Materieel > Wat zijn we aan het rijden?

Nu met google maps: plaats jouw spoorlocatie op de BNLS spoorkaart!

(1/49) > >>

Thai-Bundesbahn:
Hoi,

Zo nu en dan krijg ik de vraag of we weer video-ritten kunnen organiseren. (zie het topic over video-ritten https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=72036.msg3221708602#msg3221708602).
Welnu....ondanks dat het erg leuk was loopt men nu niet erg warm voor een herstart. Een oorzaak was dat het niet laagdrempelig was, zodat je alleen kon meedoen indien je het juiste materieel in je bezit had.
Op dit moment heb ik een nieuw concept bedacht zodat iedereen kan meedoen. Maar dit even terzijde.

Een onderdeel van de BNLS video-ritten was de spoorkaart van SimonH. Helaas is Simon al bijna 2 jaar niet meer actief op het forum en dus is ook de kaart niet meer voorhanden om ge-update te worden.
Daarom heb ik iets anders gemaakt. Onder vind je een link waar je in Google Maps een aantal door mij geplaatste Stations kan zien. Ze zijn alle 4 op het bestaande spoornetwerk geplaatst en zijn met elkaar verbonden.
2 stations in Duitsland, 1 in Oostenrijk en 1 in Zwitserland. Dit zou later bruikbaar zijn om weer video-ritten te organiseren. Maar ook is het leuk om gewoon jullie modelspoor-station op de kaart zichtbaar te hebben.
Als voorbeeld heb ik mijn eigenstation (Funkenheim) ook ingedeeld. Door op de routes te klikken kunnen de onderlinge afstanden tussen de stations bekeken worden.
Zonder je tot de videoritten te verplichten is het misschien wel leuk om je eigen modelspoor-station op de kaart terug te vinden.
Graag nog even wachten met het mij bekogelen met plaatsnamen die ik moet gaan invoeren. Eerst maar eens kijken of er interesse is.

P.S. ik ben geen computer-nerd, dus graag geen complexe toeters en bellen voorstellen  8).

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1OVXrzoX7RmTaFpj9j4TIDMXYAucizph4&usp=sharing

AndrevdG:
Nou Ed, ik weet nog niet helemaal precies wat je van plan bent, maar ik heb wel zin om mee te doen. Zeker nu m'n baan wat meer is aangekleed.

richardvandijk:
Leuk idee. Ik zie graag hoe en wanneer het veder uitgerold gaat worden.

Bert V:
Als één van degenen die het balletje weer eens opgegooid hebben kan ik natuurlijk niet achterblijven. Ik wil graag weer meedoen maar moet dan nog wel een goede plaatsnaam verzinnen, die heb ik op dit moment nog niet (vorige keer was ik "Schwarzburg-west"  :D). We gaan de grijze massa maar eens aan het werk zetten..... ;D

Groeten,
Bert

Thai-Bundesbahn:
Nou de eerste 3 reacties kwamen al snel (y). Mochten jullie dus ook op de (spoor)kaart gezet willen worden laat het dan even weten.
Indien je al een naam hebt voor je modelspoor-station en je weet ook al waar het moet komen mag je het me al laten weten.
Het beste kan je dat doen door even de naam en een screenshot van de gewenste locatie hier in het draadje te plaatsen. Liever niet per PB.

N.B. Het verplicht je dus niet om ook mee te gaan doen met video-ritten. Het gaat nu dus alleen om de Google-map te vullen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie