Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vermogen centrale door henk
Vandaag om 16:18:19
Extra functie in Zimo MS450P22 door Sven
Vandaag om 16:15:46
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 16:12:58
Oude Fleischmann meuk en curiosa door Besselspoor
Vandaag om 15:53:20
GoVolta treindienst naar Berlijn door ES44C4
Vandaag om 15:52:21
Beginneling: lichtgewicht onderbouw door Te 2/2
Vandaag om 15:41:35
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door Huup
Vandaag om 15:28:26
Roco LokMaus 1: handleiding gezocht door Jint Nijman
Vandaag om 15:27:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 15:25:48
Minibaan Visserskaai H0 door Hans GJ
Vandaag om 15:21:51
Layne, Somewhere South. door sdz1976
Vandaag om 14:36:51
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Montanbahn
Vandaag om 13:48:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 13:44:28
Welke decoder is dit? door Boterberg
Vandaag om 13:30:00
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:59:02
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 12:26:28
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 12:23:49
Line-up foto's van modellen door fissy
Vandaag om 11:43:38
Aandrijving Roco 1189 krokodil door Ronald Halma
Vandaag om 11:30:07
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Ronald Halma
Vandaag om 11:27:52
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 11:22:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jelmer
Vandaag om 11:17:18
Petitie - Rail away moet blijven! door Reinout van Rees
Vandaag om 11:14:11
Stottering Piko 98551BD door Ronald Halma
Vandaag om 10:59:31
VERPLAATST: Beginneling: lichtgewicht onderbouw door Reinout van Rees
Vandaag om 10:44:25
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:11:09
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:10:06
AC en DC tegelijk op (vermoedelijk) een Minitrix n-baan door Ronald Halma
Vandaag om 09:41:35
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 09:38:46
Trix 22576 (CC 40100 SNCF) complete lijst met CV's gezocht door Ronald Halma
Vandaag om 09:10:08
  

Auteur Topic: DB BR 216 1980-1984 Olietrein  (gelezen 9315 keer)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Gepost op: 06 October 2009, 19:16:47 »
Hoi,

Ik heb mij laten verleiden tot de aanschaf van een Brawa DB BR 216 ;D

Nu wil ik hierachter een olietrein samen stellen!

Maar welke oliewagens mogen erachter :) ( Of kunnen erachter! )

Ik heb de volgende foto van Jan Bennink gezien in het 25 jaar geleden draadje:

Terug naar Vriezenveen. De lege "olieboot" Pernis-Schoonebeek reed via Almelo. Vanaf Almelo getrokken door een DB 216. 26 mei 1982



Die lijken mij erg op de wagons die Chris hier toont:



Klopt dit en zijn dat dus ook de juiste wagons voor die samenstelling ? En welke zou ik nog meer kunnen kopen ?

Bedankt alvast,

Gr. Remco.

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4666
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #1 Gepost op: 06 October 2009, 19:37:05 »
Remco,

de lilliput wagen die pas geleden is uitgekomen kan volgens mij ook....
Of was dat nu een eerder tijdperk ???

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #2 Gepost op: 06 October 2009, 19:38:07 »
Nee die helaas niet Sander, dat is TPIII ipv TPIV :(

Gr. Remco.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10489
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #3 Gepost op: 06 October 2009, 19:49:57 »
Citaat van: Remco!
Ik heb mij laten verleiden tot de aanschaf van een Brawa DB BR 216 ;D

Da's helemaal niet erg ;) Overigens melde je elders op het forum dat je nog nooit een Brawa V160 had gezien... da's niet waar ;) Op Rail en Eurospoor reed zo'n 'geval' elke 2 minuten aan je neus voorbij ;)

Citaat van: Remco!
Maar welke oliewagens mogen erachter :) ( Of kunnen erachter! )

Deze:



Citaat van: Remco!
Die lijken mij erg op de wagons die Chris hier toont:
Klopt dit en zijn dat dus ook de juiste wagons voor die samenstelling ? En welke zou ik nog meer kunnen kopen ?

Lijken ja, zijn: nee... :( Ben al heel lang aan het monitoren, maar de juiste wagens zijn volgens mij nog nooit uitgebracht...

Grtzz,

Karst

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #4 Gepost op: 06 October 2009, 19:51:15 »
Da's helemaal niet erg ;) Overigens melde je elders op het forum dat je nog nooit een Brawa V160 had gezien... da's niet waar ;) Op Rail en Eurospoor reed zo'n 'geval' elke 2 minuten aan je neus voorbij ;)

Deze:

Lijken ja, zijn: nee... :( Ben al heel lang aan het monitoren, maar de juiste wagens zijn volgens mij nog nooit uitgebracht...

Grtzz,

Karst

Oh dat is dan helemaal niet tot me doorgedrongen ;D Zal zeker door de De-TD of U gekomen zijn ;D

Maar ok, jammer :( Dus verder zoeken dus!

Bedankt in ieder geval!

Gr. Remco.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #5 Gepost op: 08 October 2009, 16:25:45 »
Oliewagens omnummeren en vertijdperken een idee ?

nscargo2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • veiligheidsfunctionaris-LWB Heijmans B.V./Prorail
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #6 Gepost op: 08 October 2009, 16:28:36 »
Remco de DB216  van brawa is een supermooi model met sublieme rijeigenschappen , ik heb m zelf ook , wel tijdperk 5/6 ,maar ben er heel blij mee , superdetails ,alles piekfijn op de lok  (y)
de ketelwagons die je wilt kopen/zoeken ,is misschien een tipje ,weet ook niet of ze correct zijn, maar ik heb 1 wagon van ravossi die eigenlijk wel iets weg heeft van de foto van Drenht de kleuren van de ketel kloppen dan wel niet, maar dat is altijd aan te passen  ,weet niet zeker of die in tijdperk IV past maar lijkt er wel op , jij mag het zeggen



weet op dit moment niet welk nummer het heeft bij ravossi, maar dat kan ik nog opzoeken als het nodig mocht zijn

groet stefan ;)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #7 Gepost op: 08 October 2009, 19:10:18 »
Oliewagens omnummeren en vertijdperken een idee ?

Ja geen idee ? Ik sta open voor suggesties ?

@Stefan:

Ook hier, geen idee :) Misschien dat de experts een tip hebben ?

Gr. Remco.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4082
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #8 Gepost op: 18 November 2009, 21:22:13 »
Oliewagens omnummeren en vertijdperken een idee ?

Tja, het voorbeeld lijkt in ieder geval een LHB type te zijn, zoals hier is weergegeven: http://www.hauptbahn.de/Bilder/20090301a/index.html. Van een dergelijk type (voor stook/ruwe olie) is nog geen model. De Rivarossi is eerder iets van 80m3, deze zijn ca 65m3. Aan beide zijden van de NL-D grens werden/worden deze intensief gebruikt voor het vervoer van ruwe olie. Dus er moet toch markt voor zijn...

Dirkjan