Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Verwisselen koppelingen Hamo 1205 door hmmglaser
Vandaag om 00:33:52
Modeltreinenbeurzen door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:10:03
Project seaside Germany door Ronald Halma
20 October 2025, 23:26:48
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Huup
20 October 2025, 23:22:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Robert vh Prutsert
20 October 2025, 23:13:34
Märklin 2025 door Edwin2121992
20 October 2025, 23:11:41
Schroefkoppeling voor H0. door Edwin2121992
20 October 2025, 23:09:16
Modelspoor Vereniging Nijkerk MVN Nijkerk door Train Charter Services
20 October 2025, 23:03:33
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Ronald Halma
20 October 2025, 22:52:31
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Pauldg
20 October 2025, 22:24:31
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door T.Spat
20 October 2025, 22:19:35
West-Brabantse modelspoordagen door HenkN
20 October 2025, 21:25:38
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door De eerste Ivo
20 October 2025, 21:21:20
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
20 October 2025, 21:16:39
NL cameo layout (0,26m2) door Joran
20 October 2025, 20:38:07
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
20 October 2025, 20:36:29
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
20 October 2025, 20:23:16
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
20 October 2025, 20:23:03
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door wob
20 October 2025, 19:43:39
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
20 October 2025, 19:22:16
Aachenau West door wob
20 October 2025, 19:17:34
Rheinburg, TP V/VI door gdh
20 October 2025, 19:07:07
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Kees-Jan
20 October 2025, 18:46:48
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
20 October 2025, 17:57:31
PB Models, ICR-rijtuigen door Huup
20 October 2025, 17:55:12
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door AP3737
20 October 2025, 17:51:57
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door gtw6016
20 October 2025, 17:25:44
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
20 October 2025, 17:22:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
20 October 2025, 16:41:37
MSC HetSpoor-ClubTentoonstelling~Niklaas-Niklaas~6+7dec.'25 door hervé
20 October 2025, 15:55:00
  

Auteur Topic: DB BR 216 1980-1984 Olietrein  (gelezen 9253 keer)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Gepost op: 06 October 2009, 19:16:47 »
Hoi,

Ik heb mij laten verleiden tot de aanschaf van een Brawa DB BR 216 ;D

Nu wil ik hierachter een olietrein samen stellen!

Maar welke oliewagens mogen erachter :) ( Of kunnen erachter! )

Ik heb de volgende foto van Jan Bennink gezien in het 25 jaar geleden draadje:

Terug naar Vriezenveen. De lege "olieboot" Pernis-Schoonebeek reed via Almelo. Vanaf Almelo getrokken door een DB 216. 26 mei 1982



Die lijken mij erg op de wagons die Chris hier toont:



Klopt dit en zijn dat dus ook de juiste wagons voor die samenstelling ? En welke zou ik nog meer kunnen kopen ?

Bedankt alvast,

Gr. Remco.

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4666
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #1 Gepost op: 06 October 2009, 19:37:05 »
Remco,

de lilliput wagen die pas geleden is uitgekomen kan volgens mij ook....
Of was dat nu een eerder tijdperk ???

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #2 Gepost op: 06 October 2009, 19:38:07 »
Nee die helaas niet Sander, dat is TPIII ipv TPIV :(

Gr. Remco.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #3 Gepost op: 06 October 2009, 19:49:57 »
Citaat van: Remco!
Ik heb mij laten verleiden tot de aanschaf van een Brawa DB BR 216 ;D

Da's helemaal niet erg ;) Overigens melde je elders op het forum dat je nog nooit een Brawa V160 had gezien... da's niet waar ;) Op Rail en Eurospoor reed zo'n 'geval' elke 2 minuten aan je neus voorbij ;)

Citaat van: Remco!
Maar welke oliewagens mogen erachter :) ( Of kunnen erachter! )

Deze:



Citaat van: Remco!
Die lijken mij erg op de wagons die Chris hier toont:
Klopt dit en zijn dat dus ook de juiste wagons voor die samenstelling ? En welke zou ik nog meer kunnen kopen ?

Lijken ja, zijn: nee... :( Ben al heel lang aan het monitoren, maar de juiste wagens zijn volgens mij nog nooit uitgebracht...

Grtzz,

Karst

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #4 Gepost op: 06 October 2009, 19:51:15 »
Da's helemaal niet erg ;) Overigens melde je elders op het forum dat je nog nooit een Brawa V160 had gezien... da's niet waar ;) Op Rail en Eurospoor reed zo'n 'geval' elke 2 minuten aan je neus voorbij ;)

Deze:

Lijken ja, zijn: nee... :( Ben al heel lang aan het monitoren, maar de juiste wagens zijn volgens mij nog nooit uitgebracht...

Grtzz,

Karst

Oh dat is dan helemaal niet tot me doorgedrongen ;D Zal zeker door de De-TD of U gekomen zijn ;D

Maar ok, jammer :( Dus verder zoeken dus!

Bedankt in ieder geval!

Gr. Remco.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #5 Gepost op: 08 October 2009, 16:25:45 »
Oliewagens omnummeren en vertijdperken een idee ?

nscargo2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • veiligheidsfunctionaris-LWB Heijmans B.V./Prorail
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #6 Gepost op: 08 October 2009, 16:28:36 »
Remco de DB216  van brawa is een supermooi model met sublieme rijeigenschappen , ik heb m zelf ook , wel tijdperk 5/6 ,maar ben er heel blij mee , superdetails ,alles piekfijn op de lok  (y)
de ketelwagons die je wilt kopen/zoeken ,is misschien een tipje ,weet ook niet of ze correct zijn, maar ik heb 1 wagon van ravossi die eigenlijk wel iets weg heeft van de foto van Drenht de kleuren van de ketel kloppen dan wel niet, maar dat is altijd aan te passen  ,weet niet zeker of die in tijdperk IV past maar lijkt er wel op , jij mag het zeggen



weet op dit moment niet welk nummer het heeft bij ravossi, maar dat kan ik nog opzoeken als het nodig mocht zijn

groet stefan ;)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #7 Gepost op: 08 October 2009, 19:10:18 »
Oliewagens omnummeren en vertijdperken een idee ?

Ja geen idee ? Ik sta open voor suggesties ?

@Stefan:

Ook hier, geen idee :) Misschien dat de experts een tip hebben ?

Gr. Remco.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4062
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #8 Gepost op: 18 November 2009, 21:22:13 »
Oliewagens omnummeren en vertijdperken een idee ?

Tja, het voorbeeld lijkt in ieder geval een LHB type te zijn, zoals hier is weergegeven: http://www.hauptbahn.de/Bilder/20090301a/index.html. Van een dergelijk type (voor stook/ruwe olie) is nog geen model. De Rivarossi is eerder iets van 80m3, deze zijn ca 65m3. Aan beide zijden van de NL-D grens werden/worden deze intensief gebruikt voor het vervoer van ruwe olie. Dus er moet toch markt voor zijn...

Dirkjan