Wat zijn we aan het bouwen? > Kleine baantjes tot 0.5m²

Nahmertaler Kleinbahn

(1/33) > >>

Lucien:
Zoals zo vaak bij me broeit en borrelt er van alles over mogelijke nieuwe banen terwijl ik bezig ben met het bouwen van een baantje, en ook nu moest de oprisping er even uit.

Terwijl ik nog steeds bezig ben om vooruit te komen met mijn eerste ftanse bietenbaantje in 0e (Bitry - Baulay), hebben de nieuwe aanwinsten in de boekenkast gezorgd voor wat frisse ideeën.

De boeken gaan over de Hohenlimburger Kleinbahn en de Plettenberger Kleinbahn, beide in de gelijknamige stadjes aanwezig.

Allebei verzorgden ze met een metersporig net de aansluiting van de industrie in de nauwe Sauerlandse dalen aan het hoofdnet van de spoorwegen. De Plettenberger deed er nog een schepje bovenop door een soort trambaanachtig personenvervoer toe te voegen op een deel van het net.

Al een tijdje kriebelt het nu om hier iets mee te gaan doen, maar tot een echt ontwerp of plan heeft het nog niet geleid.
Wel heb ik wat spulletjes laten komen om alvast wat te rommelen, misschien tot een paar diorama's te vormen om die straks in een iets groter geheel te kunnen invoegen.

Als eerste een lokloods. Iets passends vond ik niet meteen, maar toen vond ik een uit de kluiten gewassen garage in het Faller Hobby programma. De openingen zijn groot genoeg voor de Liliput MV8 dieseltjes of Roco HF110C tenderloks. De garage kreeg wel wat aanpassingen zodat er rails in gelegd konden worden, en ook de beige kleur was niet echt mijn ding.
2 ramen moesten er daarnaast nog aan geloven om een deur te kunnen opnemen, en wonderbaarlijk goed pasten de deuren uit het Auhagen Baukastensysteem, waarover later meer.














Ronald Halma:
Leuk, leuk, leuk! Heb ik je geinfecteerd? ;D

Sta in de volgmodus ;)

Noordernet:
Leuk, Lucien! Een beetje modelbouwer wordt ongelukkig met minder dan drie projecten tegelijkertijd. Je hebt groot gelijk.

Wolter

GD:
Oeh, leuk thema. Ben heel nieuwsgierig wat je hier van gaat maken, Lucien.

Groeten,
Gerard

g-j:
Ook hier is de nieuwsgierigheids modus geactiveerd! Leuk thema.

Groet, Gert-Jan

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie