Ik heb de mijne even uit de doos gehaald. Als ik het goed begrijp (de vorige eigenaar had het schema ingetekend op de gebruiksaanwijzing!) neemt het motorrijtuig zelf stroom af van één rail. De andere pool is via de koppelingen doorverbonden met allebei de stuurstandrijtuigen. Dankzij een paar strategisch geplaatste diodes in de doorvoerleidingen geeft in beide rijrichtingen alleen het voorste draaistel van het voorste rijtuig stroom door aan het motorrijtuig en stopt het treinstel altijd netjes voor een rood sein (als de stroomonderbreking ter plekke tenminste in de goede rail zit!) Als je de stuurstandrijtuigen onderling verwisselt nemen ze aan de verkeerde zijde stroom af en rijdt de trein inderdaad niet.Overigens nemen allebei de draaistellen van de stuurstandrijtuigen stroom af. De stroomafname van het binnenste draaistel dient alleen om de kop- en sluitlichten te voeden, en is verder niet doorverbonden met de rest van de trein. Je kunt er zonder meer een extra decoder in zetten voor de wisselende verlichting. Je hebt dan in totaal 3 decoders nodig maar dat zou nog wel eens handiger kunnen zijn dan een 4- of 5-polige leiding door de hele trein heen Arjen.