Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 22:51:58
Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
Vandaag om 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
Vandaag om 22:44:31
Raadplaatje door Magic
Vandaag om 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
Vandaag om 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
Vandaag om 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
Vandaag om 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
Vandaag om 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
  

Auteur Topic: Mail MK Modelbouwstudio  (gelezen 12986 keer)

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: Mail MK Modelbouwstudio
« Reactie #15 Gepost op: 28 januari 2021, 11:12:52 »
Leest Maykel eigenlijk mee op BNLS?

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8386
  • Nooit uitgeklust....
Re: Mail MK Modelbouwstudio
« Reactie #16 Gepost op: 28 januari 2021, 11:16:02 »
Ik wil eigenlijk de meest simpele bouwkit bij hem bestellen om eens wat ervaring op te doen alvorens mij te storte op mijn Medu Models kits. Maar ja, levertijd en geen beurzen....

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1514
    • Dwangrail.nl
Re: Mail MK Modelbouwstudio
« Reactie #17 Gepost op: 28 januari 2021, 11:17:10 »
Ik zeg gewoon bestellen.
Als het leverbaar is krijg je het best snel geleverd, zie Thomasso.

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Mail MK Modelbouwstudio
« Reactie #18 Gepost op: 28 januari 2021, 11:18:05 »
Leest Maykel eigenlijk mee op BNLS?
Als de mail al niet gelezen wordt, zal hier meelezen ook wel een dingetje zijn  ;D
Groeten Joop, machinist Lls

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2095
  • Zelfportret
Re: Mail MK Modelbouwstudio
« Reactie #19 Gepost op: 28 januari 2021, 11:21:24 »
Een ding moet je Maykel nageven, hij piept in ieder geval niet over dat zijn handel wegens gebrek aan klandizie gedwongen moet  stopzetten.
(wacht inmiddels ook al meer dan een jaar op een levering na telefonische toezegging)
Gerrit F

Van de draad af....

Erik_omBC

  • Lid van het Collectief
  • Offline Offline
  • Berichten: 696
  • How to regognize trees from quite a long way away
    • Ommelander Maquette Bouw Collectief
Re: Mail MK Modelbouwstudio
« Reactie #20 Gepost op: 28 januari 2021, 11:58:33 »
Citaat
Ik heb in december bij MK Modelbouwstudio een bestelling geplaatst maar tot op heden totaal geen reactie mogen ontvangen? Is dit normaal bij MK Modelbouwstudio? Op de website staat wel dat er vertraging in de mail is maar dit is dan toch geen mail stop?

Iemand ervaring hiermee? Als ik weet dat het normaal is wacht ik rustig af echter weet ik nu helemaal niets?

Nee is nieuw voor mij. Ik heb tot nu toe alles gekregen en meestal nog wat meer. Het beste is om mee te nemen wat hij op de beurs heeft liggen, dan heb je het direct.

Groet,

Erik

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2383
Re: Mail MK Modelbouwstudio
« Reactie #21 Gepost op: 28 januari 2021, 12:24:16 »
Even terug naar de oorspronkelijke vraag: Ja, dat is normaal.
MK Modelbouwstudio is geen webshop. Maykel ontwerpt en produceert kits, naast een aantal andere activiteiten die soms veel van zijn tijd vragen. En die kits verkoopt hij dan ook nog.

Ik heb het al een paar keer eerder geschreven op dit forum: mijn ervaring met Maykel is dat het soms erg lang duurt voordat je antwoord krijgt, maar uiteindelijk komt het altijd in orde.

En ja, ik ben MK-fan. Want ondanks ergernis van maanden wachten op een antwoord op mijn mails, beleef ik al zo'n 25 jaar veel plezier aan het bouwen van de modellen die Maykel produceert.

Grtz, Ton

Mar-Cas

  • Offline Offline
  • Berichten: 219
  • Samen bouwen a.d. woonkamerbaan is wel zo gezellig
Re: Mail MK Modelbouwstudio
« Reactie #22 Gepost op: 28 januari 2021, 12:25:55 »
Ik heb in december een gemeente in Georgië gemaild, 3 weken later had ik mijn MK kits binnen.

Wensenlijst: Rhijnboog, Groene BB, Zeppelin, de rest is bonus ;-)

Tom, je had idd de draaischijf en de 4asser rap binnen dan.
welk Georgiaans  E mailadres van Maykel heb je gebruikt?
Caspar
Greetz Caspar

JohnT

  • Offline Offline
  • Berichten: 272
Re: Mail MK Modelbouwstudio
« Reactie #23 Gepost op: 28 januari 2021, 15:19:05 »
Bedankt voor jullie overweldigende reacties.

Ik heb al gezocht op dit forum naar berichten over dit onderwerp maar kon geen antwoorden vinden.
Ik vind de presentatie van de website best wel op een shop lijken met kreten als nu leverbaar en heb in mijn onbenulligheid gedacht dat er ook zo met klanten wordt omgegaan.
Ik ben een nieuwe klant bij MK Modelbouwstudio's en weet niet hoe hij te werk gaat. Als er op de website staat graag per e-mail bestellen dan doe ik dat braaf omdat  ik fysiek niet in staat ben naar Houten af te reizen.
Als ik maar weet dat mijn mail is aangekomen vind ik het prima en wacht ik af.

JohnT

« Laatst bewerkt op: 28 januari 2021, 15:22:15 door JohnT »

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7833
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Mail MK Modelbouwstudio
« Reactie #24 Gepost op: 28 januari 2021, 16:04:04 »
Waar blijft de bijdrage van de verontwaardigde MK fan die het belachelijk vindt dat we zo zeuren aan de zijlijn, dat het maar moeilijk is om als kleinseriefabrikant het hoofd boven water te houden, dat het geen grote professionele bedrijven zijn en dat er op deze manier niet gek op moeten kijken wanneer er niets meer geproduceerd wordt voor de Nederlandse markt? Het topic is al een kwartier oud.  ;D
Present!  ;D Ik kan me wel voorstellen dat jullie graag antwoord op de mail willen hebben, maar als Maykel net zo overladen wordt met mail als ik, snap ik wel dat hij kiest om die emails te laten liggen. Ik beantwoord al mijn mail wel omdat, zoals al wordt aangegeven, ik ook vind dat dit er bij hoort, maar ik het ook erg leuk vind om mensen te helpen. En omdat men weet dat ik mijn mail wel beantwoord, krijg ik ook vragen waar ze elders geen antwoord op krijgen. Zonder die mail, was die Ooievaar al lang af. Jullie kunnen je de hoeveelheid mail niet voorstellen dat je als kleinseriefabrikant krijgt, waarop het antwoord weer een nieuwe mail van de oorspronkelijke schrijver in actie zet en je weer bij af bent. Daar zou ik iemand 30 uur per week voor moeten inhuren. Wil je dus de volle service, gaat je model minstens het dubbele kosten. Ik begrijp wel waarom kleinseriefabrikanten het na een tijdje wel weer voor gezien houden. Erwin Werps, Dido Geluk, na een paar jaar weer een "gewone" baan genomen. Je kunt er niet van leven, want het is geen massaproductie en je kunt dus niet aan aantallen verkopen verdienen. Kun je ook niet doen, want voor inpakken en verzenden heb je net als emails veel tijd nodig. Paulddg en de rest van de liefhebbers mogen dus inderdaad in hun handen wrijven dat er nog speciale producten voor de Nederlandse markt worden gemaakt.

Toch zou ik als ik Maykel was daar op zijn website eerlijk over zijn en aangeven dat hij daar geen tijd voor heeft. Het is klaar als het klaar is.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4229
    • Modeltrein projecten
Re: Mail MK Modelbouwstudio
« Reactie #25 Gepost op: 28 januari 2021, 16:40:46 »
Als kleinserie-hobbyist kan ik de reactie van Sven alleen maar onderschrijven.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Carel Ruysink

  • Offline Offline
  • Berichten: 1060
Re: Mail MK Modelbouwstudio
« Reactie #26 Gepost op: 28 januari 2021, 16:49:21 »
Ik ben ook fan van MK-Maikel zijn modellen en kennis en het is een vreselijk aardig en meedenkend persoon, wat dat betreft alle hulde.
Maar twee jaar zijn toko dichtgooien om Amsterdam CS te bouwen zonder algemene kennisgeving, idem dik een jaar voor een turquoise Plan D Restauratie.
Er is al anderhalf jaar niets gedaan aan Website en nieuwsbrief.
En nu? Rails verleggen in Goes? ik zou het niet weten.

Wat is nu nog voorradig, wat is (bijna) uitverkocht? Staat er nog iets nieuws aan te komen?
Hij is kleinseriefabrikant maar geen eenmans- "zaak".
Toch ben ik dol op die club.

Carel
Als je bang bent voor de dood dan heb je geen leven

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5410
Re: Mail MK Modelbouwstudio
« Reactie #27 Gepost op: 28 januari 2021, 16:52:34 »
Als je je bedenkt (als zelfbouwer weet ik hoeveel tijd in het bouwen van een model gaat zitten en dat het ontwerpen van een kit mét handleiding en tekeningen een veelvoud van die tijd kost) hoeveel energie er in de productie van kleinseriefabrikanten (of eigenlijk vooral hobbyisten die er aardigheid in hebben hun werk voor een breder publiek ter beschikking te stellen) dan heb ik begrip voor het in de ogen van velen niet commercieel reageren van deze producenten.
Zelf ben ik buitengewoon blij met de kleinseriefabrikanten, omdat deze het voor mij mogelijk maken een interessante verzameling van modeltreinen op te bouwen met meestal ook een uitmuntende kwaliteit.
Laten we vooral begrip hebben dat een kleinseriefabrikant die vooral hobbyist is die zijn kunnen deelt met ons zich niet commercieel gedraagt zoals de grootseriefabrikanten.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6338
Re: Mail MK Modelbouwstudio
« Reactie #28 Gepost op: 28 januari 2021, 17:17:28 »
Allemaal helder, maar laten we dan nu in oplossingen denken. Enkele zijn al praktijk: a) een waarschuwing op de website voor vertraagde e-mailafhandeling (staat er op), b: een uitgebreide FAQ per model om allerlei vragen af te vangen, daar kan je dan ook weer naar verwijzen in je EOB (e-mail ontmoedigingsbeleid), dan zou ik een pact sluiten met een gepensioneerde modelbouwer die in het werkzaam leven administrateur was of een vergelijkbaar beroep om te ondersteunen met de mailafhandeling in ruil voor wat leuk spul en ten slotte proberen toch iets van een geautomatiseerd bestelsysteem invoeren. Je moet dan ineens ook aan actief voorraadbeheer doen, maar daar kan de administrateur bij helpen en als bijkomstigheid weet je ineens ook wat je allemaal in huis hebt.

Nog niet genoemd, maar wel relevant: je ontzorgt hiermee niet alleen de klant, maar ook jezelf. Niemand wordt blij van administratieve achterstanden.

mvg, Paul
Boomshanka!

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2383
Re: Mail MK Modelbouwstudio
« Reactie #29 Gepost op: 28 januari 2021, 17:44:46 »
@Paul,

Allemaal waar wanneer je uitgangspunt is dat de kleinseriefabrikant als doel heeft om de modelbouwer tevreden te houden. (Als ik dit forum volg dan lijkt mij dat een onmogelijke opgave, maar dat terzijde.) Wanneer de kleinseriefabrikant als doel heeft om zelf plezier te hebben en bereid is om anderen daarvan te laten meegenieten, dan gaat jouw redenering al niet meer op.

Laten we wel zijn: Maykel heeft geen enkele verplichting om kits te ontwerpen, te produceren en aan ons te verkopen. Als hij ervoor kiest om een paar jaar iets anders te gaan doen, dan is dat zijn goed recht, ook als daardoor MK Modelbouwstudio op een laag pitje komt te staan. Wij als afnemers mogen dan kiezen: we accepteren het of we kopen geen kits meer bij hem.

En jij doet er misschien gekscherend over, maar ik ben blij dat hij nog steeds leuke modellen uitbrengt.

Grtz, Ton