Vraag en antwoord > Modeltreinproblemen en -vragen

Lima Aussichtwagen of panoramawagen openen

(1/3) > >>

bekie:
Goedemorgen,

heeft iemand de tip om een Lima Aussichtwagen of panoramawagen te openen om er bijv. reizigers in te plaatsen?

Met dank.

Groefrail:
Verwijder de buisbalgen aan de kopeinden van het rijtuig, druk vervolgens de ramen heel voorzichtig naar binnen en je kunt het dak inclusief de meegegoten beglazing rechtstandig uit het rijtuig halen. Niets forceren om beschadiging/afbreken van de beglazing en rijtuigwanden te voorkomen!

Ronald69:
Gaat het om een 1:100 of 1:87 versie? De 1:100 heeft de beugelkoppeling aan het draaistel vast en zit meestal in een grijs/rode doos en de 1:87 heeft een NEM schacht waardoor deze is te kortkoppelen en zit in een blauwe doos. De 1:87 versie heeft ingezette ramen, zie onder:





Als het de "blauwe versie" betreft, voorzichtig met een tandenstoker tussen rijtuigbak en rijtuigvloer bij één van de deuren steken en zo voorzichtig de bak losmaken.

TEE-RAM:
Ik neem een oude creditcard of zo iets, heeft een groter oppervlak en daardoor wellicht minder kans op beschadiging.
Wim

Matthijs1308:
Ik heb het panoramarijtuig ook in mijn bezit. Bij mijn weten zijn deze nooit in 1:87 uitgebracht door Lima. Het gaat dus om een rijtuig 1:100. Dan heeft Groefrail gelijk.
Heel voorzichtig de ramen naar binnen drukken. Dit kan ook voorzichtig met een kleine satéprikker, zodat het even ingedrukt blijft zitten. Vervolgens voorzichtig proberen om het dak los te halen.
Alles met nadruk op voorzichtig, want die oude Lima wagens zijn zeer breekbaar en dat zou zonde zijn van het oude maar toch uniek spul wat ze hebben geleverd.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie