Ik kijk al een tijdje rond voor een E19 DRG van Trix. Adviesprijs 219,95. Duitse e-Bay-prijzen vanaf 139,95, exclusief verzenden.
Ik heb 'm net binnen. Mooi! Leuk met die adelaar. Leuke is dat het origineel een hakenkruis heeft en dat geen enkele fabrikant het aandurft om dit ook te doen (niet dat ik daar nu op zit te wachten hoor).http://commons.wikimedia.org/wiki/File:E19Nuernberg.jpg
.... Toen ik op een ander forum voorstelde het salonrijtuig van Arthur Seyss-Inquart dat bij de VSM staat ook als zodanig te restaureren reageerde men daar op zijn vriendelijkst gezegd afwijzend op...
Een 3700 in model met een juichende slogan dat "Wielen moeten rollen voor de overwinning" of "Eerst winnen, dan reizen" lijkt me opz ich wel iets bijzonders.
Bij bouwdozen van Duitse vliegtuigen of tanks worden gewoon hakenkruizen meegeleverd, (o.a. Revell)
Op zich raar natuurlijk dat een Swastika niet afgebeeld mag worden. Historisch gezien is het een correcte weergave van de werkelijkheid.
Het enige wat waarschijnlijk niet meevalt is dat de 'publieke opinie' (lees; de pers) er dan politiek correct op reageert.