Vraag en antwoord > Modeltreinproblemen en -vragen

Fleischmann stoomlocomotieven, wie kan ze repareren?

<< < (2/5) > >>

AndrevdG:
Nou voor de 413201 is het me gelukt de tender uit elkaar te halen zodat ik bij de tandwielen kan. Bedankt François  (y)

Het losmaken van het rode kapje was me er wel eentje. Als je niet weet waar die nokjes zitten is het gokken. Geloof dat ik goed gegokt heb.









Het probleem lijkt hem in de tandwielen te zitten. Ik kan niet zien dat ze versleten zijn, of wat dan ook, maar soms zitten de twee tandwielen of los, en draait alleen de helft, of zo vast dat er niets meer draait. Nieuwe tandwielen bestellen lijkt me wel wat. Met deze lok is het dus even afwachten hoe de nieuwe tandwielen het mogelijk gaan doen. Zullen over een maand of 2 hier wel zijn.

Nog 4 te gaan.

charp:
Even een waarschuwing, André. Dit soort werkzaamheden kunnen verslavend zijn. Lees de bijsluiter :D.

Voor je het weet begin je haar te weatheren, nu de tender alvast is gedemonteerd.

Dit is mij immers ook overkomen met die Br 58 van Roco. En als er één schaap over de dam is volgen er meer.

One down, four to go !

Peter

AndrevdG:
Nou Peter, ik kan me niet voorstellen dat repareren verslavend werkt  ;D
Naast deze 5 heb ik er nog een stuk of 5 die ook wat hebben, en waar ik de onderdelen al voor heb, al een jaar of zo. Gewoon helemaal niet mijn ding.

Als ik ooit ga weatheren, ga ik dat eerst eens met een paar hele goedkope wagons doen, als m'n baan klaar is.

Hans Grasmaijer:
Nouja, misschien niet verslavend, maar het zal je veel voldoening geven als de lok verbeterd en wel weer rondrijdt.
En dan komt van het een het ander.

Zorg dat je wat van die tandwieltjes in voorraad hebt. Die links moet je vervangen, daar is wat vanaf gebroken zo te zien.

Joost O:

--- Citaat van: AndrevdG op 03 augustus 2021, 02:09:53 ---Als ik ooit ga weatheren, ga ik dat eerst eens met een paar hele goedkope wagons doen

--- Einde van citaat ---
Dat kan ik je aanbevelen.


--- Citaat van: AndrevdG op 03 augustus 2021, 02:09:53 --- als m'n baan klaar is.

--- Einde van citaat ---
Ha ha ... dat heb ik al vaker gelezen op dit forum. Is een baan ooit klaar?

Groeten uit Colombia, waar de baan nog niet eens begonnen is,

Joost

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie