Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan
door
Frits C
Vandaag
om 06:45:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Frits C
Vandaag
om 06:41:03
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
AndrevdG
Vandaag
om 06:09:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Lobomotion69
Vandaag
om 03:57:29
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr…
door
hmmglaser
Vandaag
om 02:32:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
13 June 2025, 23:53:36
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
13 June 2025, 23:38:16
ÖBB smalspoor in het Waldviertel.
door
NS264
13 June 2025, 23:27:04
Postwagen Hbbkkss Schaal-0
door
hans nahon
13 June 2025, 23:16:17
ESU Loksound V4 Plux22
door
Falkenberg
13 June 2025, 23:08:50
Tamiya kleur dak Bundesbahn
door
Benelux795
13 June 2025, 21:53:57
Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE
door
Rob Bennis
13 June 2025, 21:20:16
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM
door
R1954
13 June 2025, 21:05:05
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
Frits C
13 June 2025, 20:20:25
US diorama in H0
door
Wim Vink
13 June 2025, 19:33:48
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FrankJ
13 June 2025, 19:33:40
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
door
Eric B
13 June 2025, 19:28:04
Verschil in grootte huizen......
door
MOVisser
13 June 2025, 19:14:19
Viesmann 5214 pendelautomaat vraag
door
MOVisser
13 June 2025, 19:00:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
MathynK
13 June 2025, 18:42:35
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
13 June 2025, 18:28:42
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald
door
Frank 123
13 June 2025, 17:09:57
Roco gebogen wissels 2,5 mm
door
VictorPM
13 June 2025, 16:12:21
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset
door
Besselspoor
13 June 2025, 16:05:32
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Eric v C
13 June 2025, 16:03:36
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
MOVisser
13 June 2025, 15:15:57
Piko 2025
door
VAM65
13 June 2025, 14:54:44
Roco 290 digtaliseren
door
Tijdperk||
13 June 2025, 12:40:49
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Benelux795
13 June 2025, 11:32:07
Mooi weer om buiten te spelen
door
puntenglijder
13 June 2025, 11:24:30
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Huizen van karton bouwen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Vorige
-
Volgende
-
1
...
7
8
[
9
]
10
11
Omlaag
Auteur
Topic: Huizen van karton bouwen (gelezen 78150 keer)
Martin Welberg
FYA !!!
OO. Organisatie OntraXS!
Re:Huizen van karton bouwen
«
Reactie #120 Gepost op:
13 November 2011, 03:14:20 »
Wordt idd een fabrieken in karton draadje
Had nog een shelf orphan staan......
deze is in H0 en wordt afgebouwd omdat ik'm aan iemand beloofd heb, als compleet op een baan te plaatsen diorama...
Mvgr. Martin
https://www.youtube.com/c/martinwelbergscenicstudios
Mooie grasjes enzo
https://www.facebook.com/martinwelbergscenicstudios/
Suchet
G5
«
Reactie #121 Gepost op:
13 November 2011, 09:18:10 »
@ MarkNL
Ken je deze al? Wellicht kun je delen of onderdelen gebruiken.
http://www.scalescenes.com/products/T026-Factory-warehouse
Scalescenes platen moet je zelf afdrukken, kun je dus eindeloos doen. Deze is standaard in schaal 00, maar op de site wordt duidelijk aangegeven hoe je ze kunt aanpassen naar H0. Ze hebben ook prachtige geëtste ramen voor het betere detail werk, maar die zijn voor zover ik kan zien niet in schaal H0 verkrijgbaar
Rob
Engelse banen zijn gewoon..... anders
MarcNL
1:87 begint met het bestuderen van 1:1
«
Reactie #122 Gepost op:
13 November 2011, 13:54:32 »
@Suchet
Scalescenes kende ik al. Daar is het bouwen in karton voor mij zo'n beetje mee begonnen.
Verder gebruik ik ook regelmatig downloads van de volgende sites:
www.cgtextures.com
(veel foto's van oude industriële complexen, details als ramen en deuren, metselwerk, beton, bestrating, etc.; op deze site ben je in een avond niet uitgekeken!)
paperbrick.co.uk (zonder www ervoor)
(baksteen prints in een aantal metselverbanden; veel kleuren steen en voegen, de meeste wel heel erg Engels, een aantal bruikbaar voor NL)
www.clevermodels.net
(allerlei fotorealistiche prints, vnl. USA, maar voor NL heel goed bruikbaar)
«
Laatst bewerkt op: 13 November 2011, 21:07:26 door MarcNL. Reden: toelichting bij de websites
»
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html
MarcNL
«
Reactie #123 Gepost op:
21 November 2011, 19:51:30 »
Het verhaal van de kartonnen fabriek gaat verder:
In de vorige bijdrage zag u al een foto van de romp van het model.
Zo'n romp heeft als voordeel dat hij meteen alle stevigheid aan een model geeft.
Tevens is het een maatvast geheel en een goede ondergrond om verder te bouwen (ik zaagde de onder- en bovenkant in een opspanning, en de wanden waren een strook multiplex die al keurig een constante breedte had.)
Maar waarom zitten er geen raamopeningen in...? Dat komt verderop in dit verhaal.
En wat doen die 2 gekleurde buisjes erop...? Idem
Als lijm gebruik ik voor hout, karton en papier momenteel witte houtlijm van Bison. Die had ik nodig voor een DHZ klusje, en het is dan zonde om het restant in de garage te laten uitdrogen.
Knutsellijm van de Hema of iets anders werkt ook prima.
De ramen komen van de website van
www.CGTextures.com
. Die site is een bron van inspiratie voor de detaillering van oude fabrieken en andere bouwwerken.
Na het downloaden heb ik het JPG bestand verschaald zodat ik precies de maat kreeg die ik nodig had (alle raampartijen zijn 45 mm breed, om in het stramien van 50x50 mm te passen).
De ramen zijn op een grote Xerox printer op 90 grams wit papier geprint, en hebben geen echt glas. Op de kijkafstand van 60 cm valt dit helemaal niet op.
Ten eerste heeft een goede fotorealistische print al de indruk van een weerspiegeling, en ten tweede zijn de ruiten van dit soort gebouwen meestal vuil, dus niet super glanzend.
Vandaar dat er dus geen raamopeningen in de houten romp zitten. Voor een achtergrondmodel werkt dit uitstekend, en het is enorm tijdbesparend.
Het gebruik van 90 of 80 grams papier heeft voordelen boven het meest verbreide 60 grams papier.
De mechanische sterkte is aanmerkelijk hoger, zeker als het vochtig wordt door witte houtlijm. Correcties tijdens het lijmen leiden dan niet meteen tot een gescheurd onderdeel.
Het metselwerk wordt weergegeven met een fotorealistische print van
www.scalescenes.com
("red brick"), geplakt op 0,75 mm karton om de dikte van een muur te suggereren. Dit is een print van een iets gemeleerde rode baksteen met een matige vervuiling, die goed op een Nederlandse baan past.
Het betonskelet werd gemaakt met stroken karton van 5x0,75 mm (achterkant van een schrijfblok). Dit karton heeft al ongeveer de juiste kleur van beton. Ik heb het nog geschilderd met Tamiya XF-55 (deck tan).
Behalve schrijfblokken gebruik ik ook een iets zwaardere kartonsoort (ook ca. 0,7 mm dik) die wordt gebruikt op het bedrijf waar ik werk.
Hieronder enkele foto's halverwege de bouw:
Het gehele model heb ik ingespoten met een matte vernis (Lukas), welke bv. ook wordt gebruikt voor posters, etc.
Nu is alle papier en karton beschermd tegen verkleuring (UV-licht), vocht en vuile vingers. Ook worden de materialen er iets steviger van.
Hieronder een indruk hoe groot het model wordt.
De 6400 heb ik even van mijn pa geleend.
wordt vervolgd...
Noppie.
Rock and roll is better than music.
«
Reactie #124 Gepost op:
22 November 2011, 09:43:54 »
Dat ziet er erg goed uit. Ik haal zelf ook veel die website af. Zitten genoeg onderwerpen op om mee te stoeien. Zelfs de dakpannen print ik van af. Van een afstandje zie dit niet meer.
Greetz,
Noppie.
A world without heroes, Is like a world without sun, You can't look up to anyone, Without heroes.
MarcNL
«
Reactie #125 Gepost op:
14 December 2011, 21:34:44 »
We gaan verder met de kartonnen fabriek:
Op het model staan 2 vertikale opslagtanks.
Deze heb ik gemaakt van verpakkingen van het snoepje "Two-to-one". Dit is een soort lolly in een plastic buisje, met onderin een klein speeltje. De buisjes hebben een diameter van ca. 30 mm, en een hoogte van ca. 100 mm. Je kunt er bv. ook horizontale tanks van maken. Doordat ze uit 2 delen bestaan kun je makkelijk langere of kortere maken.
De opslagtanks van boven gezien.
Hier moet in de toekomst nog een werkbordesje komen.
Daar moet ik nog even wat inspiratie voor opdoen.
In het echt hebben vertikale opslagtanks meestal een dak met een lichte kegelvorm (tenzij het een drukvat is). Gewoon uit kostenoverwegingen.
De buisjes werden geschuurd en zilverkleuring gespoten (Hema spuitverf). Details zijn een mangat (rond buisje 8 mm, met een rond deksel) en een rechthoekige “doos” bovenop. Er lopen enkele leidingen langs de tanks(RVS lasdraad 1 mm, niet nodig om dit te schilderen).
Vervuilen deed ik door drybrushen met Tamiya XF-19 (smoke). Ik vond in een lade nog een velletje met afwrijfcijfers. De tanks kregen de nummers 1 en 2.
In de huidige tijd zou het gebied rondom zulke tanks vol hangen met diverse veiligheids pictogrammen. In mijn tijdperk was hiervan nog geen sprake, zodat ik deze weg heb gelaten.
De grote deuren van de fabriek aan de zijde van het kanaal zijn eigenlijk "niets".
Ik heb met smalle strookjes archiefkaart enig reliëf weergegeven, en de vlakken donkergroen geschilderd, en licht vervuild.
Op de deuren prijken de cijfers 7 en 6. Dit suggereert dat er buiten de modelbaan "meer" is (de deuren 5 t/m 1).
De dak opbouw is gemaakt van 2 stukken multiplex, samen ca. 25+9 mm dik.
De afwerking is identiek aan de rest van de fabriek.
De dakopbouw.
Het model is net in de blanke lak gezet en dus glimt het dak nog.
De bitumen zijn weergegeven met strookjes papier, en zwart geschilderd.
Met donkergroen werd er wat algengroei op het dak gedrybrushed.
Het model in de "spuitcabine".
De spuitlak van Lukas produceert weinig nevel, zodat je niet je hele garage hoeft af te plakken.
In de zomer kun je het spuiten beter buiten doen, op een windstille avond.
«
Laatst bewerkt op: 15 December 2011, 09:45:58 door MarcNL
»
Hugo Baart
Hugo Baart
«
Reactie #126 Gepost op:
19 December 2011, 00:22:08 »
Hans Louvet gaat in de Railmagazine 289 en 290 uitgebreid in op de bouw van zijn nieuwe baan Le Baraque. Hans geeft daar ook een uitgebreide handleiding voor het bouwen van gebouwen van karton.
www.msgvalkenswaard.nl
Hugo
www.msgvalkenswaard.nl
MarcNL
«
Reactie #127 Gepost op:
21 December 2011, 09:40:59 »
La Baraque is echt een heel leuke baan.
Natuurlijk het thema, en de minder bekende aandrijftechniek van de treinen.
Maar zeker ook de hoge detailleringsgraad.
In zo'n exotische schaal moet je dan wel alles zelf bouwen, en karton is een prima alternatief.
MarcNL
«
Reactie #128 Gepost op:
08 January 2012, 12:45:31 »
De (voorlopig) laatste aflevering van de kartonnen fabriek:
Naast de dakopbouw staat een ventilator met wat kanaalwerk.
Het slakkenhuis van de ventilator maakte ik uit een rond stokje 12 mm, waar ik een plakje van 4 mm van af zaagde. Uit dit plakje zaagde ik weer 1/4 taartpuntje weg, en lijmde er een stukje houten vierkant 4x4 mm in, als afblaaskanaal. De bocht in dit kanaal werd gemaakt van een aantal segmentjes van 4x4 mm hout.
De inlaatlucht komt door het dak met een 90 graden bocht. Dit is een limonaderietje, met daarin een stukje installatiedraad 2,5 mm2 voor de stevigheid. De motor is een ijzeren tonnetje uit een onderdelensetje van Auhagen, nog een beetje in vorm gevijld.
Een onderframe, en een aansluitkastje voor de motor maken het geheel compleet.
De motor-as is een stukje RVS lasdraad, met een veiligheidskap over de denkbeeldige koppeling van een stukje archiefkaart.
de ventilator op het dak geplaatst
Het hekwerk bij de opslagtanks is van Faller. Ik vond het wel lekker opvallend om dit geel te schilderen.
Op enkele plaatsen hangt nog een elektrische schakelkast tegen de gevel. Dit is een stukje plaat van 2 mm dik, en bv. 8x8 mm in het vierkant. De kleur lichtgrijs, met groen of zwart als alternatief.
Inmiddels is het model voor 95% gereed. Ik ga nog wel even door met detailleren, zodra ik weer wat inspiratie heb. Zeker op het dak moet nog eea. gebeuren.
Ik ga ervan uit dat in de fabriek relatief schone produkten worden verwerkt (melkfabriek?), zodat de vervuiling minimaal kan blijven.
Als entourage rondom de fabriek komt er een straatspoor in de kade, dat doodloopt tegen de achtergrond. Dit stukje spoor is slechts 260 mm lang, en niet geëlectrificeerd. Gewoon leuk om er een losse wagon op te zetten.
De bestrating zal deels worden gemaakt als Stelcon platen (motief te downloaden van
www.CGTexturescom
). Dit zijn standaard betonplaten van 200x200 cm in schaal 1:1. Meestal hebben ze een stalen hoeklijn als rand, wat uitnodigt om ze wat roestig te vervuilen. Er bestaan ook halve platen, en platen die precies tussen straatrails passen. De basis download is op een PC gemakkelijk te verschalen.
De afscheiding naar de rest van de wereld ga ik maken als een betonnen omheining met daarboven prikkeldraad.
Ik twijfel nog of ik die van Artitec ga kopen, of hem zelf maak.
Zodra ik er achter ben wat er binnen in het gebouw gemaakt wordt, komt er buiten natuurlijk ook wat gereed produkt en/of halffabrikaat te liggen.
voor de laatste keer op de keukentafel;
de fabriek gaat naar de zolder verhuizen
veilig geland op de modelbaan;
inmiddels wordt de bestrating rondom de fabriek (Stelcon platen) ook aangebracht
de fabriek heeft aan de overzijde van de Rotte uitzicht op een rijtje fraaie Rotterdamse panden;
Deze panden stonden in het echt aan het Bolwerk (tegenover het Witte Huis; hier ligt nu de oprit van de Nieuwe Willemsbrug);
Over deze panden en de rest later meer in een nieuw draadje over mijn modelbaan "Rotterdam in Brabant"
Conclusies:
Al met al is het model van deze fabriek precies geworden zoals ik het in gedachten had.
Dat is het grote voordeel van volledige zelfbouw.
Het gebouw is vrij monotoon, met enkel wat afwisseling door een paar blinde muren ipv. ramen, enkele openstaande ramen, en een lagere raampartij in de dakopbouw. En dat is genoeg.
Als persoonlijke voordelen bij de bouw van dit soort modellen zie ik mijn technische achtergrond, en mijn belangstelling voor historische stadsontwikkeling, architectuur en industrieel erfgoed.
De hierboven beschreven manier van bouwen is een leuke bezigheid. Aan dit model heb ik ca. 3 maanden met tussenpozen gewerkt.
Een noemenswaardige investering hoef je er niet voor te doen. De bouwkosten heb ik niet bijgehouden, maar die liggen beslist lager dan bv. 5 Euro (een beetje lijm en verf, restanten hout en schroeven, enige print- en kopieerkosten, etc.)
«
Laatst bewerkt op: 09 January 2012, 08:18:33 door MarcNL
»
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
«
Reactie #129 Gepost op:
08 January 2012, 23:05:41 »
Een mooi bouwwerk geworden. Leuke details die ventilatie.
Zo kun je eindeloos varieren en idd je eigen kijk op de wereld omzetten in model waardoor het weer net iets anders wordt dan bij een ander.
Groeten Koen
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles
MarcNL
«
Reactie #130 Gepost op:
16 January 2012, 21:40:54 »
Als vervolg op de hierboven beschreven fabriek heb ik als achtergrondmodel een rijtje slooppanden gebouwd, globaal volgens dezelfde bouwmethode.
Het voorbeeld was een klein fotootje dat ik ooit van Internet haalde. Voor zover ik me kan herinneren van de website van de Telegraaf of het AD.
Op de foto is een karakteristiek rijtje panden te zien in Rotterdam Zuid, die staan te wachten op sloop. Het zal in de omgeving van de Rijnhaven geweest zijn.
In deze buurt heb ik ooit op school gezeten. Dat was in de jaren '70 toen er nog dagelijks een Hippel door de straten snorde, met een enkele Gs op sleeptouw. Nostalgie alom dus wat mij betreft.
De slooppanden ogen ook in model maar als een troosteloze bedoening. En dat is nu precies het effect dat ik wilde bereiken.
Niet alles op de modelbaan hoeft in goede staat, en opgepoetst te zijn.
Meteen na de eerste blik op de foto had ik al besloten dat ik dit MOEST nabouwen.
Dus meteen downloaden, opschalen naar HO en uitprinten op een A3'tje. De juiste schaal van de foto schatte ik aan de hand van een deuropening van één van de huizen.
Het rijtje panden in model is slechts 4 cm diep en staat tegen de (toekomstige) achtergrond. De huizen met de puntdaken zijn zoveel mogelijk van de foto nagebouwd. De panden links zijn vnl. fantasie, maar wel mogelijke bestaande panden.
De steentjesprint is een download van
www.clevermodels.net
, met de dichtgemetselde benedenverdiepingen (tegen drugsverslaafden en ander gespuis) van
www.scalescenes.com
.
De raamkozijnen op de bovenverdieping komen uit een setje van Auhagen. De middenstijl zit hier in het onderste deel, in het echt in het bovenste. Een klein verschil dat de pret niet zal drukken…
Enkele wit gekalkte stukken muur werden nagebootst met bijna opgedroogde witte verf die al klaar stond bij het klein chemisch afval...
De schuine daken zijn van Holland Scale.
De dichtgetimmerde ramen zijn echt hout.
Het is de verweerde toplaag van het dak van ons oude konijnenhok. Dit was watervast multiplex, maar na 10 jaar in weer en wind niet meer zo watervast. De toplaag kon ik er zo van af pellen als fineer. Een voorraadje restanten daarvan heb ik netjes bewaard. Want wat is er realistischer voor de weergave van oud hout dan oud hout?
Op de balkonnetjes zijn nog enkele achtergebleven attributen te vinden (een krukje, een verwarmingsradiator, en een stuk afvoerpijp; allemaal uit een onderdelensetje van Pola, circa 25 jaar geleden al gekocht…).
Op de foto is op de panden divers klimop te zien.
In sommige gevallen groeit dit zelfs tot aan het dak. Zonder de foto van het origineel zou je dat niet geloven... Leuk om in model na te bootsen.
Ik gebruikte strooimateriaal van Noch, in diverse tinten groen.
Het was het eerste beetje groen dat op mijn modelbaan kwam.
Dit rijtje panden was supersnel te bouwen. Nauwelijks ramen, en met de detaillering kwam het niet zo nauw.
Door de bovenste raamopeningen van de huizen links is nog een randje MDF te zien. Moet ik nog iets op bedenken. Gewoon donkergrijs of vuil-wit schilderen oid. Of zo laten...
het voorbeeld
bijna aan het eind van de bouw
voorbeeld en model
geplaatst op de modelbaan
Op de achtergrond de fabriek uit de vorige bijdrage.
«
Laatst bewerkt op: 16 January 2012, 21:44:45 door MarcNL
»
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
«
Reactie #131 Gepost op:
16 January 2012, 21:46:57 »
Zeer mooi gedaan! Heb je bij de fabriek nog iets aan eventuele verlichting gedaan???
Gr Koen
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles
MarcNL
«
Reactie #132 Gepost op:
16 January 2012, 21:55:33 »
Tussen de opslagtanks hangt een LEDje tegen de gevel (SMD, met een zelfgemaakt kapje). Is nog niet definitief aangesloten, maar het zit er alvast omdat ik er nu niet meer bij kan.
Aan de voorzijde komt een lantaarnpaal op de kade (Goover).
Goover komt (binnenkort???) met LED gevellampen, ook in een industriemodel.
Als die gevellampen snel op de markt komen, ga ik die gebruiken.
Ik heb ook nog plannen om de bedrijfsnaam van de fabriek op het dak te zetten, met een paar schijnwerpers erop (SMD's).
Het inwendige van het model is goed bereikbaar, dus ik kan altijd van buitenaf erin boren voor bedrading oid.
Nog genoeg te doen op dat gebied.
Ik heb in de kerstvakantie al een oude voeding opgeknapt. Levert 5 VDC 15A. Daar kunnen heel wat LEDs op branden.
«
Laatst bewerkt op: 17 January 2012, 08:24:18 door MarcNL
»
olaf99
«
Reactie #133 Gepost op:
18 January 2012, 10:06:30 »
Hallo
Zeer fraaie bouwwerken.
Ik bouw ook met karton.
http://www.youtube.com/watch?v=VGsa8bRS6ys
Olaf
Youtube kanaal:
http://www.youtube.com/user/olaf99a
Blog site:
http://bouwwerkenvanolaf.blogspot.com/
Facebook:
https://www.facebook.com/Bouwwerken-van-Olaf-374688453309634/
Besselspoor
Team Mitropa - OHMB
«
Reactie #134 Gepost op:
18 January 2012, 10:48:34 »
Marc, dat ziet er geweldig brak uit allemaal! Fraaie achtergrondbebouwing zo.
Een andere site voor patronen, steentjes etc is cgtextures.com, moet je ook maar eens kijken, daar staat enorm veel op.
Eén vraagje: welk materiaal heb jij voor de klimop gebruikt?
Groet, Bessel
RETROBAHN A.G.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8