BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: verzameldirk op 21 April 2008, 11:39:31
-
RN 1601 m.i.v. vandaag verhuurd aan ACTS.
Zoals ik net las op Roland Railforum ;D
Dick Bolt
-
Ik hoop dat de loc in Leeuwarden komt, ga ik zeker kijken
Harm
-
Maar bedenk wel dat dit het begin van het einde is van de 1200 :'(
Deze mag volgend jaar niet meer op de rails wegens verouderd ATB :(
-
Nou, misschien wordt het dan wel tijd dat er (weer!) een afscheidsdag in Geldermalsen wordt georgansieerd voor de 1200-en. Was destijds een groot succes. En misschien wel leuk als de dan een 1600 in ACTS-kleuren bij de line up wordt naastgezet.
mvg,
Gert
-
de 1601 stond gistermiddag nog in Amsterdam westelijk havengebied.
Stomtoevallig op de foto gezet (hij was wel erg smerig)
Groetjes Patrick
-
Dit was dus de eerste kennismaking en het wegwijs maken van de machinisten op deze loc.
Dick Bolt
-
Maar bedenk wel dat dit het begin van het einde is van de 1200 :'(
Deze mag volgend jaar niet meer op de rails wegens verouderd ATB :(
Hij mag volgend jaar nog gewoon op de rails rond rijden al is het wel met een kleine aanpassing voor de ATB. Maar hij word niet afgevoerd omdat de ATB verouderd is. Maar omdat de lok zelf oud is. En dus een revisie nodig heeft en dat een hoop euro's gaat kosten. Maar dit is al in de diverse topic's aan het woord gekomen door diverse mensen.
-
beetje off topic,
maar ik zag vandaag op de locsporen van acts een 186 staan, is die ook voor acts?
-
Een 186 wordt toch voor (snelle) reiziogerstreinen gebruikt? En een 189 voor goederen? De nummers lijken op elkaar, dat wel; het heeft mij ook een tijdje gekost.
- Peter
-
Peter dan ben je toch wat slecht geinformeerd. Om het nog lastiger te maken. De serie 186 is van Bombardier en word ook al gebruikt door itl voor goederentreinen. De ns gebruikt ze voor reizigers. Maar acts zou er ook een paar krijgen of dit doorging was nog niet bekent. ER rijden ook 189 voor personentreinen kijk maar naar de 189-092 CNL.
-
;D Kan die oude sannie eindelijk gerecycled worden, zijn prima voeding voor de "Siemens/Martin" oven, die 1200en. Er is toch al een museum loc, 1 is meer dan genoeg. Kvind het een ugly duc, die 1200, zeker vergeleken met wat er tegenwoordig te koop is. Afvoeren die handel. :P
De kleur combinatie van ACTS vind ik ook lelijk, de ITL beschildering getuigd van meer klasse.
ACTS kan met de 1600 nog 20 jaar vooruit, maar dan wel in een ander kleurtje, het NS geel is zo gek nog niet, in Railion rood vond ik het net een blozend bietje.
Groet, Albert. 8)
-
Lekker subtiel bericht, Albert, daar zijn we allemaal weer heel blij mee. ::)
- Peter
-
Niet dus >:( :P Beetje respect voor die ouwe locs mag ook wel. Ze zijn immers wel de langst meegaande e-locs bij NS.
Bovendien is het geel blauw best mooi, dus van mij hadden een paar jaartjes meer nog wel gekund.
Mvgr Jan Wiebrand
-
Het onderwerp hier is de 1600 die ACTS in gebruik heeft genomen en dus niet de 1200. Voor een discussie over de schoonheid of juist het ontbreken daarvan van de 1200, raad ik aan een nieuw draadje te openen.
mvg,
Gert
-
beetje off topic,
maar ik zag vandaag op de locsporen van acts een 186 staan, is die ook voor acts?
Nee, ITL.
www.raymondkies.nl
-
Een 186 wordt toch voor (snelle) reiziogerstreinen gebruikt? En een 189 voor goederen? De nummers lijken op elkaar, dat wel; het heeft mij ook een tijdje gekost.
.
- Peter
Nou, een 186 voor snelle reizigerstreinen is uitgesloten. Een 186 kan maximaal 160 km/h, maar is eigenlijk (tenminste, de uitvoeringen hier in Nederland) bedoeld voor 140 km/h. Er zijn Traxx'en die in Duitsland 160 km/h rijden met reizigerstreinen (DB Regio, metronom), maar die hebben een andere aandrijving.
De 189 kan max. 140 km/h en rijdt beperkt voor reizigerstreinen. Ze rijden met EC's tussen Italië en Zwitserland en hebben in het verleden met regionale reizigerstreinen in Oostenrijk gereden. En natuurlijk met de CNL naar en van Amsterdam.
www.raymondkies.nl
-
een 186 en 189 zijn precies voor hetzelfde doel ontwikkeld, goederentreinen trekken in zoveel mogelijk landen in europe, liefst in zoveel mogelijk tegelijk. 186 en 189 kunnen beiden, mocht de klant dat nu heel per se willen opgewardeerd tot 160 km/h, maar dat is tot nu toe alleen aan Bombardier gevraagd. Beide zijn in principe ontwikkelt voor het goederenvervoer, waar meersysteem-loks de toekomst hebben, maar kunnen best voor personentreinen gebruikt worden dus.
Waarom zou de ATC 186 108 voor ITL zijn? Die hebben hun loks toch al bij CB Rail betrokken? Het is wel een machine met een ander pakket, de 108 is eigenlijk de eerste machine die na de testperiode in ons land aankomt, welke gebruikt kan worden tot in Italie, mits alles rond is met de toelatingen.
-
Hoop dat de 1600 snel in de ACTS kleuren komt. Kan ik 'm spotten in Groningen. En hopelijk op termijn in model in m'n eigen huiskamer.
Blijft het trouwens bij 1 1600 loc?
Eh, die opmerking over de 1200 lijkt me erg ongepast. Waarschijnlijk niet zo bedoelt maar graag niet meer doen ;).
-
Nee, ITL.
www.raymondkies.nl
Waar baseer je dit op?
Die van ITL zijn grijs, deze was in de kleuren van angel trains
en ik denk niet dat acts een loc van itl op hun spoor laat ;)
-
Blijft het trouwens bij 1 1600 loc?
Nee, heb opgepikt dat het uiteindelijk 4 stuks worden. ;D
Dick Bolt
-
.Waarom zou de ATC 186 108 voor ITL zijn? Die hebben hun loks toch al bij CB Rail betrokken? Het is wel een machine met een ander pakket, de 108 is eigenlijk de eerste machine die na de testperiode in ons land aankomt, welke gebruikt kan worden tot in Italie, mits alles rond is met de toelatingen.
Ik heb de opmerking verkeerd geïnterpreteerd en de situatie in de Westhaven geprojecteerd. Het blijkt inderdaad om de E186 108 te gaan en die heeft met ITL inderdaad weinig van doen.
www.raymondkies.nl
-
:-[ Sorry.
Mijn excuses dat ik tere zieltjes heb gekrenkt, was niet de bedoeling.
Weet je wat leuk is; een hobbelende slingerende 1100, das pas nostalgie.
8) Groet, Albert.
-
;D Kan die oude sannie eindelijk gerecycled worden, zijn prima voeding voor de "Siemens/Martin" oven, die 1200en. Er is toch al een museum loc, 1 is meer dan genoeg. Kvind het een ugly duc, die 1200, zeker vergeleken met wat er tegenwoordig te koop is. Afvoeren die handel. :P
De kleur combinatie van ACTS vind ik ook lelijk, de ITL beschildering getuigd van meer klasse.
ITL bestickering klasse? Dat wit is de kleurstelling van CB-rail en ITL heeft er gewoon een paar lichtgroene slingertjes op geplakt. Vind het persoonlijk een klein beetje goedkoop overkomen,maar aan de andere kant een loc helemaal bestickeren is ook niet echt goedkoop.
Op een informatie pakketje heb ik gezien hoe die 186'ers van ITL er eigenlijk eruit zou komen te zien,daar kwam heel wat meer groen in voor....
-
hoe zal dat lijken 1600 in acts kleuren
-
Op een informatie pakketje heb ik gezien hoe die 186'ers van ITL er eigenlijk eruit zou komen te zien,daar kwam heel wat meer groen in voor....
Dat groen verbaast me niks, daar de SNCF voor 75% eigenaar van ITL geworden is. Klaarblijkelijk vanwege benodigde capaciteit in de west-oost verbinding naar Oekraïne en Rusland.
-
Dat groen verbaast me niks, daar de SNCF voor 75% eigenaar van ITL geworden is.
Dat groen was er al voordat SNCFF ITL overnam, dus dat heeft daar niets mee te maken. Is wel toevallig redelijk dezelfde kleur ;-)
Groet, Edwin
-
En heden is de 1603 ook bij ACTS, zo wordt gemeld :)
-
Ik zag eergisteren de 1601 met de 5812 in opzending voor de Veendam shuttle. Dat doet die 1600 dus nog ;D
Mvgr Jan Wiebrand
-
Zijn er al foto's??
Greetz:Menno
-
:-[ Sorry.
Mijn excuses dat ik tere zieltjes heb gekrenkt, was niet de bedoeling.
Weet je wat leuk is; een hobbelende slingerende 1100, das pas nostalgie.
8) Groet, Albert.
Hoezo sorry? Je hoeft je toch niet te verexcuseren omdat je een andere mening hebt dan anderen? De meesten zeggen precies hetzelfde, maar dan andersom (1200 mooiste wat er is, rest is oud schroot) en dat zou wel mogen? ;D
-
Die discussie hebben we nou wel gehad. Dit gaat over de 1600-en bij ACTS, niet over 1200-en, wat men daarvan denkt, wat men over andersmans mening denkt en wat men denkt over het al dan niet veroorzaken van een trauma door die mening. :)
Met andere woorden, graag terug naar het onderwerp. Die 1600-en zijn toch veel interessanter dan die oude rommel*. ;)
- Peter
* Grapje!
-
Ik heb m tot dus ver nog niet in Lw gespot!!
Greetz:Menno
-
Gaan die ACTS 1600' en ook nog een ander kleurenschema krijgen in plaats van het oude NS-geel?
En ik mag dan wel van een wat " jongere" generatie zijn dan de meest hier maar ik blijf 1600' en erg stoere beestjes vinden ( net zoals de 1200' en overigens hoor ;) )
-
Die 16/1800 loks zijn toch bijna toe aan een volledige renovatie?.
Ze zijn van 1983/85.
Ik had begrepen als zon lok 18 a 22 jaar oud is dat ze volledig opnieuw gerenoveert worden en een andere kleur verf enzo.
Zie nog steeds geen 1600 veranderen,
Zon 1600 in ACTS kleuren lijkt me wel wat niet te modern maar ook niet te oudewets.
-
Ik denk dat de locs eerst een ACTS logo gaan krijgen. Een nieuw kleurenschema zal denk ik op langere termijn gebeuren. De 1600 hebben kort geleden een revisie gehad maar zijn daarbij niet opnieuw in de verf gezet. Dat zal dus nog wel even uitblijven.
Ik denk dat de 1600'en tot zo ver alleen voor de Veendam shuttle's zullen worden ingezet. Op zich al een verbetering dat het grootste deel van de rit nu elektrisch is. Dat is denk ik wat beter voor het milieu.
Dat betekent dat de Leeuwarden shuttle's nog steeds door de mooie combinatie 1200 en 6700 gereden zal worden ;D
Mvgr Jan Wiebrand
-
Die 16/1800 loks zijn toch bijna toe aan een volledige renovatie?.
Ze zijn van 1983/85.
Ik had begrepen als zon lok 18 a 22 jaar oud is dat ze volledig opnieuw gerenoveert worden en een andere kleur verf enzo.
ja, want als je er na revisie dezelfde kleur op smeert doet ie t niet. Zoals Bert Visscher zei: "iets met de bougies, ze kunnen het níét vinden!"
-
Ik denk dat de 1600'en tot zo ver alleen voor de Veendam shuttle's zullen worden ingezet. Mvgr Jan Wiebrand
Das mooi..... das heel mooi........... zijn we weer terug bij af, de cirkel is rond ;)
Mvg, Johan
-
Hoe bedoel je Johan? Omdat ze daar vroeger ook voor zijn ingezet voordat ACTS de shuttle overnam? Ik hoor het wel ;)
Mvgr Jan Wiebrand
-
Precies, met de komst van de shuttels (begin jaren '90) werden ze van het begin af regulier met 1600-en gereden van en naar Onnen. (Heb er diverse dia's en video opnamen van) Uitzonderingen bevestigen natuurlijk de regel, soms was een 1300 er voor te vinden.
Voor de Leeuwarder zat regulier een 1200 voor.
Nu ACTS ze voor de Veendammer zet zijn ze dus echt terug bij af.
Mvg, Johan
-
Ik zag de 1601 dus eergisteren en wat me opviel was dat deze de voorste stroomafnemer op had staan. Toch een beetje gek als je lading niet brandbaar is.
Mvgr Jan Wiebrand
-
Toch een beetje gek als je lading niet brandbaar is.
Andere panto defect misschien? ??? ::)
-
De 1600 hebben kort geleden een revisie gehad maar zijn daarbij niet opnieuw in de verf gezet. Dat zal dus nog wel even uitblijven.
Of juist niet omdat ze geen nieuwe laag verf hebben gehad. ;)
Het zal er vanaf hangen hoe lang ACTS ze gaat huren, denk ik.
-
Als ze net zolang met die dingen blijven rijden als met de 1200, dan zien we die bakken nog gemakkelijk tot 2030. :)
- Peter
-
Die 1600-en zijn toch bedoeld als tussen-paus heb ik begrepen, tot dat de Traxx operationeel zijn of heb ik dat mis :-X
Mvg, Johan
-
Ik zag de 1601 dus eergisteren en wat me opviel was dat deze de voorste stroomafnemer op had staan. Toch een beetje gek als je lading niet brandbaar is.
Mvgr Jan Wiebrand
beetje off-topic - dit is geen vaste regel. Zag vorige week in Antwerpen een ketelwagentrein (vaak wel brandbaar dus) met ervoor een reeks 25 en een reeks 23 lok. Voorste lok had voorste stroomafnemer op, achterste lok de achterste.......
-
Het gaat volgens mij niet om de inhoud maar om de verpakking. Ketelwagens vliegen niet zomaar in de fik. Maar zeilwandwagens en auto's daar wil je geen vonken op krijgen.
-
Marcel, jij hebt helemal geen tijd om berichtjes te plaatsen.
Ga aan je werk, jij leleijcke snaek ;) ;) ;D
Harm
-
snaeck met ck.
Maar uh als er wat zooi bovenop een ketelwagen gemorst is bij het laden kan dat wel degelijk in de fik vliegen. Nou loopt dat in de praktijk wel los, maar je ken nie weten he.
-
beetje off-topic - dit is geen vaste regel. Zag vorige week in Antwerpen een ketelwagentrein (vaak wel brandbaar dus) met ervoor een reeks 25 en een reeks 23 lok. Voorste lok had voorste stroomafnemer op, achterste lok de achterste.......
Maar dat is Belgie, niet Nederland. In Duitsland (en Belgie kennelijk ook) rijden de locs met de buitenste stroomafnemers op als ze in dubbeltractie rijden.
@Johan: Het schijnt dat ACTS geen Traxx neemt, we zullen het wel zien.
-
Deze week stond de 6703 over in Leeuwarden . Is niet mee teruggegaan naar Rotterdam . De containertreinen waren vrij laat deze week . Maar vanochtend was de 6703 de trein aan het uitrangeren en stond voor de pas aangekomen trein de 1601 met railionopschrift . Een "onverlaat" heeft in de viezigheid er ACTS bij gepoetst . Vanmiddag was ook de 6703 weer verdwenen .
Harm de 1600 komt dus in Leeuwarden . Ga maar eens kijken .
Jos
-
Jos, bedankt. Ik ga zeker eens kijken
Harm
-
Een "onverlaat" heeft in de viezigheid er ACTS bij gepoetst .
Het was gewoon een machinist van acts.
-
Vandaar dus de aanhalingstekens, om aan te geven dat het een woordspeling is...
- Peter
-
De 1601 (en 6703 in opz) hebben vandaag de Leeuwarden-shuttle van Lw naar IJsm gereden. Hier heeft de 5811 het overgenomen.
