BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Het stationsplein => Topic gestart door: eichddraig op 06 April 2022, 13:22:10
-
Ja, of dat lelijke kreng wat nog in dienst moet komen ;D
-
Ja, of dat lelijke kreng wat nog in dienst moet komen ;D
De ICNG bedoel je (de Wespekop). Inderdaad lelijk!
-
Nee hoor :)
Voor het eind van 2022 brengen wij de knaller van het jaar.
Dan scheiden we gelijk de kaas van de krenten in de modeltreinwereld.
OMG
Gaat het dan nu ein-de-lijk gebeuren?
FYRAV250
-
Helaas voor de liefhebbers van oude meuk. Gezien de voorliefde van de eigenaar ga ik uit van jaren 90 materieel, waarbij de koploper natuurlijk de grootste kans maakt (hoe vaak ik chris wel niet over het niet bewegende 3-koppige monster in Gopppingen heb horen klagen) Daarnaast lijkt mij deze vrij gemakkelijk af te leiden van de ICR. Als je nog vette winst wilt maken zou ik niet al te lang wachten om je Trix koploper op Cata-Goudmijn-wiki te zetten....
-
Ja, Chris, vertel eens wat zou je graag willen zien van PB Models? :angel: :angel:
-
Ook ik ga voor de Koploper en ik vind dat dat ook zeer voor de hand ligt........ ;D
Gr, Ben.
-
Ik vermoed een Koploper in echt 1:87. Daar kunnen ze heel veel kleurvarianten van maken en het is bekend dat Chris al vele malen tevergeefs bij Märklin heeft gevraagd hun (iets te korte) model weer leven in te blazen. In Göppingen blijken ze daar doof voor, dus dan maar zelf doen toch?
Bor
-
Dan wel 1 van de prototype treinstellen aub. ;D
-
Ik gok op de Koploper, met als gimmick een werkende doorloopkop... (y) (y)
-
DM90. Hopelijk passen de motor en luidspreker hier in de scheenbakken zodat er geen verhoging in de interieurvloer nodig is.
-
Koploper + VIRM staat hoog op de lijst
-
IRM / VIRM zou een goede keuze zijn: driedelig, vierdelig, zesdelig. En inmiddels al aardig wat kleurvarianten: geel-blauw oud, geel-blauw nieuw, Stream, Olympisch, Lekker Lezen, OV Chip, Groene Trein, Koninklijke trein. En natuurlijk veel nummertjes. VIRM is de Hondekop van de jaren 1995-heden...
Maar het zal wel een DE5 worden...
CKLX
-
Dat wordt een motorPost serie 3001-3035.
Een andere fabrikant treuzelt te lang, de mP is aantrekkelijk in diverse varianten in kleur en uitvoering, 'behapbaar model' van 1 motorrijtuig en het postvervoer staat in de belangstelling. Aanhang is er voor de verschillende tijdperken al genoeg (Plan E/Plan L, Hbbkkss, Gs en een Plan C gaat er ook wel komen). Dus deze post voor de post ;-)
-
Maar het zal wel een DE5 worden...
CKLX
Ja, dat voel je aan je Water. ;D
Bor
-
DElok 2600 Beel
Stoomverwarmingswagen
gr. Rob
-
Ja, dat voel je aan je Water. ;D
Bor
Precies, kom maar op met de DE-5!
Mat’46 IV ook prima en de NS 2900 ook.
Maar ik denk ook dat PB Models zich eerder in het modernere segment zal blijven begeven.
Jeroen (Water) :D
-
Dat laatste hoop ik wel. Dan hier alvast een vaste klant. :)
Voor vooral ouwe meuk hebben we al Artitec. ;D
-
Vraag me af of plan T/V nog interessant voor ze is, omdat Roco dat laat liggen.
Modern materieel is uiteraard nog onontgonnen gebied; FLIRT biedt mogelijkheden of SNG, daar moeten we nog vele jaren tegenaan kijken.
Mij maakt het niet zoveel uit. Ik ga pas bewegen als ze met een Rotterdamse Düwag-tram komen. 8)
Wel boeiend leesvoer dit allemaal. ;D
-
een motorpost zou leuk zijn , maar een mat 46 twee wagenstel is natuurlijk ook niet verkeerd.
mvgr evert en Bas
-
Ik ga pas bewegen als ze met een Rotterdamse Düwag-tram komen. 8)
Wel boeiend leesvoer dit allemaal. ;D
Bij een werkspoorwagen hoort natuurlijk ook de ZGT 😁)
-
Bij een werkspoorwagen hoort natuurlijk ook de ZGT 😁)
ZGT trams in HO zijn er toch al? Zie ze regelmatig op facebook voorbijkomen.
-
Vraag me af of plan T/V nog interessant voor ze is, omdat Roco dat laat liggen.
Lijkt me niet. Eind dit jaar zou Roco eindelijk weer met een Plan V moeten komen.
Jeroen
-
Doe mij maar een motorpost op basis van Mat 24 / blokkendoos (y)
-
ZGT trams in HO zijn er toch al? Zie ze regelmatig op facebook voorbijkomen.
meeste is zelfbouw op basis van 3d techniek
-
Logische opvolger van de wadloper is natuurlijk de DM 90 ( Buffel ) , is nog nooit uitgebracht.
Elotrains had toen wel plannen daarvoor tijdje geleden maar daar heb ik eigenlijk nooit meer wat van vernomen.
PBM zal daar tzt wel op inspringen is mij vermoeden..... (y)
-
Eurostar E-320.
Heeft ook Nederlandse toelating.
-
DM90.
-
Ik ben benieuwd…
DM’90
SNG
ICNG
ICMm
-
DM'90, Koploper of Mp. Als ik zou moeten gokken zet ik in op een Koploper gezien de ICR basis.
-
Volgens mij is eerst de koploper ontwikkeld en is uit het tussenrijtuig een IC-R rijtuig geboren.
-
Volgens mij is eerst de koploper ontwikkeld en is uit het tussenrijtuig een IC-R rijtuig geboren.
Klopt. Martijn Haman schrijft op zijn site: "De rijtuigen zijn gebaseerd op de middenbak van ICM-3 treinstellen. Het draaistel wijkt wel van deze treinstellen af. Deze zijn van het type Y32 dat ook onder de Franse Corail-rijtuigen zit."
Het zou dus wel grappig zijn om in model precies de omgekeerde weg te bewandelen.
Bor
-
Ik zou ook inderdaad gokken op een ICM Koploper. Met de reclame varianten is genoeg te bakken.
Er zit meer verschil in dan je zou denken. Het is geen kwestie van even de buisbalgen vervangen en andere draaistellen er onder te klikken. De deurhoogte is bv anders, waardoor je niet zomaar de zijwand kan gebruiken. Maar in 3D software kan een boel met 'koppie peesten' en 'deurverlenger' tools :) .
Mat 46 4-tje zou dan ook nog kunnen. En aangezien er van de wadloper ook meteen 2 lengtes komen, dan ook maar een 2-tje er bij :) Dit is mijn straf voor het treuzelen met projecten. Ik had alles al af kunnen hebben als ik niet werd afgeleid door werk en @#$% gezondheid.
Mvg,
Robert
-
Een sprinter op schaal, met en zonder tussenbak.
-
Een NS 1301 (voorheen SS 701) staat bij mij wel op de lijst. Bij voorkeur in filigrane uitvoering. :angel:
-
Een Motorpost en dan in meerdere uitvoerigen. Zeer karakteristiek model dat, afgezien van een hele oude Marklin Hamo uitvoering, ontbreekt bij elke fabrikant (in H0). En wrs. pakt zo'n model wat kostengunstiger uit dan een lange Koploper
Ben benieuwd.
Rene
-
Een NS 1301 (voorheen SS 701) staat bij mij wel op de lijst. Bij voorkeur in filigrane uitvoering. :angel:
Dat zou pas echt dapper zijn (y) Hou maar niet je adem in totdat hij verschijnt. ;D
Als we dan toch gaan vragen om dingen die er toch niet komen: NS serie 1600, maar dan wel zo eentje met een hele lange neus en de machinist achterin.
Grtz, Ton
-
Een NS 1301 (voorheen SS 701) staat bij mij wel op de lijst. Bij voorkeur in filigrane uitvoering. :angel:
NS 1301 is niet voorheen SS 701, dat zijn twee verschillende loctypes (NS 1300 was 1B, de zgn Grote Groene, SS 700 waren de latere NS 3700)...
Los daarvan, PB Models lijkt vooral in te zetten op modern materieel, dus die ouwe zooi van 100 jaar geleden zullen ze vermoedelijk aan anderen overlaten.
Eelco
-
Oeps :o :o
Eelco, je hebt gelijk. Ik bedoel de NS 701. Het hoofd was dus even niet daar waar het moest zijn.
En tja, ouwe zooi, PB Models gaat uitdagingen aan, gezien hun ambities. Dus wie weet.
@ Floris & Hans W.: Tja, het is natuurlijk wel: U vraagt, wij draaien. ;D
Het is en blijft lastig om een goede 'onderzoeksvraag' te formuleren. :angel:
-
Volgens mij is de topictitel ook verkeerd. De directeur van PB-M suggereerde dat er voor het eind van het jaar nog iets met kaas en krenten zou komen. Daarop was mijn reactie van een koploper gebaseerd. Nu is het weer een oeverloos wensenlijstje geworden helaas....
Wat had je anders verwacht Floris?
In deze tijd met zoveel concurrentie bij de ICR'n gaat de directeur van PB Models echt nu al niet verklappen wat het volgende project is hoor. Voor de andere fabrikanten is het omzetten van een ICR naar ICM net zo 'makkelijk' als voor PB Models. Makkelijk even tussen aanhalingstekens, want velen hier suggereren dat een ICM zo simpel te maken is als je ICR al hebt, maar daar geloof ik geen sikkenpit van. Ja er zijn wat onderdelen die je vanuit de digitale ICR tekening kunt hergebruiken in een ICM tekening, maar vergis je niet hoeveel meer werk er nog bij komt kijken.
Enfin, Floris. Met je suggestie voor een ICM zou je eigenlijk al kunnen zeggen dat je zelf begonnen bent met speculeren / wensen ;D ;D ;D ;D Een ICM zou zeker kunnen, maar PB Models kan net zo goed voor iets heel anders kiezen.
Ik zou zeggen, gewoon afwachten en voor degenen voor wie het van toepassing is: straks eerst lekker genieten van de DH's en ICR'n. Vooral ook niet alles tegelijk aankondigen, want dan krijgen we weer dat gezeur over portemonee's die zo'n pijn lijden etc.....
Jeroen
-
Jeroen, je hebt helemaal gelijk. Ik zal mijn opmerking anders formuleren. Er werd gesuggereerd dat er krenten en kaas zou worden gescheiden. Daarop begon het speculeren wat dat zou kunnen zijn. Prima, ik gaf mijn speculatie van een koploper. Daarmee zeg ik niet dat ik die graag "wens" van PBM, want mijn Trix rijdt nog steeds prima, net als mijn LSM ICR. Geen reden voor mij dus om een van beide opnieuw aan te schaffen, zeker met koopgrage clubgenoten ;D
-
Er werd gesuggereerd dat er krenten en kaas zou worden gescheiden. Daarop begon het speculeren wat dat zou kunnen zijn.
Daarnaast met krenten en kaas van elkaar scheiden hoeft het nog geen eens om een nieuw model te gaan. PBM kan hiermee ook bedoelen dat hun ICR van een andere kwaliteitsklasse wordt dan de overige merken.....
Inderdaad. Slaat nergens op een wensenlijstje per fabrikant. Kijk naar Wenslijstje 2022
Eens. En ALS je dan perse wensenlijstjes per fabrikant wilt maken, doe dat dan voor alle fabrikanten. Wel zo netjes, compleet en eerlijk.
Jeroen
-
NS 1301 is niet voorheen SS 701, dat zijn twee verschillende loctypes (NS 1300 was 1B, de zgn Grote Groene, SS 700 waren de latere NS 3700)...
SS 701 is inderdaad de latere NS3701.
Dat was echter de tweede loc die het nummer SS 701 heeft gedragen. De eerste SS 701 was een compoundlocomotief die als proef door Beyer Peacock aan de SS was geleverd aansluitend aan de serie SS 301- 478 (NS 1300). Later werd de loc verbouwd tot een "normale" loc uit de serie en bij het in dienst komen van de serie 2'C locs van de serie SS 700 werd de "oude" 701 vernummerd toto SS 479, later NS 1479.
Dus SS 701 was ook een "grote groene", maar is nooit NS 1301 geworden.
Grtz, Ton
-
De NMBS 1100 voor de bnl ICR rijtuigen :)
-
Niks , noppa, nada.
Volgend jaar misschien? En dan zeker iets waar ze weer veel digitale technologie in kwijt kunnen 😎
-
Hopelijk gaat PB models een Hippel en/of een Sgm uitbrengen. ::)
Maar ik denk eigenlijk dat de "klapper van het jaar" de Koploper zal zijn. In navolging van de ICR.
-
Wat is dit voor belachelijk topic?
Er staat geen wenslijst, maar tegelijkertijd is dit het wel
Er staat ergens anders een wenslijst topic.
Laat PB in alle rust de huidige collectie uitbrengen. En laten wij gewoon afwachten wat er gaat komen.
-
Dit is geen wens-, maar gok-draadje, begreep ik....? ;) :angel:
Ik gok daarbij op IRM. Het huidige LimaRossi-model in lengteschaal 1:100 en zonder bovenverdieping kan écht niet meer in deze tijd. Daarbij heeft Chris in het verleden geloof ik al aardig lopen lobbyen voor een verbeterd model, vooralsnog zonder al te veel resultaat. En er zijn heel veel varianten van te maken. ;) (y)
Een andere potentiële (ook jaren '90) klapper zou een SGM in lengteschaal 1:87 zijn. ;) ;D
-
DElok 2600 Beel
Stoomverwarmingswagen