Doel:€250.00
Donaties:€352.00

Per saldo:€102.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 29-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door arnout
Vandaag om 18:39:13
hoe aan te sluiten seinen op schakelaars door Rdpvdn
Vandaag om 18:38:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door gdh
Vandaag om 18:27:52
Rheinburgh, TP V/VI door Frank 123
Vandaag om 18:22:14
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 18:18:06
De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap door Aford
Vandaag om 18:12:42
Team Mitropa SS ABd 623/626, het grote avontuur door Tomasso
Vandaag om 18:10:40
Diagonaal spoor kortsluiting door Erik Baas
Vandaag om 18:05:06
Lenz LZV centrale/versterker, ervaringen gevraagd. door VvKan
Vandaag om 18:01:59
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Erik Baas
Vandaag om 17:55:29
Minimale afmetingen baan N en alleen bovendeks door Frank 123
Vandaag om 17:53:47
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 17:52:52
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Luc2000
Vandaag om 17:44:55
109-jarig werkpaard maakt Amsterdamse tramsporen schoon door HRP
Vandaag om 17:29:06
Knooppunt aan de Twentelijn door 1200blauw
Vandaag om 17:25:01
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m door Juroen
Vandaag om 17:12:25
De Ponlijn in de Kersenbaan Amersfoort door Carel Ruysink
Vandaag om 17:01:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:55:06
Aansluiten van een FL6152 draaischijf op digitaal baan door erik2
Vandaag om 16:47:31
Pfarrerwinkel bahn door Johnnytrein
Vandaag om 16:11:07
PIKO fabriek #61149, bouwverslag. door NS1220
Vandaag om 16:09:07
Werking hoofd en rangeersein door heuvelbaan
Vandaag om 15:40:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:35:28
Brauhofen 2020, modelbaan in h0. door MartOnTheWeb
Vandaag om 15:30:19
Modelspoorbaan Fleischmann door Wim Vink
Vandaag om 15:16:41
Trein rijdt in 1x andersom....centrale DR5000 door hans1958
Vandaag om 15:08:53
Gemeentetram Eemstede door Sven
Vandaag om 14:49:11
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Eric B
Vandaag om 13:33:24
Waar en hoe seinpalen op station met 3 sporen door Martin Hornis
Vandaag om 12:59:59
Maten Brabantse betonnen bovenleidingportalen Miniworld door Eric B
Vandaag om 12:56:11
  

Auteur Topic: Restauratie TEE-treinstel, verplaatsing naar NTM en sponsoren gezocht.  (gelezen 25081 keer)

Luit

  • Online Online
  • Berichten: 1131
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #195 Gepost op: 17 januari 2021, 15:18:08 »
Om alles uit te sluiten misschien wel maar als dat oog daar voor bedoeld is geweest en zo te zien ook de remmen het nog doen is er toch geen materiaal technisch gezien probleem. Als de remmen werken duwt er misschien wat op de trekstang en breekt de trekstang tijdens trekken gaat de noodremming in vanwege breuk van de remleiding. Je kunt natuurlijk ook problemen willen zien waar ze feitelijk niet zijn.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1896
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #196 Gepost op: 17 januari 2021, 16:19:42 »
Als het niet meer kan of mag  rijden , zullen ze per oplegger naar het NTM moeten worden gebracht.
Op een andere manier zal het niet kunnen lijkt mij zo,
Al   -zouden-  ze via het spoor tot Nieuw Vennep gebracht kunnen worden moeten ze de laatste kilometer toch  op een oplegger.
Precies, ze moeten sowieso al ergens op de vrachtwagen. Enige spoortransport is dus van de Dijksgracht naar een oord waar ze overgeladen kunnen worden (Zaanstraat?). Dat gaat deze club zeker weten voor elkaar krijgen (y) hopelijk zijn er snel voldoende donaties en kan dit bijzondere icoon gered worden!

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #197 Gepost op: 17 januari 2021, 17:26:45 »
Gisteren vond het transport plaats van 3 TEE-motoren. Mocht ooit de ontbrekende TEE-motorwagen gereconstrueerd worden dan zijn deze motoren nodig.



(bron facebook.com/TEEtreinNTM)

Hallo

Behoorlijk wereldvreemde visie lijkt me. Zelfs al zou je de motorbak reconstrueren dan zal hij toch aan de huidige eisen moeten voldoen. Gaat nooit lukken met deze oude gebakjes.
Gewoon een Class opnieuw beplaten, desnoods met draaistellen van een 1200 eronder voor een beetje authentieke look. ;)
En deze motoren gewoon naar de schroothandelaar. Levert weer wat geld op voor de restauratie. :-X

Bart

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 2909
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #198 Gepost op: 17 januari 2021, 18:48:26 »
Ja ,Zaanstraat zou mss wel beter kunnen , is minder ver over het spoor. Ik dacht  eerder  nog aan Hoofddorp Opstelterrein, dat  is wat dichter in de buurt.
Het hangt er maar van af wat het beste kan of het minst kostbaarste is.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200, 1300 , Mat 24 op 2 rail / bovenleiding .
  Met1 kopstation en 1 doorg. station in ovaal .Werkende lichtseinen .Ben bezig met de  bouw van een model van lok SSN 01 1075

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 379
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #199 Gepost op: 17 januari 2021, 18:57:27 »
Als het laatste stukje over de weg moet kun je beter helemaal over de weg gaan lijkt mij goedkoper ook nog.

Mvg Johan

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 2909
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #200 Gepost op: 17 januari 2021, 19:01:21 »
Spoorvervoer lijkt mij  zeker veel duurder dan over de weg.
Maar kan men ze dan al op  de Dijksgracht opladen ,is dat toegankelijk voor zulke opleggers ?
Ik ben daar  niet thuis.  :(
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200, 1300 , Mat 24 op 2 rail / bovenleiding .
  Met1 kopstation en 1 doorg. station in ovaal .Werkende lichtseinen .Ben bezig met de  bouw van een model van lok SSN 01 1075

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1362
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #201 Gepost op: 17 januari 2021, 19:18:08 »
Stel zal eerst versleept moeten worden naar Watergraafsmeer  of Zaanstraat om daar op een dieplader te kunnen zetten. Op Dijksgracht is daar geen plek voor.
Groeten Joop, machinist Lls

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 2909
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #202 Gepost op: 17 januari 2021, 21:15:34 »
Ik hoef hier niets te regelen   (  ;D  ) ,maar als je nu kans zou zien alle rijtuigen tegelijk  als een trein naar b.v. Zaanstraat  of Hoofddorp te brengen in een keer ,dan hoeft de dieplader maar 4 keer een korter stukje te rijden dan hele weg vanaf Watergraafsmeer.Dan is het mss wel goedkoper.
 Het is maar een gedachte.  ;)

 Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200, 1300 , Mat 24 op 2 rail / bovenleiding .
  Met1 kopstation en 1 doorg. station in ovaal .Werkende lichtseinen .Ben bezig met de  bouw van een model van lok SSN 01 1075

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3301
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #203 Gepost op: 18 januari 2021, 09:38:10 »
Gedurfd! Ik vermoed dat anno 2021 er geen vervoerder meer is die een treinstel op deze manier (langere stukken) over de hoofdbaan wil slepen...
Nee, sterker nog, uiteindelijk toen al niet  ;D

Het is een paar keer misgegaan met deze constructie waarbij de buffers van de 6400 vervolgens in de neus van de plan U stonden en daarna heeft men toch een set koppelwagens op revisie gestuurd en is het daarmee gaan verslepen.

Om alles uit te sluiten misschien wel maar als dat oog daar voor bedoeld is geweest en zo te zien ook de remmen het nog doen is er toch geen materiaal technisch gezien probleem. Als de remmen werken duwt er misschien wat op de trekstang en breekt de trekstang tijdens trekken gaat de noodremming in vanwege breuk van de remleiding. Je kunt natuurlijk ook problemen willen zien waar ze feitelijk niet zijn.
Dat probleem was der dus wel degelijk ;D

Je hebt altijd verschil in remreactie (zeker een 6400 tov een oude plan U) en het koppeloog was bedacht om voor nood iets te kunnen afslepen.
Niet om met 80 km/u het hele land door te moeten.
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2021, 09:40:07 door Thom »

Luit

  • Online Online
  • Berichten: 1131
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #204 Gepost op: 18 januari 2021, 10:30:57 »
Oke danzal er dus wat anders moeten. Ja rem gedrag snap ik, neem een fiets met velgrem of met hydraulische schijf, de eerste knapt boven op de ander bij een noodrem.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Online Online
  • Berichten: 7685
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #205 Gepost op: 18 januari 2021, 16:22:45 »
Natuurlijk willen we allemaal dat er actie ondernomen wordt om de TEE RAm naar betere oorden te krijgen.

Dus doneer wat je kunt missen zodat het NTM zo snel mogelijk aan de slag kan.

Vr. groeten,
Bob

Dwergsein

  • Offline Offline
  • Berichten: 231
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #206 Gepost op: 18 januari 2021, 17:47:48 »
Wel jammer weer dat dit Amerikaanse geldinzamel platform bijna 3 procent kosten berekend en een opslag van E 0,25 per donatie.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Online Online
  • Berichten: 7685
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #207 Gepost op: 18 januari 2021, 18:13:32 »
Oh, maar dat kan ook, gaat om de laagdrempeligheid dat er voor deze weg is gekozen.
Wil je dat omzeilen:

NL91 RABO 0325 2015 87,
t.a.v. Nederlands Transport Museum – Nieuw Vennep.
Omschrijving "Trans Europa Express"
Vr. groeten,
Bob

Dwergsein

  • Offline Offline
  • Berichten: 231
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #208 Gepost op: 18 januari 2021, 18:50:13 »
Bedankt voor de aanvulling/vermelding  Bob.

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 149
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #209 Gepost op: 18 januari 2021, 22:26:17 »
Nee, sterker nog, uiteindelijk toen al niet  ;D

Het is een paar keer misgegaan met deze constructie waarbij de buffers van de 6400 vervolgens in de neus van de plan U stonden en daarna heeft men toch een set koppelwagens op revisie gestuurd en is het daarmee gaan verslepen.
Dat probleem was der dus wel degelijk ;D

Je hebt altijd verschil in remreactie (zeker een 6400 tov een oude plan U) en het koppeloog was bedacht om voor nood iets te kunnen afslepen.
Niet om met 80 km/u het hele land door te moeten.

Er zijn 2 problemen. Het koppeloog aan de boom en misschien wel het grootste probleem de blokkering zodat het oog ook op de trekhaak blijft. Ik heb het persoonlijk meegemaakt met een Bnl stel gesleept door een DDM 1 stam waarmee ik op proefrit was geweest. Er werd niet eens geremd, alleen de tractie eraf en dat was al voldoende om de vergrendeling te doen breken.
Gevolg: Proefrit geslaag maar het stuurrijtuig kreeg de koppelboom in zijn mik, met als gevolg dus schade. BTW het was niet mijn idee het zo te doen.

Ter info: De hulpkoppelboom van Mat 64 was trouwens wat steviger, de koppeling lag een stuk hoger en daarmee was de hoek t.o.v. van de trekkracht gunstiger. Mat 64 had ook geen oog op de neus maar een koppelplaat.

Freek J.