Groet, Edwin
-
Barst.....Net allemaal weer gemist!!
Nou ja komt vanzelfs wel weer es.
Greetz:Menno
-
woensdag op dak van de 1601 nieuwe stroomafnemer schuitjes geplaatst
gelijk aan de acts machinist gevraagd of de was beurt niet bij de leaseprijs zat ;), hij vertelde dat acts er mee bezig was om de loc,s over te nemen maar of dit een betrouwbare bron is ...
-
Aangezien er geen bron voor het gerucht genoemd wordt en er een aantal reacties kwam die weinig meer met het onderwerp te maken hadden, is er met de bezem door dit draadje gegaan.
Berichten zijn goed en wij als moderatoren juichen die toe, maar zet er dan wel een bron bij.
- Peter
-
Is het roddelcircuit ook een bron???
-
ACTS gaat vandaag en morgen testrijden met een 189. Dus ik heb nog hoop op een 189 in acts kleuren.
-
Is het roddelcircuit ook een bron???
Als daar een naam bij hoort, ja. Man en paard noemen.
- Peter
-
volgens mij is de 1601 nog steeds in friesland, ook nog compleet schoon teminste dat was hij zondag middag ;D ;D ;D ;D
http://farm4.static.flickr.com/3026/2524102306_e480ac447f.jpg (http://farm4.static.flickr.com/3026/2524102306_e480ac447f.jpg)
modelspoor museum sneek
-
De Leeuwardenshuttle heeft gisteravond/vandaag gereden met de E189 092 van DB AutoZug. De 513-9 (class66) mocht mee als Angstlok.
www.raymondkies.nl
-
Is er ook een kortere koppeling naar deze persoon zijn foto's?
Greetz:Menno
-
Vandaag idd de 189 092 met de 513-9 tot aan Rtng. Daar ging de 189'er zelf+trein mee verder. Wel leuk moet ik zeggen,een echte kermis. Geen treinsamenstelling te gek anno 2008!
-
Vandaag rijdt de 1601 de Leeuwardenshuttle. Menno heeft nog 1 1/2 uur de tijd om de loc te platen ;D ;D.
Grtz,
Willem
-
Combi met MRCE 189 092+ ACTS 513-9 (met de leeuwardenshuttle) is de 513-9 teveel geworden en zal gesloopt worden. Opvolger wordt de 653-4.
bron: rolandrail
http://i272.photobucket.com/albums/jj168/jeepee83/189092513-9alstrein60263teGw.jpg
(c) Jan Paul Corts
met vriendelijke groeten,
Jon van Dijk
-
Combi met MRCE 189 092+ ACTS 513-9 (met de leeuwardenshuttle) is de 513-9 teveel geworden en zal gesloopt worden. Opvolger wordt de 653-4.
bron: rolandrail
Nou,gevalletje van vaste remmen. Aangezien dat die remblokken van kunstof zijn kunnen ze aardig roken.....
Moet zeggen wel een dure bedoeling hoor,vaste remmen en dan de loc afvoeren naar de sloop......
-
Kom op, wek nou niet de suggestie dat het niveau hier verlaagd is tot dat van op Somba (niet direct happen dus)... Enfin, mooi theater, "dat wel natuurlijk", alles geloven. :P
-
Ja rolandrail heeft het in zijn bericht niet voor niets over somda:P
-
@ willem:
Steek me niet de gek an!!
Ik moet het nog steeds van de weekenden hebben en zelfs dan heb ik het druk met de tuin!!
Nee dr lopen geen treinen door!!
Er zijn (helaas) grenzen.
Greetz:Menno
-
Slopen en onderhouden en reviseren vallen op RR allemaal onder Slopen ;) ;D
-
Iemand een idee, of bij de 1612 van de ACTS de Railion Logos zijn verwijderd?
-
ja volgens mij wel!
-
Volgens mij niet want de 1612 is helemaal niet van ACTS deze is nog steeds in dienst bij Railion.
-
Acts 1600 in rijdende dienst zijn de 1606, 1609, 1619 en de net herstelde 1621.
Die laatste rijdt voorals nog niet.
GreetZ Arjen
-
Acts 1600 in rijdende dienst zijn de 1606, 1609, 1619 en de net herstelde 1621.
Die laatste rijdt voorals nog niet.
GreetZ Arjen
En enkel de 1606 ziet er een beetje toonbaar uit. De rest zit helemaal onder de bagger waar geen zak aan gedaan wordt,ze beginnen al aardig op DB Schenker te lijken!
-
Tijd om eens wat schoon te maken lijkt me.
Niet echt een visite kaartje.
Greetz:Menno
-
Tijd om eens wat schoon te maken lijkt me.
Niet echt een visite kaartje.
Greetz:Menno
Helaas denkt de Railion/db schenker er heel anders over.
Gr Bruce
-
Dat cargo vervoerders schoon materieel een lage prioriteit geven is al geruime tijd bekend...
Zullen we maar weer verder discussieren over de inzet van de 1600'en bij ACTS?
-
Om mijn part wel....Ook niet gezegt dat dat niet kon,betreft immers de topic!!
Ze zijn hier in Lw af en toe moeilijk te platen iig.
Heb ze wel eens buiten de stad geplaat.
Was wel even wennen om van een 1200 in combi met een 6700 ineens een 1600 te zien.
Maar t went nu al aardig.
Greetz:Menno
-
Is er al iets bekend hoe de ACTS 1600 eruit gaan zien, er waren toch 4 locs gekocht van Raillion/Schenker?
-
De 1606, 1609 en 1619 worden door ACTS geleast. De bedoeling was inderdaad dat ze een opknapbeurt kregen, maar daar is nog niet veel over bekend.
-
Waarom een tweede topic maken als er al een topic is ??? zie ook https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,10785.75.html (https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,10785.75.html)
GreetZ Arjen
-
Ik heb zojuist de 2 topics samengevoegd :)
Blijft het overzichtelijk :)
Gr. Remco.
-
Even voor de duidelijkheid, ACTS heeft géén 1600-en.
Verhuurder Railmotion heeft er 10 waarvan ACTS tractie er vier least.
Net als bij ander leasematerieel, zeker tegenwoordig, is er dus geen sprake van het aanbrengen van ACTS-kleuren, eerder van railmotion-kleuren.
Binnenkort worden wel twee 1600-en in lease bij ACTS gewisseld tegen twee andere.
-
Railmotion is eigendom van dezelfde maatschappij die ook ACTS bezit, Husa. Oftewel het zijn beide dochterondernemingen. Dus materieel in ACTS-kleurstelling zou niet zo heel vreemd zijn. Maar goed, 1600'en horen eigenlijk ook gewoon geel ;)
-
lijkt me wel tof acts kleuren op een 1600 ;D
-
Ik denk niet dat ze een hele grote schilderbeurt krijgen.
Ik denk als ze van ACTS zijn dat ze een ACTS logo op de locs krijgen en dat ie wordt schoongemaakt...
Gr Bruce
-
Ze zijn dus niet van ACTS, maar van Railmotion.
-
ALS.
Gr Bruce
-
ALS ze van ERS zijn komt er misschien een ERS logo op
Het zal aan mij liggen, maar ik begrijp niet waar je heen wilt.
-
Het was een aanvulling op Britsish rail adept.
Lijkt me nu wel duidelijk om weer ontopic te gaan!
Gr Bruce
-
En enkel de 1606 ziet er een beetje toonbaar uit. De rest zit helemaal onder de bagger waar geen zak aan gedaan wordt,ze beginnen al aardig op DB Schenker te lijken!
Valt wel mee hoor: zoals hier de 1619 (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/4372754791/), ook de 1609 ziet er aan een kant redelijk uit, maar de 1606 is duidelijk de schoonste! (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/4395525456/) 8) ter vergelijking nog de Railion uitvoering in de vorm van de 1616 (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/4395525446/in/photostream/)
-
Ik dacht ergens gelezen te hebben, dat een BR 189 in zwaart (CNL ???) voor de ACTS containertrein gereden heeft. Helaas kan ik mij niet herinneren waar, heeft iemand misschien een link, of een plaatje voor mij?
Heeft deze combinatie dan op beperkte routes gereden?
Groet
Bernd
-
De 189 096 heeft wel eens voor een containertrein gereden bij ACTS. Dat is vorig jaar een aantal malen gebeurd. Ten behoeve van het op peil houden vd kennis vd machinisten of gewoon ook omdat er geen andere loc beschikbaar was vanwege een defect.
Het schoon maken van de 1600en is een verhaal apart. Ze zijn eens door de wasmachine gehaald maar daarbij verdwijnt de alternatieve huisstijl niet. ACTS doet er zelf niets aan. Locs worden op risicovolle plaatsen geparkeerd soms.
Er is er maar 1 persoon bij ACTS die zich er druk om maakt en aan hem heb je te danken dat sommige 1600en er beter uit gaan zien. Maar zoals ACTS met haar locs om gaat is het eigenlijk dweilen met de kraan open. Een schande, je locs behoren je visitekaartje te zijn.
Maar je ziet het ook bij DBS. De 1600en zijn daar ook viezer dan vies.
-
zo te zien gaat de 1619 er ook weer beter uit zien. 1 zijde was al redelijk om aan te zien, nu gaat de goede ACTS master ook de andere zijde onderhanden nemen! Hulde!
-
Ik denk dat Bernd doelt op het rijden van de Leeuwarden-shuttle met de 189 092. Een foto hiervan is te vinden op de site van Björn Nielsen (http://home.wanadoo.nl/bjornnielsen/spoorvinder/2008week22.html) (2e foto van boven)
Gertjan.
-
Ja, idd. Was er ook een combinatie met alleen de BR 189 van CNL voor de trein? of was er altijd een dieselloc aan gekoppeld?
Groet
Bernd
-
Maar zoals ACTS met haar locs om gaat is het eigenlijk dweilen met de kraan open. Een schande, je locs behoren je visitekaartje te zijn.
Nee, een betrouwbare treindienst hoort je visitekaartje te zijn. En verder kost het gewoon een heleboel geld en - belangrijker - worden de locs uit de normale dienst onttrokken. Neemt niet weg dat ik het persoonlijk ook liever anders had gezien, maar zo werkt het op het moment helaas niet.
-
"Het oog wil ook wat" en daar kijkt een bedrijf vroeg of laat wel degelijk naar. Ben ik van overtuigd.
-
Nee, een betrouwbare treindienst hoort je visitekaartje te zijn. En verder kost het gewoon een heleboel geld en - belangrijker - worden de locs uit de normale dienst onttrokken. Neemt niet weg dat ik het persoonlijk ook liever anders had gezien, maar zo werkt het op het moment helaas niet.
En....hebben jullie die betrouwbare treindienst? Kom op joh.....je weet zelf het antwoord wel. Bovendien kan die actie gecombineerd worden met het onttrekken van de locs aan de dienst voor regulier onderhoud. Het kost 50 euro de vierkante meter oid.
-
Ik denk dat Bernd doelt op het rijden van de Leeuwarden-shuttle met de 189 092. Een foto hiervan is te vinden op de site van Björn Nielsen (http://home.wanadoo.nl/bjornnielsen/spoorvinder/2008week22.html) (2e foto van boven)
Gertjan.
Dat was de eerste keer dat dit werd uitgeprobeerd en werd de loc van CTL "geleend". Het is daarna vaker voorgekomen dus met hun "eigen" 189 096.
-
En....hebben jullie die betrouwbare treindienst? Kom op joh.....je weet zelf het antwoord wel.
Ik denk dat ik en onze klanten daar over van mening verschillen met jou als ik je toonzetting zo lees, dus die discussie ga ik niet aan, is zinloos. Bovendien gaat het daar niet om, jij beweert dat een schone loc hét visitekaartje is van een bedrijf en ik geef aan van niet (hoewel ik niet beweer dat het onbelangrijk is). Ik heb ook gezegd dat ik ook liever had gehad dat er wat meer aandacht aan het uiterlijk werd besteed, maar - nogmaals - het is niet het belangrijkste voor een vervoerder op dit moment. Ik denk verder dat je zou moeten proberen de opmerkingen van iemand die dagelijks in die situatie zit iets serieuzer zou moeten nemen. Ik geef de situatie aan, jij valt me aan omdat jij vind/denkt dat het anders is. Leuk is anders, maar het is zoals het is en je zou er in mijn optiek wat minder uit de hoogte op kunnen reageren.
