En in Nederland wil ProRail niet zeggen hoe laat de door noodweer in de Alpen uren vertraagde trein uit Venetië door Gouda komt uit vrees voor publiek.
https://nos.nl/artikel/2386495-domper-voor-belgische-treinspotters-orient-express-neemt-toch-andere-routehttps://www.nu.nl/alphen-aan-den-rijn/6141034/flinke-tegenvaller-voor-treinliefhebbers-uren-vertraging-orient-express.htmlWat is dat toch opeens met die spoorbeheerders?In België veranderen ze de route om "veiligheidsredenen", vele op Antwerpen Centraal samengestroomde belangstellenden teleurgesteld achterlatend.En in Nederland wil ProRail niet zeggen hoe laat de door noodweer in de Alpen uren vertraagde trein uit Venetië door Gouda komt uit vrees voor publiek.Het lijkt erop dat het veiligheidsdenken in de spoorsector totaal is doorgeslagen.Volle perrons zijn immers een dagelijks fenomeen op het spoor.En dan hebben we het nog niet over overvolle perrons bij de vele verstoringen.Dan worden de treinen toch ook niet stiekem omgeleid?Ik kan hier geen begrip voor opbrengen.
Nouja,Je hebt een verschil tussen en vol perron met reizigers.En een vol perron met hysterische hobbyisten die nergens naar kijken en op de rand van het perron gaan staan, al dan niet met halve steigers om maar de beste foto te krijgen
... en staan te schelden dat er geen fraaie historische loc voor staat
Het zit je wel hoog hè, ook al zie ik nergens klachten van de fotografen over de loc. De meeste fotografen zijn volgens mij blij met alles wat niet een standaard SLT of IRM is. (En over 20 jaar staan ze hysterisch op het perron om die toch maar op de foto te zetten)
https://www.bndestem.nl/roosendaal/wereldberoemde-orient-express-maakt-korte-tussenstop-van-vier-minuten-op-station-roosendaal~a2acdc37/
Oh, ga maar eens op de diverse facebookgroepen kijken, dan zeg je niet meer dat fotografen allemaal blij zijn met alles wat anders dan SLT of IRM is hoor, genoeg discussie daar over die lok