Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Remunj
Vandaag om 13:22:08
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:12:48
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 12:59:22
Intermittende kortsluiting door Lobomotion69
Vandaag om 12:42:54
Raadplaatje door Hlv53
Vandaag om 12:39:02
Het Boemeltje - Electronica door Hans GJ
Vandaag om 12:35:17
Handregelaar aan IB Basic door Lobomotion69
Vandaag om 12:31:49
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:08:20
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Lobomotion69
Vandaag om 11:58:46
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 11:53:48
Bauarbeiten im gange door Jelmer
Vandaag om 11:50:47
Rails roestig verven door Scratchbuilt
Vandaag om 10:22:32
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:14:39
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:11:30
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Arjan6511
Vandaag om 09:14:29
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Duikeend
Vandaag om 09:12:30
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Remunj
Vandaag om 08:51:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 08:38:01
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 08:35:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frits C
Vandaag om 06:47:18
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Frans loodsje et cetera door Scratchbuilt
17 June 2025, 22:54:41
Station Roodeschool door MOVisser
17 June 2025, 22:45:22
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
17 June 2025, 22:28:16
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifheeft? door AlbertG
17 June 2025, 21:54:10
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
17 June 2025, 21:28:37
Br 38 Piko Superen. door wob
17 June 2025, 21:17:09
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
17 June 2025, 20:54:52
  

Auteur Topic: infravoorzieningen/-techniek voor railbouw.......hoe uit te voeren  (gelezen 4413 keer)

EJO

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
infravoorzieningen/-techniek voor railbouw.......hoe uit te voeren
« Gepost op: 01 February 2007, 21:10:46 »
Peter van de Leek is zo vriendelijk geweest om kabelgoten van het merk Erbert bij me langs te brengen. Nu brengt deze firma ook wisselmarkeringen, wisselkasten, schakelkasten enz uit. Dit alles om de infrastructuur voor de treinbaan goed na te kunnen bootsen. Alles mooi natuurlijk, maar waar en hoe worden deze onderdelen in de baan geplaatst.
Ik kan daar maar weinig van terug vinden op het internet (of ik zoek niet naar de juiste termen :-|)
Wie kan me op weg helpen??? Anders wordt het een dag ergen fotograferen naar deze vaak in model vergeten onderdelen.

groet
EJO
Groet, EJO
(Gaat weer opnieuw beginnen)

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re: infravoorzieningen/-techniek voor railbouw.......hoe uit te voeren
« Reactie #1 Gepost op: 01 February 2007, 22:44:48 »
Wat is er leuker dan te kijken naar de werkelijkheid?
Dus camera mee en op naar het station!
Genoeg te zien.  ;)

Geen idee of dit ergens is vastgelegd....

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Marnix van Lit

  • Offline Offline
  • Berichten: 252
Re: infravoorzieningen/-techniek voor railbouw.......hoe uit te voeren
« Reactie #2 Gepost op: 01 February 2007, 23:43:08 »
Op het oude forum heeft ooit eens een link gestaan met een heleboel foto's van infrastructuur, maar die is volgens mij van het net gehaald. Ik heb ze volgens mij nog op mijn pc staan, dan zet ik ze morgen wel even op het net.


Groeten, Marnix

Marnix van Lit

  • Offline Offline
  • Berichten: 252
Re: infravoorzieningen/-techniek voor railbouw.......hoe uit te voeren
« Reactie #3 Gepost op: 12 February 2007, 10:20:59 »
Als het eenmaal mis gaat, gaat het goed mis. De afgelopen weken zo weinig tijd gehad dat ik de plaatjes nog niet eerder op internet heb kunnen zetten. Nu is dit eindelijk gelukt, dus bij deze:







































































Bovenstaande foto's zijn niet van mij, maar hebben ooit een keer op het oude forum gestaan. Deze persoon heeft toen de plaatjes van zijn webspace afgehaald. Mocht iemand weten wie dit is, laat het eveen weten of vermeld het even.

Door op de foto's te klikken krijg je grotere exemplaren (1024x768) te zien.


Groeten, Marnix
« Laatst bewerkt op: 12 February 2007, 10:23:46 door Marnix van Lit »

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3966
Re: infravoorzieningen/-techniek voor railbouw.......hoe uit te voeren
« Reactie #4 Gepost op: 28 February 2007, 19:17:40 »
 Ik heb in ieder geval  van Vincent Wesstein (Mcn in Den Haag) eens een hele rij van zulke foto's gezien,die hij met hetzelfde doel  gemaakt had voor de vele vragenstellers.
-Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

EJO

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
Re: infravoorzieningen/-techniek voor railbouw.......hoe uit te voeren
« Reactie #5 Gepost op: 28 February 2007, 19:31:45 »
Verdraaid zeg!!!!!! ;D Ik ben zelf wegens tijdgebrek nog niet in de gelegenheid geweest om foto's te maken :'(. Bedankt voor je posting Marnix. Nu rest mij alleen de vraag wat het precies is. Ik doel hierbij op de 2 voorbeelden boven de rangerende Hippel en de twee na laatste foto's. De overige foro's spreken wel voor zichzelf.
Groet, EJO
(Gaat weer opnieuw beginnen)

Lvdwerf

  • Gast
Re: infravoorzieningen/-techniek voor railbouw.......hoe uit te voeren
« Reactie #6 Gepost op: 28 February 2007, 19:45:02 »
die twee boven de rangerende hippel dat zijn railspoelen gebruikt voor het verdelen van het spoor in secties voor de beveiliging maar het door laten van de retour stroom,

en de twee na laatste met het bordje (neem aan dat je die bedoelt) dat is gewoon een wisselaandrijvijng.

EJO

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
Re: infravoorzieningen/-techniek voor railbouw.......hoe uit te voeren
« Reactie #7 Gepost op: 28 February 2007, 20:19:05 »
Dank voor je antwoord Lennert.
Met mij zullen er nog wel velen zijn die deze onderdelen niet (goed) kennen.

De foto's met wisselspoelen (die waren gelukkig voor de hand liggend) laten een ander klein kastje zien waaruit een kabel komt. Zou dat dan gewoon een stroomverdeler, of erg eenvoudig benoemd, een "stopcontact" zijn?? ;D

Leerzame foto's. Weet iemand nog waar meer info te vinden is.....
Groet, EJO
(Gaat weer opnieuw beginnen)

Lvdwerf

  • Gast
Re: infravoorzieningen/-techniek voor railbouw.......hoe uit te voeren
« Reactie #8 Gepost op: 28 February 2007, 20:35:04 »
Bij oudere typen wisselaandrijvingen staat als het goed is een kastje met aansluitstrips en als ik het goed heb een schakelaar om de wissel handmatig om te kunnen krukken, dit is iedergeval wel zo bij de wisselaandrijvingen die ik ken van kijfhoek. Wat ik op de foto's mis is een accu kastje bij overwegen, dit is een klein RVS kastje ongeveer 50 cm hoog en 1 meter lang en iets van 50 cm breed met een naar twee kanten schuinaflopende bovenkant waar accu's in staan zodat de overweg nog naar een veilige situatie kan bij stroom uitval ( ik heb er nog wel een foto van moet alleen even zoeken).

als je nog meer wil weten roep je maar,

Lennert
« Laatst bewerkt op: 28 February 2007, 20:38:44 door Lennert v.d. Werf »