Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 16:28:18
Werps Soldeerworkshop door gdh
Vandaag om 16:24:36
nieuw te leggen sporen passend maken door onmogelijkhier
Vandaag om 16:08:15
Marklin Telexkoppelingen blijven hangen door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:51:59
Zoekfunctie ? door VAM65
Vandaag om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
  

Auteur Topic: Waar in de wereld is Mme. Sousterre?  (gelezen 19174 keer)

72sonett

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 2083
    • El Carrilet
Re: Waar in de wereld is Mme. Sousterre?
« Reactie #45 Gepost op: 19 februari 2021, 09:15:01 »
Vreemd, bus in Oekraïne maar met de achteruitgang aan de linkerkant? UK export of is dit toch nog steeds in Nieuw Zeeland?
El Carrilet
"te dom om te poepen"
MH

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6131
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Waar in de wereld is Mme. Sousterre?
« Reactie #46 Gepost op: 19 februari 2021, 09:41:47 »
Hij kijkt zijn vrouw aan.
Krijg ik nu weer nieuwe instructies? Hij laat het voor wat het is en antwoord niet.
De bus arriveert (eindelijk eens op tijd) en hij laat zijn vrouw eerst instappen, waarna hij zijn bonus strippenkaart (hij is per slot een Nederlander) af laat stempelen.

De man kruipt onder het lint door en begint te zoeken.
Hij struint het terrein af binnen het lint door in banen heen en weer te lopen.
Onderwijl denk hij aan Mme Sousterre, wetende dat ze toentertijd een ander naam had, reizende van Gouda naar Schoonhoven.
Ze zal vast wel met de baron in de handel van zilver gezeten hebben, anders zou je niet naar het meest chique hotel Belvédère gaan en je laten inschrijven voor een bed.
Toen ze aan me doorgegeven had waar ze zat, en ik belde, was ze alweer vertrokken naar hotel Noordzee.
Onbetrouwbaar, waar heb ik dat meer gehoord…..


Bij thuiskomst kleedt hij zich snel om, zegt gedag en loopt via de trappenhal naar de box onder het speciaal voor buitenlanders ingericht flatgebouw.
Met een aparte vorm sleutel opent hij de kast die daar staat opgesteld.
Hij pakt er een tas uit, doet de kast weer op slot en vertrekt in zijn Trabant .

Hij is net op weg of zijn vrouw belt. “Jacqueline” is later geeft ze door.
Van Dave had ze net vernomen dat door een crash van een laptop de hele dienstregeling richting de tussenstop Rheinburg ontregeld was.
Bel je me daarvoor denkt hij, als hij zijn mobiel uitschakelt, ik heb wel wat anders aan mijn hoofd.

Bij de rotonde slaat hij af naar het terrein waar de loods/werkplaats verscholen is.
Hij parkeert de Trabant en loopt richting de Wolga.



De achterklep van de Wolga is open en zonder sleutel te gebruiken kan hij deze openen en de tas erin leggen.
Nog even en het bij elkaar gesprokkelde geld voor de Baron, kan hij afleveren.

Alles in gebruikte coupures van 50 Floppy en in een gewone boodschappen tas was de opdracht.
Het is nog wel eventjes rijden naar Cranich, maar de Kleinhunewieg is gelukkig snel te vinden.

Het heen en weer lopen en het kijken en zoeken in de begroeiing doet me geen goed denkt de man.
Schiet het weer in mijn rug net als de keer dat ik een dode man moest spelen die door een Spaanse soldaat met een zeis was gedood.
Gelukkig heb ik het maar een paar maal gespeeld, maar voor volgend jaar is hetzelfde stuk weer ingepland en zal ik er toch weer aan moeten.

Ineens ziet hij onder een frambozen struik zijn plastic neus liggen.
Door de vele rode vruchten was het mij ook bijna niet opgevallen *).
Snel naar huis, murmelt hij, dan kan ik weer de Pias uithangen.


Nog even snel naar Pjotr om te vragen hoe het gaat met de geïmporteerde bussen.
De gele bus waar hijzelf had ingezeten hadden ze moeten ombouwen naar de Europese instap. De bestaande deuren zijn nu als nooddeur bestempeld.
Verder was deze nog best wel inzetbaar, net als de andere 8 die meegekomen waren vanuit Duitsland.
De prijs die OMR voor de oude RET bussen vroeg (€ 19.500) had hij toch maar mooi achter de rug van de baron om kunnen verlagen.
Daarbij de Baron had mooi praten, maar de Engelse dubbeldekker gingen ze echt niet aanpakken.
Vandaar dat er ook minder geld in de tas was gestopt.

Aan de andere kant van de loods blafte een hond, maar daar schonk hij geen aandacht aan.

*) ook = net als de rechercheurs


« Laatst bewerkt op: 19 februari 2021, 19:33:39 door MOVisser »
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 30 maart sta ik er weer. Ook met N-schaal.

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8474
    • Midland
Re: Waar in de wereld is Mme. Sousterre?
« Reactie #47 Gepost op: 23 februari 2021, 21:18:59 »
Mme Sousterre.

Is op het station Tiel waargenomen.
We weten nog steeds niet hoe ze er uit ziet.
Is het een oud omaatje, met Saksische achtergronden of een jonge dame of zelfs een echtpaar.
Onze Betuwse spion Flip Fruit heeft diverse verdachte personen gesignaleerd.
Doorgegeven aan de Nationale Veiligheidsdienst.



Flip heeft ook gezien dat er een rol documenten overhandigd werd van een persoon, die ook wel :der Dritte Mann wordt genoemd.
In één onverwacht moment zag Flip kans een foto te schieten van een deel ervan.
Het blijkt te gaan om geheime ontwerpen van een speciale loods. Bestand tegen allerlei omstandigheden.



In een gehuurde luxe BMW  stappen Mme en nog een persoon uit, haar echtgenoot? Ze nemen intrek in een nabij gelegen Pension.
Flip kon op de hoek van de bar vernemen dat men nog een bezoek wil brengen aan : slot Vinkenstein, ook in Tiel gelegen.
Ook een reis naar Thailand, Frankrijk of Marocco werd besproken. Zelfs het hoge Noorden, Ostmuhle of Groningen.

Daarna zal ze waarschijnlijk weer snel verdwijnen.
Wie zal zeggen waarheen.



De lijntjes op het forum zijn kort, snel en soms onzichtbaar, des te leuker is het.

 ;D
« Laatst bewerkt op: 24 februari 2021, 11:10:40 door NS264 »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Arjen52

  • Offline Offline
  • Berichten: 2178
  • Oude meuk in h0
Re: Waar in de wereld is Mme. Sousterre?
« Reactie #48 Gepost op: 23 februari 2021, 21:43:40 »
Grote vraag is: wat doet die bestelauto daar?
Het zou toch niet zo zijn dat onze duistere dame (als een soort moderne vrouwelijke versie van Hugo de Groot) op een onconventionele het hotel zal verlaten?

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8474
    • Midland
Re: Waar in de wereld is Mme. Sousterre?
« Reactie #49 Gepost op: 23 februari 2021, 21:50:44 »
Het zouden wel eens Russische vaccins kunnen wezen.  ;D

Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Arjen52

  • Offline Offline
  • Berichten: 2178
  • Oude meuk in h0
Re: Waar in de wereld is Mme. Sousterre?
« Reactie #50 Gepost op: 23 februari 2021, 21:59:13 »
Dat zou ook kunnen. Wanneer vaccins door een krokettenbakker worden bezorgd, kan een auto-onderdelenfirma (Transure?) ook vaccins vervoeren.   :D
Maar laten we ons weer concentreren op de belevenissen van Mme Sousterre.
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2021, 22:03:07 door Arjen52 »

thonis

  • Offline Offline
  • Berichten: 442
Re: Waar in de wereld is Mme. Sousterre?
« Reactie #51 Gepost op: 24 februari 2021, 08:54:57 »

Onderwijl vindt op een verlaten kerkhof een geheime begrafenis plaats. Is het het lichaam van de baron dat hier door de "schoonmaakdienst" wordt verdonkeremaand? Is de baron nog in leven en is er een verwisseling gaande? En welke geheime dienst is hier nu weer bij betrokken?

Arjen52

  • Offline Offline
  • Berichten: 2178
  • Oude meuk in h0
Re: Waar in de wereld is Mme. Sousterre?
« Reactie #52 Gepost op: 24 februari 2021, 20:23:05 »
Ondertussen in Cranich:
Het gonsde al maanden van de geruchten. Die Mme Sousterre kwam wel erg vaak in de boerderijwinkel "Hofladen". Alleen kwam ze steeds met een volle boodschappentas en vertrok zij na enige tijd met een lege tas. Dat was merkwaardig!
Bovendien spreekt men op fluistertoon over een affaire tussen de eigenaar van de boerderijwinkel, Henk Aardmans, en onze bekende onbekende dame. Wat stonden die twee daar regelmatig te smoezen? En die innige omarming? Nee, dat kon niets anders betekenen dat die twee een meer dan zakelijke relatie hadden.
Totdat Mme Sousterre plotseling verdween. Henk Aardmans was helemaal van slag en weken was hij onzichtbaar.

Afgelopen week gebeurde er in de moestuin van "Hofladen" echter iets bijzonders.
Tijdens schoffelwerkzaamheden vond één van de medewerkers tussen de koolplanten een kist met onbekende inhoud.


Snel werd de zware kist naar de eigenaar gebracht. Maar deze stond wild te gebaren.


Aart Bol van grondwerkbedrijf Bol kwam net voorbij en bood aan om de zware kist met zijn shovel naar het politiebureau te vervoeren, maar daar voelde Henk Aardmans niets voor.


Wat zou er in die kist zitten? Is er een relatie met de rol documenten die Flip Fruit in Tiel zag? Zijn het illegale Floppy's? Is het geroofde Colombiaanse kunst?
En wat was er nu toch met die rare begrafenis?

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8474
    • Midland
Re: Waar in de wereld is Mme. Sousterre?
« Reactie #53 Gepost op: 25 februari 2021, 08:15:49 »
Zwaar werk met die floppy's,.
Tegenwoordig gewoon een cyber aanval vanuit de luie stoel.

 :)

Gr Koen.

PS. Nog linkjes bij de namen gezet in mijn bericht.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Arjen52

  • Offline Offline
  • Berichten: 2178
  • Oude meuk in h0
Re: Waar in de wereld is Mme. Sousterre?
« Reactie #54 Gepost op: 25 februari 2021, 08:27:05 »
Er zijn floppies en Floppy's.
De eerste zijn van van die zwarte diskettes van 8, 5¼ en 3½ inch, bij de ouderen onder ons zeer bekend.
Maar een Floppy is een betaalmiddel, met coupures van 1, 2, 5, 10, 20, 50 en 100 Floppy.
In een eerdere aflevering van ons feuilleton was sprake van gebruikte biljetten van 50 Floppy:

Nog even en het bij elkaar gesprokkelde geld voor de Baron, kan hij afleveren.

Alles in gebruikte coupures van 50 Floppy en in een gewone boodschappen tas was de opdracht.
Het is nog wel eventjes rijden naar Cranich, maar de Kleinhunewieg is gelukkig snel te vinden.
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2021, 08:31:08 door Arjen52 »

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8474
    • Midland
Re: Waar in de wereld is Mme. Sousterre?
« Reactie #55 Gepost op: 25 februari 2021, 08:34:08 »
 ;D

Dat wist ik niet, maar alleen een wettig betaalmiddel in dit epos?

Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Arjen52

  • Offline Offline
  • Berichten: 2178
  • Oude meuk in h0
Re: Waar in de wereld is Mme. Sousterre?
« Reactie #56 Gepost op: 25 februari 2021, 09:08:54 »
Over dat "wettig" zijn veel discussies. In Cranich spreken ze over illegaal, maar hoe dat elders is  ???

thonis

  • Offline Offline
  • Berichten: 442
Re: Waar in de wereld is Mme. Sousterre?
« Reactie #57 Gepost op: 25 februari 2021, 17:15:20 »

Nu is het bezoek van Mme. Sousterre aan de achterbuurt duidelijk: achter de verdachte uitdragerij is zojuist de beruchte Carmen Sandiego gearriveerd. Zo te zien heeft zij onenigheid met haar chauffeur, herkend als Freddie met de losse handjes. Let ook op de fotoshoot op het balcon!

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2156
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: Waar in de wereld is Mme. Sousterre?
« Reactie #58 Gepost op: 25 februari 2021, 17:26:35 »
 ??? Zien wij hier geheel ongewenschte en illegale opnames aan de achterzijde van de "Avenue Gribus"? En waarom moet de automobiel van dhr Van Muijlwijck zo prominent in beeld verschijnen? (Geweldig diorama weer!)
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Aford

  • Offline Offline
  • Berichten: 492
  • Groeten René
Re: Waar in de wereld is Mme. Sousterre?
« Reactie #59 Gepost op: 25 februari 2021, 18:24:07 »
Tijdens het controleren van de kas van de "Koffer Club"is gebleken dat een van de klanten betaald heeft met gebruikte biljetten van 50 Floppy,Rooie Arie weet het niet zeker maar vermoedt dat het afkomstig is van een van de bemanningsleden van het vrachtschip"Helena" waar gisteren een mysterieuze dame in het vooronder verdween gevolgd door twee ongure types die een zware kist sjouwden.....
Rooie Arie staat er om bekent dat hij wel eens wat "witte was"doet via de Club en het niet zo nauw met de wet neemt en dat hij op goede voet staat met schipper W.Rus van de Helena.....en wat zit er in de kofferbak van Rooie Arie zijn pooierbak???