Vraag en antwoord > Digitaal

Sound wissen van ESU LoSo 4.0

(1/2) > >>

Carel Ruysink:
Ik heb een hondekop 2 van Piko gekocht op MP met een ESU LoSo 4.0. De geluiden zijn wat ongedefinieerd danwel niet zo gewenst (omroep in NL, D en F).
Ik hoef sowieso geen sound in E treinen. Ik wil hem in een V95 railbusje zetten.

Wil de LoSo dus resetten met 8 in cv 8. Nu begrijp ik dat het bestaande geluid blijft als het goed is.
Hoe krijg ik dan het oude geluid er af zodat ik bij ESU het railbusgeluid er op kan zetten?
Ik ben digitaal nog steeds een beginneling. Daarom de vraag.

Alvast dank, Carel.

Ronald Halma:
Het geluid wordt gewoon overschreven dus je hoeft er niets af te halen. Its that simple :)

Rene de Haan:
En mocht er iemand bij jou in de buurt de LocProgrammer van ESU bezitten kunnen die het geluid er gewoon voor je inzetten.
hoeft ie niet speciaal voor naar ESU...

Carel Ruysink:
Zeer bedankt.
Wat kan het leven toch simpel zijn. Als je alles van tevoren weet kan je voor een dubbeltje de wereld rond ;) .
Ik heb gelukkig sinds kort een ESU Lokprogrammer, je moet het toch zelf ook een keer leren.
Het is alleen jammer dat het toch wel erg kostbaar wordt om voor alle merken een programmer te hebben.  :'(
Al heb ik wel veel (volgens mijn vrouw), je kan niet alles hebben.
Nogmaals dank.

Carel

bellejt:
daarom juist dat ik enkel nog esu decoders gebruik.Je kan met het programma ook de sound delen die je niet wil weghalen uit de file.Makkelijkst is ze gewoon niet te programmeren onder een F toets.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie