Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door Ronald69
Vandaag om 00:58:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 00:37:57
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald69
Vandaag om 00:12:53
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 00:03:33
De Projecten van RetroJack door RetroJack
18 July 2025, 23:59:29
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door spoorzeven
18 July 2025, 23:27:20
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Raadplaatje door Klaas Zondervan
18 July 2025, 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
18 July 2025, 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
18 July 2025, 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
18 July 2025, 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
18 July 2025, 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
18 July 2025, 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
18 July 2025, 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
18 July 2025, 16:04:09
Fleischmania Nostalgia door hervé
18 July 2025, 15:16:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
18 July 2025, 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
18 July 2025, 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
18 July 2025, 12:51:41
Railpro 607 door henk
18 July 2025, 12:47:11
  

Auteur Topic: infravoorzieningen/-techniek voor railbouw.......hoe uit te voeren  (gelezen 4420 keer)

EJO

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
infravoorzieningen/-techniek voor railbouw.......hoe uit te voeren
« Gepost op: 01 February 2007, 21:10:46 »
Peter van de Leek is zo vriendelijk geweest om kabelgoten van het merk Erbert bij me langs te brengen. Nu brengt deze firma ook wisselmarkeringen, wisselkasten, schakelkasten enz uit. Dit alles om de infrastructuur voor de treinbaan goed na te kunnen bootsen. Alles mooi natuurlijk, maar waar en hoe worden deze onderdelen in de baan geplaatst.
Ik kan daar maar weinig van terug vinden op het internet (of ik zoek niet naar de juiste termen :-|)
Wie kan me op weg helpen??? Anders wordt het een dag ergen fotograferen naar deze vaak in model vergeten onderdelen.

groet
EJO
Groet, EJO
(Gaat weer opnieuw beginnen)

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re: infravoorzieningen/-techniek voor railbouw.......hoe uit te voeren
« Reactie #1 Gepost op: 01 February 2007, 22:44:48 »
Wat is er leuker dan te kijken naar de werkelijkheid?
Dus camera mee en op naar het station!
Genoeg te zien.  ;)

Geen idee of dit ergens is vastgelegd....

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Marnix van Lit

  • Offline Offline
  • Berichten: 252
Re: infravoorzieningen/-techniek voor railbouw.......hoe uit te voeren
« Reactie #2 Gepost op: 01 February 2007, 23:43:08 »
Op het oude forum heeft ooit eens een link gestaan met een heleboel foto's van infrastructuur, maar die is volgens mij van het net gehaald. Ik heb ze volgens mij nog op mijn pc staan, dan zet ik ze morgen wel even op het net.


Groeten, Marnix

Marnix van Lit

  • Offline Offline
  • Berichten: 252
Re: infravoorzieningen/-techniek voor railbouw.......hoe uit te voeren
« Reactie #3 Gepost op: 12 February 2007, 10:20:59 »
Als het eenmaal mis gaat, gaat het goed mis. De afgelopen weken zo weinig tijd gehad dat ik de plaatjes nog niet eerder op internet heb kunnen zetten. Nu is dit eindelijk gelukt, dus bij deze:







































































Bovenstaande foto's zijn niet van mij, maar hebben ooit een keer op het oude forum gestaan. Deze persoon heeft toen de plaatjes van zijn webspace afgehaald. Mocht iemand weten wie dit is, laat het eveen weten of vermeld het even.

Door op de foto's te klikken krijg je grotere exemplaren (1024x768) te zien.


Groeten, Marnix
« Laatst bewerkt op: 12 February 2007, 10:23:46 door Marnix van Lit »

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3969
Re: infravoorzieningen/-techniek voor railbouw.......hoe uit te voeren
« Reactie #4 Gepost op: 28 February 2007, 19:17:40 »
 Ik heb in ieder geval  van Vincent Wesstein (Mcn in Den Haag) eens een hele rij van zulke foto's gezien,die hij met hetzelfde doel  gemaakt had voor de vele vragenstellers.
-Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

EJO

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
Re: infravoorzieningen/-techniek voor railbouw.......hoe uit te voeren
« Reactie #5 Gepost op: 28 February 2007, 19:31:45 »
Verdraaid zeg!!!!!! ;D Ik ben zelf wegens tijdgebrek nog niet in de gelegenheid geweest om foto's te maken :'(. Bedankt voor je posting Marnix. Nu rest mij alleen de vraag wat het precies is. Ik doel hierbij op de 2 voorbeelden boven de rangerende Hippel en de twee na laatste foto's. De overige foro's spreken wel voor zichzelf.
Groet, EJO
(Gaat weer opnieuw beginnen)

Lvdwerf

  • Gast
Re: infravoorzieningen/-techniek voor railbouw.......hoe uit te voeren
« Reactie #6 Gepost op: 28 February 2007, 19:45:02 »
die twee boven de rangerende hippel dat zijn railspoelen gebruikt voor het verdelen van het spoor in secties voor de beveiliging maar het door laten van de retour stroom,

en de twee na laatste met het bordje (neem aan dat je die bedoelt) dat is gewoon een wisselaandrijvijng.

EJO

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
Re: infravoorzieningen/-techniek voor railbouw.......hoe uit te voeren
« Reactie #7 Gepost op: 28 February 2007, 20:19:05 »
Dank voor je antwoord Lennert.
Met mij zullen er nog wel velen zijn die deze onderdelen niet (goed) kennen.

De foto's met wisselspoelen (die waren gelukkig voor de hand liggend) laten een ander klein kastje zien waaruit een kabel komt. Zou dat dan gewoon een stroomverdeler, of erg eenvoudig benoemd, een "stopcontact" zijn?? ;D

Leerzame foto's. Weet iemand nog waar meer info te vinden is.....
Groet, EJO
(Gaat weer opnieuw beginnen)

Lvdwerf

  • Gast
Re: infravoorzieningen/-techniek voor railbouw.......hoe uit te voeren
« Reactie #8 Gepost op: 28 February 2007, 20:35:04 »
Bij oudere typen wisselaandrijvingen staat als het goed is een kastje met aansluitstrips en als ik het goed heb een schakelaar om de wissel handmatig om te kunnen krukken, dit is iedergeval wel zo bij de wisselaandrijvingen die ik ken van kijfhoek. Wat ik op de foto's mis is een accu kastje bij overwegen, dit is een klein RVS kastje ongeveer 50 cm hoog en 1 meter lang en iets van 50 cm breed met een naar twee kanten schuinaflopende bovenkant waar accu's in staan zodat de overweg nog naar een veilige situatie kan bij stroom uitval ( ik heb er nog wel een foto van moet alleen even zoeken).

als je nog meer wil weten roep je maar,

Lennert
« Laatst bewerkt op: 28 February 2007, 20:38:44 door Lennert v.d. Werf »