Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Benelux795
Vandaag om 09:41:36
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:39:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Quinzeedied
Vandaag om 09:36:05
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Huup
Vandaag om 09:27:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:25:22
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 09:22:52
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:06:34
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:49:53
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door henk
Vandaag om 08:43:34
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 08:40:43
Intermittende kortsluiting door bask185
Vandaag om 08:26:20
Frans loodsje et cetera door spoorijzer
Vandaag om 07:57:01
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 07:52:50
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
16 June 2025, 23:34:55
Rails roestig verven door Martin Welberg
16 June 2025, 23:14:39
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door KNed
16 June 2025, 23:11:16
TT-DEC programmeren en aan andere centrale. door C_Jabaaij
16 June 2025, 22:45:02
Raadplaatje door Hlv53
16 June 2025, 22:22:47
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
16 June 2025, 22:15:51
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
16 June 2025, 21:32:08
Een nieuw begin door dreezy
16 June 2025, 20:02:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Twinkie
16 June 2025, 19:30:22
Fleischmann 6052 draaischijf aansturen met een L293D Motor-Shield? door bask185
16 June 2025, 16:48:30
Plan E - 2023 oplage door 1200blauw
16 June 2025, 16:45:41
Minibaan Visserskaai H0 door Scratchbuilt
16 June 2025, 16:35:09
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
16 June 2025, 16:27:50
Magneet koppelingen voor Bemo door MOVisser
16 June 2025, 15:19:56
TEE / Rheingold door Benelux795
16 June 2025, 15:04:25
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Edsko Hekman
16 June 2025, 14:50:23
Hulp bij update Mobile Station 2 door Ronald Halma
16 June 2025, 14:02:31

Auteur Topic: Engels modelspoor, voorbeeld en model, vragen & opmerkingen  (gelezen 7339 keer)

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Engels modelspoor, voorbeeld en model, vragen & opmerkingen
« Gepost op: 13 April 2008, 12:21:27 »
Bob, dat trof je dan wel op het station in York! Was je daar toevallig, of wist je dat er stoom zou zijn?
Het zal wel een "mainline steam" trip geweest zijn. Dat zou ik eigenlijk ook nog wel eens willen doen.

Ik was er tijdens de the bicentenary Steamfestival, 200 years of steam engines in the National Britisch Railway museum
Enorm veel materieel stond buiten onder stoom.
Hier mijn fotoverslag

De kwaliteit van Engels modelspoor verschilt nogal.
Ik rij af en toe met  00 modellen op mijn H0 spoorbaan en dat gaat prima.
Ik heb toen op de modelspoormarkt ook het nodige gekocht al komen mijn meeste 00 modellen van Hattons.
Vr. groeten,
Bob

St00mboy

• Offline Offline
Re: Engels modelspoor, voorbeeld en model, vragen & opmerkingen
« Reactie #1 Gepost op: 13 April 2008, 13:23:26 »
Ja, ik weet nog dat dat evenement er was. Het was een heel bijzonder gebeuren, zoeen waar ik ook graag heen ga, maar helaas... Voorlopig zullen we nog wel even op zoiets moeten wachten. Een mooi verslag, bedankt voor het posten. Zo te zien hebben jullie je wel vermaakt, zeg.

Sja, de kwaliteit... Vroeger met Hornby Dublo was het "coarse", maar enorm degelijk. De modellen die de afgelopen 10 jaar volgens de nieuwste technieken nieuw zijn uitgebracht en in China zijn gemaakt, zijn over het algemeen mooi gedetailleeerd. De oude modellen met tenderdrive en grote Volvobumper koppelingen worden echter ook nog uitgebracht. Het opnieuw uitbrengen van de oude Triang "Lord of the Isles" set 2 jaar geleden was zelfs een groot succes. Het oude chassis was nu DCC ready, en zo'n 45 gram lichter dan het oude, waardoor hij weinig trekkracht had. Hornby heeft ook nog steeds de meeste van zijn goederenwagons niet geupgraded, daarmee lopen ze enorm achter op Bachmann.
Dat de Quality Control in China beter zou moeten is een veelgehoorde wens. Af en toe komen er modellen op de markt, waar veel klachten over zijn, zoals de laatste versie van de Class 37 diesel van Bachmann. Zelf heb ik een paar keer defectjes ervaren, zoals een gespleten nylon tandwiel. Na melding bij Hornby resp. Bachmann in Engeland heb ik altijd zonder mankeren de onderdelen over de post gekregen. Ik heb zelf ook een paar kleine reparaties moeten doen, maar ik vind dat eigenlijk wel leuk en het komt gelukkig weinig voor. Ik maak ze digitaal, en dan moet je ze toch uit elkaar halen. Ze lopen nu vrijwel allemaal perfect. Ik ben dan ook best tevreden over de prijs/kwaliteit van mijn Engelse modellen.

In Engeland loop ik altijd graag op beurzen te loeren of er nog wat leuks is. Verder bestel ik bij Hattons, Rails, Ebay en soms elders datgene, wat ik niet bij H&H in Gouda (van harte aanbevolen) koop.

Leen.

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #2 Gepost op: 13 April 2008, 14:19:12 »
De prijs/kwaliteit verhouding is inderdaad prima, de prijzen zijn over het algemeen stukken lager dan modellen van merken van het vasteland.
Vr. groeten,
Bob

MRP_Peter

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 14 April 2008, 03:17:03 »
Leuke foto's Bob, in de tijd dat ik in Engeland woonde ben ik eens met de stoomtrein van de BlueBell Railways meegeweest, wat overigens heel goed beviel.
Ook zag ik op een van je foto's een soortgelijke loc van Southern die bij BlueBell Railways in de revisie is geweest, het betrof hier een groen exemplaar.
Ik moet nog ergens foto's hebben van BlueBell Railways maar heb deze niet gescand, hou je nog tegoed van me  ;)

Ik was op practisch elke grote modeltreinbeurs te vinden die in het zuiden van Engeland ge-organiseerd was, zoals bijvoorbeeld de beurzen in Brighton en Worthing/Lancing, daar ik lid was van de N-Gauge Society West Sussex en de N-Gauge Society Worldwide.
Leuke tijd gehad in Engeland.

Met vriendelijke groet,

Peter.

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #4 Gepost op: 16 April 2008, 11:12:24 »
Hoi Leen,

Citaat
wat ik niet bij H&H in Gouda (van harte aanbevolen) koop.

Hebben die buiten het amerikaanse spul ook een beetje assortiment aan engels? Ofwel, loont zich de rit daar naar toe?

Grtz,  8) Ronald 8)

Simon Stenneberg

• Offline Offline
  • Dieselpower rules!
« Reactie #5 Gepost op: 16 April 2008, 13:05:48 »
Hoewel veel bij Engeland aan 00 en smalspoor denken, is er ook best nog wel veel in H0 te krijgen.

Zie: http://www.british-ho.com/

Zo heb ik zelf simpelweg twee Roco Hippels omgeschilderd in Engelse kleurstelling (één zwart en één donkergroen met "wasp-stripes").
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 16 April 2008, 19:33:37 »
Ronald, H & H heeft een klein assortiment Engels op voorraad, en ik bestel er regelmatig. Ik woon op 15 km afstand van Gouda en vind het af en toe leuk om er even aan te wippen. Dan kan ik kijken of er weer iets leuks is, en soms even gezellig over treinen babbelen onder het genot van een kopje koffie.

Leen.

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #7 Gepost op: 16 April 2008, 22:43:19 »
Dank je wel Leen :)

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 26 May 2008, 16:32:44 »
Voor de liefhebbers van een model van de Deltic DP-1 prototype:

het National Railway Museum heeft bij Bachmann weer een partij van volgens mij 1.500 stuks besteld. Deze keer worden ze blijkbaar pas verkocht nadat ze binnen zijn.

Op de site

http://www.nrm.org.uk/models/index.asp

kun je alvast je naam invullen om gewaarschuwd te worden wanneer je kunt bestellen.

Wees er snel bij!!

Leen.

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 16 September 2008, 15:12:24 »
Na een lange, rustige tijd worden het vanaf nu dure maanden voor de liefhebbers van het Engelse 00 modelspoor, zoals ikzelf. Die gaan de komende tijd weer eens aardig aan hun trekken komen.

Hierbij de inhoud van een scheepslading van Hornby die blijkbaar uit China onderweg is:

http://static.hornby.com/files/september-october-2008-website-440.pdf

Er staan een paar erg leuke nieuwe dingen bij, zoals de Southern T9 "Greyhound" lok, een 4-4-0, waarvan aangekondigd is, dat die een metalen behuizing zou krijgen om hem betere eigenschappen te kunnen geven.

Daar horen een stuk of 6 van die mooie SR rijtuigen achter die in de pdf-folder staan.

De A3 "Flying Scotsman" blijft natuurlijk ook een fantastisch model!

Ook van Bachmann Branchlines is er van alles onderweg. Vorige week is de LNWR/LMS/BR Super D goederenlok in de winkels verschenen:

(Deze foto komt van de website van Hattons Liverpool)

De Super D heeft o.a. verende buffers, NEM schachten, (dat is tegenwoordig gebruikelijk bij nieuwe releases), een verstelbare koppeling tussen lok en tender, een rookkastdeur die open kan, een DCC stopcontact met 21 pennen en is verder ook voorbereid voor een sound decoder. De DCC-afdeling zit in de tender. Jammer is alleen dat de condensatoren die de goede werking van decoders (kunnen) verstoren in de lok zitten, maar dat mag de pret niet drukken. Een uitgebreide review is te zien op:

http://www.modelrailforum.com/forums/index.php?autocom=custom&page=Bachmann-G2-Super-D

Er is ook een nieuwe BR Standard Class 4 4-6-0 lok onderweg:

(Deze foto komt ook van de Hattons website)

Die vervangt het oude ex-Mainline model van de jaren '80 met het split chassis.
Helaas is ditzelfde model ook door Hornby aangekondigd. Ik vind dat jammer, want daardoor lopen we weer een ander schitterend model mis.

Leen.