Doel:€250.00
Donaties:€260.00

Per saldo:€10.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 26-11-2021

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
Vandaag om 05:01:20
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:28:45
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daafs128
Vandaag om 01:22:08
Rondom Charlois door ReneN
Vandaag om 01:04:15
Digikeijs DK50018 blijkbaar niet bestand tegen overbelasting/kortsluiting door Reinout van Rees
Vandaag om 00:50:16
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 00:37:14
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 00:18:57
Een soort modules voor onder de bank door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:17:15
Werkplaats - (Baanplan H0) door DJV
Vandaag om 00:13:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 00:11:48
GOLS station Haaksbergen, de bouw door Jan D
Vandaag om 00:09:27
Langstraatspoorlijn modulebaan door Langstraatspoorlijn
04 december 2021, 23:52:00
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
04 december 2021, 23:48:35
Kleinbahn: het is voorbij door Freek Heite
04 december 2021, 23:46:48
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bask185
04 december 2021, 23:07:15
DK DR4018, hoe juiste wijze seinen adresseren? door AlbertG
04 december 2021, 23:00:32
Expo Houten zaterdag 11 december gaat door - wie gaat er mee door Hasenwald
04 december 2021, 22:54:25
Sporen stroom(loos) schakelen met een decoder door bask185
04 december 2021, 22:49:10
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Jan D
04 december 2021, 22:44:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorzeven
04 december 2021, 22:31:21
Figuurzaagjes; kwaliteitsverschillen, waardoor? door kawaaad
04 december 2021, 22:26:23
LS Models / Models World 2021 door Rob Ellerman
04 december 2021, 22:19:31
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
04 december 2021, 22:17:39
Aanpassen uitgaande spanning Z21 Signal Decoder 10837 door Klaas Zondervan
04 december 2021, 22:05:21
VERPLAATST: Bijzonderheden op de boot.. door Bert van Gelder
04 december 2021, 21:32:35
Vannacht marathon uitzending Rail-away door hrp
04 december 2021, 20:51:56
ExactTrain 2021 door Bartje81
04 december 2021, 20:25:09
BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000 door WimM
04 december 2021, 20:23:22
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
04 december 2021, 20:06:24
Niet schrikken, het is al zo oud als de wereld door bigboynl
04 december 2021, 20:04:25
  

Auteur Topic: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf  (gelezen 107152 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 7067
  • Spoor N
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #465 Gepost op: 05 oktober 2021, 10:37:58 »
Niet per se voor Amsterdam maar als je daar wegleert: is rijden met instructie/rondleiding over spoor 3 voldoende voor 2,3 en 4 of moeten die echt apart bereden worden? Dat je bij een traject heen en weer rijdt is logisch, maar voor een emplacement of opstelterrein alle sporen afgaan lijkt me onnodig. (ik las eens over machinist(en) die niet naar de Dijksgracht wilden omdat ze daar geen bekendheid hadden, ze reden wel naar Utrecht en Amersfoort)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3513
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #466 Gepost op: 05 oktober 2021, 10:43:45 »
Emplacementen zijn wel los afgetekend, dus de Dijksgracht stond kwa wegbekendheid op zichzelf en stond los van bv de hoofdbaan sporen eromheen en Asd CS.

Maar regulier kwam daar niet zoveel, dus zat dat niet standaard in het pakket om daar weggeleerd te hebben.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1423
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #467 Gepost op: 05 oktober 2021, 11:00:05 »
@Rick

Dijksgracht mocht ik niet komen, heb er geen wegbekendheid opgedaan. Er naartoe rijden is bedient gebied, dat is geen probleem, maar verder mocht het niet. Lelystadse mcn kwamen daar dus niet, i.t.t Amsterdamse mcn die wel naar Lelystad Opstel mogen. Tot het S-bord, daar worden de treinen overgenomen. Voor Watergraafsmeer geldt, alle C-sporen horen bij de meeste mcn die Wgm in het werkpakket hebben tot hun wegbekendheid. Kom je vanaf Wp of Dmnz, dan rijdt men op tot het S-bord, neemt contact op met de Treindienstleider NCBG en voert dan de opdracht uit.(oprijden tot eerste overpad ter hoogte van de tankplaats.) Voor Zaanstraat geldt het zelfde. Je komt daar binnen voor het S-bord en je belt de Treindienstleider NCGB op. Die zegt dan wat er gaat gebeuren.

Over spoor 3 rijden en of dat ook genoeg is voor 2 en 4. Ja, dat is voldoende. Je hebt goed zicht op alle 3 de sporen. Voor emplacementen zoals Amsterdam, Utrecht, Zwolle enz enz geldt eigenlijk het zelfde. Neem de tijd, kijk goed rond en noteer de bijzonderheden, al dan niet verkregen van een machinist waar je mee mee bent geweest, Wegleren doe je het beste door met sprinters mee te gaan. Goed voor de rempunten, en eventuele andere bijzonderheden.
Groeten Joop, machinist Lls

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 7067
  • Spoor N
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #468 Gepost op: 05 oktober 2021, 11:09:52 »
Kijk, dat is duidelijk.  :)

Dat doet me trouwens denken aan de  Cargo-machinist die  aan  mijn vader vroeg welk wissel hij moest hebben om vanaf de Coenhaven bij Awhv zelf uit te komen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.