BeneluxSpoor.net forum

Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: jerry op 31 March 2008, 21:55:04

Titel: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: jerry op 31 March 2008, 21:55:04
Waarom is er in forum niets te lezen over de 1600en die aan polen verkocht zijn ? nummers etc

Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: Hans Reints op 31 March 2008, 21:58:27
weet ik niets van  :-[
Vertel..

SK
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: RodeDuivel op 31 March 2008, 22:04:36
De verkoop van locomotieven van de serie 1600 aan Polen heeft in 2006 gespeeld. Toentertijd is de voorgenomen transactie niet tot stand gekomen. Allicht dat morgen alsnog de transactie zijn beslag vindt.

Grtz,

Willem
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: jerry op 31 March 2008, 22:06:51
Volgens een bevriende railion machinist zijn er 2 klaar om naar polen te gaan  hij kwam hier achter toen er een lok defekt was en er op de vraag of de opgestelde 1600 niet voor de trein mocht met neen die is verkocht werd beantwoord .
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: stadlerGTW(Remco) op 31 March 2008, 22:07:21
 ??? Nooit wat van gehoord. Ik heb alleen begerepen dat er de laatste tijd een gerucht rond zou gaan dat ACTS een aantal 1600 locomotieven van railion over wil kopen als vervanging voor de 1200. We zullen het zien.
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: henk op 31 March 2008, 22:12:43
Ja, en dat concentreert zich allemaal op morgen.
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: Rick op 31 March 2008, 22:14:57
Waarom is er in forum niets te lezen over de 1600en die aan polen verkocht zijn ? nummers etc
Omdat er niets over geplaatst is. ;)

Lijkt me wel dat ze eerst omgebouwd moeten worden voor het 3000V in Polen.
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: jerry op 31 March 2008, 22:16:27
neen heeft echt niets met 1-4 te maken zo flauw ben ik niet

maar waaro zou acts geld spenderen aan loks die niet op de betuwelijn komen en slechts van atb zijn voorzien
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: ReesCees op 31 March 2008, 22:17:51
Dubbeltractie natuurlijk die 2 die naar polen gaan (2x1500=3000 volt).

Heheheh

Kees-Jan
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: Thom op 31 March 2008, 22:23:18
neen heeft echt niets met 1-4 te maken zo flauw ben ik niet
Die bevriende Mcn ook niet  ;D ???
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: Weerd op 31 March 2008, 22:25:54
Morgen , op 1-4 is de verkoop weer afgeblazen en blijven de 1600'n hier weer hun rondjes draaien.

Gerard
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: henk op 31 March 2008, 22:26:59
Rond de verkoop aan ACTS wordt verteld dat er morgen instructieritten zouden zijn. Kan natuurlijk.  :)
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: en_voyage op 31 March 2008, 22:43:03
*gniffel*

Waarom is iedereen op het forum toch in een 1 April stemming?  ;)

Overigens zou het best leuk zijn, een 1600 in oude of nieuwe ACTS-livrei. Wie fotosoept er een 1600 in ACTS-kleuren en slingert deze online?

Groetjes,

Geoffrey
(herinnert zich de 1100 in TEE-kleuren van Railhobby nog wel)
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: Trabantfahrer op 01 April 2008, 18:36:59
Het enige concrete dat zich in het verleden heeft afgespeeld was de verkoop van enkele 1600'en naar Italië. De naam van de maatschappij was zelfs bekend (maar zo ingewikkeld dat ik hem niet heb onthouden). Uiteindelijk is dat feest niet doorgegaan.

Er is al enkele jaren sprake geweest van NMBS reeks 22 en 25 naar Polen, maar ook hiervan is niks gekomen.

Overigens kan ik me niet zoveel voorstellen bij verkoop van monocourante (1600-) locs naar Polen. De particuliere vervoerders aldaar zijn eigenlijk alleen geïnteresseerd in locs die ook naar Duitsland kunnen rijden. En ja, ook in Polen hebben de Traxx en de 189 ondertussen hun intrede gedaan.

www.raymondkies.nl

Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: martinmack op 01 April 2008, 18:58:23
Hallo,

Ik schrik hier enorm van :-|
Ik ben zelf een half Pool.
Ik kom er regelmatig.
Nou voordat die er rijden valt Pasen gelijk met Pinksteren.
Maar ik vraag me iets af.
Die locs hebben geen power ofzo.
En de PKP staat wel bekent om power.
Dus waarom zou de PKP die locs willen?
En nog iets, die locs passen niet in Polen.

Als hij er echt komt, wat ik me bijna niet kan voorstellen, dan gaat hij geen pasagiers rijden.
Dan word het so ie so Cargo.
Maar PKP Cargo kan wel maar die hebben net 6 Traxx'en gekocht.
Dan heb je nog CTL Rail en PCC Rail.
Die rijden met super zware locs, dus die lggen de 1600 uit.

Ik geloof niet in dit verhaal.

Groeten,
martin nuij
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: Wesley op 01 April 2008, 19:02:19
nou ik zou 4540 kilowat niet echt een slappe loc willen noemen... :-|

Wesley
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: martinmack op 01 April 2008, 19:09:53
Maar het zijn wel oer-tijd locs.
Ze zijn gewoon oud en hebben geen power meer.
En dan dumpen in Polen.
De PKP is iet dom hoor.
De PKP heeft een overschot aan locs.
Alleen Cargo heeft al meer dan 3000 locs.
Dus hij kan beter naar de sloop in putten gaan ;D

Groeten,
Martin Nuij
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: Mats L op 01 April 2008, 19:13:54
Geen power meer?:S

Ze trekken met gemak een kolentrein...

1600 serie vind ik echt bruut, heerlijk zo'n lekker vuile met een grote staaltrein.

Acts zou wel erg gaaf zijn, als die ze overnam.
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: Rick op 01 April 2008, 19:14:11
Een vlugge blik op Railfaneurope leert me dat op de TRAXX na, alle locs in Polen minder vermogen hebben (niet dat dat alles zegt) en dat de meeste Poolse locs een paar jaar tot 20 jaar ouder zijn. Ik denk wel dat ze geen 1600'n zullen kopen maar TRAXX'en en BR 189'ers.
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: henk op 01 April 2008, 19:16:17
Geen power meer?:S

Ze trekken met gemak een kolentrein...

Mwa. Ze hebben wel eens kolentreinen gereden. Maar dan gingen er twee diesels mee om de boel een beetje vlot op gang te krijgen.
Maar van mij mogen ze blijven hoor.  ;D
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: Mats L op 01 April 2008, 19:18:24
Oke, daar overtref je mij even, maar toch. Kwa princiepe komt alles zonder al te grote moeite aan het rollen.

En persoonlijk.. ik heb wat tegen Traxx locomotieven. :-[
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: Rick op 01 April 2008, 19:20:20
@Henk: Dat waren ertstreinen als ik me niet vergis, kolentreinen van 2400 ton reed een 1600 wel alleen. ;)
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: Floris Dilz op 01 April 2008, 19:20:58
terecht toch? traxxen zijn schraal. dan nog liever een 1600. En in Polen zullen ze niet direct een gebrek aan locs hebben gezien wat er hier en daar aan de kant staat...
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: Olaf op 01 April 2008, 19:23:25
Het enige concrete dat zich in het verleden heeft afgespeeld was de verkoop van enkele 1600'en naar Italië. De naam van de maatschappij was zelfs bekend (maar zo ingewikkeld dat ik hem niet heb onthouden). Uiteindelijk is dat feest niet doorgegaan.

De verkoop van 1600'en aan Italië was erg serieus, in 2003 als ik me niet vergis. De complete engineering (ombouw naar 3000V=) was al klaar en op alle gebieden was alles in kannen en kruiken. De tot die tijd flink geplukte 1618 zou als proefkonijn voor de ombouw dienen en werd weer gecompleteerd en de kromme 1605 werd alvast weer recht gemaakt. Toch werd de deal op het laatste moment van Italiaanse zijde geannuleerd. De naam van de maatschappij was niet zo heel moeilijk, de afkorting al helemaal niet: FAS :) (Ferrovia Adriatico-Sangritana).   
Een tijdje daarna is er inderdaad nog heel even 'lichte interesse' uit Polen geweest, maar dit stelde niet veel voor. Vervolgens zijn er vorig jaar nog wat mensen uit Slowakije (of iets uit die buurt ;)) in Nederland geweest om die loccen te bekijken, maar dat is ook niets geworden.   
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: martinmack op 01 April 2008, 19:28:11
Hallo,

Ik heb geen zin om te reageren maartog maar even een postje.

Die traxx bevald de PKP niet.
Ze hebben er 6 stuks van met de naam EU43.
Die rijden voor PKP Cargo.
Ze experimenteren nu met de G2000.

Dus een 1600 is voor hun ook poep loc ;)

Groeten,
Martin Nuij
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: Floris Dilz op 01 April 2008, 19:33:21
als een 1600 al een poeploc is, wat is een G2000 dan wel niet?  ;D
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: Trabantfahrer op 01 April 2008, 19:38:10
Hallo,

Ik heb geen zin om te reageren maartog maar even een postje.

Die traxx bevald de PKP niet.
Ze hebben er 6 stuks van met de naam EU43.
Die rijden voor PKP Cargo.
Ze experimenteren nu met de G2000.

Dus een 1600 is voor hun ook poep loc ;)

Groeten,
Martin Nuij
Heerlijk, iemand met verstand van zaken! En het is allemaal zo goed onderbouwd. Ik mag dit soort bijdragen wel.

www.raymondkies.nl
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: Olaf op 01 April 2008, 19:44:09
als een 1600 al een poeploc is, wat is een G2000 dan wel niet?  ;D

Een diarreeloc, want die krengen laten nogal eens wat vloeistoffen weglopen, schijnt (sorry, vies praatje ;D)

De 1600 is een prima loc (technisch, betrouwbaarheid, etc.), alleen met natte/gladde spoorstaven is het wat minder.
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: ReesCees op 01 April 2008, 19:54:43
praatje poep zeg (daar maak je vrienden mee bij de Film van Ome Willem hier niet geloof ik).

Kees-Jan

Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: dgfly op 01 April 2008, 21:39:41
De 1600 in Polen? Even wennen aan de kleurencombinatie .

(http://www.dgfly.dds.nl/pkp/images/1631berlin.jpg)
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: amber op 01 April 2008, 22:06:48
Geen power? Kmeen me te herinneren dat er een 1600 loc (de 1607) ooit eens 60 rijtuigen trok...dat doe ik niet na hoor  ;D
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: timtrein op 01 April 2008, 22:59:27
Een 1600 is een vrij sterke loc, Martin l*lt uit zijn nek...
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: Monobrachius op 01 April 2008, 23:10:42
Die traxx bevald de PKP niet.
Ze hebben er 6 stuks van met de naam EU43.
Die rijden voor PKP Cargo.

Maar ligt dat aan de naam of zo? ??? Want er was toch ook een vorige serie EU43? Beviel die ook niet en hebben ze die ook weg gedaan? Ze schijnen nu te rijden in Italië.

Henk
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: Albert.H0 op 01 April 2008, 23:28:49
Want er was toch ook een vorige serie EU43? Beviel die ook niet en hebben ze die ook weg gedaan? Ze schijnen nu te rijden in Italië.

Ja, rijden nu in Italië, voor RTC. Zijn gelijk aan de serie E.412 van de FS. Volgens mij, maar verbeter me als het niet helemaal klopt, zijn ze door AdTranz/Bombardier gebouwd voor PKP, maar toen ze klaar waren zat PKP ineens erg krap bij kas. Ze zijn dus nooit overgedragen, en de bouwer heeft ze dus elders verkocht. Viel mij ook al op dat de TRAXX-en van PKP ook EU43 heten.

Albert
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: Drent op 02 April 2008, 01:37:45
De 1600 is een goeie kar, alleen het adhesiegewicht had wat hoger moeten zijn. Nu heb je met een beetje natte sporen al last van slip boven ongeveer 50% tractie. En ze hebben niet al te beste loopeigenschappen. Alhoewel, vergeleken bij de 1100.... ;D Van mij mogen ze blijven in ieder geval:-)

Grtz, Marcel
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: nscargo op 02 April 2008, 10:22:25
Ik vind de 16/17/1800 serie één van de mooiste loc's die in ons land heeft gereden, en zou het jammer vinden als ze weg gaan.
Als andere landen ze niet willen hebben, ze weten niet wat ze missen.
En kunnen de loc's lekker hier blijven.
Ik zou ze wel eens in Leeuwarden willen zien, en wie weet, als ACTS er een paar overneemt?
Harm
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: michiel88 op 02 April 2008, 10:34:07
Allicht dat morgen alsnog de transactie zijn beslag vindt.

Wat is het een dag na 31 maart?............. juist
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: jerry op 02 April 2008, 22:04:19
neen heeft echt niets met 1-4 te maken want ze staan ook nu nog klaar voor vertrek richting polen
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: WillemNS op 02 April 2008, 22:05:02
Waar dan?
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: Gerke op 02 April 2008, 22:19:29
Volgens een bevriende railion machinist zijn er 2 klaar om naar polen te gaan  hij kwam hier achter toen er een lok defekt was en er op de vraag of de opgestelde 1600 niet voor de trein mocht met neen die is verkocht werd beantwoord .

Ik lees dit draadje nu pas, maar het kan kloppen dat ie verkocht is. Volgens mij heeft mijn baas (NSR, oftewel BRV) een aantal 1600'en van Railion teruggekocht. Die krijgen meteen een grote revisie om dan als 1800 weer op de baan te komen. In Mt staan al een aantal van die (deels defecte) loc's , ik weet alleen niet zeker of dat de loc's betreft die teruggekocht zijn. Stond volgens mij in een RM van een aantal maanden geleden. Ik weet ook de nummers niet, maar misschien weet iemand anders er het fijne van.

Grt,

Ger.
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: Thom op 02 April 2008, 22:30:48
De locs die NSR overgekocht heeft van Raillion rijden allang gereviseerd hun rondjes, dat is alweer een tijdje geleden.

De locs die nog in Mt staan zijn dat dus niet en die zijn buitendienst gesteld omdat Raillion deze locs niet mee nam in hun revisie programma ivm overbodigheid...
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: Rob46 op 03 April 2008, 11:58:48
Als genodigde was ik op 19-2-1989 met de Langste Trein ter Wereld mee, het gewicht van de trein was niet het probleem voor de 1607 want er rijden zwaardere goederentreinen rond, een juiste manier van aanzetten en remmen was wel de kunst. Alles rolde voortreffelijk.
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: timtrein op 03 April 2008, 12:09:42
het verhaal over de verkoop van (nog meer) 1600'en aan NSR speelde meer dan een jaar geleden (of zoiets), maar is afgeketst op de veel te hoge kosten.
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: André82 op 05 April 2008, 12:49:34
Hallo,

Ik heb geen zin om te reageren maartog maar even een postje.

Die traxx bevald de PKP niet.
Ze hebben er 6 stuks van met de naam EU43.
Die rijden voor PKP Cargo.
Ze experimenteren nu met de G2000.

Dus een 1600 is voor hun ook poep loc ;)

Groeten,
Martin Nuij
Een G2000 een alternatief voor een 1600 of Traxx???
Een G2000 is een dieselloc dus eigenlijk niet echt goedkoop voor het rijden van zware treinen onder de draad. Een 1600 weinig vermogen,nou ik kan je één ding zeggen,een G2000 wordt bang van een 1600.....

Ik moet eerlijk zeggen,ik vind het erg jammer dat de eerste 1600 nu reeds al een aantal jaren Buiten Dienst staan. Aan de andere kant zijn ze natuurlijk niet echt goed inzetbaar vergeleken met een 189/186.

Maar we wachten rustig af wat de toekomst brengt.
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: Trabantfahrer op 05 April 2008, 13:55:43
Wees niet bang: PKP experimenteert niet met een G2000.

www.raymondkies.nl
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: martinmack op 08 April 2008, 09:23:29
ow nee
Nou lees maar eens de poolse tijdschriften.
Daar staat het in.

Groeten,
Martin Nuij
Titel: Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
Bericht door: Trabantfahrer op 08 April 2008, 19:34:35
Die lees ik ook. Sterker nog: ik werk er aan mee.

www.raymondkies.nl