Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MrBoembas
Vandaag om 02:36:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 02:07:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bahnstrecke 5867 door Schachbrett
Vandaag om 00:39:27
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door Schachbrett
Vandaag om 00:37:53
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
Schneidersein door MartinRT
Vandaag om 00:00:05
NS/32 door RK
18 maart 2024, 23:49:38
Modelbaan Beltheim. door Ronald69
18 maart 2024, 23:41:34
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door bernhard67
18 maart 2024, 23:27:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:18:36
De Hondsrugbaan door Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:17:58
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door MOVisser
18 maart 2024, 23:09:27
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
Perronhoogte TP3 door Klaas Zondervan
18 maart 2024, 22:35:55
Kranenberg, een exercitie in code 70 door wob
18 maart 2024, 22:14:45
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
plaatsen bezetmelders lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:33:54
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
Resetten decoder via Twin Center Fleischmann door Pieter Bregman
18 maart 2024, 21:33:18
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
18 maart 2024, 21:30:41
Zee. Land. door Huup
18 maart 2024, 21:23:57
Digikeijs DR80010 door TBBW
18 maart 2024, 20:03:37
US diorama in H0 door basjuh1981
18 maart 2024, 20:02:44
Kemlerborden (Gevi / UN nummers) ketelwagens door Falkenberg
18 maart 2024, 19:36:20
Rheinburg, TP V/VI door gdh
18 maart 2024, 19:15:56
  

Auteur Topic: Hoe ziet de ultieme handregelaar er uit?  (gelezen 17750 keer)

Robert E

  • Offline Offline
  • Berichten: 909
    • Robert’s Modelspoor Pagina
Re: Hoe ziet de ultieme handregelaar er uit?
« Reactie #30 Gepost op: 25 juli 2021, 13:39:15 »
Citaat
Mijn ideale controller is een draaiknop zoals op de multimaus (dus links en rechtsom draaien net als bij een ouderwetsche trafo) , maar dan met de mogelijkheid om er op te klikken om de rijrichting te veranderen (om verlichting om te schakelen zonder te trein te bewegen) met een LCD/OLED touchscreen voor de functietoetsen. Met symbooltjes voor elke functie en de mogelijkheid om de volgorde aan te passen en op te slaan per loc/adres. Dus dat je functie 10 naar positie 3 kan slepen bijvoorbeeld zonder te hoeven functiemappen.

Zoiets heb ik gepoogd te maken met XMC (XpressNet) en WMC (Z21). Alleen heb ik er een pulse switch op zitten wat nu ook niet echt lekker is met snelheid instellen. 't Is niet de ultimate handregelaar :)

 * Aan/uit met aparte knop.
 * Korte klik is richting omdraaien, langere klik is noodstop.
 * Los selecteren is drukken en draaien (wat wat veel gedraai kan zijn als je 30 locs erin hebt staan om van de 1e naar de 15e te gaan)
 * CV's kun je instellen en functies kun je onder de functie toetsen plaatsen (5 functie toetsen).

Maar de Roco muis knop is toch wel fijnste kwa bedienen..

Chris is bezig met een handregelaar Locomotion met allerlei opties, volgens mij alleen voor Maerklin CS

Mvg

Robert
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2021, 13:43:51 door Robert E »
MDRRC-II (Lite) goedkope DIY centrale voor DCC en MM.
Heb je een vraag, stuur me dan een mail via mijn site ipv persoonlijk bericht...

Bor de Wolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 608
Re: Hoe ziet de ultieme handregelaar er uit?
« Reactie #31 Gepost op: 25 juli 2021, 14:17:13 »
Je kan ook de Zimo decoder instellen dat bij het terug regelen van de snelheid, of zelfs op 0 dat de locomotief heel natuurlijk langzaam uitloopt en dat je daar een functie toets moet indrukken om te beremmen (inclusief het geluid van de remschoenen op de wielen).

Eigenlijk net als de auto. Het gas loslaten resulteert ook in het uitlopen van de auto. De remweg bepaal je met het rempedaal.

Als je deze methode van rijden gewend bent wil je nooit meer iets anders.


Werkt dat bij alle Zimo-decoders?

Bor

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15257
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Hoe ziet de ultieme handregelaar er uit?
« Reactie #32 Gepost op: 25 juli 2021, 14:52:59 »
De ESU-decoders voor de Amerikaanse markt hebben de mogelijkheid om samen te werken met de ProtoThrottle, dus hopelijk brengt ESU nog eens een echt realistische handregelaar uit.

Kun je met je Europese Esu decoders ook hoor.

Bor de Wolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 608
Re: Hoe ziet de ultieme handregelaar er uit?
« Reactie #33 Gepost op: 25 juli 2021, 15:51:33 »
Hoe kun je dat instellen? Moet je dan bepaalde CV's anders programmeren?

Bor

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 1768
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Hoe ziet de ultieme handregelaar er uit?
« Reactie #34 Gepost op: 25 juli 2021, 16:15:12 »
Ik ben het aan het uitzoeken. Ik heb voor de Dapol Class 08 in de UK bij Digitrains hun eigen geluidsfile laten zetten op de Zimmo MX645 (of 644). Daar zit het in maar ben nog steeds op zoek hoe ze dat gedaan hebben. Ik heb namelijk nog een paar Zimo decoders rond lopen en wil die daar ook mee uitrusten.
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 3976
Re: Hoe ziet de ultieme handregelaar er uit?
« Reactie #35 Gepost op: 25 juli 2021, 21:42:37 »
Ik mocht vandaag aanwezigz ijn bij de rijdag van de BMB en ik heb nog interessante dingen gehoord over allerlei zaken waaronder rijregelaars.

Ik hoorde over dat 300€ esu smartphone throttle dat die huilend werd doorverkocht. Batterij verbruik was ongunstig en de software was niet goed genoeg at the time, misschien dat ze dat inmiddels gefixt hebben?

Ik sprak ook iemand over de piko smartcontroller light die op loconet werkt. Voor treinen aansturen was deze beter dan de multimaus simpelweg omdat je niet die shift knog hoeft in te drukken. Je drukt op 'loc', adres en nog een keer op 'loc' en dat kan je allemaal met 1 duim. Alleen de wissels aansturen met dat ding blijkt waardeloos te zijn.

Over wissels, super grappig weer, afgelopen week vertelde ik hier nog over een apparaatje met slechts wat nummertjes en een knopje om alleen maar wissels om te zetten, zie ik dit vandaag voorbij komen  ;D:

Het bestaal al!

Het doet nog steeds onder aan een conventioneel schakelpaneel, maar ik vind het een goed alternatief. Hij is wel universeel!

Waar ik vandaag met de multimaus wel een paar keer tegenaan liep was een probleem met de draaiknop. Hij begint meteen met instructies te sturen als je draait. Nu reed ik met 1 DMU en 1 class 37 tegelijkertijd en ik moest regelmatig wisselen. Je kan van beiden niet zien wat voor en wat achter was (sws vervelend probleem) en beide treinen werden wel eens omgedraaid. Als je remvertraging aanstaat en je draait snel genoeg van achteruit naar voorruit dan valt het mee. Maar ik moet zeggen, het was toch wel een beetje lastig soms. Vooral omdat ik natuurlijk niet kan zien wat voor en achter is. Het was mij 2x overkomen dat ik per ongeluk een rijdende trein plots vol gas de verkeerde kant opstuurde.

Citaat
Mijn ideale controller is een draaiknop zoals op de multimaus (dus links en rechtsom draaien net als bij een ouderwetsche trafo) , maar dan met de mogelijkheid om er op te klikken om de rijrichting te veranderen (om verlichting om te schakelen zonder te trein te bewegen) met een LCD/OLED touchscreen voor de functietoetsen. Met symbooltjes voor elke functie en de mogelijkheid om de volgorde aan te passen en op te slaan per loc/adres. Dus dat je functie 10 naar positie 3 kan slepen bijvoorbeeld zonder te hoeven functiemappen. Verder een echte knop als noodstop. CVs programmeren kan onder een menu toets in het LCD/OLED display alsmede een 'SHIFT' toets voor meer functies. Verder mag er een soort snelheids aandijding op komen in KM p uur. Wat je zelf in kan stellen per loc. Dus als je een Sik op maximaal 60- KMPH calibreert/afsteld dan geeft de controller 60 kph aan op max throttle. Alleen moet er dan wel moeilijk gedaan worden met snelheids curve van de decoder overnemen in de controller, want als de controller op 50% staat met een curve dan is dat geen 30 kph.
Hier staan zeker goede ideeen tussen. Ik ga ze niet allemaal implementeren omdat veel werk en tijd enzo. Ik heb op het moment geen plannen om fancy dingen te doen met functies en een oled shermpje. De eerste versie werkt gewoon met het invoeren van een nummertje om een functie te toggelen. Er komt nog geen functie mapping, customization of CV programmeren in. #1 prio is om een werkende proto te maken die fijn is in de bediening. Extended features kan ik achteraf inbouwen.

Zonder een methode om te ijken, heeft een schaalsnelheid ook niet echt nut. Ik heb er echter wel iets slims voor bedacht, dat leg ik zo uit.


Toen ik vrijdag terug kwam van Deutschland was ik ff aan het spelen op m'n laptopje om wat gedachtenspinsels uit te werken. Ik was voornamelijk bezig met welke knoppen er op moeten en waar ze moeten komen. Let niet op het simpele scherm en rechthoekige vorm.


Boven de nummers heb ik drie knoppen voor drie modi, dat zijn loc adressen selecteren, wissels stellen en functies bedienen. Als je op adressen zit, en je drukt '5' dan heb je loc met adres 5 onder je regelaar. Als je op wissel stellen modus zit en je drukt op 5, dan schakel je wissel 5 en je raadt het al. Als je op functie mode zit en je drukt op 5 dan schakel je functie 5. En dit is om zo min mogelijk knoppen in te drukken.

De 'T' van toggle knop krijgt zodoende ook 3 verschillende functies afhankelijk van in welke modus je zit. Bij wissels doet 'T' de laatste geselecteerde wissel omschakelen. Bij functies het zelfde verhaal met de laatst geselecteerde functie (misschien dat T als alternatief gebruikt kan worden om te toggelen tussen van 0-9 naar 10 - 19 ofzo?). En in loc adressen mode wil ik met 'T' toggelen tussen het huidige adres en het vorige adres. Dit lijkt dan veel op de adressenshift knoppen op de maus. Misschien dat het makkelijk is, om behalve toggle ook een een shift links <> shift rechts knopje te hebben.

Ik heb inmiddels al gezien dat men code heeft gemaakt om een arduino als wifi throttle te gebruiken. Dit wil ik zeker ook implenteren. Ik heb alleen nog geen wifi centrale thuis dus ik begin eerst met XpressNet voor de eerste prototype dat heb ik al onder de knie.

In versie 1 wil ik kijken of ik 2 throttle knoppen kan inbouwen met 3 modi. Vanwege dat vooruit achteruit probleem (wat overigens oplosbaar is bij draaiknoppen) wil ik een 'throttle lever' gebruiken. Met de lever kan je optrekken door hem omlaag te trekken en afremmen door hem omhoog te duwen. Hij krijg een wel een middenstand. Dus nogmaals, het idee is dat je gas geeft en dan de knop in neutraal zet en vanaf dat punt rolt je trein uit.

Ik wil zo'n simpele toggle switch gebruiken voor de rijrichting. Omdat een links rechts beweging nogal tegenstrijdig kan zijn met hoe de loc gericht is, moet de schakelaar naar boven en naar beneden gezet kunnen worden.

Een van de extended features die ik wil uitproberen, is om bezetmeld input te gebruiken om een helling te simuleren. Als de de handregelaar dan een bepaalde bezetmelder binnenkrijgt dat hij denkt dat de trein een helling op of af rijdt en zodoende de snelheid aanpast waarop je dan moet corrigeren. Dit werkt natuurlijk alleen als de trein onder je knop de enige is, die over die sensors gaat rijden. Het is zodoende geenzins perfect, maar misschien dat het leuk kan zijn voor sommigen.

Stel nou dat ik bezetmeld informatie kan doorsluizen naar de handregelaar (zijnde dit over wifi of direct bekabelde lichtsluizen of reedcontacten of... ) zou je de handregelaar treinen kunnen ijken. Dan kan je wel werken met schaalsnelheden en snelheids curves opslaan. Ik wil voor nu dus rekening houden dat ik 2 externe sensors kan aansluiten op IO pinnen.

Behalve de adressen mode, wil ik vanwege het ijken ook kijken naar het slot systeem. Dat je dus 10-20 locs kan 'inleren'. Je hebt namelijk niet genoeg geheugen om van 10000 adressen, verschillende snelheids curves te onthouden.

De zwarte handregelaar die ik al heb gemaakt, wil ik deze week ombouwen naar XpressNet. Er zijn natuurlijk al besproken dingen die nu ik al kan testen.

Mvg,

Bas




Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Marcel112

  • Lid EMV
  • Offline Offline
  • Berichten: 1608
    • Project "Spoor op Vleugels"
Re: Hoe ziet de ultieme handregelaar er uit?
« Reactie #36 Gepost op: 25 juli 2021, 22:01:32 »
Ik hoorde over dat 300€ esu smartphone throttle dat die huilend werd doorverkocht. Batterij verbruik was ongunstig en de software was niet goed genoeg at the time, misschien dat ze dat inmiddels gefixt hebben?

Die is er ook van Piko overigens. Werkt identiek.

Hier is al eens de simpele Digitrax handregelaar getoond. "Nadeel" is dat die alleen Loconet is en dus niet bij alle Roco hardware gebruikt kan worden, en ook geen wissels kan schakelen. Daarvoor heb je dan toch weer een 2e device nodig.
Op de club hebben we echter ook de luxe handregelaar. Extra handig voor het rijden met 2 locs, want twee knoppen om te bedienen voor snelheid. Richting veranderen is weer een andere knop, maar dus wel goed zichtbaar. Tempo te wisselen voor beide locs zonder deze nog eens extra te hoeven selecteren als ze eenmaal bedient worden met de regelaar.
Functies tot 29 stuks te bedienen, en wissels.

Nu tegenwoordig alles draadloos moet zijn zowel de simpele als de luxe dat ook deels geworden. Beide ook met een groter scherm. De bediening is nog hetzelfde gebleven, net als de prijs....
Voor ons eigenlijk te duur, zeker als losse handregelaar voor draadloos, zult dan een losse ontvanger moeten meekopen.
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 3976
Re: Hoe ziet de ultieme handregelaar er uit?
« Reactie #37 Gepost op: 28 juli 2021, 20:55:31 »
Ff het stof afkloppen, ik heb hem gevonden.

Ooit op conrad was ik het 'dekseltje' vergeten mee te kopen op Conrad. Morgenavond ff kijken of ik een clublid kan strikken om een mooie throttle lever te 3D printen voor me. (y)


Vakkundig gesoldeerd....


En geassembleerd...


Handig spul dat opplakbare klittenbandachtige spul  ;D

De print met die batterij en de uno gaan er beide uit. Ter vervanging wil ik een nieuw printje maken met een kleinere nano, rj12 connector, max485 IC en schakelende voeding. Oh en er moet een potmetertje op voor het LCD scherm om het contrast in te stellen.

Was nog helemaal vergeten dat ik de UNO had vast geplakt op een plankje hout met dubbelzijdig tape


Met een beetje improvisatie past de rj12 connector op het rj45 printje. Ik hoefde alleen een plastic pootje er af te knippen, soms moet je een beetje mazzel hebben  :angel:


Krijg alleen straks een X-net kabel aan de zijkant, wat niet bijzonder handig wordt. Ik heb nog wel eventjes de tijd (helaas), want ik ben nog in afwachting van nieuwe 'dedent' potmeters die net als de maus zo'n middenklikje moet hebben.

Mvg,

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Jack Black (NS1220)

  • Offline Offline
  • Berichten: 5630
Re: Hoe ziet de ultieme handregelaar er uit?
« Reactie #38 Gepost op: 30 juli 2021, 15:18:42 »
...
Waar ik vandaag met de multimaus wel een paar keer tegenaan liep was een probleem met de draaiknop. Hij begint meteen met instructies te sturen als je draait.
...
Het was mij 2x overkomen dat ik per ongeluk een rijdende trein plots vol gas de verkeerde kant opstuurde.
...

Ja, de MultiMaus regelt de snelheid absoluut. Voordeel is een echte nulstand, nadeel is het bekende probleem met wisselen van loc.
Zelf stuur ik doorgaans hoogstens 2 locs aan en met een LokMaus2 er nog bij is er geen probleem.

Sommige centrales regelen relatief met een "doordraaiknop". Geen gevaar voor wilde acties, wel vergt het wat aandacht om locs tot stilstand te krijgen.

Van de Bachmann Dynamis ken ik nog een 3e manier: versnellingsregeling met een handle:



Ik ken iemand met zo'n Bachmann, benieuwd of hier nog meer zijn met dit systeem.
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2021, 16:20:25 door NS1220. Reden: gecorrigeerd nalv opmerking Ronald »
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15257
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Hoe ziet de ultieme handregelaar er uit?
« Reactie #39 Gepost op: 30 juli 2021, 15:46:31 »
Ik heb het ding in een andere uitvoering nl de Esu Navigator. De door jou genoemde hendel is niet meer als een knop die je per tik een stap hoger of lager laat gaan. En dus niet proportioneel als bij een RC besturing ;)

Van de Bachmann Dynamis ken ik nog een 3e manier: versnellingsregeling met een handle:

De uitslag van de handle bepaalt de versnelling of vertraging.

Dus niet :)

Jack Black (NS1220)

  • Offline Offline
  • Berichten: 5630
Re: Hoe ziet de ultieme handregelaar er uit?
« Reactie #40 Gepost op: 30 juli 2021, 16:03:31 »
Ik heb het ding anders in herinnering, Volgens mij kon je hem ieg wel vasthouden en bleef de loc dan versnellen. Ik heb het al even gecorrigeerd in mijn vorige post.


Maar eh..., had ik dit al eens eerder gepost?

"Citaat van: NS1220 op 27 februari 1975, 21:31:52"

Hoe krijg je dat voor elkaar, Ronald?  :D
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2021, 16:22:45 door NS1220 »
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7825
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Hoe ziet de ultieme handregelaar er uit?
« Reactie #41 Gepost op: 30 juli 2021, 16:50:42 »
Enige wat ik eigenlijk mis op een MultiMaus is een knop om de rijrichting te wisselen zonder dat de trein daadwerkelijk beweegt. Nu moet je de knop voorzichtig de andere kant op draaien en meteen weer terug om de seinen van richting te veranderen als je bv kop maakt.
Dat kan ook al sinds de laatste firmware update, 1.09. Dan moet je de shiftknop ingedrukt houden als je aan de richtingsknop draait.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15257
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Hoe ziet de ultieme handregelaar er uit?
« Reactie #42 Gepost op: 30 juli 2021, 18:03:50 »
@Jacob; ik ga het even proberen! :)

Maar eh..., had ik dit al eens eerder gepost?

"Citaat van: NS1220 op 27 februari 1975, 21:31:52"

Toen was ik nog niet actief op internet  ;D ;D Alle gekheid, heb gewoon je bericht geciteerd... vreemd.

Jack Black (NS1220)

  • Offline Offline
  • Berichten: 5630
Re: Hoe ziet de ultieme handregelaar er uit?
« Reactie #43 Gepost op: 30 juli 2021, 18:31:19 »
Is ook al weer jaren terug dat ik die Dynamis in handen had. Dat geldt ook voor de eigenaar volgens mij.
Hij kocht er een uitbreiding bij: Pro Box met extra ontvanger. Toen werkte iets niet helemaal goed. Vervolgens kreeg hij van een bevriende handelaar de Fleischmann MultiMaus en die gebruikt hij nu.
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Robert E

  • Offline Offline
  • Berichten: 909
    • Robert’s Modelspoor Pagina
Re: Hoe ziet de ultieme handregelaar er uit?
« Reactie #44 Gepost op: 30 juli 2021, 21:20:47 »
Citaat
Ff het stof afkloppen, ik heb hem gevonden.

Nice :)

Citaat
Oh en er moet een potmetertje op voor het LCD scherm om het contrast in te stellen.

Kleuren LCD schermpje? Moet je niet een Nano gebruiken maar een Arduino met flink wat RAM geheugen zodat je LCD kunt aansturen met DMA via SPI...
Van die ST7735 schermpjes van Ali of zo...

Of een  I2C Oled display (link als voorbeeld) werken best lekker samen met een Arduino Nano... Zijn net wat scherper kwa beeld vergeleken met de zo'n HD447xx display en je kunt wat grafische dingen doen (alhoewel een Nano snel vol zit met wat grafische dingen) ..

Heb zo'n display gebruikt voor een  afstandsbediening naar XpressNet converter

Mvg

Robort
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2021, 21:24:21 door Robert E »
MDRRC-II (Lite) goedkope DIY centrale voor DCC en MM.
Heb je een vraag, stuur me dan een mail via mijn site ipv persoonlijk bericht...