-
Nog 1 keer reageren, het is hier tenslotte geen OVL-discussielijst. Ik reageer niet vanuit de hoogte. Ik reageer vanuit mijn standpunt als fotograaf/hobbyist. Hoe vaak zie ik de trein naar/uit Veendam niet op tijd. Het zijn feiten. Natuurlijk is een betrouwbare treindienst een pré. In combinatie met een loc die functioneert. En een loc die er naar behoren uit ziet.
Uiterlijk vertoon is wel degelijk belangrijk. Als ik in driedelig pak naar de bank ga, bereik ik meer dan dat ik daar in mijn versleten spijkerbroek aan kom zetten. Het is een combinatie van factoren waarmee je jezelf al dan niet op de kaart zet. Punt.
-
De meeste mensen die beslissingen nemen over het al dan niet gebruiken van treinen of andere methodes van transport zien de treinen niet. Die krijgen alleen te horen over vertrek, aankomst en problemen.
Groeten, Alexander
-
Ook het hogere personeel komt vaak genoeg "op de werkvloer" om dat soort dingen te zien. En dat geldt helemaal voor je klanten / zakelijke relaties / <vulmaarin>
Dus vroeg of laat telt het wel degelijk mee. Maar als ik alles zo lees, dan liggen de meningen echt niet zover uit elkaar, dus volgens mij kunnen we deze discussie wel stoppen,
-
Een vuile trein geeft de indruk van slecht onderhoud. Je kan dat ontkennen en zeggen dat je de prioriteit op de techniek legt maar het is een feit dat als iemand onverzorgd ergens komt deze heel vaak, zo niet altijd, geïgnoreerd wordt.
De eerste indruk van een iets, of dat een mens, trein, bus, schip etc. is geeft aan hoe er omgegaan wordt met de materialen.
Grtzz Rob
-
Volgens mij is de 1609 nog het meest schoon van de loks.
Een poets beurtje is nooit weg natuurlijk!!
En wanneer gaan de ACTS logo's nou een prijken op de loks?
Greetz:Menno
-
De 1613 is vanaf de zijkant ook aardig schoon. Die was de gelukkige om ad hoc door de wasstraat getrokken te worden omdat Beatrix met SR 10 meemoest in de CNL ;D :P
-
Een vuile trein geeft de indruk van slecht onderhoud. Je kan dat ontkennen en zeggen dat je de prioriteit op de techniek legt maar het is een feit dat als iemand onverzorgd ergens komt deze heel vaak, zo niet altijd, geïgnoreerd wordt.
De eerste indruk van een iets, of dat een mens, trein, bus, schip etc. is geeft aan hoe er omgegaan wordt met de materialen.
Grtzz Rob
Daarom gaan vrachtwagens van transport bedrijven ook gewoon bijna elk weekend als ze terugkomen van hun ritten ff door de wasstraat,
en kunnen ze de zondagnacht/maandagochtend weer fris gewassen naar de klanten.
Meeste goederenlocs staan zaterdag/zondag overdag toch te niksen is mooie gelegenheid om een mobiel reinigingsbedrijf langs te sturen
want waarom wordt een loc voor de koningin wel gewassen terwijl je veel geld betalende klanten smerige locs zien rijden.
-
Volgens mij is de 1609 nog het meest schoon van de loks.
Ik zag die loc gisteren nog op Tb rijden. Man, wat een vies, smerig, goor ding was dat. De 1606 daarentegen is wel redelijk schoon en afgelopen vrijdag nog gebruikt bij het rijden van een extra trein.
-
wanneer worden de ACTS 1600 loc omgespoten in de acts kleuren? welke kleur krijgt het dan? net zoals de nieuwe ACTS BR189 versie?
-
Ze wachten net zolang dat ze helemaal zwart zijn van de vuiligheid.
Dan gaan de ACTS stickers erop ;D
Grote kans dat ze nooit overgespoten en bestickert worden, jammer voor Roco en Marklin ;)
-
Had weer een leuke variant kunnen zijn!!
Greetz:Menno