Materieel > BeneluxSpoor.net polls modelspoor

PIKO BR 216 in ozeanblau/beige

(1/21) > >>

spoorzeven:
Piko komt als noviteit eind september 2021 (planning) met de reguliere versie van de BR 216 in ozeanblau/beige (art.nr. 52408/409/410/411) Om de importeur in Apeldoorn een handje te helpen bij het eventueel bij PIKO te berde brengen van het uitbrengen van de loc serie 216 met de juiste opschriften als NS huurloc (periode 1979-1984) lijkt het mij handig dat zoveel mogelijk mensen die graag een 216 in o/b voor hun klompentrein (net weer uitgebracht door Artitec!) of buurtgoederentrein zouden willen zien, dat ook kenbaar maken. Voor de verkoop in Duitsland zal het niet veel uitmaken (al lijkt het wel zo dat het noorden van de BRD er altijd vrij bekaaid afkomt qua locs met opschriften van pakweg benoorden de lijn Münster - Kassel), maar ik kan mij zo voorstellen dat hier wel (de nodige?) mensen zeggen: ja, als huurloc koop ik hem wel en anders niet (want dan heb ik er niets aan voor mijn Nederlandse baan bijvoorbeeld).
Enkele voorbeelden van geschikte nummers zijn: 216 075-2, 216 086-9, 216 151-1 en 216 153-7, waarbij de tweede er uitspringt: al vanaf 1966 in Oldenburg en al in 1976 o/b en pas vertrokken uit Oldenburg in 1993 en is dus misschien na de huurperiode ook nog wel eens in Nederland geweest.
Dus: aarzel niet en vul snel de poll in!

Meer achtergrondinfo: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=10198.0

Lolke Bijlsma:
Ik kan dit wel waarderen. Een huurloc is iets waar we al jaren op wachten. De 216 086 is een prima keuze.
Een andere hele leuke keuze is de 216 025, die zowel in het rood als o/b in de huur periode in Nederland heeft gereden.


DB 216 086-9, Franeker, mei 1983 - Lolke Bijlsma

Groeten,
Lolke

Hasenwald:
Ik heb de 216 149-5 van Brawa in mijn collectie. Oceaanblauw/ivoor

Arjan6511:
Ik ga voor optie 5: Ik twijfel nog over het aanschaffen, maar heb wel belangstelling voor een huurloc (ozeanblau/beige)

Mijn altrote Brawa hoeft echt niet weg en die rijdt in Duitse setting. Ik stem natuurlijk wel op een huurlok, puur om de NL-rijders te steunen.

En dat ik twijfel over de aanschaf heeft vooral te maken met eerst eens zien wat Piko er van bakt.

sneek:
als hulp hierbij een scan van het overzicht dat Bw Oldenburg in 1979 aan NS Groningen verstrekte met de locnummers die ook in de huurpool voorkwamen:


grtz,
Wim

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie