postbank 1600 (y)
Mvg,
Robert
-
Met dit verschil dat de Postbank-uitvoering in het echie nooit heeft gereden (y)
-
Op welke basis is de sound uitvoering.
De zelfde sound als de 1631?
Dat denk ik wel het is ook een 1600 lok, daarom vind ik het ook waardeloos dat de wisselstromers niet zonder sound worden geleverd!
Liever het correcte geluid van pipelines erin!
-
Met dit verschil dat de Postbank-uitvoering in het echie nooit heeft gereden (y)
Dat bedoelde ik eigenlijk best wel ook een beetje ;D
-
In navolging van de Volker lok, zou een lokje van Strukton ook zéér welkom zijn.
Gr. Menno(1846)
-
Al bekend waneer de nieuwtjes bekend worden gemaakt ?
Mvf Dave
-
Zie reactie #5
-
Zou ergens deze week moeten zijn dan .. ben heel benieuwd ;D
-
18 januari
bron : Roco.
-
Oei, dat duurt nog eventjes.. Hopelijk is het wachten het waard!
-
De wachttijd tot het uitleveren van de aangekondigde modellen is meestal langer... :angel:
-
Inmiddels zijn we best verwend, reeds in januari al Neuheiten!
In mijn jeugd (het analoge tijdperk) zag ik de Neuheiten in de Railhobby pas in de maarteditie.
-
In navolging van de Volker lok, zou een lokje van Strukton ook zéér welkom zijn.
Gr. Menno(1846)
De rechten voor het uitbrengen van die loc liggen bij Märklin/Trix.
Koen
-
Dat is niet helemaal waar. Het is zou kunnen dat andere nummers dan de 1824 wel uitgebracht mogen worden.
-
Ik weet niet welke afspraken er precies gemaakt zijn. Alle Strukton 1600/1800's of alleen die specifieke...
Koen
-
Specifiek.
Roco heeft er ook plannen voor.
Bron : Roco
-
Zou zeggen... De N schaal versie van Strukton is immers ook bij Fleischmann uitgebracht.
-
Inderdaad :)
-
De versie zonder "100 jaar Strukton" is ook tijdlozer en zou ik dan ook een betere keuze vinden.
-
Zou zeggen... De N schaal versie van Strukton is immers ook bij Fleischmann uitgebracht.
Inderdaad. In de Märklin 2014 catalogus staat heel nadrukkelijk dat het recht voor H0 bij Märklin ligt.
Koen
-
Er staat:
Dit model is in de spoorbreedte H0 uitsluitend
verkrijgbaar bij Märklin en Trix
of Dieses Modell ist in der Spurweite H0 exklusiv
bei Märklin und Trix erhältlich.
.
Dat hoeft niet te betekenen dat de 1756 niet uitgebracht mag worden. Het is maar net wat onder model verstaan wordt.
-
18 januari
bron : Roco.
In iedergeval een datum bekend , ben zeer benieuwd .....:P
-
kijk daar hebben we wat aan ipv van tussen 10 en 15 jan.. het klopte ook nog niet eens.. kunnen we rustig slapen 8)
-
kijk daar hebben we wat aan ipv van tussen 10 en 15 jan.. het klopte ook nog niet eens.. kunnen we rustig slapen 8)
Het klopt historisch wel, want eerdere jaren waren dat de data. Dat ze nu voor een andere datum kiezen, soit
-
kijk daar hebben we wat aan ipv van tussen 10 en 15 jan.. het klopte ook nog niet eens.. kunnen we rustig slapen 8)
Diegene zei alleen wat het vorige jaren was.
-
rustig jongens... ging alleen om het rustig slapen ;D :P
-
Ruim begrip ook, het woordje Exclusief: Iets wat niet inbegrepen is, en/óf wat andere mogelijkheden uitsluit. Een bijzonder en unieke uitvoering is, en/óf dat het waarschijnlijk meer geld en moeite waard is, en dat het dus extra waardevol is. Het product of merk alleen te verkrijgen is in een betreffende winkel en/óf online.... Etc etc.
Het is denk ik maar net hoe je het opvat.
Besides.... Hoevaak is er wel niet een dubbel productie, dat 2-3 fabrikanten hetzelfde model uitbrengen. Dus waarom zou Roco naast het N schaal model (Fleischmann) ook niet in h0 kunnen uitbrengen... ;)
Gr. Menno(1846)
-
Er staat: of .
Dat hoeft niet te betekenen dat de 1756 niet uitgebracht mag worden. Het is maar net wat onder model verstaan wordt.
Inderdaad. Ik reageerde op schaal N / H0. We wachten wel af...
Koen
-
Omdat Märklin dus de exclusieve rechten voor het H0-model heeft.
Auteursrecht op uiterlijk van loks (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=110035.0) afgesplitst op verzoek.
Reinout-als-moderator
-
Misschien moeten Roco en Marklin de zelfde afspraak maken, als dat Marklin met Piko heeft over bepaalde modellen in H0.
Roco de 2rail variant en Marklin de 3rail variant, iedereen blij!
-
Te laat.
Piko/matrix is al .
-
Wel erg slordig dat ze bij Railmagazine de naam Fleischmann niet eens foutloos hebben geschreven:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/Slordig-659fc5a8e93c4.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/Slordig-659fc5a8e93c4.jpg)
Bor
-
Mail ze even, krijg je een cadeautje.
PS: moet dit in Roco 2024?
-
De nieuwtjes staan op de roco site: https://www.roco.cc/documents/pdf/Neuheiten_2024/20240116_ROCO_Neuheiten.pdf
Enkele NL nieuwtjes:
* De RXP 9902;
* Een turquoise 1200 met een set Plan D rijtuigen;
* Captrain 1619 in Raillogix uitvoering;
* Een fantasiemodel van de 466, alias Karel. Er is een mal gebruikt uit de deelserie V1-V3 voor de ABk, dus met bagage-afdeling ::);
* Een blauwe 2400 (2415);
* Een sik in geel/grijs met kraan. Enkel digitaal;
* Een tweedelige set postwagens met een Hbbkkss en een Gs
-
Als dit de nieuwtjes zijn: uitermate teleurstellend...
-
Städte-express Halberstädter :) ook ingezet in NL
-
Mm die voor serie br 103 stond hier nog op de lijst even als die oranje Zweedse dames (jeugd sentiment ;D)… maar om er dan meteen 2 te moeten nemen….
-
De nieuwtjes staan op de roco site: https://www.roco.cc/documents/pdf/Neuheiten_2024/20240116_ROCO_Neuheiten.pdf
Enkele NL nieuwtjes:
* De RXP 9902;
* Een turquoise 1200 met een set Plan D rijtuigen;
* Captrain 1619 in Raillogix uitvoering;
* Een fantasiemodel van de 466, alias Karel. Er is een mal gebruikt uit de deelserie V1-V3 voor de ABk, dus met bagage-afdeling ::);
* Een blauwe 2400 (2415);
* Een sik in geel/grijs met kraan. Enkel digitaal;
* Een tweedelige set postwagens met een Hbbkkss en een Gs
De Turquoise 1200 word los verkocht.
De 4 Plan D rijtuigen gaan als set zonder lok.
De Karel kan ook een fotoshop zijn, doet Roco wel eens vaker, om vervolgens wel met de juiste uitvoering te komen.
Dat kunstje heeft Roco al tig keren laten zien.
Jos.
-
Merkwaardig dat ze nu alweer met een Raillogix loc komen. Deze lijkt heel veel op de eerdere variant van dat bedrijf.
Waarom dan niet de rood-zwarte ACTS serie 1200? Daar wachten we inmiddels alweer vele jaren op.
Ik vind dit nieuws nogal teleurstellend eerlijk gezegd.
Bor
-
Voor België:
Stoomlocomotief type 26 (zoveelste heruitgeve denk ik)
Telescoophuifwagen
De Belgen komen er bij Roco dit jaar wel erg karig vanaf.
Jos.
-
Vind de NL nieuwtjes teleurstellend. Mag ik trouwens vragen waarom ROCO alleen maar kleurvarianten van 1600/1700 uitbrengt en tot nu toe maar 1 echte NS loc de 1631, vind het best wel raar. Ook als je kijkt wat er her en der word uitgebracht aan ICR materieel. Het is al weer 3 jaar geleden dat de 1631 is uitgebracht.
Verder brengt ROCO de postrijtuig uit, vraag me af waarom, de bijpassende MP word al jaren niet meer uitgebracht, laatste versie gold al weer uit de jaren '90.
-
Dat laatste is mij ook een raadsel Wilma.
Maar andersom zou je dat ook van Märklin kunnen zeggen: al jaren de MP, maar geen bijpassende wagens.
De Märklin/Hamo heeft trouwens een beroerde stroomafname op 2-rail gelijkstroom.
Bovendien is de Märklin/Hamo ook nog eens in lengteschaal 1:100.
Jos.
-
Roco is net een plaat die blijft hangen, veel van hetzelfde .
Uitermate teleurstellend dit..... een rode plan v heb ik nix mee, die moet gewoon geel of groen zijn .
-
Ook Roco vindt ik dit jaar tegenvallen,.
De echte nieuwe highlights zijn aankondigingen van vorig jaar.
( bijvoorbeeld die belachelijk geprijsde) Nightjet, dat Zwitserse treinstel en de IC wagens.
Ik hoor steeds de roddel dat iemand met een VIRM komt, ik dacht dat het Roco zou zijn.
Afijn, er staat hier nog genoeg in bestelling ;D
-
...even als die oranje Zweedse dames (jeugd sentiment ;D)… maar om er dan meteen 2 te moeten nemen….
Hier hetzelfde probleem ;D
Ik voorzie een levendige handel in opgedeelde sets. Een Rm gaat er dus wel komen bij mij.
Bart
-
Vind het erg teleurstellend wat Roco aankondigt op een paar goederenwagens na zit er niks bij .
Ik hoop maar dat die Plan V 466 een correcte V4-V6 wordt, bij de Douwe Egberts hadden ze ook een gephotoshopte 431 gebruikt, dan kunnen ze daarna met een NS V4-V6 komen al hoop ik ook nog op een V1-V3 met verbouwde bagageruimte.
Waarom alleen maar kleurvarianten van de 1600/1700/1800 , ik wil nog een nr van de 1600 en een 1700 >:(
-
Als Roco de Karel uit gaan brengen zoals afgebeeld, zou dat wel een hele grote stap terug in de tijd zijn, maar als Roco met de kloppende serie V4-V6 gaat komen, dan neem ik de teleurstelling voor dit jaar graag voor lief, want dan zullen er ongetwijfeld in 2025 en 2026 V4-V6 in de normale gele kleuren gaan verschijnen die weer mooi te combineren zijn met de V1-V3.
Ik vind het persoonlijk wel jammer dat Roco tot op heden niet meer met Plan T komt. De gele jaren’70/‘80 versie is nog wel een groot gemis.
Jeroen
-
Och, er zullen best nog wat mensen de turquoise lok willen.
-
Als Roco de Karel uit gaan brengen zoals afgebeeld, zou dat wel een hele grote stap terug in de tijd zijn, maar als Roco met de kloppende serie V4-V6 gaat komen, dan neem ik de teleurstelling voor dit jaar graag voor lief, want dan zullen er ongetwijfeld in 2025 en 2026 V4-V6 in de normale gele kleuren gaan verschijnen die weer mooi te combineren zijn met de V1-V3.
Ik vind het persoonlijk wel jammer dat Roco tot op heden niet meer met Plan T komt. De gele jaren’70/‘80 versie is nog wel een groot gemis.
Gezien het feit dat alles oude wijn in ook al niet meer al te nieuwe zakken is lijkt het me dat Roco inderdaad de Karel op de verkeerde Plan V gaat maken. Ze hadden ook al aangegeven dat het deze mal is en niet anders.
Het zal toch wel verkocht gaan worden, dat snap ik ook wel, maar het voelt inderdaad als een enorme stap terug
-
Merkwaardig dat ze nu alweer met een Raillogix loc komen. Deze lijkt heel veel op de eerdere variant van dat bedrijf.
Waarom dan niet de rood-zwarte ACTS serie 1200? Daar wachten we inmiddels alweer vele jaren op.
Ik vind dit nieuws nogal teleurstellend eerlijk gezegd.
Bor
Of de blauwe met A-sein
De keuzes zijn volstrekt inspiratieloos. Het was al jarenlang: kijken wat we in de catalogus hebben en daar maken we een nieuwe variant van, nu is het gewoon voor een groot deel heruitgaven. Weer een blauwe 2400.... waarom niet een 2400 geelgrijs zonder zwaailichten, al dan niet zonder gele chassisrand?
Maar niet alleen voor NL. Dan kun je honderd varianten van de V160 maken, waar je nooit aan toe gaat komen als je er maar twee per jaar uitbrengt, en dan kies je voor een fantasie-uitvoering??
Het enige wat ik leuk vind is die ELPEE gaswagen, ik hoop maar dat die geen fantasie is....
-
Blauwe 2400 (y)
-
* Een tweedelige set postwagens met een Hbbkkss en een Gs
En welke druif verzint dat dan nu weer? Een Hbbkkss in de uitvoering met het PTT logo van 1991 in combinatie met een Gs die toen al lang niet meer in het postvervoer werd ingezet (en tevens op de foto gewoon fout is).
Alleen toen de Hbbkkss-en net nieuw waren (dus met de oude opschriften) waren ze samen in dienst met post-Gs-en en dan nog is de vraag of ze in praktijk gecombineerd hebben gereden.....
Dit is echt idiotie, zeker omdat je zelfs met het enkel opnieuw gebruiken van bestaande mallen nog steeds dingen kunt maken die kloppen én nog niet eerder uitgebracht zijn. We zijn dus in 2024 weer terug op het niveau van fantasieschilderingen, kleuren op niet-kloppende modellen en setjes van niet bij elkaar horende wagens.....
-
Geen idee hoe jullie het doen maar de link naar de PDF op de Roco site werkt niet. Hier staat de catalogus ook: https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/view/1289/roco_novelties_2024_pdf
-
Voor België:
Stoomlocomotief type 26 (zoveelste heruitgeve denk ik)
Telescoophuifwagen
De Belgen komen er bij Roco dit jaar wel erg karig vanaf.
Jos.
En dat terwijl het ook bij de andere grote merken geen feest was...
De balans: slechts twee Belgische locs aangekondigd dit jaar: de 2863 van Piko en dus de 26.084 van Roco.
-
Mooie nieuwtjes weer, zoals elk jaar zit er wel weer iets bij waar ik blij van word zoals de 1207 en wat goederenmaterieel.
(https://imagizer.imageshack.com/v2/1280x1024q70/924/hM5rOW.jpg) (https://imageshack.com/i/pohM5rOWj)
Sorry dat ik met deze positieve inbreng de teleurstellingen in dit topic verstoor. ;D
Gr, Ben.
-
Geen idee hoe jullie het doen maar de link naar de PDF op de Roco site werkt niet. Hier staat de catalogus ook: https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/view/1289/roco_novelties_2024_pdf
De knulligheid ten top bij Roco: ze trekken hun eigen link weer in... ::)
Bor
-
Helaas zit er voor mij dit jaar niks bij, ik had stiekem gehoopt dat er een Plan-T en VIRM zouden komen.
1200 had ik ook graag gehad maar wel in het geel.
Achja, dan is er wat meer budget over om op de 2e hands markt te struinen :)
Heel heel misschien als er budget over is die Tommie en Tess loc, die vindt ik wel geinig.
-
.......
Sorry dat ik met deze positieve inbreng de teleurstellingen in dit topic verstoor. ;D
Gr, Ben.
Meer dan welkom. Mn opmerking over de 2400 was ook een poging daartoe. 😉
Aan de klagers. Organiseer een leuke spontane open wenslijst en speel de winnaar aan Roco door. Doe je iets positiefs. :-X
-
Buiten de opgesomde nieuwigheidjes nog wat goederenwagens, en materieel wat in Nederland te zien is of geweest.
Hoewel mijn (paar) wensen nu niet uitkomen, staan er meerdere artikelen in die wel eens op het wensenlijstje kunnen belanden. Ketelwagens heb je nooit genoeg bijvoorbeeld :angel:
-
Grappig dat zoveel mensen die nieuwtjes vanuit hun eigen wensenlijst bekijken en dan enorm teleurgesteld zijn dat hun wensen er niet bij zitten.
Je weet niet wat er op de achtergrond speelt, noch de afwegingen die bij elke fabrikant gemaakt worden mbt nieuw uit te geven materieel.
Pas op! Dooddoener!! Komt 'ie hoor!!
Ahum, kuch, rochel, rochel....
Het zijn maar treintjes!
;D
Gr.
Edsko
-
En welke druif verzint dat dan nu weer?
Deze? (https://www.youtube.com/watch?v=vYGydcsFMxk&t=43s)
Bor
-
En welke druif verzint dat dan nu weer? Een Hbbkkss in de uitvoering met het PTT logo van 1991 in combinatie met een Gs die toen al lang niet meer in het postvervoer werd ingezet (en tevens op de foto gewoon fout is).
Alleen toen de Hbbkkss-en net nieuw waren (dus met de oude opschriften) waren ze samen in dienst met post-Gs-en en dan nog is de vraag of ze in praktijk gecombineerd hebben gereden.....
Dit is echt idiotie, zeker omdat je zelfs met het enkel opnieuw gebruiken van bestaande mallen nog steeds dingen kunt maken die kloppen én nog niet eerder uitgebracht zijn. We zijn dus in 2024 weer terug op het niveau van fantasieschilderingen, kleuren op niet-kloppende modellen en setjes van niet bij elkaar horende wagens.....
En iets om voor die wagens te zetten om ze in beweging te krijgen zat er zeker weer niet bij....
-
Nog wat positiviteit van mijn kant. Voor Frankrijk hebben ze twee leuke tijdperk VI modellen aangekondigd. De BR185 van SNCF die ingezet wordt voor de Nightjet Parijs - Wenen (en ook in Duitsland komt). En daarnaast eindelijk ook weer een CC72100, na de meerdere CC72000'en van de afgelopen jaren.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/Br185-65a63befadd5d.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/Br185-65a63befadd5d.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/CC72100-65a63c8f4fda4.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/CC72100-65a63c8f4fda4.png)
Groet,
Roderik
-
Oja die is leuk ;D
-
Aan de klagers. Organiseer een leuke spontane open wenslijst en speel de winnaar aan Roco door. Doe je iets positiefs. :-X
Dat heb ik hier een jaar of vier a vijf gecoördineerd. Resultaat:
- heel veel vraag naar heroplages (dus ik snap alle kritiek hier niet zo goed).
- mega gevarieerde waslijst aan wensmodellen waarvan de toppers maximaal 25x gewenst waren.
Dit gaat dus echt niet werken.
Jeroen
-
Ik ben wél erg tevreden! Wat leuke Zwitserse nieuwtjes en vooral de Hupac/Wascosa T5 die KombiModell al
tienvijftien jaar geleden heeft aangekondigd. Nu maar hopen dat ze die goed gaan uitmelken.
Zijn die IC rijtuigen (pagina 180) niet leuk voor de Nederlandse rijders die de Berlijntrein na willen maken ofzo? Die Bvmmsz was er toch nog niet in model? Zie hier: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=18666.msg3222251367#msg3222251367
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
Gek is dat, ik word altijd heel blij als ik zie dat er niets tussen zit. Scheelt weer aandacht verdelen....
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" is helaas afgelast......
-
Zoveel nieuw spul . Op 1 wagen na niets voor mij erbij . Hopelijk komt die wagen volgend jaar ook van die andere maatschappij .
-
1207 plus aanhang, 2415, Kraansik, Karel vanwege initiatief, Hbis, Ketelwagens allemaal OK
Postsetje had een mP plus wagen moeten zijn.
-
precies! De cabineruitjes hebben ze al ;)
-
Plan v de Karel leuk ! alleen al om het doel zou ik hem willen hebben.
de Raillogix leuk ! al had ik liever de strukton gehad, maar hopelijk komt die nog een keer.
en de 1200 wil ik hem hebben nee, maar de hoop op een zwarte ACTS doet leven ;D.
naja sowieso staat de 9902 tommie en tess op de planning
plan v is ook erg "leuk" zoals ik al zij alleen al om KWF.
het zal meer een PB model jaar worden
-
Noviteiten hoera! (y)
Heb alweer in de smiezen een BR 64 tijdperk 4 die zocht ik nog. En een paar mooie rijtuigen CSD en DR.
-
Voor mij alleen de NS 1200 (y) , al lang naar op zoek dus nu toe slaan .
-
Door het aanbieden van wederom een turquoise 1200 (er is nog steeds vraag) is het ook gelegitimeerd om wederom de bijna antiek te noemen Plan D rijtuigen uit te brengen. Nog steeds onveranderd basic, zonder aangezette handgrepen, nog steeds ‘kale koppen’ (geen aangezette handgrepen, idem opstaptreden, idem lantaarnijzers en daken waarbij de ‘regengoten’ foutief aflopen en de sluitsein- imitaties op de verkeerde plaats zitten. Dit is nu met recht een cashcow voor de Oostenrijkers. Nu was ik al voorzien van een model uit de eerste serie van deze modellen, dus is het voor mij geen Roco dit jaar.
Rob
-
Ben dik tevreden met de blauwe 2400 en de turquoise 1200......
-
Helaas niets interessants voor mij dit jaar. Ik had het meest gehoopt op een heruitgave van de gele Plan T en een nieuwe IRM. Misschien zijn ze bij Roco nog niet ver genoeg met de ontwikkeling van de IRM om hem al aan te kondigen??
-
Wie zegt dat Roco de IRM gaat maken?
Bor
-
Niemand, Bartje81 hoopte dat…
-
De neuheiten 2024 staan weer online op de Roco site .
-
Niemand, Bartje81 hoopte dat…
Nou, dat is niet helemaal waar.
Het gerucht gaat al een tijdje de ronde, ook onder diverse winkeliers......
OOK het feit dat het TOCH al de 15de allemaal online staat, terwijl je duidelijk werd verteld dat het pas de 18de online zou komen en dat de turkooise 1200 TOCH los is verschenen ipv een set.
Ofwel, mijn glazen bol doet het af en toe nog prima, echter krijgt ie de laatste tijd wat verkeerde info toebedeeld.
Toch blijf ik dan maar trouw de bron erbij zetten, kan je die op zijn kloten geven als het niet klopt ;)
Anyway....ik geloof wel in een (V)IRM in 1:87, bij wie dan ook ;D
-
Sorry dat ik met deze positieve inbreng de teleurstellingen in dit topic verstoor. ;D
Iemand moet het doen hè ;D ;D
-
Anyway....ik geloof wel in een (V)IRM in 1:87, bij wie dan ook ;D
Want die hadden we ook nog niet.
-
Wijs er maar 1 aan dan in 1:87.
-
Is die 1:100 dan? Nooit opgevallen 😉
/me kijkt enigzins verbouwereerd......
-
Mocht er een (potentiële) producent bezig zijn met een (V)IRM, dan zal de betreffende producent dit (vermoed ik) pas meedelen dat het model er (bijna) aankomt als de pré- productiemonsters de eindcontrole met goed resultaat gepasseerd zijn…
-
Toch blijf ik dan maar trouw de bron erbij zetten, kan je die op zijn kloten geven als het niet klopt ;)
Ligt het aan ons, of zien we geen bron staan? ;D
Bor
-
Helemaal niets voor mij, m'n geld gaat wel naar een ander merk.
De derde afvallige.
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/Schermopname-2202-65a683eea538c.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/Schermopname-2202-65a683eea538c.png)
ik zat de fleischmann folder te bekijken en ja hoor n-spoorders worden wel getrakteerd op een NS 1753, waarom ook de zelfde nummer niet in HO ??? ??? ???
-
Misschien heeft dat iets met de productiecapaciteit te maken en was er geen ruimte meer omdat ze die Tommie & Tess locomotief (waar je niets aan hebt als je tijdperk V rijdt) gaan maken?
Bor
-
HO / ROCO loopt sowieso achter, zag dat er ook al een 1848 van Fleischmann is, beide locs die bij ICK rijtuigen kan en de 1700 bij de Berlijn-trein. Vraag me af, wie beslist dit eigenlijk, hebben de winkels ook enig inspraak?
-
Misschien eens aan je winkelier vragen?
Bor
-
Als Roco de Karel uit gaan brengen zoals afgebeeld, zou dat wel een hele grote stap terug in de tijd zijn, maar als Roco met de kloppende serie V4-V6 gaat komen
Ik zou daar niet op rekenen... anders hadden ze wel een kloppende versie gefotowinkeld. Ik vrees dat er een V1-3 in vermomming wordt uitgebracht, N kreeg vorig jaar al zijn deel met die fop-Benelux. Het zou idd een stap terug in de tijd zijn... Terug naar 1989 met de groene fop-V, er zat wel een certificaat bij (toe maar!).
En welke druif verzint dat dan nu weer?
Zeg, weet jij (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?action=profile;u=1710) hier meer van?
Grappig dat zoveel mensen die nieuwtjes vanuit hun eigen wensenlijst bekijken en dan enorm teleurgesteld zijn dat hun wensen er niet bij zitten.
En dat jaar in, jaar uit... ;D Garantie op teleurstelling is óók een vorm van geluk...
Je weet niet wat er op de achtergrond speelt, noch de afwegingen die bij elke fabrikant gemaakt worden mbt nieuw uit te geven materieel.
Dat allemaal wèl weten, hoeft de teleurstelling nog niet minder te maken...
-
Wel een ROCO pen meegenomen afgelopen zaterdag in de broodfabriek......hij schijft lekker man , ik denk maar zo toch nog iets van ROCO aangeschaft dit jaar...... ;D
-
Ach ach daar wordt je toch stront ziek van Roco altijd maar producten uitmelken met kleur varianten
Roco verdient aan mij weer niks
Dus alle gespaarde centen gaan tot nu toe naar PBmodels
Cor
-
Ik zou daar niet op rekenen... anders hadden ze wel een kloppende versie gefotowinkeld. Ik vrees dat er een V1-3 in vermomming wordt uitgebracht, N kreeg vorig jaar al zijn deel met die fop-Benelux. Het zou idd een stap terug in de tijd zijn...
Maar die fop-Benelux was van Piko toch? Dat mogen we Roco niet verwijten lijkt me.
Ik vrees echter wel dat je gelijk hebt en die schreeuwende rood-blauwe Karel-outfit op een niet juiste Plan v wordt gezet.
Nou ja, ze doen maar...
Bor
-
Nee dat mag je Roco niet verwijten maar als je toch aan het klagen bent over het 2024 aanbod kan het geen kwaad wat merken door elkaar te halen....... ;D
-
Maar die fop-Benelux was van Piko toch? Dat mogen we Roco niet verwijten lijkt me.
Dat gaan we dan ook niet doen, het was bedoeld als: "ieder krijgt zijn deel" en N kreeg vorig jaar al zijn portie voor wat betreft de fopartikelen uit de feestwinkel.
-
Anyway....ik geloof wel in een (V)IRM in 1:87, bij wie dan ook ;D
hear, hear! ;D
Groet Mark, die inderdaad hoopt op een 1:87 VIRM (bij wie dan ook uitgebracht) én een gele 1700 nog ergens
-
Was net even door het aanbod aan het bladeren. Ligt het aan mij of is dat setje van 2 postwagons echt zo belachelijk duur?
Groeten Sven
-
Zeer tevreden. Eindelijk komt er een turkooizen 1200 in mijn collectie!
En een leuk detail: prompt wordt er vandaag een eerder uitgebrachte set met 3 rijtuigen op MP aangeboden. Hoe zou dat nou kunnen ;D?!
En de set die al eerder op MP werd aangeboden, lijkt voor 575 van eigenaar te wisselen.
-
Was net even door het aanbod aan het bladeren. Ligt het aan mij of is dat setje van 2 postwagons echt zo belachelijk duur?
Wow :o...
Het zijn mij de centen niet waard.
Die rooie post kocht ik al toen ie pas uit was, zeker niet zo duur.
Deze nieuwe zullen ze niet geupgrade hebben.
-
Was net even door het aanbod aan het bladeren. Ligt het aan mij of is dat setje van 2 postwagons echt zo belachelijk duur?
Van dat bedrag viel ik ook redelijk van m'n stoel.
Ik ben wel ok met het Roco aanbod van dit jaar, één 1600 variant die m'n interesse heeft en that's it.
Prima dat er weer een nieuwe 1200 kleurvariant komt, dan blijft er hoop op een blauwe met A-sein voor de toekomst. Idem qua 1700'en, die gele versie zal vast nog eens komen. Zelfs de andere Raillogix variant die eerder alleen bij Marklin verkrijgbaar was komt alsnog, dus dat geeft hoop voor een strukton versie in '25/'26. Het steekt niet op een jaartje (inflatie van de vraagprijzen daar gelaten...).
-
Nja
Die sets turquoise 1200 gingen natuurlijk voor een onmogelijk bedrag..... had de 1200 in die set ook sound?
Nu ja, toevallig dit weekeinde 2 rijtuigen in het artitec turquoise gekocht, dit kan dan mijn kans zijn om mijn AC stam op te zetten.
-
Blij dat ik uiteindelijk ben afgehaakt en nu een 1200 kan kopen zonder sound en rijtuigen voor een normale prijs :). Hopelijk tevens deze keer ook met de bies op de juiste hoogte waardoor het front beter over komt dan de 1201 set. Alleen jammer dat 1201 het museum nummer was en daarmee net wat beter paste dan deze 1207.
-
Zeg, weet jij (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?action=profile;u=1710) hier meer van?
Mijn naam is haas..........
-
Alleen jammer dat 1201 het museum nummer was en daarmee net wat beter paste dan deze 1207.
Hoezo 'was'? Dat is hij toch nog steeds? Die loc is toch niet verdwenen? En waarom is het jammer dat de 1201 museumloc is? Had je liever een ander nummer in het museum gehad? De 1207 bedoel je, omdat Roco die nu maakt?
Bor
-
Nog wat positiviteit van mijn kant. Voor Frankrijk hebben ze twee leuke tijdperk VI modellen aangekondigd. De BR185 van SNCF die ingezet wordt voor de Nightjet Parijs - Wenen (en ook in Duitsland komt). En daarnaast eindelijk ook weer een CC72100, na de meerdere CC72000'en van de afgelopen jaren.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/Br185-65a63befadd5d.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/Br185-65a63befadd5d.jpg)
Groet,
Roderik
Ik had ‘t er bij m’n hofleverancier over en die stuurde mij net een e-mail dat hij ‘m kan bestellen.
Dus dankzij dit draadje toch een Roco nieuw 2024 besteld (y)
-
Ooit de turkooise 1201 set gekocht en later nog wat extra Plan D er bij. Maar de bruine 1200 set niet gekocht toen en een beetje spijt van. Ik hoop dat er nog een losse bruine 1218 komt.
Voor mij zit er niet veel bij, maar voor een ander weer wel, allemaal prima. Ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven en het is even op. Er staat nog het 1 en ander in de wacht (Gele Plan V, groene Sik en natuurlijk 2 koplopers). Geldboom even flink bemesten en hopen dat er veel knopen aan zitten in de lente.
Verder natuurlijk jammer dat er geen Roco Koploper komt... *duikt onder zijn bureau*
Mvg,
Robert
-
Hoezo 'was'? Dat is hij toch nog steeds? Die loc is toch niet verdwenen? En waarom is het jammer dat de 1201 museumloc is? Had je liever een ander nummer in het museum gehad?
De 1201 kun je in TP VI laten rijden als museumtrein, de 1207 niet. Dat zal bedoeld worden?
-
Zitten best leuke spullen bij, maar de prijzen gaan ook wel hard omhoog. Re 4/4 (BLS en SBB) met sound, adviesprijs euro 444,90…… :o
Ik houd het bij wat wagens.
-
450 Euro is inderdaad beter dan euro 444,90!
Zijn er mensen die de adviesprijs betalen eigenlijk?
-
Inderdaad de 1201 kun je als tijdperk 6 rijder beter gebruiken dan een 1207. Andere ruiten en roosters erin en klaar ben je.
-
Die sets turquoise 1200 gingen natuurlijk voor een onmogelijk bedrag..... had de 1200 in die set ook sound?
Jazeker, evenals de bruine die in een goederenset werd geleverd. Die bruine zou misschien wel eens in 2025 kunnen uitkomen. Gelukkig heb ik die al. Anders worden het 2 opeenvolgende hele dure jaren
-
Persoonlijk vind ik het niet eens zo erg dat Roco dit jaar op een laag pitje draait.
PB-Models komt immers met de ICR (IC+), Koploper en Buffel.
Jos.
-
Die twee sets met erts wagons, zijn die enigszins in te zetten achter een drietal 2200'en? Als in, was dit het type dat regelmatig door rotterdam kwam?
-
Ik weet niet waarom je heel specifiek drie 2200-en noemt, maar dat was het juist niet: het waren er vier op de havenlijn en twee achter een 1300/1600 op het elektrisch deel ;D
Dit is als het goed is het Dillingen-Maasvlakte verkeer (wat onderlangs Rotterdam kwam)
-
Omdat ik momenteel 3 2200'en heb ;D haha.
Maar inderdaad dat zouden er vier moeten zijn.
Dan kan dit nog wel eens een prijzig treintje worden. Je wilt voor zoiets denk ik toch minimaal 20 wagons, is dan 7x 89 euro (adviesprijs)
-
Standaard was 36, later 38 geworden. Ze worden ook aangeboden onder andere artikelnummers, op beurzen wel te vinden. Ook is er een draadje over op dit forum, maar dan moet ik zoeken.
Gevonden: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=57815.0
-
Die twee sets met erts wagons, zijn die enigszins in te zetten achter een drietal 2200'en? Als in, was dit het type dat regelmatig door rotterdam kwam?
Welke sets met ertswagons bedoel je? Die met Faals 150? Reden die destijds al in Nederland dan?
Bor
-
Die bij de dubbelset 151ers
-
Wel jammer dat deze Faals 151 maar een rembordes hebben, en niet aan beide zijden.
-
Ik ben nu wel benieuwd of de (opvallend) veel, de laatste tijd op Marktplaats verschenen Lima en Rivarossi IRM's nu weer snel van genoemd verkoopplatform afgehaald zullen worden.... ? ::) ;D
Er dreigde al een prijscrash. :angel: ;D
-
Ja de Faals 150 (77030 en 77031)
Moet ik misschien toch vaker naar NL komen en beurzen afstruinen ;)
-
Een ertstrein in model met 20 wagons is wel een epic faals
-
Persoonlijk vind ik het niet eens zo erg dat Roco dit jaar op een laag pitje draait.
PB-Models komt immers met de ICR (IC+), Koploper en Buffel.
Jos.
Ik denk dat ze dit bij Roco ook dachten… ;D
-
Veel 52'er afgeleides dit jaar bij Roco. Volgens mij willen ze het uiterste uit de mal halen ;D
Ook de mal van de 85'er moet tot de laatste inspuiting gebruikt worden, de fotoanstrich variant is wel leuk, maar ga hem er nu niet speciaal voor kopen.
De 51'er met cabinetender en de 18 zijn natuurlijk altijd mooi, maar zeker ook niet eerste keer dat ze die uitbrengen.
De 7-delige Nightjet blijft een vraagteken voor me. Ik zou em zeker kopen, maar de prijs is te gortig. Hopen dat ie vroeg of laat ergens in de aanbieding komt, maar zowel de analoge als digitale variant vind ik er los over qua prijs.
Goldpiercer vectron gaat wel wat afzet hebben vermoed ik, zelf wel geen interesse in.
De dubbelset BR151 is leuk, maar heb al paar van deze mooie dames.
De 185'er CO² frei komt er wel, leuke werbung op de zijkanten.
De 185'er van MRCE met de Franse Nightjet liverie is ook wel aanlokkelijk, reed ook door Duitsland .....
De PKP vectron is groen blauw is een no brainer voor me, die komt er zobizo.
Voor de NL rijders is er in elk geval wel een mooi aanbod dit jaar. Denk dat De Karel een hoogvlieger zal worden.
Over het algemeen een rustig jaar in het verschiet voor me van Roco. Misschien een 2-3 loks en ooit eens de Nightjet set als ie eens als koopje ergens te boven komt.
-
Ik had ‘t er bij m’n hofleverancier over en die stuurde mij net een e-mail dat hij ‘m kan bestellen.
Dus dankzij dit draadje toch een Roco nieuw 2024 besteld (y)
Kijk, dat is nog eens doorpakken (y)
Wordt vast een mooie lokwissel t.z.t. bij jou op dat mooie station :)
Groet,
Roderik
-
Of de blauwe met A-sein
De keuzes zijn volstrekt inspiratieloos. Het was al jarenlang: kijken wat we in de catalogus hebben en daar maken we een nieuwe variant van, nu is het gewoon voor een groot deel heruitgaven. Weer een blauwe 2400.... waarom niet een 2400 geelgrijs zonder zwaailichten, al dan niet zonder gele chassisrand?
De blauwe 2400 was er nog niet eerder met geluid.
-
Wel erg weinig Duitsland tpIII, maar zoals eerder opgemerkt, scheelt weer in de uitgaven!
-
Voor België:
Stoomlocomotief type 26 (zoveelste heruitgeve denk ik)
Telescoophuifwagen
De Belgen komen er bij Roco dit jaar wel erg karig vanaf.
Jos.
Vond ik bij Piko ook al. Zitten onze zuiderburen een jaartje op het strafbankje?
-
De blauwe 2400 was er nog niet eerder met geluid.
Als je ooit het origineel hebt horen brullen dan wil je geen model met geluid.
Bart
-
Als we alleen maar tevreden zouden zijn met het origineel, was dit hele forum er niet... ;D geel-grijs spul had ik ook leuker gevonden, maar helaas hebben ze andere keuzes gemaakt bij Roco.
-
Weet ook niet of de buren er zo blij van worden als ze het origineel horen brullen vanuit m’n logeerkamer ;D
Groeten Sven
-
Als je ooit het origineel hebt horen brullen dan wil je geen model met geluid.
Bart
Feit, het geluid van het model is veel te zacht.
-
Roco komt weer met een losse turquoise 1200 (1207) en in een losse set, 4 bijpassen turquoise pan D's.
DC 7500051 en DCC-sound 7510051. Er is ook een Mfx-sound versie te bestellen.
Prijzen ietsje hoger dan de ca 5 jaar geleden uitgebrachte set met de 1201.
Eh, zie zojuist dat dit 2 pagina's eerder al is opgemerkt :-X
-
.... Maar de bruine 1200 set niet gekocht toen en een beetje spijt van.
Is nog een set beschikbaar in Leeuwarden voor de normale winkelprijs ;-)
-
Leuk die Tommie en Tess (https://www.abebooks.com/comics/Tommy-Tess-Take-Train-Trip-1950s-Railroad/31036798592/bd#&gid=1&pid=1), maar naast die promotieritjes om aandacht te vragen, waar gaan ze deze locomotief voor gebruiken?
De Alpen expres rijdt dacht ik niet meer, en die Tui trein heeft toch andere tractie?
-
Hij staat op de voorkant van nieuwe railmagazine en daar achter hangt volgens mij een containertein..
Lees hier en daar al wat kun je er mee, zou gewoon rustig afwachten word gewoon verhuurd aan andere bedrijven..
-
Eindelijk komt de T5, al had ik liever een wagon zonder belading, zodat ik zelf de trailer/container kan kiezen.
-
Hij staat op de voorkant van nieuwe railmagazine en daar achter hangt volgens mij een containertein..
Lees hier en daar al wat kun je er mee, zou gewoon rustig afwachten word gewoon verhuurd aan andere bedrijven..
Dan snap ik de gedachten niet van het "kindvriendelijk" maken van die locomotief, inspireren om later machinist te worden .
Want de kans dat de jeugd die locomotief in het "wild" zien is dan gering.
Dat is met een vakantietrein wel anders...
Voor ons modelspoorders natuurlijk geen probleem, maar het verhaal erachter is een beetje een wassen neus...
-
Want een kind is totaal niet geïnspireerd door een passerende goederentrein en totaal wel door een passerende vakantietrein? Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Zeker niet nadat dat ding amper een week of twee zo rijdt. RXP is een kleine vervoerder en rijden niet tientallen treinen per dag. Loc moet in eerste instantie gewoon geld verdienen. Tot nu toe heeft de loc na de persritten wat overbrengingen gereden en een ICNG-transport opgehaald (en de remwagens terug naar de grens, dat is de getoonde foto). Dat is gewoon het werk van RXP. RXP rijdt enkele speciale reizigerstreinen per jaar waar de loc heus wel voor te zien zal zijn. Verder wordt de loc verhuurd als dat kan. Mara dat zal uiteraard vooral voor goederentreinen zijn, want getrokken reizigerstreinen komen niet ineens massaal uit de lucht vallen. Nog even afgezien van het feit dat ik dus compleet niet snap waarom het een een wassen neus is en het ander niet... :D
-
Is eigenlijk bekend voor hoe langs die bestickering erop zit? Ervaring tot nu toe leert dat het vaak amper langer dan een jaar is. Die blokjesloc was ook kortstondig een hype, maar was ook tamelijk snel weer verdwenen. Zou me niks verbazen als het nu ook weer zo gaat.
Bor
-
Hij is ieder geval 1:1 te zien op Ontraxs. Gehoord in de Broodfabriek Rijswijk bij Railmagazine.
Marc
-
Sicco, dat bedoel ik helemaal niet.
Ik heb het filmpje gezien en vind de reden van de bestickering die ze aangeven vergezocht.
Kinderen die mee gaan MET de vakantietrein zullen het geweldig vinden, vlak voor vertrek bij de locomotief kijken, of zelfs binnen mogen kijken als daar tijd voor is.
Met een goederentrein die door een station rijdt gaat dat niet of nauwelijks.
Ik wist niet dat het tegenwoordig allemaal Vectron's zijn.
Maar ze is binnenkort te zien in het spoorwegmuseum (y)
De locomotief is blauw gespoten, dus ik denk dat het voorlopig wel zo blijft.
De eigenaar van de blokjesloc ging failliet, dus dat is een ander verhaal.
-
Die blokjesloc was ook kortstondig een hype, maar was ook tamelijk snel weer verdwenen.
Die bestaat nog. Maar voor er door een forumgenoot wordt geroepen: "Dit is de rubriek 'Neurenberg' waarin het nieuws wordt gemeld. Lijkt me beter een apart draadje te starten etc etc " volsta ik te melden dat het met de lokjesblok anders zat/zit dan met de T en T.
-
Dan snap ik de gedachten niet van het "kindvriendelijk" maken van die locomotief, inspireren om later machinist te worden .
Want de kans dat de jeugd die locomotief in het "wild" zien is dan gering.
Dat is met een vakantietrein wel anders...
Voor ons modelspoorders natuurlijk geen probleem, maar het verhaal erachter is een beetje een wassen neus...
Ik kan je uit ervaring vertellen dat de mensen juist opkijken als deze loc voorbij rijdt, ook al zal die volgens de experts hier bijna niet rijden. Mensen kijken op door de vrolijke bestickering en laten we dat nou heel hard nodig hebben in deze tijd. Het spoor moet er weer uitknallen in plaats van dat het altijd negatief is.
-
Omdat de juiste uitvoering van de BR 103 er dit jaar komt deze maar alvast besteld. Nu afwachten of hij dit jaar ook echt gaat komen.
-
Het klopt wel wat er gezegd wordt over de t en t locomotief.
Ik heb nog geen idee of ik hem bestellen ga.
Ik wil namelijk ook de 1200 turquoise met de wagons de 2400 en de kraansik en ns 1000 gaan
Ik rij een museum spoor.
Van sikje tot 2400.
-
Ik kan je uit ervaring vertellen dat de mensen juist opkijken als deze loc voorbij rijdt, ook al zal die volgens de experts hier bijna niet rijden. Mensen kijken op door de vrolijke bestickering en laten we dat nou heel hard nodig hebben in deze tijd. Het spoor moet er weer uitknallen in plaats van dat het altijd negatief is.
Dat is juist het probleem, het spoor knalt er iedere keer uit ;) ;D
Ik had er al 1 besteld, al vind mijn vrouw het geen mooie locomotief, maar het gaat mij er vooral om dat die echt rondrijdt of in Amersfoort te zien is... Treinen zijn er niet om mooi te zijn.
In de Railmagazine staat dat het interieur van de "2-tlg. Set: Schlafwagen „Nightjet“, ÖBB/SBB" niet klopt??
Omdat de bedjes voor het raam staan, is dat eenvoudig op te lossen (erg vreemd dat dat kan)
-
Ik zal eigenlijk niet weten wat ik achter de Tom en tes moet hangen.
Net als de ns 1000 van Piko
-
Achter die 1000 kun je de turkooizen rijtuigen van Roco hangen.
-
Hier wat inspiratie voor wat achter de Tom en Tess kan: https://en.treinposities.nl/voertuig/railexperts_1600_9902
Koen
-
Ofwel, mijn glazen bol doet het af en toe nog prima, echter krijgt ie de laatste tijd wat verkeerde info toebedeeld.
Toch blijf ik dan maar trouw de bron erbij zetten, kan je die op zijn kloten geven als het niet klopt ;)
Vind ik niet zo heel vreemd Chris , jij ben nu 1 van hun grootste concurrent...... :)
-
Interessante nouveauté voor mij is de Regio-Shuttle in de kleuren van de ODEG.
Past mooi in mijn Vetschau-tafereel.
Zes jaar geleden al eens door Roco aangekondigd, maar ging toen niet door. Hopelijk nu wel...
Er hoort nu wel een andere prijs bij. :(
-
Jammer dat roco (nog) geen MFX decoder wenst te gebruiken/plaatsen.
Ik wil graag zelf besluiten wat ik wel of niet gebruik, qua prijs maakt het denk ik niks uit.
-
Tja wat zal ik zeggen, sommige blijven graag hangen in het verleden ;)
Ze vinden het tegenwoordig wel nodig alle wisselstroom modellen uit te brengen met sound maar niet met alle protocollen :(
-
Jammer dat roco (nog) geen MFX decoder wenst te gebruiken/plaatsen.
Tja wat zal ik zeggen, sommige blijven graag hangen in het verleden ;)
Dan zijn jullie niet goed geïnformeerd. In Roco modellen zit tegenwoordig een Zimo decoder die ook MFX aan boord heeft: bijvoorbeeld de Zimo MS450P22 en meer......
Gr, Ben.
-
Wat prijzen betreft. Let alsjeblieft op, ook de aangegeven prijslijst is inmiddels verouderd.
Ik kreeg gisteren een e-mail van een zaak waar ik een wagen heb besteld. Er was een prijsverhoging
Item : SBB Steuerwagen
Alte Preis : € 94,41
Neue Preis : € 152,91
Verschil +61,9%
Let even goed op of dit meer gebeurd. Dit zou komen door prijsverhogingen uit China.
Voor dit geld kunnen we misschien beter weer zelf gaan produceren.
-
@Sander Fondse,
Ik vraag me af wat je hebt gedaan toen je hoorde dat het rijtuig ineens zoveel meer kost ? Ik denk dat ik mezelf niet laten dwingen om bijna 62 % meer te gaan betalen.
Vriendelijke groet Ruud B.
-
In principe geldt toch de prijs op het moment van bestellen...? Althans wel bij een bekende zaak in ZH :) juridisch lijkt mij iets anders onmogelijk bindend... Of was 't een reservering?
-
Volgens mij is het een reden om een bestelling te kunnen annuleren.
Dus òf je accepteert de prijsverhoging òf je annuleert de bestelling.
Ik vindt het nooit zo netjes, ik spreek een prijs af waarvoor ik ‘m wil kopen.
Mijn huidige “hofleverancier” houd zich hier ook aan, wel zo prettig.
-
Wat prijzen betreft. Let alsjeblieft op, ook de aangegeven prijslijst is inmiddels verouderd.
Ik kreeg gisteren een e-mail van een zaak waar ik een wagen heb besteld. Er was een prijsverhoging
Item : SBB Steuerwagen
Alte Preis : € 94,41
Neue Preis : € 152,91
Verschil +61,9%
Let even goed op of dit meer gebeurd. Dit zou komen door prijsverhogingen uit China.
Voor dit geld kunnen we misschien beter weer zelf gaan produceren.
Het gaat hier om een reken fout van Roco.
De prijs was niet juist doorgegeven. Roco was vergeten dat er een decoder in deze rijtuigen zit.
Dus niet China of verzendkosten of grondstoffen die duurder zijn geworden.
bron : Roco.
Bron Roco? Ja, bron Roco, echt waar.
-
Bijna € 60 in de plus voor een (naar ik aanneem funktie-) decoder?
Rob
-
Blijkbaar.
-
Hele domme fout en het blijft raar dat een functiedecoder voor een stuurstandrijtuig veel duurder is als een decoder voor een locomotief. Ze moeten vooral zo doorgaan, dan kunnen we binnenkort weer een red Roco actie beginnen.
In het setje met de twee postwagons van, wat was het ook alweer, € 90,- zitten ook decoders zeker ?
Het gaat echt niet de goede kant op zo. Veel fouten, korrelige bedrukking in plaats van spuitwerk en prijzen die de pan uitrijzen.
Vriendelijke groet Ruud B.
-
Voor de liefhebber die Duitsch kunnen ;D:
https://www.youtube.com/watch?v=Xnj5If-bxTQ&t=1096s&ab_channel=TrainactionSonnmatt
-
@Sander Fondse,
Ik vraag me af wat je hebt gedaan toen je hoorde dat het rijtuig ineens zoveel meer kost ? Ik denk dat ik mezelf niet laten dwingen om bijna 62 % meer te gaan betalen.
Vriendelijke groet Ruud B.
Ik zit er nog over na te denken. Ik zag een paar uur later op de site dat de decoder opeens erbij stond (staat er niet bij in de noviteiten-gids). Ik neem even de tijd ervoor. Ik hoop dat dit niet te vaak gebeurd, daarom zette ik het in de thread.
-
Ik vraag me af wat je hebt gedaan toen je hoorde dat het rijtuig ineens zoveel meer kost ? Ik denk dat ik mezelf niet laten dwingen om bijna 62 % meer te gaan betalen.
Ter info: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/prijsverhoging
"- Heb je al een prijsafspraak? Dan mag de ondernemer de prijs alleen veranderen als dat in de algemene voorwaarden staat.
- In de algemene voorwaarden kan een ondernemer opnemen dat hij binnen 3 maanden na het afsluiten van de overeenkomst de prijs mag verhogen. Daar moet dan wel tegenover staan dat je in dat geval de overeenkomst mag ontbinden. Dat betekent dat je de koop ongedaan moet kunnen maken.
- In het geval van wettelijke prijsverhogingen (bijvoorbeeld van de btw) mag de ondernemer dit (ook) doorberekenen."
-
Voordat het uit de rails loopt: Heeft Sander het rijtuig alleen gereserveerd of besteld met aankoopverplichting?
-
Ter volledigheid : Het rijtuig 74478 SBB Steuerwagen EW-IV heb ik voorbesteld bij een grotere nederlandse winkel.
Zij geven het altijd aan als er (stevige) prijsstijgingen optreden en ik heb de optie om te annuleren.
-
Voordat het uit de rails loopt: Heeft Sander het rijtuig alleen gereserveerd of besteld met aankoopverplichting?
Dan nog kan ik mij niet voorstellen dat de Nederlandse/Europeese wet een ongelimiteerde prijsverhoging toestaat icm een aankoopverplichting :angel:
Maar je hebt wel gelijk: terug naar de Roco nieuwtjes (y)
-
Ter volledigheid : Het rijtuig 74478 SBB Steuerwagen EW-IV heb ik voorbesteld bij een grotere nederlandse winkel.
Zij geven het altijd aan als er (stevige) prijsstijgingen optreden en ik heb de optie om te annuleren.
Dat lijkt mij ook de enig juiste wijze van handelen. Je bestelt iets op basis van een bepaalde prijs/kwaliteitverhouding (waarbij de kwaliteit vooraf lang niet altijd valt te bepalen, je mag een bepaalde verwachting hebben op basis van eerdere producten). Als zich dan in prijs en/of kwaliteit wezenlijke veranderingen voordoen, moet je kunnen afzien van de aanschaf, lijkt mij.
-
Op de Roco site staat voor het 2e kwartaal aangekondigd een setje van een NS Hbbkkss en een Gs voor postvervoer (cat. 6600074). De vermelde prijs is maar liefst € 94,90 (vierennegentig euro negentig!!! https://www.roco.cc/rde/produkte/wagen/wagensets/6600074-2-tlg-set-postwagen-ns.html (https://www.roco.cc/rde/produkte/wagen/wagensets/6600074-2-tlg-set-postwagen-ns.html)
Ik zie het zwaar in voor dit setje….. :-\.
Rob
-
Nou ja vooral ook omdat de combinatie van een Hbbkkss met KPN PTT Post opschriften met bruine kopwanden (inzetbaar vanaf 1989) en een Gs Post (inzetbaar tot 1979/1980 ergens) volstrekt onzinnig is. Wie verzonnen heeft dit samen in een set te gooien.....
-
Beter lezen :police: er staat prototype uitvoering en photomontage, dus ik denk dat dit m wordt: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=38009.msg584491#msg584491
Dan is het nog steeds duur, maar best een leuk setje :)
-
Scherp gezien! Zou leuk zijn als het de prototype versie wordt, toch nog een nieuwe variant om uit te brengen naast de tientallen die al uitgebracht zijn. En dat klopt tijdperk-technisch inderdaad ook met de Gs zag ik.
Koen
-
Hoop wel dat ze m dat exact namaken, ook met die ruitjes; ipv alleen een corresponderend jasje...
(Ook al ben ik nu niet van plan 'm te kopen)
-
De 2400 in blauw is er sinds vandaag, dus dat heeft Roco gered in Q1. Nu de 1207 in turkoois nog!
-
Deze tweedelige set postwagens met een Hbbkkss en een Gs zou toch de proto type Hbbkkss bevatten?
Ik meende dit ergens gelezen te hebben
-
Vier berichten eerder misschien?
-
;D ;D ;D. Ga wel ff zitten voordat je de prijs gaat lezen…..
-
Je zou dan hooguit nog van je stoel kunnen vallen. ;D ;D ;D ;D ;D
Jos.
-
Beter lezen :police: er staat prototype uitvoering en photomontage, dus ik denk dat dit m wordt: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=38009.msg584491#msg584491
Zie dat Roco het plaatje heeft geupdate; inderdaad een prototype uitvoering, met raampjes :)
-
Zo te zien nog steeds het sterk verouderd modelletje maar nu met raampjes opdruk.
-
Nu je ' zegt... >:( Lijkt inderdaad alleen bedrukking!
-
Wees niet bang, het heeft wel de prijs van een volledig nieuw model
-
Dan nog is de prijs pittig.
We zullen in de winkel zien, en hier vernemen of alles klopt.
-
Hoeveel van die prototype wagens hebben er bestaan? En wat is het nummer (of nummers)
Fleischmann (N) heeft er een aantal jaren geleden eentje uitgebracht. Wat ik kan achterhalen heeft die nummer 20 84 219 5 000-5
Volgens het huidige plaatje op de Roco site heeft de nieuwe H0 nummer 20 84 219 5 000-6 en type Hbss
Een van de nummers moet dus fout zijn want er is maar 1 controlegetal goed. Kan natuurlijk zijn dat de Roco site een photoshop is.
Koen
Edit: zie nu dat in dit topic het nummer genoemd is zonder controle getal https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=38009.0
En Hbss zou dus kloppen, en er is er eentje van geweest
-
controlegetal moet 6 zijn
-
Wees niet bang, het heeft wel de prijs van een volledig nieuw model
Als je voor die gewone POST-Gs €25,- van de set-adviesprijs af trekt, blijft er voor die (waarschijnlijk) zogenaamde Hbss proto-post bijna €70,- (!!!) over. Dat is de prijs die je onderhand betaalt voor een nieuw vierassig rijtuig…. Waanzin >:( >:(
-
Roco maakt zich er zo te zien af door de standaard serie Hbbkkss anders te bedrukken. De prototype-wagen 000 week af in het aantal zijwand profielen en extra profielen op de kopwanden. Dat ga je in model niet terugzien :-[
-
Laten we wachten tot het model in de winkel ligt.
-
Ik denk dat Roco hoopt met dit setje een financieel slagje te slaan in NL waar ze de afgelopen jaren toch behoorlijk wat hebben moet inleveren ten faveure van merken zoals Piko en Artitec. Ik weet bijna wel zeker dat die Hbkk een ordinaire kleurvariant wordt van de Hbkkss. En anders eet ik m’n schoen op… hoewel….? Ik neem dan wel een flesje bier om m’n verdriet te verdrinken ;)
-
Ik denk niet dat dat setje postwagons nou zo'n verkoopsucces zal worden, heb niet het idee dat er een 'tekort' aan postwagons op de markt is. Zeker zolang er geen mooiere, nieuwe motorPost op de markt komt.
En deze protowagon, was dat een éénling of waren er meer zo uitgevoerd? Dat soort dingen kunnen ook een voordeel of nadeel zijn in de verkoop, lijkt mij.(?)
-
Deze Protowagon is de enigste in deze uitvoering
-
Voor een proto enkeling gaan ze geen geheel nieuw model maken, lijkt mij.
Eerst zien, dan geloven.
-
Voor een proto enkeling gaan ze geen geheel nieuw model maken, lijkt mij.
Er lijken mij voldoende voorbeelden van modelen van protoypen en andere exoten ;D bijv de diverse DB vorserien br120 or 216 van Piko.
-
DE is een veel grotere markt dan NL.
-
Koninklijk rijtuig, Olympische spelen ICR, NS 2530, SNCF-loc BB 7003 :angel:
PS NS Kameel, NS 2801...
PS Ik zal de bedrukkingsvarianten buiten beschouwing laten, maar dan nog: er zijn zeker prototypen gemaakt voor de NL markt.
-
Hoe dan ook, we zien wel.
-
Ik lees drie voorbeelden die helemaal niet in grootserie gemaakt zijn en eentje die gewoon een variant van een bestaande Franse loc is
Dat Piko een proto 216 kan maken is inderdaad gewoon omdat de Duitse markt veel groter is, bovendien hebben zijn de mallen zo ontworpen dat delen uitgewisseld kunnen worden, het onderstel van de proto kan voor de Lollo gebruikt worden en de koppen voor elke standaard uitvoering. Dat doen ze slim. Roco doet dat niet, zeker niet met mallen die al decennia oud zijn.
-
Deze Protowagon is de enigste in deze uitvoering
… was de enige….
Rob
-
Dat iets niet in grootserie is gemaakt, betekent niet zondermeer dat er geen vraag naar is :angel: maar wees niet bang; ik snap je punt!
(Dacht altijd dat die 7003 is aangepast met een 2de panto voor de testen in NL, maar nee dus?)
-
De BB7003 is in 1974 door de SNCF is omgebouwd uit de AC-loc BB15007, als proefloc voor de nog te bouwen DC-variant BB7200.
Omdat de NS eveneens nieuwe locs nodig hadden, heeft ze ook een tijdje in NL proefgereden.
Vanaf 1982 heeft de loc nog geruime tijd dienst gedaan als proefloc BB10003 voor het testen van asynchrone inductiemotoren en later als testloc voor de Eurostar TMST met 750V en 3kV installatie, om uiteindelijk (in 1998) weer terug te keren als reguliere AC-loc BB15007.
Alles bij elkaar heeft de loc dus bijna 25 jaar dienst gedaan voor allerlei experimenten...
-
Dank! Dat tie ook prototype was voor de BB-7200 begon mij na het lezen weer te dagen... :)
Dat Piko een proto 216 kan maken is inderdaad gewoon omdat de Duitse markt veel groter is, bovendien hebben zijn de mallen zo ontworpen dat delen uitgewisseld kunnen worden, het onderstel van de proto kan voor de Lollo gebruikt worden en de koppen voor elke standaard uitvoering. Dat doen ze slim.
Ik denk niet dat Roco het nu overigens heel anders zou doen dan hierboven, maar inderdaad; voor de postwagen moeten en de kopwanden en de zijwanden worden aangepast.. En dan is een prototype voor een grootserie model inderdaad niet zo aantrekkelijk; mee eens. Ach, altijd nog aan ons de keus of we geschilderde raampjes kopen.
-
Wel een duur likkie verf ;D.
-
Heb ik hier nog niet gelezen: Roco heeft weer eens een 023 uitgebracht (artikelnummers 70251 en 70252). Nu is de keuze op de 023 038-3 van Bw Crailsheim gevallen. Laat ik die loc nu in de zomer van 1963 in Venlo hebben gezien, mijn opa maakte de foto's:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/Venlo-DB-23-038-Juli-Aug-1963-01-4466-6682699472130.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/Venlo-DB-23-038-Juli-Aug-1963-01-4466-6682699472130.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/Venlo-DB-23-038-Juli-Aug-1963-01-4467-6682699dcadd8.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/Venlo-DB-23-038-Juli-Aug-1963-01-4467-6682699dcadd8.jpg)
De loc 'woonde' toen in Bw Mönchengladbach. Die mal moet inmiddels toch aardig versleten zijn. Zou aardig zijn als ze eens met een variant komen die als VSM-loc door het leven kan gaan. Dat vereist dan echter wel de nodige aanpassingen, dus dat zal wel wensdromen blijven. Net als vervanging van die lelijke 'glazen' windschermen aan de zijkant van het machinistenhuis. Die zijn zo 1980...
-
Gave foto's :) Maar wat is er mis met de windschermen..? Te groot? Valt mij wel op dat het origineel ze maar aan 1 kant heeft...
-
Vooral veel te dik
Simpel op te lossen door van dun maar stevig plastic (zoals bijvoorbeeld om gecombineerde verpakkingen van Roco) zelf nieuwe te maken
-
Of je zet een paar geëtste exemplaren van Weinert op…. https://www.weinert-bauteile.de/weinert-modellbau-8910-1:87-windleitbleche-bauart-witte-f%C3%BCr-br-23-1-paar-weinert-8910,art-13657 (https://www.weinert-bauteile.de/weinert-modellbau-8910-1:87-windleitbleche-bauart-witte-f%C3%BCr-br-23-1-paar-weinert-8910,art-13657)
-
Het gaat om de kleine windschermen bij het machinistenhuis, aan de voor- en achterkant van het op de foto's meestal geopende venster. Zitten overigens wel degelijk aan beide zijden van de cabine
-
Zitten overigens wel degelijk aan beide zijden van de cabine
Ging mij over zijden van het venster:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/windschutzfenster-66828e88af101.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/windschutzfenster-66828e88af101.jpg)
-
Ook dan horen ze normaal gesproken aan beide zijden te zitten, kijk maar op diverse foto's hier:
https://www.bundesbahnzeit.de/seite.php?id=601 (https://www.bundesbahnzeit.de/seite.php?id=601)
-
Dat was precies mijn punt (y)
-
Ik snap ze bij Roco soms niet.. Hebben ze eindelijk een model van de CSD T478.3 met gele 'Bauchbinde', kom ik er net achter dat ze de uitvoering hebben genomen die welgeteld op één lok zat! Namelijk hierom: bij tot nu toe alle andere loks die dit jasje hebben gekregen, zat de streep niet direct onder de ramen en bij deze wel. Waarom dan specifiek deze uitvoering?? Deze lok (T478 3208) had de hoge streep bovendien alleen in de jaren '80, als experimentele variant; de streep in de jaren '90 is wel de lage variant. En dat er vraag is naar de standaard variant in rood-met-gele-streep is evident: prijzen voor de ook-rood-met-gele-streep CD 753 193-2 (62926) zijn ondertussen belachelijk. En daarmee is gelijk duidelijk dat dit geen mal-of-matrijs-dingentje is: bij de 753 193-2 zit 'tie wel iets 'afgezakt'!!! ???
Zucht.. En nu is het uit mijn systeem :angel:
PS voor nagenoeg alle uitvoeringen 1:1 zie: https://www.mamba754.wz.cz/753.html ;D
PS voordat iemand met de photomontage aankomt; ja, daar zit 'tie wel lager!
PS OK, 753 146-0 had het ook, maar da's ook een exoot met logotje voorop... Verder nog de 013 en 021 gevonden, maar blijf erbij: why, Roco? Why?
-
Dit is dan wrs de enige die zo was geschilderd als T478.3.
Dat is mooi voor de tp, 4 rijders.
Alle andere hebben een nieuw nr 753 ea. cf. tp. 5 (v/a 1988).
-
Dat is.. Een scherpe constatering! (y) gaat niet helemaal op, zie bijv: https://evidencia-dopravcov-git.bmhd.cz/www/static/f/25/245/24469.jpg
Maar de T478.3 genummerde variant van deze schildering lijkt inderdaad ook vaak de hoge streep te zijn.
Dank! Dat verzacht het lijden ietwat... :angel:
-
Roco komt met een Black Edition van de Nightjet 2.0.
Bron: Memoba website
5510005 DCC (oplage 150 stuks)
5520005 AC (oplage 50 stuks)
Prijs: €1.699,00
Dieses Modell ist technisch ein wahres Meisterwerk!
Es besticht nicht nur mit der hervorragenden Optik und Technik des Nightjet-Modells, sondern verfügt außerdem in jedem Wagen über einen eigenen Decoder.
Das bedeutet, dass die Lichtfunktionen in den Wagen durch einen Zufallsgenerator automatisch eingeschaltet bzw. ausgeschaltet werden. Die Lichtfarbe kann zudem zwischen zwei Helligkeitstufen wechseln.
Was das Modell sonst noch alles kann:
¦ Auf 150 (DCC) / 50 (AC) Stück limitierte Sonderedition
¦ In jedem Wagen eine eigene, individuell ausgeführte Lichtplatine für den DCC-Digitalbetrieb
¦ Stirn-/Schlusslicht, Führerstandbeleuchtung, Zugzielanzeige und Gangbeleuchtung schaltbar und auch zahlreiche Abteile einzeln beleuchtet
¦ Mit insgesamt 77 Aux-Ausgängen werden auf den ganzen Zug verteilt 285 LEDs angesteuert
¦ Durch einen speziell entwickelten Zufallsmodus entsteht der Eindruck, dass nachts Fahrgäste temporär in ihren Abteilen das Licht an-/ausschalten
¦ Umschaltung zwischen wahlweise kaltweißer und warmweißer Innenbeleuchtung
¦ Die Beleuchtung wird pro Wagen mit eigenen Kondensatoren inklusive Ladeschaltung gepuffert
¦ Die Lichtplatinen haben jeweils einen eigenen Railcom-Sender und erlauben somit eine komfortable Programmierung auf dem Hauptgleis
¦ Lizenziertes ÖBB-Modell
-
Het gaat nergens meer over met zo'n prijs.
Leuk en wel al die licht functies, maar blijf je die ook gebruiken als je de stam wat langer hebt rondrijden.
En met lok erbij meer als 2000 euro.
Gelukkig hoef ik er niet over na te denken, want dit kan ik simpelweg niet in 1 keer ophoesten. ;)
-
Vind het idee heel leuk, maar die prijs is waanzin. Denk dat Roco een beetje nerveus wordt omdat zelfs LS Models hun NightJet 2.0 goedkoper (kunnen) gaan aanbieden.
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
Het licht wordt geschakeld via Railcom zenders.
Grappige is, dat het advies is, om dit juist op de centrale uit te schakelen, omdat dit vaak vreemde reacties uitlokt op rijdende treinen. (heb ik van horen zeggen, zelf nog geen baan).
Erich
-
Ik vind het vooral bizar dat PB Models dergelijke ‘gadgets’ zo’n beetje gratis in hun ICR’n levert en je bij Roco niet alleen je portemonnee, maar ook je bankrekening moet leegtrekken…..
Met dit soort bedragen snap ik wel dat de hobby voor velen steeds minder aantrekkelijk wordt.
Jeroen
-
Het licht wordt geschakeld via Railcom zenders.
Grappige is, dat het advies is, om dit juist op de centrale uit te schakelen, omdat dit vaak vreemde reacties uitlokt op rijdende treinen. (heb ik van horen zeggen, zelf nog geen baan).
Nee, dat begrijp je verkeerd denk ik :). RailCom kan geen licht schakelen, maar is een functie zodat je (o.a.) decoders eenvoudig op de baan kunt programmeren (PoM - Programming on Main).
Verder bedoel jij misschien RailComPlus, maar dat kan juist prima extra functionaliteit leveren. Als het vreemde reacties uitlokt is er waarschijnlijk iets niet goed met je baan of met je software.
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
Railcom maakt communicatie van decoder naar centrale mogelijk. Niet meer en niet minder.
Kennelijk hoort daarbij ook dat een decoder in een rijtuig apart kan worden ingesteld zonder dat iedere decoder gelijk een eigen adres nodig heeft. Geen idee hoe dat dan werkt eigenlijk.
Persoonlijk helemaal geen behoefte aan deze gadgets.
-
Elite-hobby ;D
-
Kennelijk hoort daarbij ook dat een decoder in een rijtuig apart kan worden ingesteld zonder dat iedere decoder gelijk een eigen adres nodig heeft. Geen idee hoe dat dan werkt eigenlijk.
Nee, dat is niet per se zo. Als de decoders hetzelfde adres delen kun je geen programming-on-main doen, tenzij ze nog allemaal een (verschillend) tweede DCC-adres hebben (meeste decoders ondersteunen dat tegenwoordig).
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
Roco 2025 aankondigingen:
https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/2570/roco-neuheiten-2025_pdf
-
Let wel: Alleen schaal TT.
-
Let wel: Alleen schaal TT.
Fijn juist!
Mvg
Kees-Jan
-
Ook dan (juist dan) is het goed om te weten ;D
-
TT hoort hier: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?board=85.0
-
https://mobadata.de/static/catalogs/de/20241031_ROCO_Winterneuheiten_DE.pdf
Met onder andere wat Nederlandse nieuwtjes, of wat ooit Nederlands was ;-)
-
Roco komt met de struckton 8)
https://www.roco.cc/rde/kataloge
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/FB-IMG-1730373186787-6723678ab3ca3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/FB-IMG-1730373186787-6723678ab3ca3.jpg)
-
Hoop niet hetzelfde nummer als de Marklin/Trix
-
Hoop niet hetzelfde nummer als de Marklin/Trix
Ik las op facebook dat het de 1756 wordt
Hopelijk komt Roco volgend jaar met een NS 1700 :-\
-
Volgens de site ook:
https://www.roco.cc/rde/produkte/lokomotiven/elektrolokomotiven/7500117-2-tlg-set-elektrolokomotive-1756-mit-containertragwagen-strukton-rail.html
-
Het staat toch ook boven het plaatje wat hierboven geplaatst is.. ???
-
Suf, overheen gekeken
-
En de Wascosa T5 wordt verder uitgemolken. (y)
-
https://mobadata.de/static/catalogs/de/20241031_ROCO_Winterneuheiten_DE.pdf
Met onder andere wat Nederlandse nieuwtjes, of wat ooit Nederlands was ;-)
Grappig dat nu ook de 2400 in Franse dienst uitkomt en wel nadat de tweede 6 voor het nummer was gekomen. Alleen wel nog even het zwaailicht verwijderen (de houder mag blijven).
-
Dat de T5 verder wordt uitgemolken kon je op wachten natuurlijk, dat is een heel vers model! :D
Laat maar komen, hopelijk nu eens met trailers van transporteurs die we nog niet eerder hebben gezien van Roco.
-
Ben ook blij met de nieuwe T5 modellen, al hoop ik vooral nog op flink wat Hupac-varianten de komende jaren. Leuk detail is dat de Klappriegel bij de nieuwe aankondigingen geel zijn en bij de huidige modellen die nu net worden uitgeleverd grijs/oranje. In het echt is dat onderscheid er ook, dus leuk gevarieerd straks.
Die Hupac met Iemoli heb ik trouwens via productsuggesties aangedragen, alleen had ik dan gehoopt op de blauwe variant zoals die ook met T3 is uitgeleverd een paar jaar terug. Hier heb ik helaas niet zo veel aan :P. Kan me voorstellen dat ze contact opnemen met het bedrijf zelf en dat die dan zeggen "ja, maar we hebben nu een nieuwe huisstijl die willen we dan graag terugzien op het model"...
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
Hoop niet hetzelfde nummer als de Marklin/Trix
Heeft Structon dan meer dan 1 1700?
-
Ja, meer 1700-en ( 5 zelffs dacht ik inmiddels) en 1 1800.
De 1800 is uitgebracht door MaTrix, een 1700 nu dus blijkbaar door Roco
-
Ze hebben er onlangs zelfs twee bijgekocht.
-
Ze hebben de 1736, 1740, 1756 en 1824 in volledig geel en recent de 1739 en 1745 die nu nog NS-geel met Strukton stickers zijn
-
en allemaal Hybrid (dus met accu pakket) of bedoeld om omgebouwd te worden?
-
Er is alleen mee beproefd, vooralsnog. Ik weet niet of het nog actueel is. Overigens hebben de locs zelf gene accupakket, maar zou dat in een begeleidende wagen gaan zitten
-
Geinig... die wist niet; kan dus korte stukken zonder draad?
-
Dat is de bedoeling, mat een wagen dus (aanvankelijk was daar de DD-AR Bvk voor bedoeld), maar als gezegd is het al lange tijd stil hieromtrent
-
Daar is hier op BNLS ook aandacht aan besteed:
- In het doorlopende verslag van spoor op industrieterrein Lage Weide (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=1536.msg3222364302#msg3222364302)
- Op een eigen spoor over de Strukton 1600 batterij werktrein (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=89801.0)
-
Ik vind dat fabrikanten die Klv wagens ook mogen uitbrengen zonder trailer.
Zodat je zelf belading kan kiezen.
Zo wil ik de bijvoorbeeld de Ekol trailers op kombiwaggon T3000 zoals ze nog in de tijd van locomotief tractie reden.
Kombimodell heeft tegenwoordig hele mooie (en dure) trailers.
De T5 vind ik wel een mooi model geworden, daar gaan er zeker een paar van komen.
-
Offtopic: Piko doet dat al met de T3000, met een spectaculair prijsverschil: https://www.piko-shop.de/en/praesenz/search.html?q=t3000&b_warengruppe_id=0
Voor dat bedrag mist men de 2 trailers, die ik van Piko een beetje erg simpel vind, vast niet ;)
-
Back to topic:
Kom maar door, met die Strukton 1756 en aanhang! (y)
Gr. Menno
-
Grappig dat nu ook de 2400 in Franse dienst uitkomt en wel nadat de tweede 6 voor het nummer was gekomen. Alleen wel nog even het zwaailicht verwijderen (de houder mag blijven).
In de folder staat er wel alleen bij rangeerlicht, front en sluitlicht. Niks over schakelbare zwaailampen. Het is een fotoshop, dus misschien doen ze het uiteindelijk correct zonder zwaailamp.
Groeten Edwin.
-
Eigenlijk hadden ze twee nummers moeten uitbrengen want volgens mij reden die locs in Frankrijk bij de aanleg van hogesnelheidslijnen altijd met z’n tweeën gekoppeld…
-
Nee hoor, van een tot zes stuks kwam voor. Bovendien hebben de locs daarna nog bij VFLI gereden, in het geel (niet veel maar toch). Sterker nog, de 62405 was de allerlaatste.....
https://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/50021395853/
-
Nog even over de T5.
Heeft niets met de roco te maken maar wel interessant.
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,10952391 (https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,10952391)
-
Ik hoop dat de Roco strukton 1756 er wel anders uitziet dan ze nu op de foto laten zien. De 1756 heeft geen 100 jaar sticker gehad. Dat heeft alleen de 1824.
Dennis
-
Nee hoor, van een tot zes stuks kwam voor. Bovendien hebben de locs daarna nog bij VFLI gereden, in het geel (niet veel maar toch). Sterker nog, de 62405 was de allerlaatste.....
https://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/50021395853/
Mooie foto!
Ik ben erg benieuwd naar hoe het uiteindelijke model eruit komt te zien. Of ze die zwaailichten er nog afhalen en zeker ook naar hoe de 'ausgebleichtem Lack' gaat uitpakken.
-
Als Marklin roept dat een bepaalt "exclusief" bij hun is, weet je gelijk zeker dat Roco er ook mee komt (al is het een ander nummertje.... ::))
De kans dat ze bij Strukton die jubileumstikker op al het materieel plakt is natuurlijk heel groot...al zijn ze dan aan de late kant ;D
-
Als Marklin roept dat een bepaalt "exclusief" bij hun is, weet je gelijk zeker dat Roco er ook mee komt (al is het een ander nummertje.... ::))
De kans dat ze bij Strukton die jubileumstikker op al het materieel plakt is natuurlijk heel groot...al zijn ze dan aan de late kant ;D
Daarom lijkt mij de kans klein dat het nog gaat gebeuren 3 jaar na dato. Hopelijk word dit door Roco goed opgepakt.
-
Terugroepactie alle versies Roco Nightjet 2024 vanwege meerdere in brand gevlogen exemplaren (op diverse plekken foto's te vinden):
https://www.roco.cc/ren/roco-news/product-recall-nightjet-and-nightjet-black-edition.html