Vraag en antwoord > Modeltreinproblemen en -vragen

Op zoek naar nadelen/informatie over flexibel rails

<< < (2/3) > >>

Dwergsein:
Als je gewoon een rondje of ovaal tijdelijk los op de tafel wil uitleggen, dan is flexibele rail compleet ongeschikt.
Gebruik bogen in vaste vorm, deze blijven netjes liggen, ook los op een tafel.
Verder geen gedoe met inkorten en raillasjes monteren.
Treinen uit een startset behoren gewoon over de bijgeleverde rails te kunnen rijden.

Jeronimos:
En, Seinhuis?

Seinhuis:
Mijn excuses dat ik niet reageert hebt. Door onverwachte omstandigheden had ik even andere dingen aan mijn hoofd en heb ik minder belangrijke dingen stil gelegd.

 Ik heb Roco startset 2002 gekocht. Hiermee wil ik een rondje rijden. De trein die in het startset zit doet het uitstekend.

Ik heb van Kato 10_117 251 en 10_181 183, beide van de Japanse spoorwegen. Als ik alleen de motorwagen erop zet doet die ook. Bij 3 wagonnetjes gaan ze ontsporen terwijl ze zo zachtjes mogelijk rijden (valt mij op dat zelfs op het zachtste stand mijn kato treinen heel hard rijden, de roco trein kan ik beter de snelheid bedingen).

Ik denk dat de boogstraal te krap is voor mijn Kato treinen. Deze hebben een Japanse gebruiksaanwijzing. Hoe kan ik achter komen wat de minimale boogstraal is?

ivanzon:
Als je een mobiel met camera functie hebt kan je daar gebruik maken van de vertaling functies voor de handleiding.

Ik denk dat Kato gewon dezelfde Unitrack rails gebruikt voor zowel Japan als de rest van de wereld. Inde catalogus wordt alles onder de R216 gemarkeerd met een afwijkende kleur, dus waarschijnlijk zit daar ergens de limiet (net als de 420 mm van de meeste HO stoomlocs)

Voor de snelheid... meet eens het uitgangs voltage op maximum , dat zou volgens NMRA niet meer dan 12 moeten zijn, en Kato heeft de reputatie om extreeem licht draaiende motoren te gebruiken dus die zullen uit zichzelf al wat harder rijden dan de concurrentie

Ronald Halma:
- Flexrail kan niet los, die moet je fixeren.
- In jou geval als je het spul los op tafel wilt leggen; koop Kato Unitrack. Prima spul en uitermate geschikt voor je Japanse spul  ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie