Vraag en antwoord > Elektronica en analoog

Zelfbouw IRDA op de intellibox

(1/1)

ricco:
Hallo,
Ik zat zo eens te denken of het mogelijk zou zijn om zelf een
IRDA receiver te maken en aan te sluiten op de IB, en dan de IB d.m.v. een pda te besturen. Ik heb geen idee of een pda snel genoeg is voor de besturing, maar ben gewoon benieuwd

André

Robert E:
Pda zal wel snel genoeg zijn, neem aan dat de info uitwisseling tussen pda en IB iover de IR aansluiting echt geen megabit verbinding is, eerder kilobit.

Grote vraag is wat er gestuurd moet worden ...

Misschien dat hier wat te vinden is

http://groups.yahoo.com/group/IBX/?yguid=163665640

EDIT: Ik zit weer te pitten op vroege morgen, je wilt dus de IR dinges
aansluiten op de seriele poort van de IB. In dat geval moet de PDA
het IB protocol praten, zie lijst yahoo.

Robert

ricco:
Ik wil eens kijken of het mogelijk zou zijn om met een pda wissels, seinen en loks te sturen, eigenlijk het zelfde doen als met een pc maar dan met een pda. Scheelt mij een een hoop ruimte en een pc. Software schrijven  moet geen probleem zijn (heb al wat simpels voor de pc geschreven)

André

Marcel (BR643 Talent):
Op zich lijkt dit me wel mogelijk, maar of het lukt met de door jou gelinkte schakeling weet ik niet. De PDA zal echt wel snel genoeg zijn om een dergelijk programma te draaien en met een geschikte schakeling zou je de PDA dus inderdaad via infrarood met de IB kunnen verbinden. Volgens mij is de communicatie tussen de IB en de PC normaal gesproken echter wel bidirectioneel (of zowel: de PC stuurt data naar de IB, maar de IB stuurt ook data naar de PC) en de schakeling die jij linkt is volgens mij niet geschikt voor bidirectionele communicatie. Of je dan helemaal niets kunt doen weet ik niet, maar een volledige besturing van je modelspoorbaan vanuit de PDA zal met die schakeling niet lukken.

Robert E:
Inderdaad, is een richtingsverkeer van PDA naar IB.
Misschien pogen een IRDA naar serieel converter op de kop
te tikken? IRDA USB is er genoeg..... Maar ja, USB en IB  ;D

Robert

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie