En op Twitter een filmpje van wat er met de trillingen bedoeld wordt:https://twitter.com/TransportForum_/status/1334413166734938112Zou volgens Somda vooral gaan om de stuurstandrijtuigen?
...het bonken in de wissels is inherent aan geduwd rijden. Dit is goeddeels te ondervangen door de achterop lopende mDDM of loc een tikkie op de ED rem te zetten. Dan trek je de trein strak en wordt je stuurrijtuig minder naar buiten gedrukt in de wiselboog.Zeker in de BDs tijd met 10 of 12 rijtuigen bood dat toch behoorlijke verlichting.MvgSander.
Vreemd eigenlijk. Er is toch niets aan de draaistellen van de tussenrijtuigen veranderd bij de laatste revisie ?
Ik zie niet veel bijzonders aan dat filmpje, gewoon een trein die gezellig wat heen en weer deint.
Met het geluid aan hoor je wel wat bibberen. Maar ik zou er niet erg bang van worden denk ik.
Vreemde trillingen heb ik eigenlijk nooit gemerkt, niet in die mate dat ik het zorgelijk zou vinden rijden.
Zoiets kan aan een constructiewijziging liggen, maar ook aan een vervangend component wat kwa prestaties tegen blijkt te vallen.Bv van een andere leverancier of een slechte batch.Het hoeft ook niet te betekenen dat alle stellen het hebben, maar dat men ze aan de kant genomen heeft om te inventariseren om welke stellen het gaat.
Rolffiej19, medewerker bij Nedtrain als ik me niet vergis, meldt op Somda dat er een onrustige loop is gemeld bij meerdere stuurstandrijtuigen en niet bij de motorwagen.