Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS/32 door FritsT
Vandaag om 11:08:41
Perronhoogte TP3 door Pauldg
Vandaag om 10:59:34
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door Pauldg
Vandaag om 10:50:12
Handmatige bediening van wissels d.m.v. stangen door MartinRT
Vandaag om 10:47:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Hans GJ
Vandaag om 10:47:11
zelfbouw diesel vijf (DE-5) door FritsT
Vandaag om 10:22:10
De Hondsrugbaan door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:22:09
Verschil leveranciers DCC decoders? door spoorijzer
Vandaag om 10:19:50
Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 10:18:27
US diorama in H0 door ES44C4
Vandaag om 10:09:14
Zee. Land. door AB 7216
Vandaag om 10:05:01
Schneidersein door W.Broere
Vandaag om 10:04:53
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MOVisser
Vandaag om 09:56:58
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 09:52:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:36:22
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
Vandaag om 09:22:33
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door henk
Vandaag om 09:02:16
Modelbaan Beltheim. door Hans GJ
Vandaag om 08:39:25
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 08:25:21
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Basilicum
Vandaag om 08:12:20
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door NS264
Vandaag om 07:49:38
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
  

Auteur Topic: Voorbereiding bouw en bouwsels N baan Swalbenburg, 2,80 mtr x ,60 cm.  (gelezen 67929 keer)

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
    • Midland
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #195 Gepost op: 18 juni 2021, 18:06:40 »
Thanks, heren.

Kwam tot de ontdekking dat ik toch wel plek heb voor een station.

Hetzij wat bescheiden.
Wel ruimte voor wat rangeer en opstelwerk.

Ik was eventjes bij Peperkamp beland op doorreis.

Op het bovenste schap links bij de ingang stak iets boven alles uit wat mijn aandacht trok.

Eenmaal tevoorschijn gehaald:













Echt een retro Beauty, ik schat zo uit een boekje van de jaren '60, Vollmer 7510.
Past er helemaal bij
Ook twee wagons gescoord..

Gr Koen

Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
    • Midland
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #196 Gepost op: 23 juni 2021, 15:38:39 »
Met de aanwinst van het station neemt het station zelf verder zijn vorm aan.

Door de beperkte breedte is er weinig ruimte voor dubbelspoor dus besloten het gewoon op een enkelsporig traject te houden wat in een bescheiden station start en eindigt.
Het goederenverkeer gaat door de tijd heen wel toenemen.
Het oog is gevallen op modellen van de Rollende Landstrasse in N. Heb daarvoor een mogelijke wegaansluiting toegevoegd. Ik stel me er zoiets bij voor als bij een containerterminal, een plek om erop of af te rijden de wegaansluiting nabij.
Het goederenloodsje en loc werkplaatsje is verplaatst naar links bovenin, direct in de omgeving van de stad/plaats.
Daarnaast ruimte voor een grote fabriek (AEG)die werkgelegenheid biedt aan de omgeving.



Nu zijn we echt de kamers aan het opknappen en de rijlessen vorderen, de 3e les volgende week alweer.
Dus de updates zullen de zomerperiode laag blijven.

Fijne zomer!
« Laatst bewerkt op: 23 juni 2021, 20:25:14 door NS264 »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2055
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #197 Gepost op: 23 juni 2021, 16:17:07 »
Het wordt steeds mooier ,zelf ook nog steeds aan het veranderen .
Kan niet wachten op de daadwerkelijke uitvoering!
groet kees

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
    • Midland
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #198 Gepost op: 30 juni 2021, 21:23:18 »
Hoi,

Dan toch maar de hoek weggelaten.
Gaat iets te diep worden in die hoek.
Tenslotte moet ik ook goed bij de HO baan erboven kunnen.
Dus maar niet, behalve een breder strookje voor wat landschapsuitbouw.
Dat kan geen kwaad.
De details maar even weggelaten.
Toegevoegd onder rechts een stuk inhaalspoor/passeerspoor.

Hopelijk geeft dat een beetje afwisseling.
Verder het sporenplan van het station nog beetje gefinetuned op de recente aanschaf van mijn Retrostijl station en het plan voor een Landerstrasse losspoor.




Gr Koen.

Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Niels81

  • Offline Offline
  • Berichten: 108
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #199 Gepost op: 03 juli 2021, 09:43:14 »
Heel mooi Koen!

Ben benieuwd naar je goederenvervoer.

Groet Niels
Industriepark NL in spoor N

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
    • Midland
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #200 Gepost op: 03 juli 2021, 10:21:12 »
Hoi, Niels

Ook in N lijkt rangeren me leuke afwisseling.

In de planning:

- lokale losplaats goederen (linksboven)
- op kopspoortje station linksvooraan een werkplaats.
- het omloopspoor loopt naar losplaats Landestrasse of Hupac. Miss komt daar dan nog een oprit zoals nu bij Hans Grasmaijer te zien is dan kan ik ook nog wat rijtuigen aanschaffen daarvoor.

Het traject langs de rivier biedt een passeermogelijkheid.
Daar komt de houtzagerij zodat het hout uit de omliggende bossen daar heen gebracht kan worden.
Bij de houtzagerij is nog een spoortje voor mogelijk een steengroeve langs de baan.

Nog redelijk wat goederenvervoer mogelijk.

Verder wordt het beetje in retro stijl gebouwd met wat er allemaal nog te vinden is op het web.
Alhoewel ik inmiddels de ruimte aardig kan opvullen.
Moet de rails nog completeren en de nodige digitale bediening van de hoofdwissels aanschaffen.
Ben al eind op weg.

Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
    • Midland
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #201 Gepost op: 11 juli 2021, 18:19:58 »
Hoi,

Nog ff mezelf een artistimpression gegeven. Wat in het hoofd zit kun je op papier krabbelen ;D

Vooral ook kijken hoe mijn terrasvormige opbouw gaat uit pakken.
Van de rivier in het dal tot aan het niveau waar het stationsgebied komt te liggen.

Ik tob nog ff of ik aan beide zijden wenden van 1 klim zal leggen daar je vrij abrupt van de grondplaatniveau 1 naar etage 3 gaat.
De rivier als uitgangspunt nemend.





Gr Koen.
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2021, 18:21:30 door NS264 »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

meino

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #202 Gepost op: 11 juli 2021, 20:17:23 »
Goed bezig Koen, ik ben benieuwd, zeker ook door je tekeningen.  (y)

Groet Meino
A clean desk is a sign of an empty mind

Kranenberg
De CanBus komt naar Kranenberg

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
    • Midland
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #203 Gepost op: 18 juli 2021, 21:45:08 »
Hoi,

Heb vandaag nog eentje uit het oude programma van Pola weten te winnen.

Herkenbare elementen van fabrieken, ik vermoed wat samengestelde maar alles staat op 1 grondplaat dus kan best zijn dat het ooit als 1 pakket verkocht werd.
Nog in redelijke staat verkerende:













Er bleef wat tijd over. Ik mocht het in Alphen ad Rijn ophalen via MP daarvandaan over de N207 was het slechts een halfuurtje naar Nieuw-Vennep.. De open dag van het Transportmuseum.
Bleef niet veel tijd over tot het avondeten maar wel even genoten.
Ook de club baan ff bekeken.  (y)

Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2055
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #204 Gepost op: 19 juli 2021, 13:09:58 »
beetje schuren verven en vervuilen wordt het een aanwinst!
kees

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
    • Midland
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #205 Gepost op: 21 juli 2021, 15:41:37 »
Zekers Kees.

Al vind ik het wel spannend klusje bij deze want ook de kleurstelling wil ik behouden.
Uitkijken met te dikke verf laag.

Deze uit de antieke Vollmer collectie nr 19677.
Ik wilde iets met postamt en bussen: voila, 1 set in 1 via wederom MP.



Gr Koen.

Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
    • Midland
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #206 Gepost op: 08 september 2021, 17:34:31 »
Hoi,

Door de nieuwe ideeën toch wat aanpassingen. Hoe vaak kan een plan veranderen.
Maar nu kan het nog de goede kant opgestuurd worden.

Na al deze tijd is het toch meer een klassiek hondenbot geworden met allerlei mogelijkheden.

Denk al een lange tijd na of ik wenden inbouw in het plan.
Het biedt de mogelijkheid geleidelijk aan hoogte te winnen naar stations niveau.
In mijn plan ligt het station achterin op hoogste niveau van de baan .

Door gebruik te gaan maken van de wenden ontstaat de mogelijkheid voor een bescheiden schaduwstation onder het station.
Maar aangezien daar van alles bij komt kijken zoals keerlussen en blokbeveiliging moet ik me daar nog verder in verdiepen hoe dat moet worden.
Je legt het ook niet zomaar in het wilde weg.
 
Even een snelle 1:1 setup gemaakt: dit is binnen een R1 bocht, nu denk ik erover toch R2 te doen er blijft genoeg ruimte over.





Nog even verder uitvogelen dus.

Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6112
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #207 Gepost op: 08 september 2021, 22:40:16 »
Ha Koen,

lekker bezig... (y) (y)

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 30 maart sta ik er weer. Ook met N-schaal.

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
    • Midland
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #208 Gepost op: 12 september 2021, 01:35:43 »
Hoi,

In de nachtelijke uurtjes wat zitten brainstormen.

Het valt niet mee.
Heb nu in Anyrail geprobeerd met R2 bochten een wende te maken.
Het past op zich wel maar als je de wende ziet als een kleine ovaal is het passen en meten en dan moet ie nog ergens aftakken naar het zichtbare station.
Das niet zichtbaar maar de lijn takt links boven in de wende af naar het schaduwstation.
Gemakshalve komen paradespoor en schaduwstation op gelijke hoogte te liggen dus op zich hoeft er niet echt veel gestegen en gedaald te worden maar moet wel soepel verlopen. Het zichtbare station op ongeveer 3 a 4 cm hoogte.
Vanwege de misplaatste zuinigheid  ::) in Anyrailprobeer heb ik me alleen nog met linkse zijde bezig gehouden, rechts moet ook nog.

Een aardigheidje in het ontwerp om een deel van de wende zichtbaar te maken met wat mogelijkheden voor landschapsbouw.





In 3D ziet het er ongeveer zo uit.
Nog maar is verder puzzelen.

Gr Koen.
« Laatst bewerkt op: 12 september 2021, 10:50:34 door NS264 »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #209 Gepost op: 12 september 2021, 13:12:45 »
Ik zou in je laatste lay out de kronkels in je onderste sporen eruit halen en dat recht leggen.
rechts van je viaduct een rechte lijn door trekken naar het begin van je bocht vanwaar alles verdwijnt de berg in.
Zowel de slinger rechts bij je viaduct als links bij je tunnelingang hebben geen praktisch nut,behalve dan dat het ontsporingen in de hand kan werken(zeker met N lijkt me dat een dingetje)
Als je dan toch wat rivier wilt,pak een klein strookje van dat witte vlak onderin bij je lay out en vul dat aan met water,het zal de cm of 5-10 uitbreiding niet uitmaken denk ik.
Dan schuift je rivier gewoon wat af naar beneden.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0