Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door einte
Vandaag om 19:14:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Robert vh Prutsert
Vandaag om 18:58:20
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:56:27
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Klaas Zondervan
Vandaag om 18:54:46
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 18:44:41
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 18:42:39
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 18:42:16
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 18:24:13
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 18:06:32
Uhlenbrock Iris door phdirk
Vandaag om 16:53:50
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 16:15:22
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 16:14:55
Esu Loksound - NS Wadloper? door Torikoos
Vandaag om 16:14:38
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door prutser
Vandaag om 15:56:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door RdJ
Vandaag om 15:49:38
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door ronaldvd2000
Vandaag om 15:24:54
Bouw van OCCRE G10 in CIWL livrei in spoor 1 door Rob Ellerman
Vandaag om 15:17:11
Modelspoorbaan van Einte door Wim Vink
Vandaag om 15:12:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:10:51
Configureren GCA50/GCA50a door cbouwhuis
Vandaag om 15:09:40
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:04:57
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door dennie
Vandaag om 14:47:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dion
Vandaag om 14:42:55
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Pauldg
Vandaag om 13:10:53
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Duikeend
Vandaag om 13:07:40
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 12:58:51
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 11:26:43
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 11:06:00
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 10:34:15
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:19:19
  

Auteur Topic: LSmodels H0 2009  (gelezen 203527 keer)

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 914
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #405 Gepost op: 09 June 2009, 18:25:17 »
En ik weet dan dat de interieurs veel gedetaileerde worden dan die van Artitec. En het spuitwerk zal el goed zitten.
Ik vind ook de opstaptreden mooier bij die van LSM
Ik moet het nog zien. Zoiezo was het spuitwerk bij een aantal ICR rijtuigen niet heel degelijk en de opstaptreden moet ik nog bezien. Die van Artitec waren al mooi en van LSM weet ik dat ze ook mooi worden maar mooier, ik moet het nog zien. En het interieur, dat zie je toch niet heel goed als je trein voorbijrijdt.

Voordeel is wel dat als LSM ermee komt dat de Artitec's worden gedumpt, dan koop ik er mooi één van Artitec ;D
Mvgr Jan Wiebrand

Gert1

  • Gast
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #406 Gepost op: 09 June 2009, 18:31:48 »
Dat laatste valt nog te bezien, want Artitec hanteert vaste prijzen. Tot nu toe ben ik nog geen winkelier tegengekomen die daar echt aan durfde te tornen.

Het prototype Plan W van LS Models ziet er veelbelovend uit!

mvg,
Gert

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1485
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #407 Gepost op: 09 June 2009, 18:45:20 »
Hopelijk heeft de uitvoering van LSM géén scheve koppelinghouders die het koppelen onmogelijk maken. :P

manuelspot

  • Gast
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #408 Gepost op: 09 June 2009, 19:09:22 »
Manuel,

ook ik zie een verschil in het draaistel. Ik ben geen kenner, maar het Artitec-draaistel vind ik plastischer.

Ted

Dat de draaistellen wat platic overkomen zal best kunnen. Maar wil gewoon zeggen dat de draaistellen van Artitec bij mij altijd wel wat verliezen. Dat zullen deze als het goed is niet hebben.

En het spuitwerk moeten we nog zien ja. Maar heb daar wel vertrouwen in. En die opstaptreden vind ik bij deze van LSM net wat fijnen. Bij die van Artitec zijn ze zo giga aanwezig. Maar we zullen zien wat straks mooier is.
En het interieur hebben ze toen 3D tekkeningen van laten zien. En dat zag er veel belovend uit. Zelfs bagage rekken zaten erin.

En de Plan W van artitec zou niet zo gouw gedumt worden. Artitefc is nogal streng met die dingen.

Manuel

piet post

  • Offline Offline
  • Berichten: 328
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #409 Gepost op: 09 June 2009, 19:31:34 »
nu maar hopen dat ze snel beschikbaar komen. Als ze zo mooi zijn, en zo redelijk geprijsd, hebben een aantal mensen een probleempje: allereerst de winkeliers die van de concurrent een voorraadje heeft. Die raak je voor de oude prijs aan de straatstenen niet meer kwijt. en ook de fabrikant, die zijn oude prijzen onmogelijk kan handhaven.
Wat ze deden mocht toch al niet, het wachten is op het moment dat de Nma de treinenbranche eens onderzoekt en boetes gaat uitdelen aan wetsovertreders.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #410 Gepost op: 09 June 2009, 19:47:56 »
Reken maar niet op de NMa, daarvoor is het wereldje te klein en gesloten, zijn de belangen niet groot genoeg en ook de bedragen niet.

En iedereen praat alsof de W's van LS over een paar weken al op de schappen liggen, voor hetzelfde geld is dat pas rond de kerst. En dan zullen veel winkeliers inmiddels weinig W's meer over hebben schat ik.... echt dumpen van Artitec spul hoeft volgens mij niemand op te rekenen.
« Laatst bewerkt op: 09 June 2009, 23:19:05 door Peter Korsten »
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Gert1

  • Gast
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #411 Gepost op: 09 June 2009, 20:10:32 »
Kijk even naar de tussenliggende periode van foto's van het eerste prototype en de uiteindelijke uitleveringsdatum van eerdere producties en je weet dat uitlevering net voor Kerst 2009 inderdaad een hele goede inschatting is.

Artitec zal nu nog niet zoveel hinder ondervinden van het toekomstige Plan W model van LS Models. Maar als Artitec nog varianten van Plan W wil uitbrengen zou het wel eens verstandig kunnen zijn om daar geen half jaar meer mee te wachten...

mvg,
Gert

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #412 Gepost op: 10 June 2009, 14:43:57 »
Nu maar hopen dat het verlossende mailtje van MTE uiterlijk 24-4 komt, waarin staat dat ik mijn 1192 kan afhalen :). Na 25 ben ik 2 weken met vakantie.

Ziet er weer heel mooi uit.
Alleen nog nieuwe bodems van 8 LSM Inox rijtuigen.

mvg,
Ivo

bodems net uitgeleverd (Let op, per winkel alleen bestelde sets.)

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #413 Gepost op: 10 June 2009, 16:50:21 »
Verlossende mailtje voor de 1192 kwam ruim op tijd (een week eerder geloof ik)

Zal contact opnemen met de Wapstad voor de bodems. Ik ben benieuwd en bedankt voor de tip Chris (y)

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #414 Gepost op: 18 June 2009, 13:22:30 »
Wapstad meldde gisteren dat ook mijn (8) bodems zijn aangekomen. Goede service in de hele keten.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #415 Gepost op: 20 June 2009, 17:06:52 »
8 bodems opgehaald:



Keurig per stuk verpakt met losse opstaptreden en revisieopschriften. Alle zakjes zijn keurig gemerkt op artikelnummer, zodat verwisselen van de bodems met de rijtuigen wordt vermeden. De buffers zitten er aan en ook de kortkoppelingen. Dus het enige dat je hoeft te doen is de bodem inklikken, draaistellen erin, de gewenste koppeling in de NEM schacht schuiven en de revisieopschriften onderaan de bak in gaatjes prikken.

Daarna deze INOX treinen te maken; de Etoile du Nord:

Midden jaren '60:



Nu zijn dit niet de rijtuigen van LS models, maar de PBA rijtuigen van Trix. De LS models zijn van het type Mistral en die kwamen pas tegen het eind van de jaren '60 naar Nederland en dan kon het er zo uit zien:



Dit zijn dan wel de LS models rijtuigen.

Toen het bijna afgelopen was en het werk zou worden overgenomen door de Thalys zag het er ongeveer zo uit:



Ik wacht nog steeds op een mooie serie 15 van LS models als trekkracht.

De verschillen tussen de PBA (van Marklin/Trix) en de Mistral (van LS) lijken misschien niet zo groot, maar ze zijn toch heel wezenlijk. De raamhoogte is bij de Mistral hoger, waardoor ook de TEE balk hoger zit. Er zitten andere draaistellen onder en ook het dak is verschillend. Het generator rijtuig van de Mistral serie is langer en ik hoor wel beweren dat deze nooit in Nederland heeft gereden. De korte PBA versie wel.



De korte staat links en de lange rechts.

2 zitrijtuigen tegen elkaar zien er dan als volgt uit:



De tafels zijn in de restauratie van de Mistral al mooi gedekt:



Nog even de daken. Links de Mistral en rechts de PBA:



En nu weer in de doos, wachten op betere tijden van een mooie baan ;)

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8991
  • Hengelooo 1:160
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #416 Gepost op: 20 June 2009, 17:31:27 »
Wat een ongelooflijk goede service! (y)

(en een mooie samenstellingen)
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22530
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #417 Gepost op: 20 June 2009, 17:37:28 »
Mwoah, LSM heeft niet echt moeite gedaan om de consumenten op het probleem te wijzen. Veel mensen gaan dat pas over een paar jaar merken.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #418 Gepost op: 20 June 2009, 18:48:32 »
Dat mag dan zo zijn, maar er is in ieder geval een omruilactie.
Andere merken doen bij problemen of hun neus bloedt en naar een omruilactie kun je dan mooi fluiten.

Overigens blijft het opvallend dat er hier vaak moord en brand wordt geroepen als er eens iets niet deugt
en vervolgens de winkeliers blijven zitten met de omruilspullen omdat veel klanten toch niet de moeite
nemen om een omruilpakketje op te halen. Denk maar aan de ICR-kappen.

mvg,
Gert

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #419 Gepost op: 20 June 2009, 19:25:56 »
Ondertussen heb ik 6 van die bakken van LSM binnen. Inderdaad goede service. Het vervelende is dat ik nog steeds (ruim half jaar)  op twee andere doodsimpele onderdelen wacht die 'gewoon' niet aan het rijtuig waren gehangen. En die komen niet... ondanks heen en weer gemail met LSM.  begrijp dan ook niet helemaal dat LSM onderdelenlijstjes bij de loks doet als onderdelen toch niet leverbaar zijn. Alain???