Doel:€250.00
Donaties:€177.50

Per saldo:€-72.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-06-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

H0-modellen BR 42 van Liliput en MäTrix vergeleken door wibi
Vandaag om 19:46:51
Welke CV is uitrijtijd van nieuwe roco sik? door bmwpiet
Vandaag om 19:33:35
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Rob Ellerman
Vandaag om 19:31:45
Compacte wisselstraat voor meer rijlengte door VvKan
Vandaag om 19:24:07
Wat is de vereiste minimum boogstraal bij spoorwegen oor 160km/h ? door VvKan
Vandaag om 19:16:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door JaJo
Vandaag om 18:44:18
Dg spoor 0 door JaJo
Vandaag om 18:40:56
Baan in Los Angeles door Aford
Vandaag om 18:36:58
Harzwald Hafen Bahn door Aford
Vandaag om 18:22:27
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 18:22:12
Schorumdijk Gem. Vaagburg 1940-1960. (Jaren ‘40-‘60 baan met haventje) door Aford
Vandaag om 18:10:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 17:37:08
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Scratchbuilt
Vandaag om 17:34:39
Nederdam, H0 1970 - 1990 door Pascal77
Vandaag om 17:25:46
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 17:20:54
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 17:14:07
programmeren functiedecoder TAMS FD/led door henk
Vandaag om 16:54:34
Gezocht: STL-file, voor een stootblok in N door Catweazle
Vandaag om 16:41:36
BMB 00-modulebaan, Beveiliging door St00mboy
Vandaag om 16:26:14
Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve door 1200blauw
Vandaag om 16:02:21
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Mitchell
Vandaag om 13:24:50
Kortsluiting wissel en vaste kruising door VvKan
Vandaag om 13:23:48
Fleischmann BR 89 008 met Fleischmann decoder rijdt slecht (niet) door VvKan
Vandaag om 11:55:37
Toon hier je (model)TRAM foto's. door hrp
Vandaag om 11:52:28
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door FritsT
Vandaag om 11:42:41
25 jaar geleden door lrrw
Vandaag om 10:12:35
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door bask185
Vandaag om 10:06:16
Rheinburg, TP V/VI door Dennis.
Vandaag om 07:07:38
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door sncf231e
25 juli 2021, 23:13:49
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Overet
25 juli 2021, 22:55:56
  

Auteur Topic: Keerlus bij digitaal gebruik en de DR5000  (gelezen 1313 keer)

VvKan

  • Offline Offline
  • Berichten: 884
  • Veroniek
Re: Keerlus bij digitaal gebruik en de DR5000
« Reactie #15 Gepost op: 07 juni 2021, 18:37:05 »
Dan zie je dat fout volgens mij.
Helemaal mee eens en helemaal niet mee eens.

Helemaal mee eens, als blok 21 het keerlusblok is. Dat is dan alleen verkeerdom aangesloten.  Maar dan komt de voeding van de LK200 NIET uit de ringleiding maar uit blok 22.  Waar zie jij een ringleiding in het gegeven plaatje ?

Helemaal niet mee eens.  Ik heb nog steeds geen verandering in de aansluiting van de LK200 gezien.  Dus als ik dan aanneem dat die WEL goed is aangesloten, is baanvak 21 de voedingsspanning voor de LK200 en baanvak 22 de uitgang, dus het keerlusbaanvak.  En wederom:  waar is er sprake van een ringleiding ?

Dat Koploper er eigenlijk verder niks mee te maken heeft lijkt mij ook duidelijk.  Maar hoe de boel nou eigenlijk aangesloten zit met bezetmelders blijft volstrekt in het luchtledige hangen.  Dus daar kunnen we nog ellenlang mee doorgaan, of probleemsteller geeft nou eindelijk eens wat meer gegevens.
VERONIEK
0 0m H0 H0m TT Lenz ABC RailCom SBB BLS FO BVZ

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7007
Re: Keerlus bij digitaal gebruik en de DR5000
« Reactie #16 Gepost op: 08 juni 2021, 11:27:53 »
Helemaal mee eens, als blok 21 het keerlusblok is. Dat is dan alleen verkeerdom aangesloten.  Maar dan komt de voeding van de LK200 NIET uit de ringleiding maar uit blok 22.  Waar zie jij een ringleiding in het gegeven plaatje ?
Niet  ;D Ik geef aan dat de LK200 gevoed moet worden uit de ringleiding of Centrale. OF uit een niet gedetecteerd deel van de baan als de TS niet met volledige detectie rijdt.

Helemaal niet mee eens.  Ik heb nog steeds geen verandering in de aansluiting van de LK200 gezien.  Dus als ik dan aanneem dat die WEL goed is aangesloten, is baanvak 21 de voedingsspanning voor de LK200 en baanvak 22 de uitgang, dus het keerlusbaanvak.  En wederom:  waar is er sprake van een ringleiding ?
Volgens de rode tekst in het plaatje is blok 21 de keerlus. Dus is de conclusie dat het verkeerd aangesloten zit. Of de TS het al echt omgedraaid heeft blijft gissen.
En nee ik zie ook geen ringleiding. Ik geef aan zoals het zou moeten worden aangesloten.

Dat Koploper er eigenlijk verder niks mee te maken heeft lijkt mij ook duidelijk.  Maar hoe de boel nou eigenlijk aangesloten zit met bezetmelders blijft volstrekt in het luchtledige hangen.  Dus daar kunnen we nog ellenlang mee doorgaan, of probleemsteller geeft nou eindelijk eens wat meer gegevens.
Totdat de TS met meer info en een juist plaatje komt kunnen we alleen maar gissen en aangeven hoe het wel zou moeten.
Gr.
Eric

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7007
Re: Keerlus bij digitaal gebruik en de DR5000
« Reactie #17 Gepost op: 08 juni 2021, 11:30:32 »
hoe kan ik een bestand uploaden ik kan alleen een afbelding uploaden
Als je een account hebt op het koploperforum kan je die daar plaatsen. Hier kan het niet.

Maar het probleem staat los van Koploper dus veel zal het niet toevoegen.
Een keerlusblok is niets anders dan een gewoon blok voor Koploper. Als je de bezetmeldingen goed aansluit werkt het daar ook goed.
Gr.
Eric

VvKan

  • Offline Offline
  • Berichten: 884
  • Veroniek
Re: Keerlus bij digitaal gebruik en de DR5000
« Reactie #18 Gepost op: 09 juni 2021, 11:54:20 »
Omdat er geen nieuwe informatie beschikbaar is heb ik de vraag nog eens bekeken vanuit de tot nu bekende gegevens. Het volgende dus geen waarheid, maar een gedachtegang.

De aansluiting van de LK200 is niet volgens de opgave, dan zou er in blok 21 niet gereden kunnen worden.  Dus de tekening is fout, de aansluiting is "goed".  Dwz de IN is verbonden met blok 22 en de UIT met blok 21.

Dat verklaart tevens waarom er handmatig wel doorgereden kan worden, maar automatisch (Koploper) niet.   Want waarschijnlijk blijft blok 22 permanent op bezet staan, omdat de LK200 daarop is aangesloten en voldoende stroom gebruikt om blok 22 bezet te melden.   Blok 21 bestaat voor koploper niet in dit concept, omdat het gevoed wordt vanuit blok 22.

De wil om tot oplossing van dit vraagstuk te komen lijkt echter steeds meer van goedwillende derden te moeten komen, de vraagsteller hult zich in stilzwijgen.
VERONIEK
0 0m H0 H0m TT Lenz ABC RailCom SBB BLS FO BVZ

VvKan

  • Offline Offline
  • Berichten: 884
  • Veroniek
Re: Keerlus bij digitaal gebruik en de DR5000
« Reactie #19 Gepost op: 12 juni 2021, 11:10:28 »
Geachte Sierstad,
probleem opgelost ?  Horen we graag !
VERONIEK
0 0m H0 H0m TT Lenz ABC RailCom SBB BLS FO BVZ

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7007
Re: Keerlus bij digitaal gebruik en de DR5000
« Reactie #20 Gepost op: 12 juni 2021, 16:57:33 »
Tsja al 5 dagen niet meer actief. Kan uiteraard diverse oorzaken hebben maar hoe graag wil je dan geholpen worden  ???
Al is het maar een korte terugkoppeling of het nu werkt
Gr.
Eric