Vraag is een beetje wat de Wi-Fi in de loc doet. Geeft die alleen de positie-melding van de RFID-tag door ? Of geef je ook de rij-opdrachten door aan de decoder ?
Als je ook rij-opdrachten zou doorgeven, dan heb je in feite geen DCC meer nodig op de baan. Je zou dan kunnen volstaan met een wisselspanning of een gelijkspanning op de rails. Je hebt dan niet eens meer een DCC-centrale nodig voor de voeding - de rails rechtstreeks aan een trafo of gelijkrichter.
Dit lijkt me op zich een erg interessante ontwikkeling. De startset is niet extreem duur ( rond de € 100) maar dan heb je alleen een ovaal. Uitbreiding met wissel + rangeerspoor kost ca. € 40.
Wat me opvalt is dat de tekst in het Duits is. Als ik het goed begrijp, moeten er aan de hand van verhalen opdrachten worden uitgevoerd. Ik vraag me dan af in welke taal dat gaat? Roco Next is bedoeld vanaf 6 jaar. Een vreemde taal om buttons te bedienen lukt dan nog wel (ik zie dat bij mijn klein kinderen). Maar een verhaal volgen in een andere taal? Dan haken die kinderen al snel af, vrees ik.
Omdat bezetmelders geen rol meer spelen, wordt de bedrading ineens heel eenvoudig. Geen gedoe meer met rails-isolatie's en bundels draadjes naar S88-melders.
RFID-chip in de loc en een RFID reader in de baan (of er onder) is veel slimmer, eenvoudiger en universeler. Dan is de plaats in de loc nooit een probleem (kan zelfs in Z, mogelijk zelfs T)
..... Om de cm onder de baan een rfid receiver plaatsen?.....