BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: Spoors op 19 August 2006, 16:04:42
-
Hoi,
Voor de N-spoorders onder ons, ik heb een paar dagen geleden de eerste foto van de Class 66 van Kato mogen ontvangen. Heb hem vandaag op m'n site gezet.
Het wordt nog een mooi Nederlands N-spoor jaar in 2006 ;D
Groet,
Jeroen
-
Hmmm, in ACTS tooi gaarne....
Sven
-
Of R4C ;)
-
EWS graag ;)
-
Hallo
Zie link voor uitvoeringen Class 66 Kato N-Spoor.
http://www.lemkecollection.de/categories.asp?cID=165
Mvg
Henk
-
Zie voor EWS Graham Farisch, al ik het me goed herinner ;)
-
Idd, Graham Farish.... nu nog wachten op een eventueel (ook in het grootbedrijf nog te verschijnen ;D) chocoladebruine variant voor EuroCargoRail.
-
Kato heeft de Class 66 in produktie genomen. Meer informatie over het model en foto's van de eerste uitvoering (HGK) zijn op m'n site te vinden.
Groet,
Jeroen
-
Ziet er netjes uit ;D
-
Nog even een update. Het ziet er naar uit dat de ACTS versie van de Class 66 van Kato er ook aan zit te komen ... hij is namelijk te bestellen op de site bij MTE.
Groet,
Jeroen
-
ACTS lok is er al.
Tenminste bij mij op tafel.
Zelf gebouwd uit een Spoor 0 kit.
Nog niet helemaal klaar, maar over .... nachtjes slapen.
Transfers er nog op, maar die levert MK (Maykel Kastelijn) me deze week.
(http://static.flickr.com/59/230148396_bce67f4969.jpg)
FritsT.
-
Die telt niet want die is te groot ;)
maar hij ziet er heel mooi uit.
-
Lemke heeft de foto's van alle aangekondigde modellen vrijgegeven. Ze zijn op m'n site te vinden.
Groet,
Jeroen
-
Alle versies worden reeds in Duitsland geleverd. Hierbij een foto van het mooie ERS model en de link (http://i6.photobucket.com/albums/y241/sven1504/IMG_3832.jpg) naar een grotere versie van de foto:
(http://i6.photobucket.com/albums/y241/sven1504/IMG_3832.jpg)
Begrijp dat ze morgen ook al in Nederland in de winkels liggen. Met MTE afgesproken om hem morgenmiddag op te halen.
Jeroen
-
Hebbehebbehebbe! ;D
-
Het lijkt erop dat het wachten het waard was ;D
-
Je weet nooit wat er bij mij binnen kwam :)op perron 1 van mijn testbaan
Een optocht van 5 ERS klazen in multitractie ;D. ;D ;D
ps ik had ze net gedigitaliseerd voor een klant ( ja ik werk ook op 5 december).
Gr.Patrick
-
ps ik had ze net gedigitaliseerd voor een klant ( ja ik werk ook op 5 december).
toch niet voor Sinterklaas ????? ;D
-
Nee ,die voorraad was al weer op :o
Deze zijn voorlopig weer voorraad.
-
ps ik had ze net gedigitaliseerd voor een klant ( ja ik werk ook op 5 december).
Gr.Patrick
Hallo Patrick
Kan jij mij vertellen welke decoders jij hebt gebruikt dit ivm de ruimte
Zie link om te zien wat ik bedoel
http://www.1zu160.net/digital/einbaubsp/kat-class66.php
Mvg
Henk
-
( ja ik werk ook op 5 december).
Gr.Patrick
Uiteraard, het is tenslotte geen feestdag. Wel een feestje, maar geen feestdag. ;)
-
Ik heb de ERS variant voor mijn man gekocht bij MTE. MTE heeft er een Kuehn decoder ingezet, waar iets extra's aan zat, waardoor de verlichting beschikbaar blijft. Ze hebben de decoder gelijk voor mij er in gezet en getest. Hou me ten goede over de details ???, maar het paste perfect en werkte ook nog ;D
Het is MTE bestelnummer KU81310, Kuehn decoder N025 0,7A en kost ca. 30 euro.
Groetjes,
Brigitte
-
Henk ik heb de nemstekkeraansluiting verwijderd ;).
Nu is er wel plek om een decoder( ikzelf had minigold ter beschikking ) er in gesoldeerd. ;D
De nemaansluiting vind ik toch al slecht voor N ( slecht contacten daardoor slechte rijeigenschappen ).
Voor de rest is het een mooi lokje die klaas, rijd rustig.
Ps sluitlichten is ook mogenlijk met heeeeele kleine smd leds ;).
Gr.Patrick
-
TT had ze niet meer, nu sta ik op de wachtlijst :'(
Heeft er iemand foto's van de 66 op zijn/haar baan? Dan kan ik even ernaar kwijlen :)
-
Brigitte en Patrick bedankt voor de info
Ik denk dat ik ook maar de Nem aansluiting er uit ga halen
Daar MTE er een Kuehn N025 (81310) in heeft gezet en dat is er ook een met draden.
Ik heb er daar nog twee van liggen dus dat komt goed uit
Mvg
Henk
-
Heeft er iemand foto's van de 66 op zijn/haar baan? Dan kan ik even ernaar kwijlen :)
Niet op de baan, maar toch...
(http://www.krokoweb.nl/Treinen/ERS%20PB11%20640.jpg)(26Kb)
Voor een groter exemplaar, klik hier (http://www.krokoweb.nl/Treinen/ERS%20PB11%202000.jpg) (168Kb).
Groet Erik
-
Ziet er heel mooi uit :)
-
Dat is dus schaal N? Erg imposant, hoeveel detail je ziet. Mooi spul.
- Peter
-
Hier nog wat plaatjes van mijn Klaasjes
http://img243.imageshack.us/img243/8804/img0036bj4.jpg
http://img95.imageshack.us/img95/1223/img0037pm8.jpg
http://img183.imageshack.us/img183/4485/img0039an8.jpg
http://img87.imageshack.us/img87/834/img0045kp1.jpg
Mvg
Henk
-
Voor de echte "puristen":
Die grote haken aan beide zijden kunnen eraf. Er zitten plaatjes bij waarmee het gat in de voorkant mee dicht gemakt kunnen worden. Die plaatjes zijn ook nog weer van details voorzien.
Het is alleen "jammer" dat de ERS lok alleen geschikt is voor mensen die periode 2002-2004 rijden ;D
Groet Erik
-
Vandaag één gescoord in Houten. Schitterend model, mooi strak. Rijdt ook prima.
-
Ik heb mijne nu ook binnen, hij is zeker netjes.
Nu nog de R4C versie.
-
Toch wel een vraagje over het formaat van de loc. In het echt is het in alle opzichten een imposant monster, maar het model lijkt me wat klein. Nogal erg smal en laag. Ik weet wel dat hij aan het Engelse profiel voldoet, maar in het echt valt dat veel minder op.
Een paar foto's met wat ik bedoel:
KLIK (http://img187.imageshack.us/img187/1783/image028zc3.jpg)
Hierop is te zien dat de loc erg smal is. Of is de Mx 6400 gewoon veel te groot?
KLIK (http://img226.imageshack.us/img226/2306/image033gh3.jpg)
Beide locs stonden met de buffers even ver van de camera. Nu lijkt de Class66 echt een ukkie.
Ook voor een trein lijkt de loc wat klein. De trekkracht is overigens prima. Net geprobeerd, 40 vierassers trekt hij nog goed weg, daarboven wordt het slippen. Een Mx 1200 doet ongeveer hetzelfde. De Class66 heeft 6 aangedreven assen en geen ASB'tjes.
Sven
-
Aan Storing,
Wat je even kan proberen is een container wagon pakken, en die even achter beide loc's hangen.
De Class 66 is in het echt even breed, zo niet, smaller dan de container wagon. en ook zeker niet hoger dan een container wagon.
(http://www.nicospilt.com/BK20050421_Amf69944.JPG)
En de 6400 is breder dan de container wagon.
En zover ik weet ook hoger.
(http://www.mp-produktie.nl/images/64023.jpg)
Deze laatste foto toont dat niet zo heel goed aan. Wellicht heeft iemand een beter voorbeeld?
Foto's zijn van MP producties en Nico spilt.
Kortom, volgens mij heb je zojuist de grootst mogelijk verschillen in loc afmetingen die in Nederland voorkomen laten zien. (qua breete dan, anders wint de Sik ;D)
m.v.g.
Mark
PS: Heb je die 6400 op je foto omgenummerd? ziet er namelijk netjes uit!
-
Toch wel een vraagje over het formaat van de loc. In het echt is het in alle opzichten een imposant monster, maar het model lijkt me wat klein
Sven
IK zelf had ook dat idee
Daarom een een foto op het WWW opgezocht
en een foto met het zelfde materiaal gemaakt
(http://www.aula.com/peter/ga101.jpg)
(http://img504.imageshack.us/img504/8796/img0060xi2.jpg)
Mvg
Henk
-
@Henk: Mooie rijtuigen, zijn die nog ergens te verkrijgen? 't Zijn wel andere dan op je grootbedrijffoto.
't Was me in het echt gewoon nog nooit zo opgevallen dat de Class66 zo smal en laag is.
@Mark: Die 6400 was eerst rood. Pas toen ik hem geel/grijs had gespoten bracht Mx hem in die kleur uit, speciaal om mij te pesten.
Sven
-
Die 6427 ziet er netjes uit hoor!
Vandaar ook dat ik vroeg of je 'm had omgenummerd, want alleen het bijzondere nummer viel me op. ;)
m.v.g.
Mark
-
Vanwege het engelse PVR (Profiel Vrije Ruimte) is de klaas in werkelijkheid ook smaller dan de 6400 die op het 'Europese' PVR is gebaseerd. Dus beide loks zijn goed op schaal.
Voor diegene die de loks uit elkaar haalt, de klemmetjes waar de motor mee bevestigd is verbuigen relatief makkelijk. Het gevolg is licht, maar geen tractie. Let er dus op dat de klipjes voldoende contact maken met de print waar ze op geklikt worden en ook op de motor.
Groetjes,
Rik
-
Hallo Sven
Klein foutje van die ex-USI SNCF
Op marktplaats loopt nog een advertentie
Zoek even op advertentie nummer 5176247113
Mvg
Henk
-
Ik zocht gister al foto's om de hoogte te vergelijken maar nergens vond ik een foto van een Klaas met een loc of wagon die ik in model heb. Net vond ik deze (http://www.railfaneurope.net/pix/de/private/freight/HGK/DE61/DE61Ddr.jpg) en deze (http://www.railfaneurope.net/pix/nl/diesel/RN266/RN266-452-2ekeren16c5.jpg) op Railfan. De wagon die op de laatste foto staat heb ik ook, naast elkaar zetten leert me dat de Klaas iets lager is, precies zoals het hoort. Dat de 6400 iets te hoog lijkt komt doordat die hoger op zijn wielen staat denk ik.
@Mark: vergelijken met een containerwagon is vrij lastig omdat niet alle containers even hoog zijn. ;)
-
Toen ik de klazen voor het eerst in h0 zag dacht ik ook dat ze te klein waren maar dat is ook in h0 niet zo.
Marcel.
-
Op Rick's eerste foto kun je zien dat de daken van beide locs ongeveer even hoog zijn. De machinist in een Mx 6400 kan over een Klaas heen kijken. Het dak van de Klaas is maar een heel ietsje hoger dan de motorhuif van de 6400. De buffers van beide modellen zitten op dezelfde hoogte. De 6400 is dus te hoog of de Class66 is te laag.
Sven
-
De 6400 is te hoog, hier (http://www.railfaneurope.net/pix/nl/electric/1600/Railion/301103-01.jpg) kan je zien dat de huif van een 6400 niet boven de grijze band om de ramen van een 1600 uitkomt, in model is die bijna zo hoog als het dak.
-
Storing,
Ik denk dat dat alleen zo lijkt te zijn op de foto van Rick.
De class 66 staat vooraan en de foto is duidelijk in een soort perspectief genomen dus niet recht van voor of haaks op de flank van de loc's.
Als we goed kijken naar de achterste cabine van de class 66 zien we ook dat die ramen niet boven de huif van de 6400 uit komen. Dat is bij jou ook niet het geval.
Verder denk ik dat op jouw foto de 6400 vooral groter lijkt omdat je de ruiten met elkaar vergelijkt. (doen we allemaal automatisch)
Maar bij de class 66 zit er nog een aardig stuk loc boven de ruiten, terweil de 6400 dat helemaal niet heeft en boven de ruiten alleen nog een plat dakje heeft.
Leg anders eens in jouw foto een liniaal over het dak van de 6400 en kijk eens hoveel het hoogste punt van de class 66 er onder zit. Ik denk namelijk dat het ronde dak van de Class 66 het nog een beetje "erger" doet lijken dan het allemaal is.
En als laatste de cabine van een 6400 is behoorlijk hoog. Je moet 'm ook betreden via een trede vanaf de gangpaden langs de huif. Een 6400 kijkt ook over een 1600 heen.
En kijk eens wat een preiser doet langs bijde loc's!
m.v.g.
Mark
-
Rick,
Op je foto is juist te zien dat de bovenkant van de huif van een 6400 tot net boven de voorruiten van een 1600 komen. Dan lijkt het me logischer dat de cabine van de 6400 ook hoger is als die van de 1600.
m.v.g.
Mark
-
Mark, ik bedoel juist te zeggen dat de huif van een 6400 in N bijna net zo hoog is als het dak van een 1600, terwijl die maar tot bovenaan de grijze band moet komen (die even hoog loopt als de ruiten).
Het mooiste zou een foto van een class 66 met een 1600/6400 ernaast, maar die heb ik niet kunnen vinden.
-
(http://www.loks-aus-kiel.de/images/mak_1200043_51.jpg)6400 VS 1600
Hier nog een foto met een 6400 met 1600 bij gebrek aan een 6400 vs class 66.
Ik heb hier op mijn buro op dit moment 2 1600 loc's staan en 2 6400 loc's en die verhoudingen kloppen wel met wat ik op foto's zie van echte modellen. Natuurlijk blijft het nattevingerwerk want veel techinsche gegevens kan ik ook niet vinden van bijde loc's :-|
Wat magere beschrijvingen over de 6400 afmetingen (http://www.loks-aus-kiel.de/index.php?nav=1400707)
m.v.g.
Mark
-
Het is echt zo. Ben eens in een 6400 meegereden terwijl "mijn" 1604 op sleeptouw werd genomen. Het is echt verbluffend dat uitzicht van de 6400. Je kijkt zo over die 1600 heen...
-
Ik kan naar aanleiding van deze gegevens wel zeggen dat het model goed op schaal is.
http://class66.railfan.nl/ en kijk dan bij Technical
Mvg
Henk
-
Aan Stig,
Check!
Als ik met mijn hoofd op het bureau ga liggen kan ik door de cabine van de 6400 tegen de pantografen van de 1600 kijken ;)
Het uitzicht in het echt zal ongetweifeld beter zijn, maar ik kon het niet laten om even te kijken ;)
m.v.g.
Mark
-
@Henk: Mooie rijtuigen, zijn die nog ergens te verkrijgen? 't Zijn wel andere dan op je grootbedrijffoto.
Ls Models art nr 74 001
dacht ik nog te koop bij MTE
-
DE class66 van Kato is idd zeer mooi, heb de ERS al gekocht, met kerst komt nummer 2 hoop ik en in het nieuwe jaar nummer 3.(Heb een HGK en R4C apart liggen.)
Eindelijk weer een mooi model op de N markt.
Let op met de 66 van Graham Farish, het schijnt dat de tandwielen in de draaistellen nogal broos zijn en zeer snel kapot gaan.
Is oa te lezen op www.1zu160.net bij modelbesprekingen als ik me niet vergis.