Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: Neurenberg: omgekeerd wensenlijstje  (gelezen 8454 keer)

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 5986
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: Neurenberg: omgekeerd wensenlijstje
« Reactie #15 Gepost op: 24 januari 2021, 11:50:37 »
Al het NS materiaal zit ik niet op te wachten.

 Geluid op je modellen zal in de toekomst standaard worden als de prijs ervan zakt. Wel de optie erop dat je het uit kan zetten.

groetjes Dion

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
Re: Neurenberg: omgekeerd wensenlijstje
« Reactie #16 Gepost op: 24 januari 2021, 11:53:47 »
De zoveelste rerun blokkendoos van Roco (maar dit keer is het echt de laatste keer ;D) zonder updates als remblokken in lijn met de wielen en vernieuwing van de verlichting + aanbrengen sluitverlichting.
Groeten,
Richard

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2394
Re: Neurenberg: omgekeerd wensenlijstje
« Reactie #17 Gepost op: 24 januari 2021, 13:15:33 »
Geen behoefte aan aankondiging van NS materieel als het geen exact 1:87 is, of met een sleper eronder.

Vriendelijke groet Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Roco Fccpps vriend
Re: Neurenberg: omgekeerd wensenlijstje
« Reactie #18 Gepost op: 24 januari 2021, 14:37:27 »
NS stoomlocs  ;) . Zit ik echt niet op te wachten.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Neurenberg: omgekeerd wensenlijstje
« Reactie #19 Gepost op: 24 januari 2021, 15:18:03 »
Van de paaldanseres raak ik niet opgewonden.
Een "Neuheit" waar ik bepaald niet op zat te wachten.

Peter


Die had ik nog niet gezien maar inderdaad, wat moet je daar nu mee? Behalve een "lollige" scene op een tentoonstellingsbaan  :P  En in datzelfde gebied, waar ik ook niet op zit te wachten is het zoveelste wippende stelletje in een bed  :-\  En je kunt er dus tegenwoordig ook al een geluidsmodule bij kopen?!? Leg dat maar eens uit als er dat soort geluiden uit je treinenkamer komen.


Waar ik nog meer niet op zit te wachten? Ieder jaar weer een nieuwe Kerstman/vrouw in losse verpakking. Iedere keer weer die dame met het korte jurkje die uitdagend voorover bukkend in de zak met kadootjes staat te graaien.

Waar ik nog meer niet op zit te wachten? E-loks met automatische panthografen  ::)  Het is een paar keer grappig maar daarna doe je er nooit meer wat mee.

Waar ik nog meer niet op zit te wachten? E-loks rijtuigen met automatische panthografen  deuren  ::)  Het is een paar keer grappig maar daarna doe je er nooit meer wat mee.

Waar ik nog meer niet op zit te wachten? Elk rijtuig van de CIWL uitbrengen behalve de fourgons (Ja, ik kijk naar jullie, LS Models  >:( )

Waar ik nog meer niet op zit te wachten?  Vectrons maar dan kiezen voor de binnenlandse versie in plaats van de meer gewilde meerstroom versie  >:(

Waar ik nog meer niet op zit te wachten? Dat ze een lok uitbrengen zonder de bijbehorende rijtuigen en wanneer de lok overal uitverkocht is, ineens toch met hele sets bijbehorende rijtuigen aan komen zetten  :(  En het dan uiteraard vertikken om de lok opnieuw uit te brengen  >:(

Waar ik nog meer niet op zit te wachten? Bijvoorbeeld een ketelwagentje uitbrengen voor 20 verschillende oliemaatschappijen maar van alle maatschappijen maar in 1 enkel wagennummer. (Met dank aan NME voor het geven van het goede voorbeeld :angel: )



....
Brand maar los!  :)
...

Fijn hoor, effe lekker #@!%  ;D


« Laatst bewerkt op: 24 januari 2021, 15:20:08 door Rondje_HO »

ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1407
Re: Neurenberg: omgekeerd wensenlijstje
« Reactie #20 Gepost op: 24 januari 2021, 15:35:24 »

Als we dan toch mogen afreageren.

De zoveelste versie van een Frico wagen. Diverse versies zijn uitgebracht door diverse fabrikanten. Verzin eens wat nieuws.

De ketelwagen met “zoutindustrie” hebben we onder tussen ook wel gehad, tijd voor iets anders.

Arjan

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6338
Re: Neurenberg: omgekeerd wensenlijstje
« Reactie #21 Gepost op: 24 januari 2021, 15:41:21 »
‘De peperfabriek’?  :D
Boomshanka!

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8417
Re: Neurenberg: omgekeerd wensenlijstje
« Reactie #22 Gepost op: 24 januari 2021, 16:48:30 »
Op aankondigingen van modellen die dan niet komen.
Jeroen

AndréDev

  • Een trein is nooit genoeg
  • Offline Offline
  • Berichten: 1437
  • Always on track!
    • reichsbahn.nl
Re: Neurenberg: omgekeerd wensenlijstje
« Reactie #23 Gepost op: 24 januari 2021, 18:25:09 »
Jeronimos was mij voor,maar idd dat elk jaar met veel gebral aankondigen van allerlei modellen en dan uiteindelijk niets leveren,daar zijn een paar fabrikantjes  erg goed in.
Groetjes,Dames en Heren
André
Some trains never roll.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6338
Re: Neurenberg: omgekeerd wensenlijstje
« Reactie #24 Gepost op: 24 januari 2021, 18:34:18 »
Ja, daar kan je een museum mee vullen. Alles wat ooit met veel bombarie is aangekondigd. Zou een leuke tentoonstelling vormen  :)
Boomshanka!

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 920
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Neurenberg: omgekeerd wensenlijstje
« Reactie #25 Gepost op: 24 januari 2021, 19:02:53 »
ik zit niet te wachten op de zoveelste "kijk eens welke bedrukking we nu weer verzonnen hebben"-goederenwagens  :'(
Ook elk model van een goederenwagen die NIET de juiste afmetingen heeft, mogen ze houden. We zijn in 2021, niet in 1961. Er is, met een beetje onderzoek, zoveel moois uit te brengen.

Groet, Raymond van den Hoven
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

Wilma1970

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re: Neurenberg: omgekeerd wensenlijstje
« Reactie #26 Gepost op: 24 januari 2021, 19:15:29 »
ik zit niet op fabrikanten te wachten die continue de levertijden met maanden of zelfs jaren oprekken, Artitec en LS Models hebben daar een handje van Artitec Hondekop IC zou al in de zomer van 2020 geleverd zijn, maar op heden is nog niks aanwezig, alleen de onderbroken IC versie. Mede daarom verdient PIKO een grote pluim ondanks corona toch alle aangekondigde noviteiten netjes optijd uitgeleverd en dat PIKO wel aan de Nederlandse rijder denkt, die pluim verdient waarschijnlijk dhr Wolters van Scaletrading.

De aangekondigde Nederlandse modellen is zuinig dit jaar, maar zeker de moeite waard.

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2658
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Neurenberg: omgekeerd wensenlijstje
« Reactie #27 Gepost op: 24 januari 2021, 20:47:40 »

Die had ik nog niet gezien maar inderdaad, wat moet je daar nu mee? Behalve een "lollige" scene op een tentoonstellingsbaan  :P  En in datzelfde gebied, waar ik ook niet op zit te wachten is het zoveelste wippende stelletje in een bed  :-\  En je kunt er dus tegenwoordig ook al een geluidsmodule bij kopen?!? Leg dat maar eens uit als er dat soort geluiden uit je treinenkamer komen.

Waar ik nog meer niet op zit te wachten? Elk rijtuig van de CIWL uitbrengen behalve de fourgons (Ja, ik kijk naar jullie, LS Models  >:( )

Waar ik nog meer niet op zit te wachten?  Vectrons maar dan kiezen voor de binnenlandse versie in plaats van de meer gewilde meerstroom versie  >:(


Nu beter dat die geluiden uit de modeltreinkamer komen, dan uit de slaapkamer, en dat niet je eigen partner erbij is, of dat het je partner is, maar niet jij erbij !  ;D

Eens met de forugons en de meerstroom versie van vectrons :)

Andere dingen waar ik totaal niet zit op te wachten : de zoveelste NS diesel, waar elke Nederlander hier helemaal tureluur van wordt omdat er een antennetje niet juist is met het nummer van de lok, een toeter teveel of te weinig op staat tov het origineel. Drama ivm een airco die wel of niet er op staat. Wees blij dat NS meer door leveranciers wordt omardm dn NMBS loks. De zoveelste diesel daarvan door Roco ben je ook al kotsbeu :)

Waar ik ook niet zit op te wachten is de zoveelste loks etc die enkel in wisselstroom uitkomen bij een bepaalde fabrikant uit Goppingen, maar het vertikt om die dan ook in zijn gelijkstroom variant bij zijn eigen gelijkstroommerk uit te brengen. Heb dan de ballen aan je lijf om te zeggen dat je het expres niet doet omdat anders alle wisselstroomrijders op gelijkstroom zouden overschakelen  ;D

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Neurenberg: omgekeerd wensenlijstje
« Reactie #28 Gepost op: 25 januari 2021, 15:44:18 »
Laat me ook is een duit naast het spoor 0 zakje gooien  ;D

Dingen waar ik niet op zit te wachten:

-Prijs verhogingen die bij spoor 0 telkens wel heel veel verhoogd worden,alsof iemand z'n budget/salaris ook zoveel mee stijgt elk jaar  ::)
-Het redelijk korte tijdsbestek waarin men moet beslissen of men een bepaald model wil hebben,waarna je gelijk moet bestellen incl aanbetaling.
-Beschikbaarheid van modellen,na bijwijzen van een jaar stopt de productie,stap je na die tijd in de spoor 0 hobby,dan mag je van geluk spreken als je ergens een 2e handsje kan vinden,vaker vind je het
 helemaal niet meer.
-Ook hier het telkens verschuiven van data waarop dingen op de markt zullen komen.
-In het verlengde van de beschikbaarheid,dat men vaak vast houd aan eenmalig iets produceren om het daarna (zelfs na zoveel tijd) niet nog is op de markt te brengen.
-Prijzen die men durft te vragen op de 2e handsmarkt voor soms dingen die de prullenbak nog zou uitspugen als dat er voor betaald moet worden.
-Beschikbaarheid van reserve onderdelen en het bijbehorende prijskaartje om het thuis op je keukentafel te krijgen.
 (vaak zijn de verzendkosten 3x zoveel als de prijs van het onderdeel met verzendkosten  >:( )
-Fabrikanten (en in spoor 0 zijn dat er weinig) die doodleuk achter elkaar het zelfde ding maken,praat is met elkaar en breid de diversiteit uit,niemand zit te wachten op weer een wagon die je buren de week
 ervoor al hebben gemaakt.
-Dat er relatief veel fabrikanten o.a. nog altijd hun eigen koppelingen maken zonder de mogelijkheid om een universeel ding ervoor in de plaats te kunnen gebruiken.
-Dat er zo weinig fysieke winkels/plekken blijven in NL waar je terecht kan voor spoor 0 dingen,je moet 90 van de 100 keer je heil zoeken in Duitsland(waar je dus weer een hoop verzendkosten mag betalen)
 (ik zie graag iets in het echt voor ik beslis of het aan mijn verwachtingen voldoet.)

Zoooo,dat lucht op  ;D

« Laatst bewerkt op: 25 januari 2021, 15:46:17 door tijgernootje »
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Hirschsprung

  • Offline Offline
  • Berichten: 194
Re: Neurenberg: omgekeerd wensenlijstje
« Reactie #29 Gepost op: 25 januari 2021, 18:19:47 »
  :o Man o man, zou je de hobby maar niet  gewoon opgeven?    ;D