Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 14:55:45
20 jaar BNLS door Tjalling
Vandaag om 14:44:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:22:52
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door ES44C4
Vandaag om 14:07:18
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 13:07:12
Spoorhumor door Eric B
Vandaag om 12:21:56
? Aanleg Zuidwestboog bij Meteren door Arjan6511
Vandaag om 11:43:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Montanbahn
Vandaag om 11:39:43
EifelBurgenBahn door Jelmer
Vandaag om 11:35:34
Ventilatie (?) pukkels op dak ICM door Sven
Vandaag om 11:28:41
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door damngrazy
Vandaag om 11:11:14
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 11:01:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:39:45
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Rick
Vandaag om 10:12:45
VERPLAATST: Link trainer (was:: TEE treinstel) door Reinout van Rees
Vandaag om 09:47:12
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door henk
Vandaag om 07:23:13
De projecten van Ruben (NL H0) door Frank 123
Vandaag om 07:02:43
19 Toen door Vroeger
Vandaag om 05:58:47
LS Models 2025 door spoorzeven
19 June 2025, 23:18:38
YD7010 en Roco WLAN Maus koppelen door AlbertG
19 June 2025, 22:27:48
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Paulus
19 June 2025, 21:45:01
The Southern Pacific & California Northern door Ronald Halma
19 June 2025, 21:43:01
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Peter Kleton
19 June 2025, 21:32:13
Station Roodeschool door Torikoos
19 June 2025, 21:14:12
Eindstation Daarhuizen door Torikoos
19 June 2025, 21:04:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Modellbahnwagen
19 June 2025, 20:49:16
Bouw van de ElD3 mat' 36 van MK Modelbouwstudio's door MathynK
19 June 2025, 20:47:40
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor door Ronald Halma
19 June 2025, 20:27:35
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Ronald Halma
19 June 2025, 20:23:44
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
19 June 2025, 18:31:39

Auteur Topic: Industrieel Locdepot  (gelezen 28830 keer)

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
Industrieel Locdepot
« Gepost op: 30 October 2009, 16:14:26 »
Ik ben net terug van vakantie en het was me zo waar gelukt om meer geld over te houden als uit te geven.

Hier wilde ik wat mee en daarom vanmorgen bij de wentinkjes na lang rond kijken wat geld uit gegeven. Ik heb 2 locloodsen en 6 BB8100en gekocht, ik heb iets met "Midi" locs zoals al vaker is gebleken. Na eerdere inspiratie van werkbaan inzet van E94ers bij een mijnbouw bedrijf in de DDR leek dit me wel een goed excuus om iets met BB8100en te kunnen doen.

Ik wil nu een locdepot maken dat dat onderdeel zou zijn van een intern transport op normaal spoor bij/tussen een aantal kolen mijnen die ergens in Duitsland zouden kunnen liggen.

Op de foto hierboven is te zien wat ik allemaal heb en waar het op komt. Ik heb een visie van hoe het er uit moet zien, maar welke kleur de locs moeten gaan zijn weet ik nog niet, ik sta open voor ideeën ;)

Het thema is dus industrieel, en daar past op huisstijl gebied van alles bij, stijlvol opzich iets minder, opvallend vooral wel, daar de juiste combi van kiezen word zoeken en na denken.

Word vervolgd, groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Bruce!!!

• Offline Offline
  • MK III
Re:Industrieel Locdepot
« Reactie #1 Gepost op: 30 October 2009, 16:21:50 »
Dit ga ik volgen!
Passat driver:)

ZwaanBaan

• Tjitte-Jaap alias ZwaanBaan
  • Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 30 October 2009, 16:32:14 »
en ik ook

en waarom heb jij wel ooit zo veel locs/wagonnen gekocht ??? ik zie het niet echt goed
maar zullen wel locs zijn ::)

Dompie

• HerIntreder
  • Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 30 October 2009, 16:38:04 »
Een paar plaatjes van BB8100 vind je hier-klik.

Johan
N Selectrix/Müt - TrainController7Gold met +4D Sound, +SmartHand - Stärz SX-hardware

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 30 October 2009, 17:18:50 »
en waarom heb jij wel ooit zo veel locs/wagonnen gekocht ??? ik zie het niet echt goed
maar zullen wel locs zijn ::)
Ik heb er zoveel gekocht om die loods vol te kunnen zetten, anders gezegd heb de loods(en) om de locs heen gekocht zeg maar 8)

Wat is beter dan 1 "Midi"?.................., uiteraard veel "Midi's"

Oohja wat ideetjes voor huisstijlen:

Het groen/roze uiteraard alleen als het een NDS dochter onderneming zou worden.

Wat locatie en thema betreft kijk ik ook naar het cement vervoer op de WLE lijnen die ik deels voor reizigersvervoer door de NDS in gebruik heb en deels op het oog heb voor een ander spoorbedrijfje met electrisch materieel. Hier zou dit prima in passen, dus zeker een goede en misschien betere optie dan kolen vervoer.

Wat er vervoerd word boeit me minder, het gaat er om dat het een goed excuus is om deze locs te gebruiken.

Groetjes Michiel
« Laatst bewerkt op: 30 October 2009, 17:24:32 door neudalhausenstadbahn »
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #5 Gepost op: 30 October 2009, 17:29:33 »
Leuk idee, Michiel! Ben benieuwd wat je er van gaat brouwen ;)

Maar die locjes, zijn dat goedkope dummy's?

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #6 Gepost op: 30 October 2009, 17:29:52 »
Ga je die 2 loodsen samenvoegen of blijven het 2 losse loodsen Michiel?

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 30 October 2009, 17:39:58 »
Ronald je het zijn die dummy's van E6,95.

Jaap ik voeg ze inderdaad samen, los vind ik minder mooi en dat word ook erg krap.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 30 October 2009, 17:45:08 »
Ik houd zijwanden over die ga ik gebruiken om de loods te verlengen, ik heb even gemeten maar 2 locs achter elkaar past niet, maar de plaat is er groot genoeg voor dus de loods word verlengd zodat het wel past.
Dit betekend dat er ook een ander( schuurpapier) dak op komt.

Groetjes Michiel

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #9 Gepost op: 30 October 2009, 18:01:55 »

Zoiets dus. Ook van 2 oude Faller loodsen gemaakt. Leuk om te bouwen!
Ik ben benieuwd.

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 30 October 2009, 19:07:14 »
Hoi Jaap die werkplaats van jou is ook leuk, ik heb jou topic tot nu toe aardig gevolgd.

Ik heb wat nieuwe versies gemaakt die ontstaan zijn als gevolg van ideeën die ontstonden:

Eerst een NDS versie toegevoegd, maar de NDS moet zich bij reizigers vervoer houden dus dat word het niet.

Dan de grijs/oranje versie, die kleuren combi heb ik vaker gebruik in tekeningen maar nog nooit in modellen omgezet. Dit wil ik gaan gebruiken, ZC staat voor ZementCargo het bedrijf dat bestaat uit een door een ander bedrijf( lokale cement industrie ofzo) overgenomen goederen tak van de WAE Werse Angel Eisenbahn. Dat bedrijf waar de 2 onderste tekeningen voor/van zijn een bedrijf dat ik bedacht heb voor de (in het echt WLE) lijnen Münster(westf.)-Neu Beckum en Neu Beckum-Warendorf. Met dit bedrijfje wil ik op reizigersvervoer gebied in de toekomst eens nog wat doen.

Ik wil dus de beide laatste 2 bedrijven gaan gebruiken en hier komen dan ook diesellocs bij( de Br290ers uit de zelfde serie die er toch nog liggen), welke blauw/rode huisstijl het word weet ik nog niet. De linkse variant is het zelfde als ik voor het reizigers materieel gebruikt heb, de rechtse is wat meer industrieel met schrikstrepen en grote opvallende vlakken.

groetjes Michiel

Rudolfph

• Offline Offline
« Reactie #11 Gepost op: 01 November 2009, 18:14:43 »
Dat grijsoranje ziet er goed uit, je kan dan ook grijsoranje schrikstrepen op de fronten aanbrengen! Of wat dacht je van de locs in roestvrijstaal en dan het gehele front vol schrikstrepen? Blauwwit, oranjegrijs, groengeel, roodgeel, blauwgeel, zwartgeel, zwartwit, zwartoranje schrikstrepen, verzin iets leuks!
Gezocht: (kopieën van) NS VPM en VRM en DB Zp AR, AU, BR, BU, CR en CU voor mijn website over treinsamenstellingen: http://treinsamenstelling.wordpress.com/
Bijbehorend forumdraadje: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=56271

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 01 November 2009, 19:40:04 »
De knoop van de huisstijlen is nu door gehakt, dit word het:

Inderdaad oranje/grijs ook met schrikstrepen.

Daarnaast het depot heb ik ingetekend in het sporenplan:

Verder ben ik met de bouw begonnen, de rails ligt, de loods vloer ligt in ruwbouw en de eerste werkzaamheden aan de loods zijn begonnen, foto's daarvan volgen ergens in de komende dagen.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 02 November 2009, 00:10:53 »
Zo het laatste uur ben ik ook weer aan het bouwen geweest, hier wat foto's:

Ik vind dit bouwpakket redelijk grof en de handleiding niet duidelijk, dus ik heb het idee dat dit een ex. Pola model is

Sommige stukken gaan waarschijnlijk wat pleisterwerk nodig hebben om mooi te worden.

Van de week ga ik wel weer verder, groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 02 November 2009, 12:55:57 »
Net weer even 1,5uur gebouwd aan de loods en bij de BB8100tjes plakjes kunststof op de neus gelijmd voor 3e frontsein:

Ik moet ik denk op 2 of 3 plekken spanten er in maken waar het dak op rust, verder ga ik niet heel veel gekke dingen met het gebouw doen. Daarom is de binnenkant ook gewoon vrij standaard. Misschien dat ik nog wel ergens een kraan maak in de loods voor wat hijs werkzaamheden en evt. wat hefbokken.

Ik vind inmiddels dat de locs 2 strooms locs moeten zijn die onder 3000V gelijkstroom( van de WAE(Werse Angel Eisenbahn) en onder 15000V wisselstroom( DB net) moeten kunnen rijden. Dit heeft alles te maken met de fictieve spoor geschiedenis van Neu Dalhausen e.o.

Groetjes Michiel