Overige spoorzaken > Treinsamenstellingen

IR Berlijn-Amsterdam CS-Schiphol

(1/3) > >>

Mike:
Hoi,

Ik ben enige tijd geleden in bezit gekomen van roco (blauw/wit) DB interregio rijtuigen. 3x 1e klas, waarvan 1 met bistro, en 2x 2e klas... Ik meen te beseffen dat deze rijtuigen ook door Nederland hebben gereden op het traject Amsterdam - Berlijn. ???

Nu is mijn vraag: Uit welk aantal/ soort rijtuigen bestaat een leuke stam, welke loc heeft ervoor gereden, en in welk tijdperk reden ze hier...

Ik hoor het graag van de gene die wat meer hiervan weten... ::)

Groetjes, Mike

Robbert:
ik heb ze een keer met een 1600/1700/1800 in Amersfoort gezien.

robbert

wob:
Ik ben in oktober 1998 met een dergelijke trein naar Berlijn geweest, vanuit Amersfoort. In Nederland getrokken door een 1100 (meen ik me te herinneren). In Bentheim werd van lok gewisseld en kwam er een 101 voor de trein (101 085 heen en 101 013 terug). De 101 was toen nog bijna nieuw en nog niet voorzien van reklame. Nadien hebben ook nog 103-en dienst gedaan, weer terug van weggeweest.
Over de stam weet ik weinig. Er staat mij bij dat in Bentheim ook nog 2 rijtuigen bijgeplaatst werden.

Groet, Bas

Rick:
1x 1e klasse, 1x Bistro, 3x 2e klasse was een gewone samenstelling, trekkracht was van alles (geen 1000 of 1500 ;)), ze reden van 1995 tot nu alleen zijn ze nu in ICE kleuren geschilderd.

Mike:
Ah, wat een snelle reactie!!! :o

Ga ik toch maar een 1e klasse proberen te ruilen voor een 2e klasse. Komt m'n stam wat meer overeen met de werkelijkheid. ;D

Dank jullie wel,
Groetjes Mike.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie