Algemeen > Van en voor gebruikers

Transport / vitrine kokers

(1/3) > >>

Eegtrain:
Al lange tijd heb ik zitten denken aan het transporteren van treinen.
De bestaande systemen vond ik veel te duur, zeker wanneer je eraan denkt om bijvoorbeeld op pad te kunnen gaan naar beurzen en zo'n twintig tot dertig treinen en/of treinstellen mee zou willen nemen.

Ook een vergelijkbaar systeem om treinen thuis in een vitrine te plaatsen, waarbij de binnenverlichting aan kan, vond ik veel te duur. Dat kan een stuk goedkoper.
Daarom ben ik aan de slag gegaan met een nieuw systeem, die ik op onze modulebaan ga toepassen.














Groeten, Eeg

Tom Z.:
Begrijp ik het goed als ik vermoed dat de acrylglas koker een commercieel product is en dat het exemplaar dat je kan open klappen jouw vinding is? En bestaat die vinding dan uit onderdelen die je ergens koopt of maak je die zelf? Ziet er wel gelikt uit!

Eegtrain:
De reeds te koop zijnde en bestaande oplossingen heb ik niet bedacht. De versies zoals op deze tekeningen heb ik wel getekend en bedacht. Deels als zelfbouwkit, mede zodat een dergelijke oplossing een heel stuk goedkoper kan. In eerste instantie voor onze eigen modulebaan bedacht en ontwikkeld, maar bij interesse van forumleden en hobbyisten kan ik er meer maken.
Aangezien op onze modulebaan zowel 2- als 3-rail gereden kan worden heb ik de kokers uitgevoerd voor zowel 2-als 3-rail.
Groetjes Eeg

VAM65:
En post je dit onder het motto “hier ben ik mee bezig”, of zijn er ideeën om ze ook aan belangstellenden te verkopen?

Jelmer:
Mocht er tot een product gekomen zijn wat verkoopwaardig is ben ik zeer geinteresseerd.

Groeten,
Jelmer

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie