Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frits C
Vandaag om 07:00:32
NS 8400 van Werps door peterha
Vandaag om 02:27:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
01 September 2025, 23:07:05
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Huup
01 September 2025, 22:42:37
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Vislijn
01 September 2025, 22:21:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
01 September 2025, 22:06:00
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
01 September 2025, 21:57:32
Minder wissels door Quinzeedied
01 September 2025, 21:54:06
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
01 September 2025, 21:38:08
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
01 September 2025, 21:22:15
Da's Daz 2 door Huup
01 September 2025, 21:21:04
Raadplaatje door grossraumwagen
01 September 2025, 21:15:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door jdk
01 September 2025, 21:01:14
De Projecten van RetroJack door RetroJack
01 September 2025, 20:35:26
NS 8800 als BR J 94 met enorme kortingen bij MU (Modellbahn Union) door Edwin2121992
01 September 2025, 19:21:33
Draaischijf Fleischmann 6053 werkt vaak niet. door Voske
01 September 2025, 17:50:54
Lenz spoor 0 Deutz KG 230 B voorzien van Petau auto koppeling door Huup
01 September 2025, 17:50:50
NS 6100 van GM&S door Gerke
01 September 2025, 17:14:02
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Hollandserhbfan
01 September 2025, 16:03:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
01 September 2025, 14:43:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
01 September 2025, 14:39:02
Ronald doet de Fork Challenge! door Peter J K
01 September 2025, 13:54:29
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door spoorijzer
01 September 2025, 12:21:25
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Ronald Halma
01 September 2025, 11:51:42
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
01 September 2025, 11:47:03
US diorama in H0 door Wim Vink
01 September 2025, 11:26:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
01 September 2025, 10:29:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
01 September 2025, 10:06:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
01 September 2025, 08:36:33
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door Ferdinand Bogman
01 September 2025, 00:06:54
  

Auteur Topic: 1313 en 1304  (gelezen 29048 keer)

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3615
    • Flickr
Re:1313 en 1304
« Reactie #45 Gepost op: 16 April 2011, 11:34:03 »
Bij mijn 1304 staan de panto's een beetje (en eentje nogal) schots en scheef op de loc... is dat normale Rivarossi kwaliteit of heb ik een minder exemplaar te pakken gehad?

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18622
    • Het Groterdam Project
Re:1313 en 1304
« Reactie #46 Gepost op: 16 April 2011, 12:08:04 »
Rust ze netjes op de isolatoren ?
Bij de schaarpanto's moeten de pinnen aan beide zijde van de panto goed zitten om ze netjes recht te kunnen sluiten zodat ze mooi plat op het dak ligt.
« Laatst bewerkt op: 16 April 2011, 12:10:09 door Chris van Diesen »

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3615
    • Flickr
Re:1313 en 1304
« Reactie #47 Gepost op: 16 April 2011, 12:11:37 »
Bij de meest scheve lijkt de boel aan één zijde wat te star gemonteerd. Bij de ander, die meer naar voren helt, zie ik geen afwijkingen.
« Laatst bewerkt op: 16 April 2011, 12:14:16 door Sicco Dierdorp »

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8657
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:1313 en 1304
« Reactie #48 Gepost op: 16 April 2011, 19:56:39 »
Plat op het dak is sowieso een gotspe, geloof ik, gebaseerd op twee 1300-en

Gr/H

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3615
    • Flickr
Re:1313 en 1304
« Reactie #49 Gepost op: 16 April 2011, 20:30:53 »
Eens, maar op is mooier in de vitrine en dit is zo'n dingetje dat als je het eenmaal ziet, dan valt het steeds meer op.
Hier is het een beetje te zien: http://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/5607466126/in/photostream
De voorste is scheef en de achterste helt naar achter.
« Laatst bewerkt op: 16 April 2011, 20:33:36 door Sicco Dierdorp »

sixkiller

  • Offline Offline
  • Berichten: 330
Re:1313 en 1304
« Reactie #50 Gepost op: 16 April 2011, 20:42:02 »
Zitten van de achterste pantograaf de 'poten' van het onderste deel gelijk tov van elkaar per kant (over de breedte dus)? Lastig duidelijk te maken, schematisch gezien: |___| Als zeg maar de linker meer naar voren staat dan komt die kant van de pantograaf hoger en staat het schuitje scheef. Zo lijkt het op de foto eruit te zien.

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3615
    • Flickr
Re:1313 en 1304
« Reactie #51 Gepost op: 16 April 2011, 20:51:42 »
Het enige wat ik zie is dat de veertjes aan de cabinezijde de onderste benen niet voldoende naar boven trekken zoals de achterste. Als je het wat meehelpt staan ze recht.
Bij de ander is het vooral een scheef schuitje. Misschien is het ook wel standaard Rivarossi-kwaliteit en maak ik me er te 'druk' om.... ik ga er in elk geval niet aan lopen buigen, dat maakt het doorgaans alleen maar erger  ;)

AlexDalex

  • Offline Offline
  • Berichten: 41
Re:1313 en 1304
« Reactie #52 Gepost op: 05 July 2011, 19:35:03 »
Ook een vernieuwde 1304 aan mijn collectie kunnen toevoegen, maar wat mij opval is dat deze ten opzichte van
de vorig jaar verschenen 1310 en 1312 iets bleker geel van kleur is. Het is niet veel... Geel blijf een lastige kleur.
Maar zijn er meer mensen die dit al opgevallen is ?

Gert1

  • Gast
Re:1313 en 1304
« Reactie #53 Gepost op: 05 July 2011, 19:57:03 »
Was me niet speciaal opgevallen. Maar ach, het geel bij de NS kent ook vele varianten.

mvg,
Gert

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:1313 en 1304
« Reactie #54 Gepost op: 05 July 2011, 20:21:00 »
Zoiets heeft ook al plaats gevonden met de ICR'en van LSM. Het is vrijwel onmogelijk, zo lijkt het, om herproducties identiek te krijgen qua kleur.

Gr. Remco.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5414
  • Modelspoor is emotie...
Re:1313 en 1304
« Reactie #55 Gepost op: 05 July 2011, 20:21:10 »
Ook een vernieuwde 1304 aan mijn collectie kunnen toevoegen, maar wat mij opval is dat deze ten opzichte van
de vorig jaar verschenen 1310 en 1312 iets bleker geel van kleur is. Het is niet veel... Geel blijf een lastige kleur.
Maar zijn er meer mensen die dit al opgevallen is ?


Hebben waarschijnlijk hun schilderbeurt wat langer geleden gehad...  ;D
Tbinnebarretije…

jakop

  • Gast
Re:1313 en 1304
« Reactie #56 Gepost op: 05 July 2011, 20:26:33 »
Als ze wat bleker zijn zouden ze dichter bij de waarheid liggen.
De 1310 en 1312 zijn "te geel"...eigenlijk het nieuwe geel van de (V)IRM's.
De 1300's zouden het lichtere "oude" NS geel moeten zijn van bv de DD AR

Groet,

Jakop

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:1313 en 1304
« Reactie #57 Gepost op: 08 July 2011, 13:43:55 »
Bij de Lima is het (volgens mij) precies goed.
Vr. groeten,
Bob

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8657
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:1313 en 1304
« Reactie #58 Gepost op: 08 July 2011, 23:41:14 »
Dat vraagt om een plaatje met beiden :)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:1313 en 1304
« Reactie #59 Gepost op: 09 July 2011, 08:28:43 »


Alle 3, je ziet ook verschil tussen de Electrotren eerste Rivarossi en de nieuwste Rivarossi

(1312,13 & 14, mooi he ? ;D)
« Laatst bewerkt op: 09 July 2011, 10:38:01 door Bob Rodenburg. Reden: Excuse me! »
Vr. groeten,
Bob