Vraag en antwoord > Modeltreinproblemen en -vragen

Trix Koploper 22355, onderdeel op printplaat gebarsten

<< < (2/3) > >>

008200:
Omdat het altijd aardig is te weten hoe iets is afgelopen:
één van de twee bestelde  transistors sprong weg en is vooralsnog onvindbaar ( zwart gat onder mijn werkplek, denk ik...)
en de andere heb ik op zijn plek gesoldeerd.
De aansluiting op de printplaat aan de rechterkant bleek daar geheel verdwenen dus is met een stukje draad de connectie
gelegd naar de smd weerstand ernaast.




En....alles werkt zoals het hoort, ook met de Loksound 5  rijdt ie nu mét geluid .  (y)
Op de printplaat blijkt A8=Aux1 te zitten dus de geplaatste machinist kreeg nog een cabineled met 1,5k weerstand.
François

Martijn1974:

--- Citaat van: 008200 op 12 september 2021, 15:53:25 ---... met de Loksound 5  rijdt ie nu mét geluid...

--- Einde van citaat ---
Welk geluid heb je er in zitten? Echt van een ICM / ICMm?
Dat wil ik ook wel in mijn 22355  ;D


mvg,
Martijn.

bellejt:
die feedback waarderen we nou echt heel veel.THX

denobis:
mooi dat het weer werkt.

008200:
Ik koos het geluid van de NS1600-1800: S0051; dat is uiteraard niet correct maar "werkt" voldoende goed.
Het "originele" geluid dat Märklin/Trix in de koploper stopt(e) is ook wel erg karig. En die sounddecoder is zo niet meer te koop.
Over het algemeen is geluid in E-locs/treinstellen niet bijster interessant.
De rijeigenschappen van dit verder wel mooi uitgevoerde treinstel -met maar één aangedreven draaistel- vind ik wel teleurstellend:
in mijn baan zit een mini-helling van enkele cm en daar staat de boel meestal flink te slippen.
Het kruiselings zetten van de ASB's heeft daar niet veel aan verbeterd.
Het toevoegen van wat lood in de passagiersruimte helpt ook al niet veel, omdat het gewicht juist boven dat draaistel zou moeten zitten.
Maar daar zit de cardan-aandrijving.....
François

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie