Heb uw verwijzing in post 1 opengeklikt, maar kom terecht op één-of-andere clip met Spaans-zingende en zoenende jongelui ( ? )
Hetzelfde systeem als in Plouharnel-Carnac staat. Volgens mij een modèle Saxby.
Dit malletje gebruik ik zelf om dwarsliggers op een grotere afstand te zetten. Het gaat om het principe, pasmaken op jouw gewenste maat.
Komt er ook nog een "buitenwereld" om de treinen uit het zicht te laten verdwijnen?
... ongemerkt zachtjes kunnen laten dalen naar een FY. De flankerende duinen en/of rotsen blijven even hoog (of laag) maar de 'kloof' wordt optisch iets dieper ...
...van spoor 4 een kolenpark en een bescheiden depot hebben gelegen.
... ‘Levier d’aiguillage’. Twee soorten zijn er: de gewone: leviers d’aiguillage à crans en die met een (denk ik) grendelkastje: leviers à crans avec cadenas.
'k Vond nog een mooie foto van een van de laatste stomers op de lijn Auray-Quiberon; het commentaar suggereert dat dit ergens '50 is, en óf een gemengde goederen-personentrein was óf een goederentrein met versteringsmaterieel voor een express. In ieder geval staat er een 231K voor, met winddichte tender; die reedt uiteraard niet meer in '80, maar het begint nu wel te knagen om die ook in model te laten rondlopen.. Die is er overigens alleen boven mijn budget hiervoor, van Fulgorex. Maar wellicht een look-a-like te knutselen van iets anders..? Overigens ook detail: het middenspoor en de driewegwissel liggen hier nog, en wat zien ze bij de laatste.. Bullhead! Weer wat geleerd.