Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 31-07-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stoomlocomotief 50 0073 wordt overgenomen door de ZLSM door henkd
Vandaag om 22:06:35
Vetergang, wat veroorzaakt het slingeren? door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:05:56
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 22:05:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 22:00:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 21:52:00
19 Toen door MarcNL
Vandaag om 21:36:09
Mijn nieuwste project in O: Vernon Californië (voorheen: LA yard in 0) door becasse
Vandaag om 21:34:36
Werkplaats - (Baanplan H0) door Eric B
Vandaag om 21:29:20
N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm. door NS264
Vandaag om 21:28:14
Tijd-weg-diagram tekenen door Eric B
Vandaag om 21:22:43
Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975 door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:26
Drijfwerk stoomlocomotief n spoor loshalen door Sharan83
Vandaag om 21:06:37
Een baan naar SBB en BLS voorbeeld......Göschensteg door HuubvG
Vandaag om 20:57:41
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Frank 123
Vandaag om 20:54:56
LS Models / Models World 2021 door Chiel
Vandaag om 20:46:25
Piko NS 2000, aankondiging 2021 door VAM65
Vandaag om 20:44:08
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
Vandaag om 20:32:41
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door iarnrod
Vandaag om 20:05:07
Wissels isoleren door PeterNS
Vandaag om 20:01:54
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 19:58:21
NL pendelbaan H0 tp IV / V door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:43:29
Schorumdijk Gem. Vaagburg 1940-1960. (Jaren ‘40-‘60 baan met haventje) door HuubvG
Vandaag om 19:40:29
BNLS-module: "Nuenen-Tongelre" door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:30:33
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:22:06
Piko 2021, nieuws van de fabrikant door VvKan
Vandaag om 18:57:45
Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N door Hoontje
Vandaag om 18:42:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 44
Vandaag om 18:35:12
VERPLAATST: Re: Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 44
Vandaag om 18:32:00
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 17:54:44
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:57:51
  

Auteur Topic: NS 1600-1700-1800 infodraadje.  (gelezen 2941 keer)

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 204
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #30 Gepost op: 16 juni 2021, 22:28:24 »
In 2010. Maar in 2011 hebben er ook nog 2 stammen voor proef gereden echter van korte duur.
Ik denk dat de desbetreffende locs wel terug te vinden zijn op Somda onder materieel DDM1

Freek J.

In 2010/2011 reed men nog DDM1 met 1800.
In 2011/2012 reed men DDM1 met 1700 (na de winter zijn er nog paar stammen kortstondig blijven rijden).
Wel leuk om in Somda je eigen overzichten weer te zien (en uiteraard het commentaar).
De volgende 1700'n hebben als trek/duw kracht gefungeerd:
1769, 1770, 1772, 1773, 1774, 1775, 1776, 1777, 1779, 1780, 1781.
Die Lokken hebben dus tijdelijk CW's gehad zodat ze met DDM1 konden rijden, wat later weer ongedaan is gemaakt.

Freek J.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3437
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #31 Gepost op: 17 juni 2021, 11:49:18 »
Die Cw is niet ongedaan gemaakt, een deel van die lokken is daarna nooit meer in dienst gekomen en een ander deel is nog steeds als DDM1 lok uitgevoerd.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 850
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #32 Gepost op: 17 juni 2021, 11:55:33 »
De RailPromo 1700’en zouden dus nog met het Museum DDM1 rijtuig kunnen communiceren  ;) ;)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3437
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #33 Gepost op: 17 juni 2021, 12:01:02 »
In theorie wel  ;D

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2600
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #34 Gepost op: 17 juni 2021, 13:00:23 »
Zitten we hier nu allemaal stiekem te hopen op een situatie zoals DB met de 218ers van RP, maar dan met onze eigen 1700's? ::) ::)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS3 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Duvel

  • Offline Offline
  • Berichten: 397
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #35 Gepost op: 17 juni 2021, 15:00:15 »
Als we toch fantaseren... zou de 1768 nog met een DDZ-stuurstand kunnen communiceren?
Met vriendelijke groeten, altijd.

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 204
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #36 Gepost op: 17 juni 2021, 20:57:15 »
Die Cw is niet ongedaan gemaakt, een deel van die lokken is daarna nooit meer in dienst gekomen en een ander deel is nog steeds als DDM1 lok uitgevoerd.

Was dus het plan ..................... maar ja plan ........... verkeerde aanname dus, zucht!
Ik ben er eerlijk gezegd na 2012 het zicht op kwijt geraakt, druk met een zeker voor jou niet onbekend brok software.

Freek J.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3437
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #37 Gepost op: 18 juni 2021, 16:24:40 »
Als we toch fantaseren... zou de 1768 nog met een DDZ-stuurstand kunnen communiceren?
Grote kans van niet, want bij de verbouwing van DDZ is er wel het eea aan de techniek aangepast en was het uitgangspunt dat ze nooit meer anders dan met een mDDM zouden gaan rijden.

Daarnaast is een DDZ een Ex-DDAR, en is de 1768 nou net een DDM1 variant (en ook bewust daarom gekozen bij het NSM) en zou dat dus voor de DDZ verbouwing al niet gekund hebben :)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3632
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #38 Gepost op: 18 juni 2021, 17:38:36 »
Maar hoe zit dat met de 1656 dan? Kan deze ook nog met DDM-1 overweg?

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3437
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #39 Gepost op: 18 juni 2021, 18:01:18 »
Ja hoor, geen probleem :)

De aanpassing van de 1700'en is ook van dien aard dat er wat bedrading en relais aangepast zijn zodat de Bvk van een DDM1 stam nog steeds denkt dat die gewoon met een 1600 rijdt. Aan de stam zelf is niks aangepast.