Materieel > Modelauto's

Verlichting inbouwen in modelauto’s.

(1/2) > >>

Peter45:
Even een probeersel
Een gekregen publiciteits model van de drogisterie keten Mûller

PC110003-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Ledjes ingebouwd en dit is het resultaat; Moet wel het weerstandje wat verzwaren want de koplampen zijn toch iets te fel

DSCN5244[1] by Peter Verlooy, on Flickr




DelticPower:
Altijd wel leuk auto's en vrachtwagens met verlichting. Zeker als de avond of nacht over de modelbaan is gevallen. Maar dan, moeten alle zg rijdende auto's van verlichting zijn voorzien, een stel ertussen zonder verlichting is niet leuk. Hoe doen jullie dat?

Groeten Jan.

burrendaal:
Ik heb het zelfde gevoel, ook mbt CarSystem. Sluit mij graag aan bij de vraag

r.bles:
Ja dat is zeker leuk

Je hoeft in tegenstelling tot wat velen op fora beweren niet te zuinig te zijn met weerstanden!
Twee in serie met 2k2 of 4 LED's in serie met 10k Ohm geven een mooi resultaat soms doe ik zelfs 4 in serie met 20k! Bij 12V=
En ja dan branden ze gewoon!
Anders krijg je dit:


Dit is mijn eind resultaat


Fritsprt:

--- Citaat van: r.bles op 13 december 2021, 12:46:04 ---Twee in serie met 2k2 of 4 LED's in serie met 10k Ohm geven een mooi resultaat soms doe ik zelfs 4 in serie met 20k!

--- Einde van citaat ---

Ik probeer de logica van bovenstaande zin te begrijpen....... dus hoe meer leds in serie hoe hoger de voorschakelweerstand.. ???....
Dat is enigszins onlogisch........ Ik zou verwachten hoe meer leds in serie hoe lager de weerstand omdat er over elke weerstand reeds een doorlaatspanning valt.....over de weerstand valt dan een lagere spanning dus bij gelijke stroom kan de weerstandswaarde ook lager........

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie