Vraag en antwoord > Modeltreinproblemen en -vragen

Piko Hondekop, moe moet je kap sluiten, en welke antislip-bandjes?

(1/1)

gerhards:
mijn naam is   Andrè
ik heb een probleem met een piko hondekop mat54ik heb hem open gemaakt maar nouw bij het terug plaatsen van de kap heb een klein deeltje  over het deeltje  waar de bovenste frontlamp inzit hoe krijg ik die weer goed op mijn plaats heb al alles geprobeerd maar lukt niet en nog een vraag waar kun je piko onderdelen krijgen antie slip bandjes kan me iemand me misschien op weg helpen
   Mvg Andrè

stoombr38:
Bij Piko zijn de onderdelen gewoon te bestellen.
Grt.
Jo

Remunj:
Ja het is even goed opletten bij het terugplaatsen van de kap. Onder een kleine hoek eerst over het interieur aan de voorkant en dan vooraichtig zakken voor de rest.

Piko onderdelen kan je via een modelbouw winkel laten bestellen, B.v. bij Modeltreinexpress. Maar bij je eigen favoriete winkel hoogstwaarschijnlijk ook wel.
Of rechtstreeks bij Piko zelf.

008200:
De hondekoppen met 3punts sein voor hebben 2 leds onder voor de 2 koplampen, plus een kleine ledhouder voor de neuslamp.
Deze kan in een verticale groef op en neer schuiven en zal zichzelf centreren bij het plaatsen van de kap over de neus.
 Als je het losse onderdeel "over" hebt is dat
ofwel de plastic omhulling van het mini-ledje,, dan moet de kap er weer af om dit omhulseltje om het ledprintje heen te bevestigen,
of de draad met de led plus omhulling is afgebroken; deze dient opnieuw aan de witte draad gesoldeerd te worden.
Kom je er niet uit en woon je in de buurt van Nijmegen, neem dan met PB contact op; reparatie is zo gebeurd!
François

San-Markos:
Dag,

Zelf heb ik de antislipbandjes vervangen door Piko #56026.

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie