Overige spoorzaken > Grootspoor

De ZLSM is mag niet meer over het hoofdspoor door geen ATB

(1/13) > >>

marcel:
Hallo,

Staat in de limburgse krant en website.

ZLSM-treinen mogelijk alleen nog maar op Miljoenenlijn

De treinen van de Zuid Limburgse Stoomtrein Maatschappij ZLSM zullen per 1 april waarschijnlijk alleen nog te zien zijn op het eigen spoortraject Valkenburg-Kerkrade.

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat eist van ZLSM dat de vier stoomtreinen en twee diesellocs voorzien worden van een automatische treinbeinvloedingssysteem, waardoor de treinen automatisch stoppen als ze door rood licht rijden. Dan pas worden ze ook toegelaten op het hoofdspoor. De kosten van 3 ton voor die aanpassing kan ZLSM echter niet betalen

Zie www.l1.nl

mvg, marcel

British Rail:
Dat zal zeker een tegenvaller zijn voor de ZLSM als ze niet meer over het hoofdspoor mogen rijden. Kon de ministerie van verkeer en waterstaat dit niet eerder zien wanneer de ZLSM voor het eerst op het hoofdspoor kwam te rijden?

Ik weet niet wat het allemaal heeft gekost om dit te kunnen bereiken maar een paar wissels plaatsen en andere bijkomende kosten is nu zeker weg gegooid geld.

Ik hoop dat ze toch op het hoofdspoor mogen rijden, zal het jammer vinden als dat niet meer het geval zal zijn.

Mvg,
Martijn v/d horst

Dolf44:
Een echte "Hollandse" oplossing.
Zonder ATB installatie geen toestemming meer om op het hoofdnet te rijden, behalve ..............................

Juist ja, behalve Schin op Geul - Valkenburg vv, daar is het wel  nog  toegestaan.

Bob R.:
Das leuk nieuws voor de VSM en Stoomstichting.
Die hebben toch ook geen ATB (behalve de 65018 ???) ::) :P :-[ :'(

henk:
Voor museummaterieel is bij mijn weten een speciale ATB-light ontwikkeld.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie