Vraag en antwoord > Algemeen

Jocadis rijtuigje in Belgische kleuren. Welke verf gebruiken?

(1/1)

zuylen:
Beste mensen,
Ik ben bezig met de bouw van een Jocadis rijtuigje. Echter moet deze binnenkort gespoten worden in de Belgische kleuren. Helaas weet ik niet wat van verven hiervoor in de handel zijn. Hebben jullie een idee welk type spuitverf ik moet gebruiken?
Alvast bedankt!

AB 7216:
Jocadis verkocht vroeger ook de juiste kleuren, maar die zijn na het faillissement van de winkel niet meer te vinden.
Op het buurforum forum.modelspoormagazine.be komt dit naar boven als je gaat zoeken;

http://www.meb.gerolf.be/msm/NMBS-RAL-Verven.doc

Gewoon voor de nieuwsgierigheid, wat voor rijtuig is het ?

Groeten Arjen

zuylen:
Het is een GCI rijtuig. Ofwel een Grand Capicité rijtuig. De MBS in Haaksbergen heeft nu vier van die rijtuigen, waarvan er drie nu meedoen in het reizigersvervoer, alle derde klasse rijtuigen. Eén rijtuig staat op de lijst om momenteel opgeknapt te worden. Dat is een eersteklas/tweedeklas rijtuig. Dat rijtuig van mij is van witmetaal met daarbovenop een plastic rijtuigbak die ik nu nog in elkaar moet plakken. Het wit metalen onderstel heb ik kunnen solderen. Was een angstig moment. Want witmetaal smelt waar je bijstaat.

AB 7216:
Die van Jocadis heb ik nooit kunnen vinden, maar ben nu aan een set van 6 messing GCI rijtuigen van PB messingmodelbouw bezig.

Groeten Arjen

 

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie