Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Rick
Vandaag om 19:56:33
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
Vandaag om 19:42:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
Vandaag om 19:08:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:25:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
Vandaag om 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
Vandaag om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
Vandaag om 17:30:51
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 17:16:10
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 16:59:53
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 16:27:24
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
Vandaag om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
Vandaag om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 16:00:54
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 14:48:00
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door tijgernootje
Vandaag om 14:36:26
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 14:30:11
Bauarbeiten im gange door MOVisser
Vandaag om 13:45:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door AP3737
Vandaag om 12:47:46
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door tijgernootje
Vandaag om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:26:46
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 11:45:04
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Jelmer
Vandaag om 11:07:40
Br 38 Piko Superen. door Jelmer
Vandaag om 11:05:27
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
  

Auteur Topic: DE3 spoorwegmuseum  (gelezen 2137 keer)

guest9985

  • Gast
DE3 spoorwegmuseum
« Gepost op: 26 January 2013, 11:36:47 »
Goedendag,

Ik woon vlakbij station Weesp - vanuit mijn werk/spoorkamer kan ik zo op het spoor kijken.
Gistermiddag rond 16:20 liep ik de deur uit en zag in een flits de DE3 van het spoorwegmuseum voorbijkomen in de richting van Amsterdam. Vanwege de bomen kon ik het trekkende treinstel niet zien.

Kan dat kloppen?

Ik heb al foto's gezien dat het spoorwegmuseum enigszins aan het verbouwen is vanwege de hernieuwde spooraansluiting.
O.a. foto's van het weghalen van de oude groene voetgangersbrug.

Groet, Martin.


Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #1 Gepost op: 26 January 2013, 11:52:59 »
Via de link:

http://somda.nl/forum/12967/Opvallende+dingen+25+januari/

Lees ik dat de Plan U 114 de DE-27 naar de Watergraafsmeer heeft gebracht voor de kuilwielenbank. Wellicht platte kanten opgelopen na de rit naar Goes vorig jaar?
Groetjes,
Emiel

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4056
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #2 Gepost op: 26 January 2013, 12:18:29 »
Het stel heeft al langer wat vlakke plaatsen, en nu was de tijd ervoor om dat eens aan te pakken.

guest9985

  • Gast
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #3 Gepost op: 26 January 2013, 21:00:49 »
Dan had ik het dus goed gezien.

Het duurde maar enkele seconden - ik zag alleen de achterste 2 delen van die DE3 goed.

Dank voor de info.

Groet, Martin.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #4 Gepost op: 26 January 2013, 21:02:26 »
Het stel heeft al langer wat vlakke plaatsen, en nu was de tijd ervoor om dat eens aan te pakken.

Eerste stap naar het rijvaardig maken of alleen maar zodat transport wat makkelijker wordt?
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11646
    • Mijn fotoarchief
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #5 Gepost op: 26 January 2013, 21:05:09 »
Rijvaardig maken zou mooi zijn, maar vrees dat het idd vanuit transport-redenen is...

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #6 Gepost op: 26 January 2013, 21:19:57 »
Het zou wel de ultieme stunt zijn voor NS 175 :)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11646
    • Mijn fotoarchief
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #7 Gepost op: 26 January 2013, 21:34:31 »
Nèh, dat zou het rijvaardig maken van de 6317 zijn....  ;D

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4056
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #8 Gepost op: 26 January 2013, 21:36:28 »
Eerste stap naar het rijvaardig maken of alleen maar zodat transport wat makkelijker wordt?
Dat laatste hoor en meer dan dat zal het ook zeker niet worden met het stel...

Ooit was het idee dat de terugreis van Br naar het NSM na de verbouwing weer zijn laatste rit voor de komende jaren zou worden maar sindsdien is ie vaker versleept dan ooit  ;)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #9 Gepost op: 26 January 2013, 22:17:08 »
@Eelco nog meer van die vieze walmende fluitketels , daar zit toch niemand op te wachten? ;D

@Thom ok jammer; ik zou nog altijd graag een keer zo'n diesel horen ronken. Wie weet, ooit....
En van dat verslepen van materieel : heel herkenbaar :)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Richey

  • Offline Offline
  • Berichten: 1045
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #10 Gepost op: 26 January 2013, 22:23:18 »
Hoe zit het eigenlijk technisch/motorisch?
Dat vraag ik mij al een tijdje af, maar NIET om een hopeloze berg "hij moet weer rijvaardig worden!" reacties te kweken. De motoren liggen er nog in, en ik heb ergens gelezen dat er voor 150 jaar NS door de fabrikant was aangeboden om te kijken of hij weer rijvaardig gemaakt kon worden.
Is het vooral een kwestie van vloeistoffen verversen/vervangen, pakkingen nalopen/vervangen, elektrische circuits nalopen en starten met die handel, of zijn er technische dingen mee die in de categorie "hopeloos veel geld"?

Nogmaals: puur voor de nieuwsgierigheid, niet om iets aan te wakkeren. Ik kan gewoon niets vinden over de technische staat...

Groet,

Richey

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12448
    • sleutelspoor
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #11 Gepost op: 26 January 2013, 22:46:49 »
Jullie hebben het allemaal fout. De DE-3 is op transport naar neurenberg om het nieuwe Artitec model te promoten ::)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.