Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
NS 8400 van Werps
door
Ivo tB
Vandaag
om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald.
door
Jan-Peter
Vandaag
om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails)
door
hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0
door
Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën...
door
bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;)
door
bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden
door
Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour
door
Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje
door
Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc)
door
Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54
door
Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen
door
willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften
door
Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan
door
cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit
door
Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag
door
basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief?
door
Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken
door
Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder.
door
bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem
door
Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange
door
ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715
door
vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0
door
Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Spoorlijn Weert naar België heropend?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omlaag
Auteur
Topic: Spoorlijn Weert naar België heropend? (gelezen 9692 keer)
H0eGenaamd
Offline
Berichten: 79
Re: Spoorlijn Weert naar België heropend?
«
Reactie #45 Gepost op:
10 november 2020, 12:13:32 »
Een trein is zeker aantrekkelijker dan een bus!
Maar voor Brabant is er bitter weinig te winnen. Via Breda is het al gauw sneller namelijk. Sterker nog: Eindhoven-Antwerpen kost in de huidige situatie al exact evenveel tijd als Hamont-Antwerpen, nl. anderhalf uur. Eindhoven (of elders in Brabant) - Antwerpen VIA Weert en Hamont is dus onzinnig.
Voor Midden en Zuid-Limburg zou het wat gunstiger kunnen uitpakken, maar...ook dat valt tegen als je wat gaat rekenen.
Huidige situatie:
Heerlen-Antwerpen via Aken (!) 2:44.
Sittard-Antwerpen via Eindhoven-Breda: 2:29.
Maastricht-Antwerpen via Luik: 2.17.
Roermond-Antwerpen via Eindhoven-Breda: 2:14
Dan denkbeeldig: Weert-Hamont in 10 minuten en dan nog anderhalf uur naar Antwerpen. Maakt in totaal ong. 1:40, al is dat wellicht zelfs wat optimistisch.
Gerekend vanaf Roermond 1:55, Sittard 2:10 en vanaf Heerlen of Maastricht dan pakweg 2:25 (vanaf Maastricht dus al langzamer dan nu via Luik!) ,
Best case scenario is dus een krappe twintig minuten tijdwinst (op 2+ uur) vanaf een handjevol stations voornamelijk langs de oost(!)grens van het land. En nog altijd ruimschoots langzamer dan via de weg, wat de
echte
concurrent is.
Wat mij betreft is het bovenregionale belang dus pure luchtfietserij en kaartstaar. Laat lekker een dieseltje pendelen over die grensovergang!
Roald
Gelogd
Ik heb dingen gezien die nu nauwelijks meer te bevatten zijn. Stoom op de Thörlerbahn. Goederenvervoer in Oberfeistritz. GmP's in het Ybbstal, zó lang dat zelfs de sterkste machine er bijna geen beweging in kreeg. Allemaal...geschiedenis
.
Kronefan
Offline
Berichten: 265
Re: Spoorlijn Weert naar België heropend?
«
Reactie #46 Gepost op:
19 mei 2021, 22:27:14 »
Het Belgisch parlement wil dat de spoorlijn tussen Hamont en Weert weer in gebruik genomen wordt voor passagiers.
Een motie waarin federaal minister Georges Gilkinet van mobiliteit wordt opgeroepen daar werk van te maken, is dinsdag unaniem aangenomen door de mobiliteitscommissie in het federale parlement. De spoorlijn kan volgens voorstanders een belangrijke verbinding vormen tussen Antwerpen en de economische bedrijvigheid in de regio Eindhoven.
Lees het hele artikel :
https://www.1limburg.nl/belgisch-parlement-wil-trein-hamont-weert?context=latestarticles
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Spoorlijn Weert naar België heropend?