Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 12:26:42
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
  

Auteur Topic: Nederlandse Modelspoordagen, Rijswijk, 24-26 sept. 2021. Voor- en nabeschouwing.  (gelezen 31430 keer)

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Ik voel een samenwerking aankomen:

Bezoek aan de ene beurs geeft x% korting op de andere beurs...

Win-win.

Gr, Bert

Leo Bettonviel

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 8
Even over de reden van verplaatsing:

We organiseren een sterk in de belangstellen groeiende modelspoor beurs. In de afgelopen 4 jaar dat Hans en ik hieraan een bijdrage mogen leveren zijn we gegroeid naar zo'n 8000 bezoekers.
Dit heeft te maken met de kwaliteit van het getoonde (waarvoor dank aan onze exposanten), Prijs/prestatie, maar ook sfeer van het samenzijn in een gezellige ambiance.
Omdat we nadruk leggen op de breedte van de hobby hebben we ook veel kleine modelbaan juweeltjes (16 van de 40 afgelopen editie). Met zulke publieksaantallen is het bijna niet mogelijk, ook als je time-slots hanteert, bv. een ophoping rond een baantje van 1 m2 te voorkomen. Het zou dus betekenen dat een bezoeker geconfronteerd wordt met allerhande beperkingen. Vul zelf maar aan.
De neuzelbeurzen e.d. hebben een ander karakter en daardoor een ander veiligheidsregime.


Leo Bettonviel

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 8
Ronald H. bedankt voor je reactie. Je weet dat het mij aan het hart gaat.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
toch had de broodfabriek "vroegah" een knusser karakter. Weet nog dat de beurs eers vlak voor kerst was en in de hal er naast een kerstmarkt. Dat had ik toen in eerste instantie niet in de gaten en vond er opvallend veel hoog geblondeerde dames in de rij staan, totdat bij de kassa bleek dat er 2 beurzen waren..... En die knusse eettentjes vooraan maakte het samen met de uitverkoop van De Wapstad altijd wel de moeite waard. Helaas is dit alles (incl De Wapstad) al weer een tijdje weg. Beurs in begin januari had denk ik ook wel aantrekkingskracht ivm de donkere en meestal gure dagen, benieuwd hoe dat in september zal zijn.....

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4229
    • Modeltrein projecten

Wat een deceptie was die beurs dan he, stinkende mannen met groezelige linnen tasjes... ;D
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2020, 14:57:21 door Bert van Gelder. Reden: Citaat »
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
 ;D :-\

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9156
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Citaat
In de afgelopen 4 jaar dat Hans en ik hieraan een bijdrage mogen leveren zijn we gegroeid naar zo'n 8000 bezoekers.

Hadden ze die ook niet in de laatste jaren dat Gerbrandt er de scepter zwaaide?

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Het is hier erg stil, er is op het forum nog geen ander topic over de geplande NMD en op de website van het smalspoormuseum kom ik niets meer tegen over de geplande smalspoordagen 2021. Wat is er allemaal aan de hand?  ???

Leen.

« Laatst bewerkt op: 05 maart 2021, 19:51:44 door St00mboy »

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2076
  • MSc Micro-Electronics
Ik denk dat i.v.m. een bepaald probleem alles tot nader order wordt gezien als 'geannuleerd'.

Zelf zie ik bijvoorbeeld Houten heeeel misschien in november wat doen dit jaar. Tot die tijd is de hal sowieso bezet. Ik hoop dat 1 van de evenementen überhaupt doorgaat, dat valt nog te betwijfelen. Als het doorgaat is er een grote kans dat er een quota komt van maximaal toegestane aantal bezoekers. Dan val ik mogelijk alsnog uit de boot. Het is geen ramp, maar het gebrek aan evenementen (Eurospoor is ook voor mij! op dit moment maar een 50% kans op doorgaan) doet ons alle veel zeer. Ik hoop dat ze kunnen herstellen daar in Valkenburg(ZH).
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3092
    • SpoorObjecten
Alweer een aantal maanden verder.


Als alles goed gaat zal ik ook bij de beneluxspoor stand aanwezig zijn (tenzij ik aan het roken ben)
Maar eerst even afwachten of de regeltjes nog wat strenger gaan worden of niet!
 (y) (y)

Natuurlijk neem ik de 1:9 Hondekop mee en de 1:45 treinen.
Maar daarnaast zal ik ook dingen meenemen van de meer "ongebruikelijke" schalen kwa nederlands materiaal: 1:220 en 1:450!
En niet te vergeten, het kleuren printen, daar zal ik ook wat van meebrengen, zien met eigen ogen is toch anders dan een foto!

Peter Soonius

  • Offline Offline
  • Berichten: 201
Ik heb mij lange tijd niet meer gemeld op het forum. Het annuleren van alle modelspoorevenementen en het elkaar niet meer kunnen ontmoeten en inspireren heeft bij mij de hobby op een laag pitje gezet. Ook een belangrijk deel van mijn vrijwilligerswerk, communicatie en het organiseren van evenementen bij Stoomtrein Katwijk Leiden is in 2020 abrupt ten einde gekomen. Gelukkig heb ik in het voorjaar mijn werkzaamheden aldaar weer opgepakt.

Een paar weken geleden leek het de goede kant op te gaan. Helaas bieden de jongste ontwikkelingen rondom Covid 19 weinig redenen tot optimisme. Het organiseren en investeren in grote evenementen is momenteel niet mogelijk.

De editie van de smalspoormodelbouwdagen van 2021 wordt helaas geannuleerd.

Het gaat gelukkig wel goed met ons museum. Er staan geen medewerkers op de loonlijst en we hebben voldoende reserves opgebouwd voor mindere tijden. De verplichte sluitingen in 2020 en 2021 en alle restricties om bezoekers te kunnen ontvangen, betekenen wel dat we de hand op de knip houden.

Ondanks alle beperkingen werken de vrijwilligers extra hard aan (restauratie)projecten waarvoor subsidies zijn ontvangen. Eind van deze maand openen we onze tweede motorlocomotievenloods en begin 2021 zijn we begonnen met een volledige verbouwing van het museum. Er is inmiddels een verdiepingsvloer en lift aangebracht en het gehele museum wordt volgens moderne museumstandaarden ingericht. Begin seizoen in april 2022 wordt het vernieuwde museum opgeleverd.

PS Leo Bettonviel en ik hebben elkaar gesproken. We kunnen gelukkig nog steeds door een deur en ik hoop voor hen dat de Modelspoordagen in de Broodfabriek wel doorgang kunnen vinden.


spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 1266
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Spijtig Peter, maar gezien de situatie absoluut logisch en verklaarbaar. Hopelijk volgend jaar beter! Het Feldbahntreffen zal ook lastig worden, maar dan ga ik teveel off-topic...

Groeten,
Rogier

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Heel jammer!  :-\

Leen.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: "Rijswijk" op 24-26 sept. 2021, (noot: smalspoordagen geannuleerd)
« Reactie #73 Gepost op: 16 juli 2021, 03:04:45 »
Titel erop aangepast.

Reinout-als-moderator-in-combi-met-andere-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9156
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: "Rijswijk" op 24-26 sept. 2021, (noot: smalspoordagen geannuleerd)
« Reactie #74 Gepost op: 03 augustus 2021, 16:28:17 »
Begin eigenlijk wel eens een keer benieuwd te worden van wat er dan komt, voor die 23 handelaren die ze nu op de site hebben staan kom ik geen 2 uur rijden..