Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 17:45:51
Raadplaatje door Arjan6511
Vandaag om 17:45:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 17:43:18
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:41:34
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 17:39:31
Jacquelinger Lokalbahn - Duitse "nebenbahn" in H0 door Duikeend
Vandaag om 17:37:44
koppeling vervangen Minitrix wagon door VictorPM
Vandaag om 17:30:15
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door einte
Vandaag om 17:05:21
Beekdaelen in H0 door einte
Vandaag om 17:03:46
Houten Plus zaterdag 21 februari 2026 door Ronald69
Vandaag om 17:03:30
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:56:31
Geïsoleerd motorschild. door Ronald69
Vandaag om 16:51:29
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 16:39:26
Rondom Charlois door tothebeach
Vandaag om 16:30:27
Doornvliet door Eric B
Vandaag om 16:26:21
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 16:25:41
Yamorc 7001 dood door Niels64
Vandaag om 15:48:18
lichtsluis een bezetmelding laten geven door Bert55
Vandaag om 15:18:27
Werkplaats Wael en Bosch door Forever Rocofan
Vandaag om 15:17:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
Vandaag om 14:39:19
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door wob
Vandaag om 14:22:30
MTB DP1 v2 - Wormwiel terug plaatsen. door BillWisselWizard
Vandaag om 13:14:42
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:42:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:33:43
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m door Eric B
Vandaag om 12:32:14
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 12:25:26
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:11:48
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:01:40
Probleem met Trix Lok 22137-01 en ESU DCC MTC32 Nem660 decoder door Bahn-AG
Vandaag om 11:45:25
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door Ronald Halma
Vandaag om 10:52:21
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 676379 keer)

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #600 Gepost op: 28 January 2013, 17:17:31 »
Ik weet het niet maar het lijkt me dat het pad er nog gewoon ligt, al maak(te) de fyra er dan zelden gebruik van... Wat ik ook niet begrijp - maar begrijp uit het pad vrijmaken leiden-roosendaal is dus dat men inderdaad alleen maar over het conventionele net wil rijden???
En waarom wil sncb nu ineens geen icr meer over (hun?) hsl??
« Laatst bewerkt op: 28 January 2013, 17:19:36 door obb70 »

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #601 Gepost op: 28 January 2013, 17:21:52 »
mvg Jan

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #602 Gepost op: 28 January 2013, 17:23:04 »
mvg Jan

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #603 Gepost op: 28 January 2013, 17:29:14 »
En waarom wil sncb nu ineens geen icr meer over (hun?) hsl??
Die ICR's hebben daar nooit gereden. ;)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2189
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #604 Gepost op: 28 January 2013, 17:46:05 »
Ik heb net naar de laatste geplaatste foto in dit forum van zo'n AB-product gekeken, even teruggedacht aan eerdere kreten in dit draadje, en inderdaad, op een bepaalde manier heeft dit ding de charme van een Hondekop, maar zéker op deze foto valt mij zo op: die hond kijkt zo  ongelukkig, want hij of zij snapt de Baas niet...

Ansaldo-Breda was zo graag toegetreden tot de markt van succesvolle treinenbouwers, maar "wat hebben we nou foutgedaan"? (of z\ie ik dat verkeerd?)

@obb70:
Hééft de NMBS/SNCB dan een hsl/rgv-net?  Ik meende nou juist begrepen te hebben, dat dát nou juist ontbrak (tenminste aansluitend op ons megalomane NL-project  :-X

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #605 Gepost op: 28 January 2013, 18:44:04 »
Waar dacht jij dan dat al die TGV's op reden? In Belgie ligt een hogesnelheidsnet in drie richtingen: Frankrijk, Nederland en Duitsland.

mvg,
Gert

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #606 Gepost op: 28 January 2013, 19:29:37 »
ik schrok al... die icr reed toch ook gewoon naar brussel?

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2101
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #607 Gepost op: 28 January 2013, 19:34:01 »
Over de klassieke lijn ja.

Gouda

  • Offline Offline
  • Berichten: 1237
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #608 Gepost op: 28 January 2013, 19:42:21 »
  En  van de brug over De Oude Rijn ten Z. van Leiden zal de openingstijd ook nog wel verschoven kunnen worden als Rijks Waterstaat meewerkt.
 

Brug is handen van Prorail en vaarwegbeheerder is de provincie Zuid-Holland. dat onder deze brug nog z´n 2,5m bagger moet worden verwijderd onder begeleiding van bommen experts.

Marc, toezichthouder baggerwerk
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4056
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #609 Gepost op: 28 January 2013, 20:44:50 »
Hallo Marc,
 (Helemaal OT ,maar goed... )

Er worden meer waterwegen uitgebaggerd momenteel in de  (Water)aanvoer wegen naar Katwijk. De Provincie ZH moest onlangs geld vrijmaken omdat het duurder was geworden.

Om OT te blijven ,de openingstijden van de Vink Brug (zo heet hij toch ?)  kunnen dus binnen redelijke grenzen zo worden aangepast aan het treinverkeer?
 Vr gr ,
         Peter ;)
 
« Laatst bewerkt op: 28 January 2013, 22:20:13 door Peter Kleton »
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

opa

  • Offline Offline
  • Berichten: 62
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #610 Gepost op: 28 January 2013, 21:57:45 »
de beste oplossing om politici in beweging te krijgen, is hen te verplichten om per trein naar brussel te reizen.al snel zal de politieke agenda overlopen met europese wetsvoorstellen. het resultaat zal zijn dat brussel in al haar wijsheid heeft besloten om het hsl traject te gaan asfalteren. uiteraard na openbare aanbesteding. de italianen zullen deze megaorder uiteraard binnenhalen.zij kunnen immers een eeuwenlange ervaring aantonen.de romeinen plaveiden hun wegen al tot in de nederlanden.er worden na oplevering wel keiharde afspraken gemaakt. ten eerste zullen de europarlementarieers die in bezit zijn van prive chauffeur met limo, prijsklasse 100000 of meer gratis en met voorrang gebruik mogen maken van dit nieuwe asfalt.de overige gebruikers, wij dus, mogen a raison van 1 euri de km ook gebruik maken van deze snelle verbinding.kost wat maar je reistijd naar brussel is snel. en mocht je onverhoopt toch pech krijgen? geen nood, naar italie bellen hoeft niet. hiervoor hebben wij al jaren een goed werkende wegenwacht.
soms heb je wel eens een droom.

opa

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #611 Gepost op: 28 January 2013, 22:17:35 »
Kunnen we het weer over treinen hebben en niet over boten/vaarten/bruggen? Dank. (y)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Sparrow

  • Offline Offline
  • Berichten: 980
    • Treinen Fotografie
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #612 Gepost op: 29 January 2013, 03:06:40 »
Gaat de 11 serie nog rijden? De afscheidsrit van de 11 serie in Belgie is afgelast. Hij zal gereden worden met de HLE 20. Er wordt gespeculeerd dat de rit niet doorgaat omdat de 11 serie voor de Beneluxtrein zal staan die de NS gaat inzetten maar daar is geen zekerheid over. Een afscheidsrit voor de HLE11 wordt wel verwacht voor later.

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #613 Gepost op: 29 January 2013, 13:52:30 »
Ik verwacht niet dat de reeks 11 voor de tijdelijke Benelux komt te rijden, omdat dan alle machinisten van NS-Hispeed opnieuw opgeleid moeten worden, danwel herinstructie moeten krijgen. Terwijl die allemaal de TRAXX wel hebben. Bovendien moeten van de Reeks 11 nog een aantal weer worden voorzien van ATB, en dus hiervoor weer gekeurd moeren worden. Maar er gebeuren wel gekkere dingen bij het spoor (even terugdenkend aan de 1300 begin jaren 2000 :-\)

Wordt hier ook al verteld
« Laatst bewerkt op: 29 January 2013, 13:54:31 door nederduitsemeester. Reden: Verwijzing naar ander topic toegevoegd »
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Gouda

  • Offline Offline
  • Berichten: 1237
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #614 Gepost op: 29 January 2013, 14:24:23 »
@ Peter Kleton , Brug is inderdaad Vinkbrug en Prorail kan dus zelf de openingstijden bepalen. Dus vervangende treinen voor Fyra moet dan in te passen zijn.

Marc
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.